Σελίδες

30 Απριλίου 2017

Η ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017

Ρουά ματ από την Λεπέν… 

Η Μαρίν Λεπέν είναι μια πανέξυπνη γυναίκα και πολιτικός! Γνωρίζοντας τη συσπείρωση των πολιτικών της αντιπάλων στον Εμανουέλ Μακρόν στο δεύτερο γύρο των γαλλικών προεδρικών εκλογών, έκανε μια πολιτική κίνηση, που στο σκάκι λέγεται ρουά ματ!

Παρατήθηκε από την ηγεσία του Εθνικού Μετώπου, μια μέρα μετά την πρόκρισή της στο δεύτερο γύρο της εκλογικής διαδικασίας, τονίζοντας:

“Σήμερα το απόγευμα αποφάσισα να παραιτηθώ από την προεδρεία του Εθνικού Μετώπου. Θα είμαι πάνω από κομματικές ιδεολογίες. Πήρα αυτήν την απόφαση ωθούμενη από τη βαθιά πεποίθηση πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να φέρει μαζί όλο τον λαό”!

Από την άλλη μεριά ο Εμανουέλ Μακρόν είναι ο άνθρωπος των Αγορών, των Τραπεζών, της Goldman Sacs και του Σόρος! Για τον λόγο αυτό πανηγύριζε η Μέρκελ και όλο το πολιτικό ευρωπαϊκό Σύστημα της Παγκοσμιοποίησης!

Είναι ο άνθρωπος “από το πουθενά”! Είναι δημιούργημα του πρώην συζύγου της “αγαπημένης” του, που έδειξε “μεγαλοψυχία”, δίνοντας εκτός του διαζυγίου του, φρόντισε και για την προώθηση του “νεαρού”  Μακρόν στα “ύπατα” αξιώματα!

Άλλωστε, η αριστερή (προς το παρόν) εφημερίδα “Liberation” έγραψε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του πρώτου γύρου των γαλλικών εκλογών ότι, μια εβδομάδα πριν ανοίξουν οι κάλπες στη Γαλλία, τα περισσότερα περιοδικά και οι εφημερίδες της, είχαν στα εξώφυλλά τους τον Εμανουέλ Μακρόν ως δείγμα της στηρίξεώς τους σε εκείνον!

Το προς το “παρόν” αριστερή, που έγραψα παραπάνω, έχει να κάνει με το γεγονός της προχθεσινής αγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της εφημερίδας από τον χρηματιστή Εντουάρ ντε Ρότσιλντ!!

Ο οποίος απαίτησε να παραιτηθούν, ο συνιδρυτής της “Liberation”, Ζαν – Πολ Σαρτρ και ο γενικός διευθυντής της Λουί Ντρεφίς!!

Δυστυχώς, στον σημερινό κόσμο, όλα αγοράζονται από τους σατανικούς παγκοσμιοποιητές!! Και η Μαρίν Λεπέν, είναι μια ασπίδα αρπαγής και αλλοτρίωσης της Ευρώπης, από αυτά τα αιμοσταγή ανθρωποειδή!!! 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ
Τυχάρπαστοι πολιτικάντηδες μιας χρήσεως, δήθεν προοδευτικοί… 

Δημοσίευσε ο εκδότης – δημοσιογράφος της “Ελεύθερης Ώρας”, Γιώργος Μιχαλόπουλος, στο φύλλο της Τρίτης 25 Απριλίου 2017, ένα κείμενο που ανήκει σε κόρη θανόντος στρατιωτικού: «Ο μπαμπάς μου ήταν στρατιωτικός. Έλειπε πολλές ώρες από το σπίτι, κάποιες φορές ακόμα και ολόκληρες εβδομάδες λόγω ασκήσεων, κάποιες φορές ακόμα κι ολόκληρους μήνες σε ειρηνευτικές αποστολές, για να έχω εγώ ένα καλύτερο μέλλον…

Λόγω της δουλειάς του μείναμε σε πολλά μέρη κι εγώ κάθε 2, 3, ή 4 χρόνια άλλαζα σχολείο, παρέες, φίλους. Όπου κι αν πήγαινα ήμουν “η καινούργια”… Κάποιοι στη γειτονιά με ρωτούσαν από πού είμαι κι εγώ δεν ήξερα τι να τους απαντήσω. Γιατί πραγματικά δεν ήξερα. Αλλού γεννήθηκα, αλλού μεγάλωσα, αλλού πήγα σχολείο, αλλού πέρασα την εφηβεία μου… Γιατί ήμουν η κόρη του “καραβανά”, του “στρατόκαυλου” του “μιλιταριστή”… 

Αυτός ο “καραβανάς” είχε χρεωμένες κάποιες ψυχές. Δίπλα σε μένα. Εγώ ήμουν το παιδί του, αυτοί ήταν οι στρατιώτες του, παιδιά κι αυτά που οι γονείς τους του εμπιστεύθηκαν να τα εκπαιδεύσει και να τα παραδώσει όπως τα πήρε, αρτιμελή. Και το έκανε, πολλές φορές παραμερίζοντας και εμένα, το ίδιο του το παιδί… Δεχόταν αγόγγυστα τις μειώσεις στις αποδοχές του, την εκμετάλλευση της δουλειάς του από τυχάρπαστους πολιτικάντηδες μιας χρήσεως, τις προσβολές διαφόρων δήθεν “προοδευτικών”. Ήξερε ότι τα μέσα είναι παμπάλαια, αλλά προσπαθούσε να τα συντηρεί… “Αυτό μπορεί η Πατρίδα, με αυτά θα πορευτούμε… Τι να κάνουμε;;;”. Έτσι έλεγε…

Σήμερα μπήκε ένας ακόμη μπαμπάς μέσα σε ένα ελικόπτερο, το οποίο ήταν 40 και ετών και πέταξε για πάντα… Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα… Αφιερωμένο στο μακρύ κατάλογο όσων “καραβανάδων” πλήρωσαν με τη ζωή τους τα τραγικά λάθη και τις παραλήψεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας…»!

Αναδημοσιεύω αυτή την επιστολή, πραγματικά συγκλονισμένος, που θα έπρεπε να ήταν πρώτο θέμα σε όλα τα Συστημικά ΜΜΕ!

Ωστόσο, κλείνοντας θα ερωτήσω την ηγεσία του Στρατεύματός μας:
Είναι δυνατόν να σας βλέπουμε να παρευρίσκεστε στις κηδείες στρατιωτικών μας, προβάλλοντας τις πανάκριβες στολές σας, με τα παράσημά σας, τα γαλόνια σας και να κομπάζετε σαν πολύχρωμα παγώνια, ωσάν κάποιους τρελούς στο Δαφνί που παριστάνουν τους Στρατηγούς;;

Είναι δυνατόν να κάθεστε δίπλα σε σαπιοκοιλιάδες πολιτικούς μας, στις κηδείες εκείνων των ηρωικώς πεσόντων στρατιωτικών μας, οι οποίοι πολιτικοί μας φρόντισαν να νομοθετήσουν πως δεν μπορούν να παίρνουν σύνταξη εάν βρίσκονται κάτω των 55 χρόνων, οι χήρες αυτών των υπερασπιστών της Πατρίδος;;

Πάντως να ξέρετε πως, ο ελληνικός λαός δεν θα είναι καθόλου επιεικής μαζί σας, όπως, άλλωστε, και με τους πολιτικούς μας “σωτήρες”. Και ας ανέχονται την παρουσία σας στις κηδείες, οι οικείοι των ηρώων στρατιωτικών μας!!

Και όπως έλεγε ο Ισοκράτης: “άλλοι την υπόληψη την έχουν στο μέτωπο και άλλοι στον αστράγαλο”!!

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΟΚ ΑΔΙΚΙΑ
Η οργή ενός ΠΑΟΚτζή...

Έλαβα το παρακάτω σχόλιο στην ηλεκτρονική σελίδα μου www.apostoloupanos.gr από έναν φίλο μου, που αναφέρεται στην τιμωρία του Ολυμπιακού για τα όσα συνέβησαν στον πρόσφατο ημιτελικό Κυπέλλου μεταξύ των ομάδων Ολυμπιακού – ΑΕΚ στο γήπεδο “Γεώργιος Καραϊσκάκης”!

Αγαπητέ Παναγιώτη! Σήμερα εξεμανη με το ποδόσφαιρο του οποίου ήμουν λάτρης από μικρό παιδί και για ένα διάστημα έπαιξα και στις ακαδημίες του ΠΑΟΚ! Απ΄ το βαρδάρη που ήταν το σπίτι μου, πήγαινα με τα πόδια στην Τούμπα. Μια ώρα δρόμος σε ηλικία 12 - 13 ετών, χωρίς εισιτήριο με την αγωνία να μπω μέσα με το μπούγιο ή αν παρακαλούσα κάποιον μεγαλύτερο να με έβαζε μέσα, πάλι στη ζούλα! Έπαθα ηλίαση για τον ΠΑΟΚ με το να ξεροσταλιάζω από νωρίς στο γήπεδο και βίωσα πολλές αδικίες αλλά πάντα δεν μπορούσα να κάνω τίποτα! Απλώς έλεγα, όταν μεγαλώσω θα γίνω δικηγόρος και δικαστής! 

Βλέπεις όμως, ακόμη και σήμερα η δύσμοιρη χώρα μας δεν έχει δικαιοσύνη για απλά πράγματα, όπως είναι το ποδόσφαιρο, που από  διασκεδαστής όλων των λαϊκών μαζών, έγινε όργανο Εξουσίας! Χειρότερο όλων ότι, υπάρχουν αξιοπρεπείς άνθρωποι που ενώ αγωνίζονται για μια χώρα δικαίου κι επιζητούν την ισονομία σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του Τόπου... όταν γίνεται συζήτηση για σκανδαλώδεις δικαστικές αποφάσεις αυτοί οι αξιοπρεπείς άνθρωποι γίνονται ένα με τη σαπίλα λόγω ...οπαδικότητας! Είναι η λεπτή μου χορδή κι είμαι σε θέση να φωνάξω και να εναντιωθώ στον οιονδήποτε στηρίζει λόγω οπαδισμού  σαθρές δικαστικές αποφάσεις! Ζητώ συγγνώμη για το μένος μου, αλλά ειλικρινά την αδικία δεν την καταπίνω εύκολα!!

Απαντώντας στο φίλο μου μέσα από την “Τσουκνίδα”, αφού συμφωνήσω με όσα λέει περί αδικίας, του τονίζω:

Φίλε μου, δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να δοθεί την ίδια ημέρα στον Σαββίδη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Πρωτάθλημα…
Έτσι, “σκάλωσε” η δουλειά… Πάντως, από του χρόνου, τέρμα οι τίτλοι στον Πειραιά…
Έχε υπομονή και θα με θυμηθείς!!

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΙΤ ΘΕΛΟΥΝ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ;

Γράφει ο Πέτρος Χασάπης 

Ο ελληνικός λαός έχει χωριστεί σε δύο στρατόπεδα. Το ένα θέλει παραμονή στο ευρώ πάση θυσία και αποφυγή επίσημης χρεοκοπίας (ανεπίσημα έχουμε χρεοκοπήσει φυσικά) και το άλλο θέλει έξοδο από το ευρώ και ενδεχομένως στάση πληρωμών ή και μονομερές κούρεμα του χρέους (που θα σημάνει αυτόματα και επίσημη χρεοκοπία). 

Στην πραγματικότητα, εκείνο που θέλει το πρώτο στρατόπεδο, στο οποίο ανήκει ολόκληρο το παρασιτικό πολιτικοοικονομικό σύστημα και η πνευματική ηγεσία, δηλαδή όλες οι ελίτ της χώρας, δεν είναι η παραμονή στο ευρώ, αλλά η αποφυγή της επίσημης χρεοκοπίας που ενδεχομένως προκαλέσει η έξοδος από το ευρώ. Γιατί αυτό; 

Για τον απλούστατο λόγο, γιατί τότε θα κινδυνεύσουν με κατασχέσεις, από τους δανειστές, δικαιώματα και τραπεζικές καταθέσεις των πλούσιων Ελλήνων στο εξωτερικό. Δηλαδή όλων αυτών των δισεκατομμυρίων που λείπουν από τη χώρα και είναι σε τράπεζες του εξωτερικού. 

Η ελληνική δημόσια περιουσία, που είναι στο εξωτερικό, κατάσχεται έτσι κι αλλιώς και μάλιστα ευκολότερα τώρα με το αγγλικό δίκαιο. Κινδυνεύουν όμως, με νομικές διαδικασίες εναντίον τους, από τους δανειστές και δικαιώματα ή τραπεζικές καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών στο εξωτερικό, καθόσον οι πολίτες θεωρούνται μέτοχοι του ελληνικού κράτους.

Ειδικά, σε ότι αφορά τα χρέη της Ελλάδας προς τα ευρωπαϊκά κράτη, οι δεσμεύσεις των δικαιωμάτων και καταθέσεων που είναι στην επικράτειά τους, από τα ίδια τα κράτη αυτά, είναι σαφώς πιο εύκολη. 

Τώρα λοιπόν θα συνειδητοποιείς αναγνώστη, γιατί οι ελίτ της χώρας, υποβάλλουν εσένα σε εξαθλίωση, με τα απάνθρωπα μέτρα που ζητούν οι δανειστές. Απλά για να αποφύγουν τη χρεοκοπία και την απώλεια των (ενδεχομένως) κλοπιμαίων που έχουν οι ίδιες στο εξωτερικό. 

Τώρα λοιπόν ξέρεις γιατί υποφέρεις. Συνέχισε, είσαι σε καλό δρόμο…. 

ΥΓ1. Πάντως πολλοί καταθέτες στο εξωτερικό, έχουν φοβηθεί και έχουν εξαφανίσει τα χρήματά τους από την Ευρώπη προς φορολογικούς παραδείσους. Δεν ξέρω όμως πόσο τυχαία είναι κάτι papers, που εμφανίζονται "ξαφνικά" και μοιάζουν με μηνύματα προς τις ελίτ, για να κρατήσουν το λαό καθηλωμένο. 

ΥΓ2. Θα έχετε αντιληφθεί προφανώς όλοι, ότι κάθε φορά που κερδίζουν οι δυνάμεις της ολιγαρχίας στην ΕΕ και αποφεύγονται περιπέτειες για το ευρώ και την ΕΕ, αυτές οι ελίτ αισθάνονται ανακούφιση και το δείχνουν μάλιστα δημόσια. Αντίθετα μάχονται κάθε δύναμη που θέτει σε κίνδυνο την ύπαρξη της ΕΕ και του ευρώ και φυσικά τα συμφέροντά τους.

Η ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΑΣ

Γράφει η Μαίρη Καρά

     Μια φωτογραφία απ' το παρελθόν… μια "σκηνή" μιας αξέχαστης Πρωτομαγιάς των παιδικών μου χρόνων… μια ολόκληρη ζωή μέσα σε μια μέρα… μια αναλαμπή στις αποθηκευμένες αναμνήσεις του συναισθηματικού μου κόσμου.
     Οι τελευταίες στιγμές του Απρίλη με έβρισκαν ξάγρυπνη να περιμένω τις πρώτες αχτίδες του Ήλιου… να γράψουν στο ημερολόγιο ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ! Μια μέρα μαγική ξένοιαστης παιδικής ηλικίας. Ερχόταν γελαστός φέρνοντάς μας την ΑΝΟΙΞΗ. Το "φτερούγισμα" της ανυπόμονης παιδικής μας ψυχής, με την λαχτάρα για τον "έξω" κόσμο, τον άγνωστο. Μας άνοιγε ένα αισιόδοξο παράθυρο για να πετάξουμε πέρα απ' τα όρια της μικρής μας πόλης. Να αφουγκραστούμε το μέλλον… 
     Σ' αυτό το συγκινησιακό παράθυρο στέκομαι κι εγώ τώρα, αναπολώντας εκείνες τις ευτυχισμένες στιγμές, που μας χάριζε η "δική" μας Πρωτομαγιά. Η ανοιξιάτικη ευωδιαστή μέρα που την μοιραζόμασταν τρεις καλές φίλες. Απ' το γλυκοχάραμα  γευόμασταν την πρωτομαγιάτικη αργία και γράφαμε την ξεχωριστή ιστορία μας μέχρι το σούρουπο. Αυτόν τον φανταστικό κόσμο "χτίζαμε" στον "κήπο" του παραδείσου μας, με την λαχτάρα να "αναπαραστήσουμε" σε λίγες ώρες όλα τα οικογενειακά μας βιώματα του χρόνου. Να υποδυθούμε τους παρατηρητές της ζωής του οικογενειακού μας περιβάλλοντος.
     Μια θεατρική παράσταση "στήναμε" όλο το χρόνο μέσα στο μυαλό μας και την παίζαμε μέσα σε μια μέρα. Συγγραφέας η ΖΩΗ, σκηνοθέτης η ΚΑΤΙΝΑ, αίθουσα θεάτρου ο ανθισμένος κήπος του σπιτιού της ΜΑΡΙΝΑΣ για φυσικό ντεκόρ και ηθοποιοί και τα τρία κορίτσια. Οι επίδοξες θεατρίνες υποδύονταν με πολύ μεράκι τους επιλεγμένους ρόλους τους, με την υψηλή εποπτεία του ανοιξιάτικου ήλιου στον ρόλο του ουράνιου κριτή. Κι από… θεατές; Και σ' αυτό πρωτοτυπούσαμε! Μια παράσταση κεκλεισμένων των θυρών κι ανοιχτών κεραιών για τις μελλοντικές αναμνήσεις μας σε αποκλειστική πρόβα τζενεράλε άνευ δημοσιότητος. Στο παιδικό μας θέατρο δεν χωρούσαν θεατές. Τους απέτρεπε άλλωστε ο σκεπασμένος φράχτης με την πυκνή πρασινάδα, που μας προστάτευε απ' τα αδιάκριτα βλέμματα. Εμπρός λοιπόν η παράσταση ΑΡΧΙΖΕΙ!
     Ήταν μια μέρα μαγευτική. Την περιμέναμε με λαχτάρα όλη την χρονιά. Ήμασταν τρεις αγαπημένες φίλες στην ίδια γειτονιά, που μοιραζόμασταν κάθε χρόνο την πρώτη μέρα του Μάη. Η Κατίνα και η Μαρίνα ήταν φίλες και δυο χρόνια μεγαλύτερές μου. Όμως με ήθελαν κι εμένα στην παρέα. Ένα "πακέτο" αχώριστης φιλίας. Στο σχολείο με προστάτευαν, σαν μεγαλύτερες. Είχαμε «δέσει» και οι τρεις με σήμα κατατεθέν την Πρωτομαγιά. Τότε είχαμε την τιμητική μας. Δεν πηγαίναμε στην ύπαιθρο να πιάσουμε τον Μάη. Μια αόρατη συμφωνία μας οδηγούσε στον μεγάλο κήπο με τα παρτέρια με λουλούδια κι ένα μεγάλο δέντρο στην μέση, όπου στήναμε την κούνια μας. Αυτή ήταν η δική μου θέση και την απολάμβανα. Σ' ένα πάγκο με λουλουδάτο τραπεζομάντηλο βάζαμε τα φαγητά, που είχαμε ετοιμάσει απ' την προηγούμενη. Δυο σκαμνάκια συμπλήρωναν την διακόσμηση του μικρόκοσμου της φαντασίας μας.
     Η έναρξη της… αναπαράστασης άρχιζε με την καθιερωμένη προσευχή, όπως την ζούσαμε στα σπίτια μας με τις οικογένειές μας. Ο πατέρας - η Κατίνα, η μητέρα - η Μαρίνα και το χαϊδεμένο τους παιδί, η αφεντιά μου. Κάναμε ευλαβικά την προσευχή μας κι αρχίζαμε το φαγοπότι.  Και μετά… μετά η προστατευτική "μαμά" με ρωτούσε τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω… κι εγώ έλεγα πάντα "θέλω να γράφω αυτά που κάνουμε" κι ο υπεύθυνος "μπαμπάς" μου θύμιζε πως ένας συγγραφέας δεν βγάζει ποτέ λεφτά και πάντα εξαρτάται από τους άλλους. Κι εγώ τους έλεγα πως δεν με νοιάζει, γιατί εγώ δεν έχω ανάγκη κανέναν! Μα η πρακτική μαμά είχε την γνώμη, πως έπρεπε να γίνω μοδίστρα, για να βγάζω λεφτά και να μην έχω ανάγκη κανέναν. Κι εγώ θύμωνα γιατί πίστευα πως κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μου επιβάλει τι θα γίνω… 
     Φυσικά εκείνα τα ανέμελα χρόνια δεν γνωρίζαμε γιατί γιορταζόταν η πρωτομαγιά και γιατί δεν κάναμε σχολείο. Ούτε μας απασχολούσαν τα εργασιακά και κοινωνικά τεκταινόμενα, που συνέβαιναν έξω απ' τα στενά γειτονικά μας σύνορα. Σε κείνο τον κόσμο που χτίζαμε και οι τρεις μαζί, δεν μπορούσε να εισχωρήσει κανένα πρόβλημα της αληθινής ζωής. Πλέαμε σε πελάγη… αγνοίας της πραγματικότητας κι αδιαφορούσαμε για ό,τι συνέβαινε στους άλλους. Αρκεί που εμείς μπορούσαμε να "βιώνουμε" το όνειρό μας, με την συναίνεση των γονιών μας.
     Μέσα στον "εικονικό" κόσμο μας γευόμασταν την απόλυτη ελευθερία στις βασισμένες στην ΑΓΑΠΗ και στον σεβασμό  ανθρώπινες σχέσεις. Μοιραζόμασταν ζεστές ανθρώπινες στιγμές ψυχικής ανάτασης κι αγαλλίασης. Στιγμές ακριβές κι αναντικατάστατες, τις οποίες δεν ξανανταμώσαμε στην ενήλικη ζωή μας. Εκεί μέσα στην πρωτομαγιάτικη ατμόσφαιρα βρήκαν την ευκαιρία να "ξεφυτρώσουν" τα κοριτσίστικα όνειρά μας, που θα μας συνόδευαν στα χρόνια της εφηβείας, απαιτώντας την πραγμάτωσή τους. Μέσα στο "φωτισμένο" κλίμα πνευματικής έμπνευσης ξεπήδησαν οι ΙΔΕΕΣ μας για την ζωή, για την Παιδεία μας, για την κλίση μας προς τα γράμματα και τις τέχνες, για τις σπουδές μας, για τα ενδιαφέροντά μας και για την  προσωπική και κοινωνική μας ολοκλήρωση. Ωριμάζαμε… 
     Τρία μικρά μα αγαπημένα κορίτσια με κοινά όνειρα και προσδοκίες για το μέλλον, εκπληρώναμε τις επιθυμίες μας και καλλιεργούσαμε μια παντοτινή φιλία. Οι δυο "μεγάλες" σαν καλοί γονείς με κακομάθαιναν εκπληρώνοντας κάθε μου επιθυμία. Κι εγώ, σαν πιο μικρή, έπαιζα το ρόλο του χαϊδεμένου «παιδιού» που είχε μόνο απαιτήσεις (από τότε νόμιζα πως η "ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ")! Για μια μέρα έστω, μ’ έκαναν να νιώθω σαν «βασιλοπούλα» κι αυτό το απολάμβανα μ’ όλες μου τις αισθήσεις. Η τόσο «γλυκιά Πρωτομαγιά», με αποζημίωνε για όλες τις πίκρες της χρονιάς. Ήταν το καλύτερο δώρο που μου έδινε η ζωή εκείνα τα δύσκολα παιδικά μου χρόνια.
     Η ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ήταν, είναι και θα είναι, η δυνατότερη κι άσβεστη ανάμνησή μου. Είναι οι γλυκές στιγμές που αναπολώ στις αϋπνίες μου, όταν οι δυσκολίες της ζωής, δεν μ’ αφήνουν να κλείσω μάτι. Όταν ξαναζώ νοερά εκείνες τις ευχάριστες παιδικές στιγμές, ο Μορφέας έρχεται χαμογελαστός και μ’ αγκαλιάζει... Δεν χρειαζόμασταν ποτέ ξυπνητήρι για κείνα τα μαγευτικά κι αξέχαστα πρωινά μας. Με το που έσκαζε η πρώτη ακτίνα του ήλιου, ήμασταν στο πόδι με τα καλάθια μας στα χέρια. Η Κατίνα, που έμενε στο πιο «πάνω» σπίτι, ανέβαινε στο ύψωμα και με όση πιο πολύ δύναμη είχε, έβγαζε μια δυνατή φωνή: Μ Α Ρ Ι Ν Α!!! Ο αέρας έπαιρνε τη φωνή της κι ο αντίλαλός της περνούσε πρώτα από μένα, στο μεσαίο σπίτι και την κατηφόριζε μέχρι κάτω, στο σπίτι της Μαρίνας. Παίρναμε το μήνυμα συγχρόνως και σ’ ένα λεπτό βρισκόμασταν τρέχοντας στο πρωτομαγιάτικο καταφύγιό μας.
     Η γειτονιά είχε συνηθίσει «το ξυπνητήρι»  μας, που «χτυπούσε» κάθε πρωί για το σχολείο. Αλλά το ξύπνημα της Πρωτομαγιάς ήταν ξεχωριστό. Βγαίναμε τρεις «γειτονοπούλες» με τα καλάθια μας, κάναμε μερικές βόλτες στα πέριξ – η νοερή διαδρομή μας μέχρι τους αγρούς - κι επιλέγοντας τον κήπο, μπαίναμε στο πετσί του ρόλου χωρίς πρόβα. Ήταν η αντίδρασή μας για το σχολείο και το διάβασμα. Αφηνόμασταν στις ονειροπολήσεις και ζούσαμε μια μέρα εκτός πραγματικότητας, αφού μας το επέτρεπαν οι γονείς μας. Τότε δεν υπήρχαν οι σημερινοί πειρασμοί και τα παιδιά ήταν απονήρευτα. Οι καρδιές μας ήταν αγνές και τα βλέπαμε όλα ωραία. Παίζαμε την «οικογένεια» με όλα τα πεπραγμένα σε ημερήσια διάταξη. Κι όλα γύρω από μένα. Πόσο ευτυχισμένη γινόμουν!
     Αισθανόμουν τόσο σπουδαία. Μπορούσα να «κάνω» πως είμαι ένα άλλο παιδί, άτακτο, ανυπάκουο, δύστροπο κι οι τιμωρίες να είναι ψεύτικες. Εγώ που όλο τον χρόνο ήμουν τύπος και υπογραμμός. Μπορούσα να φωνάζω, να πονάω, να χαζεύω, να κλαίω ψεύτικα στον «γιατρό» και να μη με μαλώνει κανείς. Απόλαυση. Οι ώρες κυλούσαν ευχάριστα κι όταν ο ήλιος μας αποχαιρετούσε, με βαριά καρδιά προσγειωνόμασταν στο... παρόν. Συνειδητοποιούσα τότε, ότι όταν περνάς καλά, η ώρα περνάει γρήγορα. Η «μαγική μέρα μας» όμως πήγαινε προς το φυσικό τέλος της, όσο κι αν εμείς παρακαλούσαμε να μην τελειώσει ποτέ. Με μεγάλη μας λύπη συνειδητοποιούσαμε πως μαζί της τελείωνε και το «όνειρό» μας. Δεν μας έκανε καρδιά να αποχωριστούμε. Όμως, όλα τα καλά τελειώνουν γρήγορα... 
     Έτσι γυρίζαμε σπίτι αναγκαστικά, φέρνοντας μαζί μας το λουλουδένιο μαγιάτικο στεφάνι μας, που φτιάχναμε από τα λουλούδια του κήπου. Εκείνη την ημέρα αδιαφορούσαμε για τις μοσχοβολιές της Άνοιξης στους αγρούς με τα αγριολούλουδα, τις ανεμώνες, τις μαργαρίτες, τα ζουμπούλια…  Μας ενδιέφερε μόνο ο κήπος. Ποτέ άλλοτε στη ζωή μου δεν ξανάνιωσα έτσι. Ήταν μοναδικές κι ανεπανάληπτες στιγμές. Στα παιδικά μυαλά μας κατείχε εξέχουσα θέση η «μέρα μας». Και κράτησε πολλά χρόνια αυτή η συνήθεια μέχρι που τελειώσαμε το Δημοτικό. Μετά άρχισαν οι δικοί μας να μας πειράζουν. «Τώρα πια μεγαλώσατε. Καιρός ν’ αφήσετε αυτά τα παιδιάστικα καμώματα» μας έλεγαν κι εμείς με παράπονο, έπρεπε να παραδεχτούμε την πως είχαν ΔΙΚΙΟ. Μεγαλώναμε…
     Δεν μας έπαιρνε άλλο. Πώς όμως να καταλάβουμε ότι μεγαλώσαμε, αφού για μας τίποτα δεν είχε αλλάξει; Εξακολουθούσε να μας συγκινεί η Πρωτομαγιά μας, γιατί ήταν κάτι κοινό κι αποκλειστικά δικό μας. Γιατί να το απαρνηθούμε; Οι συνθήκες της ζωής όμως άλλαξαν κι εμείς υποχρεωθήκαμε να στερηθούμε αυτή την συνήθειά μας. Αλλάζοντας σπίτι και γειτονιά και μπαίνοντας στο Γυμνάσιο, ξέχασα το ζωντανό ξυπνητήρι μου κι αρκέστηκα στο... ωρολογιακό. Γνώρισα καινούργιες φίλες, άλλαξα δρομολόγιο κι ενδιαφέροντα... όμως όταν πλησίαζε πάλι η Πρωτομαγιά... αισθανόμουνα ότι κάτι μου έλλειπε. Τότε, καταφέραμε τους γονείς μας να μας επιτρέψουν να κάνουμε ένα αποχαιρετιστήριο πρωτομαγιάτικο πάρτι, στον κήπο «μας». Κι ήταν η τελευταία μας πρωτομαγιά που έληξε άδοξα γιατί μια καταρρακτώδης βροχή μας ανάγκασε να μπούμε στο υπόγειο. Δώσαμε όμως όρκο παντοτινής φιλίας… 
     Η ίδια η ζωή είναι που μας δένει κατά εποχές με ανθρώπους, αυτή η ίδια μας απομακρύνει. Αλλά σημασία έχει τι μένει μέσα μας από κάθε εμπειρία και τι αποβάλλουμε. Και ποια είναι τα κίνητρα για κάθε νέα μας γνωριμία. Οι γνήσιοι φιλικοί δεσμοί σταθεροποιούνται και διαρκούν χρόνια, μόνον όταν έχουν για βάση κοινές παιδικές αναμνήσεις. Αν όχι, είναι προσωρινές κι εξατμίζονται με ένα φύσημα του αγέρα. Έτσι κι εμείς χαθήκαμε τα επόμενα χρόνια με τις φίλες μου λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων. Όμως δεν ξεχάσαμε όσα μας έδεσαν στα παιδικά μας χρόνια και βέβαια τις Πρωτομαγιές. Κάθε πρώτη του Μάη, ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ! Με το νου… 
     Κι εγώ είμαι εδώ τώρα που ξημερώνει μια άλλη πρωτομαγιά… μπροστά στην φωτογραφία της "δικής " μας πρωτομαγιάς, των περασμένων καλών ελληνικών χρόνων. Τότε που οι γειτονιές ήταν το φυτώριο της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης και που το νόημα της ζωής δεν είχε καμιά σχέση με απώλεια ΗΘΙΚΗΣ, ΑΡΧΩΝ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και δικαίωμα στην ΖΩΗ! Τότε που οι γείτονες σου έλεγαν ΚΑΛΗΜΕΡΑ κι άφηναν  την πόρτα της καρδιάς και του σπιτιού τους ορθάνοιχτη. Τότε που Πρωτομαγιά δεν σήμαινε μόνο ΑΡΓΙΑ για διαδηλώσεις ενάντια στο καθεστώς και διεκδικήσεις για εργατικά δικαιώματα. Τότε που ο άνθρωπος εργαζόταν για να ζει αξιοπρεπώς και δεν υποτασσόταν στην δουλεία του απάνθρωπου ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ! Τότε που… ζούσαμε σαν άνθρωποι κι όχι σαν δούλοι ύπουλων εταίρων… Τότε που ξέραμε να εκτιμούμε την ΖΩΗ και μόνο επειδή ΖΟΥΣΑΜΕ!

Κριτική παρέμβαση στη Θεματική Εβδομάδα

Η Χριστιανική Φοιτητική Δράση συζητά σχετικά με τη Θεματική Εβδομάδα «Σώμα και Ταυτότητα» με 10 επιστήμονες από όλο το φάσμα του σχετικού επιστημονικού χώρου: παιδαγωγικό, ψυχοπαιδαγωγικό, ιατρικό, ψυχιατρικό, νομικό, κοινωνιολογικό και θεολογικό.
Χριστιανική Φοιτητική Δράση 

23 Δεκεμβρίου 2016 το Υπουργείο Παιδείας αποστέλλει εγκύκλιο με την ένδειξη ‘εξαιρετικά επείγον’ και ανακοινώνει την υλοποίηση στα Γυμνάσια της χώρας μας Θεματική Εβδομάδα με τίτλο, ‘Σώμα και Ταυτότητα’, εστιάζοντας σε τρεις βασικούς άξονες: την διατροφή και την ποιότητα ζωής, την πρόληψη του εθισμού και τις εξαρτήσεις, και τρίτον, τις έμφυλες ταυτότητες. Οι δύο πρώτοι άξονες αποτελούν θέματα που ήδη διδάσκονται οι μαθητές, ο τρίτος όμως είναι εξολοκλήρου νέος, και μόνο ο νεοσύστατος όρος ‘έμφυλες ταυτότητες’ που τον χαρακτηρίζει, δημιουργεί εύλογες απορίες και ερωτηματικά. 

Τι ζητά τελικά το Υπουργείο;

Η εγκύκλιος αναλύει τον τρίτο άξονα σε θεματικές που προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία. Τα παιδιά καλούνται να διδαχθούν θεωρίες για «βιολογικό και κοινωνικό φύλο» και να «αποδομήσουν τα έμφυλα στερεότυπα». Ενώ οι γονείς, θα ενημερωθούν για θέματα όπως «φύλο», «σεξουαλικός προσανατολισμός και ανθρώπινα δικαιώματα» και «ομοφοβία και τρανσφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο».

Οι αντιδράσεις είναι πολλές. Εκπαιδευτικοί αρνούνται να συμμετάσχουν στη Θεματική Εβδομάδα. Συνδικαλιστικές οργανώσεις εκπαιδευτικών καταγγέλλουν το Υπουργείο για προχειρότητα και αιφνιδιασμό. Γονείς ζητούν απαλλαγή των παιδιών τους από θέματα της Θεματικής Εβδομάδας. Εκπρόσωποι της Εκκλησίας υψώνουν έντονη τη διαμαρτυρία για το γκρέμισμα των ηθικών αξιών ακόμη και μέσα στο σχολείο.

Η Χριστιανική Φοιτητική Δράση, αντιλαμβανόμενη την κρισιμότητα του θέματος, θεώρησε χρέος της να παρέμβει στο διάλογο που έχει ανοίξει, συναντώντας ειδικούς από όλο το φάσμα του επιστημονικού χώρου: παιδαγωγικό, ψυχοπαιδαγωγικό, ιατρικό, ψυχιατρικό, κοινωνιολογικό και θεολογικό. Είναι έγκυρη επιστημονικά η διδασκαλία σχετικά με την ταυτότητα του φύλου όπως προτείνεται από το Υπουργείο; Είναι τα παιδιά αυτής της ηλικίας ώριμα για να διδαχθούν μια τέτοια θεματική, αλλά και οι καθηγητές έτοιμοι να τη διδάξουν; Έχουν δικαίωμα οι γονείς να ζητήσουν απαλλαγή των παιδιών τους από το εν λόγω μάθημα; 

Παναγιώτης Γρηγορίου
Ψυχίατρος, Διδάκτωρ ΕΚΠΑ
Κέντρο Ψυχικής Υγείας Γ.Ν. «Γ. Γεννηματάς»
 

Θα πρέπει να σεβαστούμε αυτά τα παιδάκια σ’ αυτήν την ηλικία, τα οποία αγωνίζονται και προσπαθούν να δημιουργήσουν την ταυτότητα του φύλου τους. Δεν είναι κάτι δεδομένο η ταυτότητα του φύλου, είναι δεδομένο σαν απαρχή, είναι δεδομένο σαν μία τάση, αλλά μέσα στην κοινωνία το αγόρι προσπαθεί να αποκτήσει τέτοια χαρακτηριστικά κοινωνικά ώστε να χαρακτηρίζεται από την κοινωνία, και ειδικά απ’ τους άντρες, ως άντρας. Και το κοριτσάκι αντιστοίχως, και αυτό θέλει να αποκτήσει κάποια χαρακτηριστικά που να γίνει αποδεκτό από τον κόσμο των γυναικών και να το θεωρήσουν και οι γυναίκες σαν γυναίκα. Διότι αν το απορρίψουν οι γυναίκες το κοριτσάκι -με τα αγόρια δεν μπορεί να ταυτιστεί έχει διαφορετικό βιολογικό φύλο- θα είναι έρμαιο. 

Όλοι θέλουμε να αισθανόμαστε ότι ανήκουμε κάπου, σε μία από τις βασικές, αρχέγονες, πρωτόγονες θα έλεγα αρχετυπικές κατηγορίες, που είναι τα δύο φύλα στη ζωή. Το παιδάκι πρέπει να το βοηθήσουμε όχι να το μπερδέψουμε σ’ αυτήν την ηλικία, να μην ξέρει που ανήκει. 

Αναστάσιος Ματσόπουλος
Επίκ. Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας
Παιδαγωγικό Τμήμα – Πανεπιστήμιο Κρήτης
 

Αλλά για να προάγουμε την ψυχική υγεία θεωρώ το ότι πρέπει να το κάνουμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο και αν μη τι άλλο να μην συγχύζουμε τα παιδιά. Δεν προάγουμε την ψυχική υγεία συγχύζοντας κάποιον. Να σπάσουμε τα στερεότυπα αντρικών, γυναικείων ρόλων κτλ., συμφωνούμε σ’ αυτό και μιλάμε για ισότητα φύλων οπότε όλοι το υποστηρίζουμε αυτό το κομμάτι και δεν τίθεται θέμα γιατί κάποια παιδιά πρέπει να παίζουνε μόνο με ορισμένα παιχνίδια [και] κάποια άλλα να μην παίζουνε με κάποια άλλα, για παράδειγμα ότι τα αγόρια παίζουνε με στρατιωτάκια και τα κορίτσια παίζουνε με κούκλες. Εντάξει. Έτσι είναι ένα κομμάτι της ανατροφής τους, της κουλτούρας τους, ίσως της ιδιοσυγκρασίας τους. Το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι όταν γίνεται βαθύτερη προσέγγιση που έχει να κάνει με την κατανόηση του παιδιού ως προς το πως αισθάνεται τον εαυτό του. 

Και πάμε σε θέματα τα οποία δεν ξέρω αν όλα τα παιδιά είναι εκεί, έχουνε προβληματιστεί, και αν το χρονικό περιθώριο, που τώρα τα συζητάμε αυτά τα πράγματα, είναι το καλύτερο. Οπότε έχω μία επιφύλαξη γιατί ανοίγοντας τέτοια θέματα μπορεί να δημιουργηθεί και σύγχυση. Πρέπει να γίνει με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Μπορεί, μία πρόταση είναι, εφόσον αυτή τη χρονιά θα γίνει πιλοτικά, το Υπουργείο Παιδείας να λάβει -γιατί απ’ ό,τι κατάλαβα θα .. κάνουν κάποια αποτίμηση της προσπάθειας αυτής- να δούνε πως έγινε δεκτή από τους καθηγητές και από τα παιδιά και οπότε να δούνε τι περαιτέρω πρέπει να κάνουνε για να χτίσουνε όλες τις θεματικές. Αλλά νομίζω ότι, αν είχα να προβλέψω, θα έχουνε αρκετές δυσκολίες στην τρίτη θεματική, οπότε εκεί να το βελτιώσουνε και να το κάνουνε έτσι πιο δομημένα και πιο σωστά. Και σας είπα, η δικιά μου εμπειρία και η πρόβλεψη είναι ότι πολλοί καθηγητές δεν θα την κάνουνε καν, θα την αποφύγουνε για τους λόγους που μόλις είπαμε. Οπότε εκεί νομίζω ότι χρειάζεται καλύτερη μελέτη από πλευράς Υπουργείου. 

Σοφία Τσέκου
Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας
2ο Γυμνάσιο Κορίνθου
 

Για λόγους παιδαγωγικούς καταρχάς δημιουργούνται πολλά προβλήματα κυρίως για την τρίτη θεματική ενότητα. Είναι πάρα πολύ ανώριμα τα παιδιά ηλικιακά, δεν μπορούνε να επεξεργαστούν στοιχεία για τις έμφυλες ταυτότητες. Με λίγα λόγια ζητάνε τι; Να σκεφτούν τα παιδιά, να αρχίζουν να επεξεργάζονται την ιδέα ότι δεν είναι μόνο δύο τα φύλα. Το βιολογικό φύλο είναι το αντρικό και το γυναικείο. Και οι μαθητές να μπουν σε διαδικασίες και μέσα από διάφορες εφαρμογές και βιωματικές δράσεις να σκεφτούν ότι κάποια στιγμή στη ζωή τους μπορεί και να αλλάξουν κοινωνικό φύλο. Αυτό λοιπόν σ’ αυτές τις ανώριμες και τρυφερές ηλικίες της προ-εφηβείας και της εφηβείας είναι απαράδεκτο να γίνεται και μέσα στο χώρο της θεσμοποιημένης .. εκπαίδευσης. Είναι έννοιες πάρα πολύ λεπτές, είναι έννοιες επικίνδυνες για να εισαγάγουμε τα παιδιά μας σε τέτοιες ευαίσθητες θεματολογίες. 

Με λίγα λόγια τα παιδιά γίνονται αντικείμενο προπαγάνδας. Είναι τόσο ανώριμα για να σκεφτούν τέτοιες διαδικασίες και μπορεί να έχουμε και τα ακριβώς αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Δηλαδή, να αντιμετωπίζουμε φαινόμενα που μπορεί να κυμαίνονται από τα απλά χαριτόλογα αστεία των παιδιών και να φτάσουμε μέχρι το μπούλινγκ και μέχρι τα πολύ σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Δεν είναι καθόλου απλά τα πράγματα, όταν μάλιστα και το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχει και την κατάλληλη επιμόρφωση και την κατάλληλη αν θέλετε επεξεργασία τέτοιων εννοιών. Γι’ αυτό η τρίτη ενότητα είναι εκείνη που δυναμιτίζει τις αντιδράσεις για τη Θεματική Εβδομάδα. 

Αλέξανδρος Κακαβούλης
Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Αγωγής
Πανεπιστήμιο Κρήτης
 

Η αναφορά θεμάτων ομοφυλοφιλίας στη σχολική αίθουσα είναι γενικά αντιπαιδαγωγική γιατί γίνεται λόγος για αρνητικά συμπτώματα ενός σπανίου βιολογικού φαινομένου, αινίγματος conundrum, κατά την ορολογία της βιολογικής ανθρωπολογίας. Οι σχετικές πληροφορίες δεν προσφέρονται για να γίνουν σχολικές γνώσεις, όπως όλα τα άλλα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, ούτε και για βιολογική, ψυχολογική και πνευματική καλλιέργεια των μαθητών. Πρόκειται περισσότερο για ειδικά προβλήματα που πρέπει να προσεγγίζονται συμβουλευτικά από τους ειδικούς και γονείς, πάντα με σεβασμό στο κάθε ανθρώπινο πρόσωπο και στη διαφορετικότητά του. 

Έτσι χαλαρώνει η ηθική του φύλου, όταν γίνεται αντικείμενο διδασκαλίας, δημόσιας διδασκαλίας. Επικαλούνται οι αρμόδιοι που θέλουνε να εισαγάγουν αυτά τα θέματα .. έμφυλες ταυτότητες .. επικαλούνται ξένα μοντέλα. Καταρχήν, δεν είναι υποχρεωμένο του Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να τα αντιγράψει, γιατί έχουμε άλλη αφετηρία, έχουμε άλλες βάσεις, άλλες ρίζες εμείς. Έχουμε την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η οποία είναι κυρίαρχη θρησκευτική παρουσία στον Ελληνικό χώρο. Δεν μπορούμε λοιπόν να τα αγνοήσουμε αυτά. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμη και την ανάγκη να τεθούν θεμέλια καλής οικογένειας. 

Αναστασία Μωραϊτάκη
Ψυχολόγος – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής Αθηνών
 

Λέω λοιπόν ότι μπορεί να έχουμε ένα άρτια καταρτισμένο* (;) πρόγραμμα σε ότι αφορά το κομμάτι της πληροφόρησης, αλλά να μην έχουμε ένα αντίστοιχο βίωμα και το βίωμα είναι που μας ενδιαφέρει πάρα πολύ. Δηλαδή ένα κομμάτι είναι της ενημέρωσης, το οποίο είναι καλό να δοθεί από το σχολείο γιατί θα δοθεί με έναν τρόπο έγκυρο, ειδάλλως τα παιδιά θα το αναζητήσουν και θα το αναζητήσουν ενδεχομένως και σε λιγότερο αξιόπιστους χώρους.

Υπάρχει τώρα και το διαδίκτυο το οποίο προσφέρει πακτωλό πληροφοριών. Άρα χρειάζεται αυτό το κομμάτι. Ταυτόχρονα όμως αυτό που μας ενδιαφέρει και αυτό που κυρίως χτίζει ποιοτικές σχέσεις είναι το υγιές βίωμα. Το πως βλέπω εγώ μέσα στην οικογένειά μου τους γονείς μου να ζουν τη μεταξύ τους σχέση. Επιτρέπεται η θηλυκότητα; Αναδεικνύεται από τον πατέρα μου η θηλυκότητα της μητέρας μου; Αναδεικνύεται ο ανδρισμός του πατέρα μου από τη μητέρα μου; Αυτοί οι δυο μεταξύ τους, επιτρέπουν να εκδηλώνεται η τρυφερότητά τους; Πολύ σημαντικά θέματα και αντίστοιχα αυτά αφορούν και το χώρο του σχολείου, γιατί πάλι οι εκπαιδευτικοί πέρα από το τι θα πουν είναι και το τι δείχνουν. 

Η παρουσία ενός γονέα, ενός εκπαιδευτικού, που χαίρεται αυτό που είναι ο ίδιος ως άνθρωπος και απολαμβάνει και τη σχέση του με το σύντροφό του, είναι το καλύτερο μάθημα. 

Απόστολος Νικολαΐδης
Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Θρησκείας & Κοινωνικής Ηθικής
Κοσμήτορας Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ
 

Όλα τα συστήματα δύο πράγματα φοβούνται: την οικογένεια και δεύτερον το πρόσωπο. Δηλαδή η οικογένεια επειδή αποτελεί το πρώτο κύτταρο στο οποίο ενυπάρχουν όλες οι δομές και οι κοινωνικές λειτουργίες. Εκεί οι γονείς μπορούνε να περάσουν εκείνες τις αξίες που θέλουν, οι οποίες δεν συμφέρουν μία κοινωνία η οποία θέλει να εκκοσμικευθεί περαιτέρω ή να αλλάξει τα πράγματα ίσως και γρηγορότερα απ’ ότι οι θεσμοί μπορεί να αλλάξουν από μόνοι τους. Και βέβαια η οικογένεια έχει την δυνατότητα όπως και η κοινότητα, η θρησκευτική κοινότητα αργότερα, να δημιουργήσει ισχυρές προσωπικότητες. 

Η ανισότητα θα έλεγα ότι υπάρχει οντολογικά και θα έπρεπε να το καταλάβουμε λιγάκι και ηθικά. Θα σας κάνει εντύπωση ότι έχουνε περάσει δισεκατομμύρια ανθρώπων, και θα περάσουν και άλλα τόσα, και κανείς δεν ταυτίζεται με κανέναν. Που σημαίνει ότι ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Αυτήν την μοναδικότητα δεν μπορείς με ισοπεδωτικές μεθόδους .. του «κοινωνικού φύλου» .. να την αλλάξεις, να την καταστρέψεις.

Η τάση να επιβάλω το μέχρι τούδε αφύσικο ως φυσικό, και μάλιστα να θέλω να το επιβάλω αυτό, είναι επιλήψιμο. Όπως η τάση να συμπεριφερθώ σ’ αυτά τα θέματα όπως συμπεριφέρομαι ας πούμε στο κεφάλαιο της ενδυμασίας, όπου περιμένω τη μόδα να μου πει τι θα φορέσω φέτος. Αυτό για μένα είναι μία ολοκληρωτική νοοτροπία κι εγώ προσωπικά είμαι εναντίον κάθε τέτοιας νοοτροπίας και ολοκληροκρατίας και ολοκληρωτισμού. Και νομίζω ότι εκεί είναι η αξία της οικογένειας και των γονέων, να φτιάξουν ισχυρές προσωπικότητες έτσι ώστε να μην περιμένουν τι θα τους πουν οι άλλοι για το τι πρέπει να κάνουν οι ίδιοι. Άρα λοιπόν, εάν όλο αυτό το σύστημα είναι μία μόδα ή ένας τρόπος διασάλευσης της κοινωνικής και βιολογικής ευταξίας των πραγμάτων, εκεί νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να αντισταθεί. 

Καλλιρόη Παντελίδου
Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
 

Οι γονείς έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να ασκούν τη λεγόμενη γονική μέριμνα. Με απλά λόγια τη φροντίδα για το παιδί που περιλαμβάνει: την επιμέλεια του προσώπου του παιδιού -αυτό είναι το σπουδαιότερο τμήμα της γονικής μέριμνας- τη διοίκηση της περιουσίας του και την εκπροσώπηση του παιδιού. Σημαντικό στοιχείο της επιμέλειας είναι και η σχολική εκπαίδευση του παιδιού και στο πλαίσιο αυτής της σχολικής εκπαίδευσης βεβαίως συνεργάζονται με το σχολείο. Κανονικά υπάρχει συνεργασία και όχι αντιπαλότητα. Όταν όμως το σχολείο που υπηρετεί κατά το Σύνταγμα την εθνική και πνευματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων και την καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλαση του παιδιού σε ελεύθερο και υπεύθυνο πολίτη, έρχεται σε τόσο σοβαρά ζητήματα σε αντίθεση με τις αρχές που οι γονείς ακολουθούν, νομίζω ότι οι γονείς έχουν δικαίωμα να ζητήσουν τη μη συμμετοχή των παιδιών τους.

Εφόσον με αιτιολογημένη δήλωση μπορούν να ζητήσουν απαλλαγή από ολόκληρο μάθημα, κατά μείζονα λόγο και πάντοτε βέβαια με φειδώ, μπορούν να απαιτήσουν και μία πολύ πιο περιορισμένη σε έκταση απαλλαγή. Μια μερική απαλλαγή θα την ονόμαζα.
Θα μου επιτρέψτε να διευκρινίσω ότι άλλο πράγμα είναι ο σεβασμός στις επιλογές του άλλου και άλλο αν πρέπει να δοθεί και νομική δέσμευση στις επιλογές αυτές. 

Νικήτας Αλιμπράντης
Ομότ. Καθηγητής Κοινωνικού Δικαίου
Πανεπιστήμιο Στρασβούργου – Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
 

Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου λέει στο Πρωτόκολλο Άρθρο 2 ότι εάν η διδασκαλία στο σχολείο είναι αντίθετη με τις πεποιθήσεις των γονέων, θρησκευτικές ή φιλοσοφικές, μπορούν οι γονείς να ζητήσουν απαλλαγή. Εδώ πρόκειται για μία θεωρητική ιδεολογία η οποία είναι αντίθετη με τον σύνολο Ελληνικό πολιτισμό και βεβαίως με τις προσωπικές πεποιθήσεις πλείστων γονέων -για να μην πω της τεράστιας πλειοψηφίας- και επομένως μπορούν να ζητήσουν απαλλαγή. 

Εάν δεν υπάρξει απαλλαγή, δεν δοθεί απαλλαγή, τότε θα μπορούμε να πάμε δικαστικά και να ζητήσουμε και μάλιστα την άμεση εφαρμοστικότητα των αποφάσεων του δικαστηρίου. 

Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι επειδή ακριβώς η εγκύκλιος αυτή προσκρούει στο Άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, πρέπει να ζητηθεί δικαστικά η ανάκλησή της. 

Εμμανουήλ Παναγόπουλος
Επίκ. Καθηγητής Χειρουργικής
τ. Συντονιστής Διευθυντής ΕΣΥ
 

Νομίζω ότι δεν είναι ζήτημα προτεραιότητος και νομίζω είναι μία κακή επιλογή γιατί στα παιδιά του Γυμνασίου, δηλαδή 12 έως 15 χρονών που ξεκινάνε την εφηβεία τους, που έχουν ήδη μία σύγχυση περί των φύλων, ερχόμαστε εμείς να τους πούμε για όλες αυτές τις παραλλαγές και .. για το τι μπορεί να κάνει, να τους μιλήσουμε για τη ρευστότητα του φύλου. Νομίζω ότι δεν τα βοηθούμε τα παιδιά. Πέραν αυτού όμως είναι, ποιός και τί θα πει στα παιδιά. Είναι οι καθηγηταί έτοιμοι να διαχειριστούν ένα τέτοιο θέμα; 

Σεβ. Μητρ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής
κ. Νικόλαος
Πρόεδρος Επιτροπής Βιοηθικής Εκκλησίας της Ελλάδος
 

Όσο δε για το πως μπήκε, μπήκε με τον χαρακτήρα μιας ‘επείγουσας εγκυκλίου’ απ’ ό,τι ξέρω. Κανείς δεν ήξερε τίποτε, εντελώς ξαφνικά σαν μία πολύ μεγάλη αλλαγή. Το μεγάλο γίνεται μεθοδικά, γίνεται με μια προετοιμασία, γίνεται με μια διαφάνεια. Εμφανίζεται λοιπόν τώρα κάτι πολύ μεγάλο το οποίο γίνεται ως ‘επανάσταση’. Εγώ έχω υποψία ότι αυτό το πράγμα δεν έχει καθαρή σκοπιμότητα αλλά έχει μια σκοπιμότητα η οποία είναι κρυμμένη και η οποία στην ουσία βασικά αποδομεί τον άνθρωπο. 

Δες τε τώρα όμως την ειρωνεία του πράγματος. Ερχόμαστε στο σχολείο, το σχολείο δεν θέλει θρησκευτικά με κατήχηση, θέλει θρησκευτικά με πληροφόρηση. Σ’ αυτό το μάθημα [ενν. «Θεματική Εβδομάδα»] γίνεται κατήχηση. Περνάει ιδεολογία. Αυτό γιατί να το κάνει η Πολιτεία που είναι τόσο ευαίσθητη στην κατήχηση; Με αποτέλεσμα, ο κάθε διδάσκων, μη εκπαιδευμένος, μη ειδικός να περάσει ιδεολογία. Διότι το θέμα αυτό της ομοφυλοφιλίας και των φύλων κτλ. έχει παγκόσμια ιδεολογικοποιηθεί. Αυτό λοιπόν επίσης με φοβίζει, διότι τελικά αντί να κάνουμε κάτι καλό που θα εξυγιάνουμε την ψυχή την παιδική, τι θα γίνει; Θα της δημιουργήσουμε μέσα, πιθανότατα -δεν μπορούμε να το ελέγξουμε- θα της δημιουργήσουμε μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που πάμε να επιλύσουμε. Γι’ αυτό θέλει πολύ ωριμότητα για να γίνει αυτό το πράγμα. Θέλει πολύ σεβασμό και θέλει βαθιά συστολή για να το κάνεις. Εδώ λοιπόν δεν υπάρχει συστολή, υπάρχει θράσος, καμμιά ωριμότητα και υπάρχει μια επιθετική, επαναστατική, ξαφνική, αιφνιδιαστική επιβολή ενός συστήματος αγωγής στην ευαίσθητη ηλικία των παιδιών του Γυμνασίου, σε μια τόσο ευαίσθητη εποχή. 

Είπατε επίσης και το εξής, αυτό που προανέφερα κι εγώ, ότι ο ένας να αρχίσει να χρησιμοποιεί τρόπους του άλλου φύλου, ένα αγόρι ενός κοριτσιού και ούτω καθεξής. Γιατί να το κάνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι πάει να γίνει κάτι που δεν είναι. Εμείς στην Εκκλησία θέλουμε να βοηθήσουμε τον κάθε άνθρωπο να γίνει αυτό που όντως είναι. 

«Μή μείνωμεν ὅπερ ἐσμέν, ἀλλ᾿ ὅπερ ἦμεν γενώμεθα». 
Αυτό τι σημαίνει; Να μην αρκεστεί κανείς σε αυτό που τώρα είναι, αλλά να ανακαλύψει αυτό που όντως είναι. Την κρυμμένη δυναμική του. Θα μου άρεσε πάρα πολύ ένα μάθημα, μία θεματική εβδομάδα ή ενέσεις σε διάφορα μαθήματα τέτοιου φρονήματος. Αυτό ελευθερώνει τον άνθρωπο, όλο το άλλο τον σκλαβώνει. 

Χριστιανική Φοιτητική Δράση 

Το θέμα του τρίτου άξονα της Θεματικής Εβδομάδας που ήδη έχει αρχίσει να πραγματοποιείται στα Γυμνάσια της χώρας μας, αποδεικνύεται λοιπόν ότι είναι αν μη τι άλλο πολύ λεπτό και ευαίσθητο θέμα που θίγει και αμφισβητεί την υπόσταση του ανθρώπινου προσώπου, την ανθρώπινη οντολογία. Που επηρεάζει πολύπλευρα την κοινωνία και πλήττει καίρια τα ήθη και τις παραδόσεις της Πατρίδας μας. Είναι ένα θέμα που δεν πρέπει κανέναν μας να μας αφήσει αδιάφορο.

Καλόγερος, δοθιήνας, θυλακίτιδα, ψευδάνθρακας. Σπυρί από σταφυλόκοκκο.

Του Αλέξανδρου Γιατζίδη, M.D., medlabnews.gr 

Το δέρμα παρέχει προστασία από τα μικρόβια, αλλά δυνατό να προσβληθεί από βακτήρια, ιούς, ή μύκητες. Για να συμβεί αυτό πρέπει να υπάρχει ένα άνοιγμα η μια αμυχή από όπου θα μπουν τα μικρόβια. Φυσικά «ανοίγματα» όπως αυτά του θυλάκου της τρίχας ή των ιδρωτοποιών αδένων, αποτελούν την είσοδο των μικροβίων. 

Τα αποστήματα των ιδρωτοποιών αδένων και των ριζών των τριχών παρατηρούνται ως επί το πλείστον στους καμπτήρες των αρθρώσεων και στις ρυτίδες του δέρματος και μπορούν να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε ηλικία. 

Αρχικά, δημιουργούνται μικρές κοκκινωπές διογκώσεις (οζίδια), από τις οποίες σχηματίζονται γρήγορα φυσαλίδες που ξεραίνονται και μοιάζουν με λέπια (εφελκίδες). Εάν δεν αντιμετωπιστούν, τα αποστήματα αυτά εξαπλώνονται ταχύτατα και συνενώνονται σε δοθιήνες. 

Δοθιήνας ή καλόγηρος (furuncle ή boil) είναι ένα ερυθρό, επώδυνο οζίδιο που περιέχει πύο, που ρέει αυτόματα και θεραπεύεται χωρίς ή με σχηματισμό ουλής ανάλογα με το βάθος της βλάβης, σε μερικές ημέρες. 

Το κριθαράκι (κριθή) είναι μικρός δοθιήνας με σταφυλοκοκκική λοίμωξη των βλεφαρίδων. Ο ψευδάνθρακας είναι μια λοίμωξη τριχικών θυλάκων που γειτνιάζουν (συλλογή πολλών δοθιήνων) και αρχίζει σαν οζίδιο, αυξάνει σε μέγεθος με ταυτόχρονη φλεγμονή και εξέρχεται πύο από πολλές θυλακικές οροφές. 

Ο ψευδάνθρακας δηλαδή είναι μια συλλογή δοθιήνων. 

Ελκωτική πυοδερματίτιδα είναι η επιπλοκή της δοθιήνωσης από αντίδραση στον σταφυλόκοκκο μετά από τραυματισμό. Κλινικά παρουσιάζεται σαν ανώδυνη έλκωση με ελεύθερα όρια. 

Η δοθιήνωση διαφέρει από την θυλακίτιδα στο ότι παρουσιάζει μεγαλύτερο βαθμό φλεγμονής, που επεκτείνεται πέρα από τον τριχικό θύλακο στο γύρω χόριο. 

Η θυλακίτιδα συμβαίνει όταν τα τριχοθυλάκια πάθουν βακτηριακή μόλυνση. Το συχνότερο αίτιο της θυλακίτιδας είναι ο χρυσίζων σταφυλόκοκκος (μπορεί να οφείλεται και σε μύκητες ή ιό) ο οποίος προκαλεί είτε την επιπολής θυλακίτιδα (θυλακικό κηρίο του Bockhart), είτε την εν τω βάθει. Σοβαρές λοιμώξεις μπορούν να προκαλέσουν μόνιμη απώλεια μαλλιών και ουλές, ακόμη και ήπια θυλακίτιδα μπορεί να είναι δυσάρεστη και άσχημη.

Μπορεί ο ασθενής να πάσχει έντονα και να εμφανίζει και πυρετό. Προκαλείται από λοίμωξη με χρυσίζοντα σταφυλόκοκκο. Εντοπίζεται συνήθως στη μύτη, στις μασχάλες και το περίνεο. Συχνότερη στους ενήλικες και τους εφήβους. 

O χρυσίζων σταφυλόκοκκος (Staphylococcus aureus) είναι ένα μικρόβιο που μπορεί να «ζει» στο δέρμα πολλών παιδιών και ενηλίκων, χωρίς να προκαλεί προβλήματα (φορείς σταφυλοκόκκου). Η «φωλιά» του είναι στα ρουθούνια της μύτης. 

Υπό ορισμένες συνθήκες, ο σταφυλόκοκκος που «ζει ήσυχα» στο δέρμα, μπορεί να «φουντώσει» και να προκαλέσει λοίμωξη στο δέρμα.

Οι σταφυλοκοκκικές λοιμώξεις οφείλονται στο σταφυλόκοκκο, ένα μικρόβιο που «κατοικεί» στο δέρμα μας και στους βλεννογόνους. Η προσβολή από σταφυλόκοκκο μπορεί να προσβάλλει ζωτικά όργανα. 

Τι λοιμώξεις προκαλεί ο σταφυλόκοκκος στο δέρμα 

Οι πιο συχνές είναι: 
– η θυλακίτιδα, που είναι το κοινό “σπυράκι με πύον” 
– το μολυσματικό κηρίο, όπου το παιδί έχει πολλές βλάβες στο δέρμα του, σε διάφορα σημεία του σώματος. Το μολυσματικό κηρίο ξεχωρίζει από ένα κιτρινωπό λέπι, που κολλάει πάνω στην υγρή βλάβη. 
– ο δοθιήνας, που μοιάζει με ένα μεγάλο σπυράκι με πύον, πιο βαθειά στο δέρμα 
– η κυτταρίτιδα, που είναι έντονη φλεγμονή πιο βαθιά στο δέρμα. Το δέρμα φαίνεται κόκκινο και πρησμένο και πονάει. 
– σύνδρομο τοξικού σοκ, που είναι σοβαρή κατάσταση (με πυρετό και εξάνθημα), αλλά ευτυχώς σπάνια. 

Η πιο σοβαρή επιπλοκή είναι η μόλυνση του αίματος από το βακτήριο. Σε αποστήματα, δοθιήνες, και ψευδάνθρακες ελλοχεύει ο κίνδυνος της σηψαιμίας, καθώς η μόλυνση μπορεί να εξαπλωθεί μέσω των αρτηριών του αίματος σε ολόκληρο το σώμα. 

Επίσης υπάρχει πιθανότητα να ξανασχηματιστούν αποστήματα σε εσωτερικά όργανα με πολύ μικρά αιμοφόρα αγγεία, για παράδειγμα, σε εγκέφαλο, νεφρούς, πνεύμονες και οστά. Για το λόγο αυτό, εφόσον κάνουν την εμφάνιση τους τέτοιες βλάβες, θα πρέπει να επισκεφτείτε, το συντομότερο, κάποιο γιατρό. 

Θεραπεία 

Οι εν τω βάθει δοθιήνες απαιτούν χειρουργική επέμβαση ενώ όταν υποτροπιάζουν χρειάζεται αντιβίωση. 

Επιφανειακά αποστήματα και δοθιήνες ανοίγουν τότε από μόνα τους εξωτερικά και αποβάλλουν υποκίτρινο παχύρρευστο πύον. 

Όταν ο δοθιήνας ωριμάσει, πρέπει να παροχετεύεται το πύον που περιέχει. 

Σε πολλαπλούς δοθιήνες ή σε ανοσοκαταστολή πρέπει να λαμβάνεται υλικό για καλλιέργεια (πύου) για να γίνει αντιβιόγραμμα και ο ασθενής πρέπει να πάρει τα ευαίσθητα αντιβιοτικά. Η ερυθρομυκίνη και η φλουκλοξακιλλίνη είναι συνήθως αποτελεσματικές, αλλά τα αντιβιοτικά μπορούν να δοθούν αναλόγως της καλλιέργειας.

Μπορεί να χρειαστεί ο έλεγχος όλης της οικογένειας σε υποτροπιάζοντες δοθιήνες για ύπαρξη πηγής σταφυλόκοκκου. Σε υποτροπιάζοντες δοθιήνες ο ασθενής παίρνει αντιβιοτικά για 3 μήνες. 

Τοπικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μουπιροκίνη, για 5-7 ημέρες Επίσης, στο καθημερινό λουτρό χρησιμοποιείται εξαχλωροφαίνιο. Πλύσεις ολόσωμα με χλωρεξιδίνη 2% ή 4%, ή μπάνιο σε νερό που έχει διαλυθεί χλωρίνη (1 κουταλάκι του τσαγιού για κάθε 4 λίτρα νερού), διάρκειας 15 λεπτών, δύο φορές την εβδομάδα, όσο διαρκεί η θεραπεία. 

Πρόληψη 

- Οι οδηγίες που δίδονται για την αποφυγή λοιμώξεων από σταφυλόκοκκο έχουν να κάνουν με την τήρηση των κανόνων καθαριότητας και ατομικής υγιεινής, με συχνό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών επί 2 λεπτά, ώστε να απομακρυνθούν όλοι οι λοιμογόνοι παράγοντες. 

- Εκτός από τη χρήση ξυριστικών μηχανών και χρήση στενών ρούχων ενοχοποιούνται και παθολογικές καταστάσεις όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία αλλά και λήψη ανοσοκατασταλτικών φαρμάκων. 

- Τους καλοκαιρινούς μήνες όπου υπάρχει εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο, λόγω της έκπτωσης της άμυνας του οργανισμού που προκαλείται από την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας, πρέπει να επιταθεί η προσοχή στην ορθή περιποίηση των μολύνσεων και των τραυματισμών του δέρματος. 

- Επίσης υγιείς άνθρωποι, λόγω της διαταραχής της ανοσίας που προκαλεί η γρίπη, μπορεί να πάθουν σταφυλοκοκκικές πνευμονίες. Η κλινική εικόνα εισβάλλει απότομα με ρίγος, πυρετό (μέχρι 41οC), κακουχία, παραγωγικό βήχα και πλευρικό πόνο. Οι πολίτες που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα πρέπει να απευθύνονται στον θεράποντα γιατρό τους. 

- Σε οποιαδήποτε αμυχή ή τραυματισμό του δέρματος, είναι αναγκαία η αντισηπτική περιποίηση του τραύματος. 

- Ανάπτυξη εμπυρέτου ή επέκταση της ερυθρότητας μετά από μόλυνση ή τραυματισμού του δέρματος πρέπει να οδηγήσει τον πάσχοντα στον κλινικό ιατρό (δερματολόγο, παθολόγο, παιδίατρο, γενικό ιατρό, κλπ), ώστε να τεθεί η διάγνωση και η θεραπεία της νόσου. 

- Τέλος πρέπει να αποφεύγεται η κατάχρηση αντιβιοτικών φαρμάκων στις συνήθεις ιώσεις, λόγω ανάπτυξης ανθεκτικότητας των μικροβίων σε αυτά. 

- Στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης του κοινού για την ορθή και ασφαλή χρήση των φαρμάκων, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων τονίζει ότι τα αντιβιοτικά πρέπει πάντοτε να χορηγούνται με συνταγή και την καθοδήγηση του θεράποντος ιατρού. Ο ιατρός θα επιλέξει το συγκεκριμένο αντιβιοτικό που είναι ενδεδειγμένο για κάθε περίπτωση, θα καθορίσει τον τρόπο που πρέπει να λαμβάνεται, τη δοσολογία και θα υποδείξει το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει η θεραπεία. 

- Τα αντιβιοτικά είναι πολύτιμα φάρμακα και η διαφύλαξη της αποτελεσματικότητάς τους μας αφορά όλους. 

- Η κατανάλωση των αντιβιοτικών συνδέεται άμεσα με την δημιουργία της μικροβιακής αντοχής. Η επίδραση των αντιβιοτικών στις φυσιολογικές χλωρίδες του ανθρώπινου οργανισμού έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία αλλά και επικράτηση για μακρό χρονικό διάστημα ανθεκτικών μικροβίων.