Σελίδες

30 Νοεμβρίου 2015

Διπλή κυβερνο-επίθεση δέχονται οι ελληνικές τράπεζες - Έκλεψαν και στοιχεία καρτών.

Νέα διάσταση παίρνει η κυβερνοεπίθεση που δέχονται από την περασμένη Πέμπτη οι ελληνικές τράπεζες.

Όπως γνωστοποιήθηκε σήμερα, Ρώσοι χάκερς απειλούν τα  e-banking τριών τραπεζών και ζητούν λύτρα σε bitcoin.

Εκτός όμως από αυτό σημειώθηκε και δεύτερη επίθεση με υποκλοπή στοιχείων κατόχων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και εντοπίστηκαν μάλιστα συναλλαγές στις ΗΠΑ, τη «Black Friday» και το Σαββατοκύριακο.

Η διπλή κυβερνοεπίθεση έχει προκαλέσει συναγερμό στις τράπεζες αλλά και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και της Τράπεζας της Ελλάδας.

Σχετικά με την υπόθεση των Ρώσων χάκερς πληροφορίες αναφέρουν ότι την περασμένη Πέμπτη 30 χάκερς από τη Ρωσία με το όνομα Armada Collective επιτέθηκαν στα ηλεκτρονικά συστήματα e-banking τριών ελληνικών τραπεζών και ζήτησαν λύτρα 20.000 ευρώ σε bitcoins.

Οι χάκερς απείλησαν ότι θα «βομβαρδίσουν» τα συστήματα των τραπεζών Eurobank, Alpha Bank καιAttica Bank, ούτως ώστε να καταρρεύσουν και να μην μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Όπως γνωστοποιήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος έχουν γίνει οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να εξουδετερωθεί η απειλή, παρ' όλα αυτά πάντως τόσο οι Τράπεζες όσο και η Τράπεζα της Ελλάδος βρίσκονται σε συναγερμό.

Παράλληλα όμως, με την κυβερνοεπίθεση των Ρώσων χάκερς σημειώθηκε κι άλλη μία.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει υποκλαπεί άγνωστος αριθμός στοιχείων κατόχων καρτών από όλες τις ελληνικές τράπεζες και έχουν εντοπιστεί αγοραπωλησίες στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της "μαύρης Παρασκευής" και του Σαββατοκύριακου.

Οι ΗΠΑ δεν χρησιμοποιούν συστήματα που υποστηρίζουν την τεχνολογία chip-pin όπως συμβαίνει στην Ευρώπη. Δηλαδή οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες δεν περιέχουν chip και η χρήση τους δεν απαιτεί για μία συναλλαγή την εισαγωγή pin.

Στις τράπεζες έχει σημάνει συναγερμός καθώς αυτό έχει διαπιστωθεί τα τελευταία 24ωρα και έχει παρέμβει η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία και διερευνά τις συνθήκες υπό τις οποίες υπεκλάπησαν τα στοιχεία των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Ταυτόχρονα σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται και οι αρμόδιες Διευθύνσεις και Υπηρεσίες των ελληνικών τραπεζών οι οποίες σε συνεργασία με τις αστυνομικές Αρχές προσπαθούν να εντοπίσουν το κύκλωμα που υπέκλεψε τα στοιχεία των καρτών.

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που έχει γίνει χρήση των κλεμμένων στοιχείων της κάρτας το ποσό δεν επιβαρύνει τον κάτοχο της καθώς δεν τεκμηριώνεται η συναλλαγή με τη χρήση Pin που έχει την έννοια της ηλεκτρονικής υπογραφής. 

πηγή

Τα tweets του Τσίπρα που σβήστηκαν....

«Verba volant, scripta manent» έλεγαν οι Ρωμαίοι χρόνια πριν τα social media το αποδείξουν περίτρανα.

Ακόμη και tweets που σβήνονται δεν χάνονται, γι΄αυτό και εμείς επαναφέρουμε τις φωτογραφίες με τις σβησμένες αναρτήσεις του Αλέξη Τσίπρα, μόνο που όλα αυτά έπρεπε να ειπωθούν στη Σύνοδο Κορυφής και όχι στο twitter.

H Ρωσοτουρκική κρίση,η οποία προέκυψε μετά την πτώση του αεροπλάνου την προηγούμενη Τρίτη δίνει στη χώρα μας μια μοναδική ευκαιρία να παρουσιάσει στους Ευρωπαίους το θέμα των συνεχόμενων παραβιάσεων των τουρκικών αεροπλάνων στο Αιγαίο. Δίνει μια μοναδική ευκαιρία στην Ελλάδα να υποδείξει την ακεραιότητα και το χαρακτήρα των πιλότων μας την ώρα που ο πλανήτης και η ευρύτερη περιοχή της νοτιανατολικής Μεσογείου βράζουν.

Την Τετάρτη 25-11 ο Ρώσος ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ έκανε μια δήλωση που θα έπρεπε το Ελληνικό ΥΠΕΞ και οι διπλωμάτες μας να εκμεταλλευτούν δεόντως.

«Αυτό που συνέβη χθες είναι απαράδεκτο. Ναι, χθες άκουσα συλλυπητήρια από τον Νταβούτογλου, αλλά την ίδια στιγμή επέμεινε στις τουρκικές θέσεις και προσπάθησε να δώσει εξηγήσεις. Όσον αφορά στις ερωτήσεις μας για την παραβίαση του συριακού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη, του θυμίζω ότι τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο πάνω από το Αιγαίο 1.500 φορές το χρόνο κατά μέσο όρο και η Ελλάδα αντιτίθεται συχνά γι' αυτό εις μάτην. 

Χθες, ο Έλληνας ΥΠΕΞ με κάλεσε, για να μου εκφράσει την αλληλεγγύη του και μου θύμισε αυτές τις 1.500 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη, που έχουν γίνει κάτι σαν συνηθισμένη πρακτική. Και μου είπε ότι και αυτός δεν αποδέχεται τις εξηγήσεις των Τούρκων. Ακόμα και αν υπήρξε παραβίαση 17 δευτερολέπτων, δεν δικαιολογεί την επίθεση κατά του ρωσικού μαχητικού». 

Την ώρα που η Ελλάδα όφειλε να ανεβάσει το θέμα ψηλά στη χθεσινή Σύνοδο Κορυφής, τα σχετικά tweets σβήστηκαν.... 

Ακολουθούν οι αναρτήσεις του Έλληνα  πρωθυπουργού:

Και η απάντηση του Νταβούτογλου:

Γιώτα Χουλιάρα για το Geopolitics 

Ενας καθηγητής πανεπιστημίου, παλικάρι μιλάει κατά της ομοφυλοφιλίας και της Νέας Ταξης που την προωθεί...

Η πλάκα είναι ότι το ανέβασαν στο κανάλι των ....διεστραμένων Ομαδα Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση!!!!!!

Πρόκεται για τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης Δημήτρη Πατέλη....

Ο Δημήτρης Σ. Πατέλης είναι επίκουρος καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Είναι μέλος της Διεθνούς Ερευνητικής Ομάδας "Η Λογική της Ιστορίας" και του "Ομίλου Επαναστατικής Θεωρίας"


Πραγματικά με επιστημονικό τρόπο κατακεραυνώνει την ανωμαλία και αποδεικνύει πως πολτοποιούν τις προσωπικότητες και τους ψυχισμούς των παιδιών μας...

Πέθανε ο ηθοποιός Μηνάς Χατζησάββας.

Νοσηλευόταν από την περασμένη Δευτέρα έχοντας υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.

Την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» άφησε ο ηθοποιός Μηνάς Χατζησάββας, ο οποίος νοσηλευόταν μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.
Θλίψη σκόρπισε η είδηση του θανάτου του αγαπημένου ηθοποιού σε ηλικία 67 ετών.


Ο Μηνάς Χατζησάββας άφησε την τελευταία του πνοή στις 20:29, στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Ευαγγελισμού, όπου νοσηλευόταν από την περασμένη Δευτέρα, έχοντας υποστεί αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ο Μηνάς Χατζησάββας έχει κερδίσει τη θέση του στο καλλιτεχνικό στερέωμα με το υποκριτικό του ταλέντο τόσο στο σανίδι όσο και στη μικρή οθόνη. 

Ποιος ήταν ο Μηνάς Χατζησάββας 
Ο αγαπημένος ηθοποιός γεννήθηκε το 1948 στην Αθήνα και υπήρξε απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ελεύθερου Θεάτρου. Έπαιξε σε πολλά θεατρικά έργα, ενώ σημαντική ήταν η παρουσία του στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Με το ψευδώνυμο «Πρόδρομος Σαββίδης» εξέδωσε τις συλλογές διηγημάτων: «Σπέρμα», «Η χαμένη» και «Δύο σταγόνες βροχή». Το 1995 τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία του «Η ζωή ενάμιση χιλιάρικο».

Στο θέατρο έχει στο ενεργητικό του πολλούς και σημαντικούς ρόλους, ενώ είχε παίξει στην Επίδαυρο αρκετές φορές αποσπώντας πολύ καλές κριτικές.

Είχε παίξει σε αρκετές γνωστές και επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές που τον είχαν κάνει ευρέως γνωστό, ενώ δεκάδες ήταν και οι ρόλοι του στον κινηματογράφο.

Είχε παίξει στη δημοφιλή σειρά «Αναστασία», ενώ είχε πρωταγωνιστικούς ρόλους στη σειρά «Ανατομία ενός εγκλήματος».

Η τελευταία κινηματογραφική δουλειά είναι ο ρόλος του στην ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, «Ένας άλλος κόσμος», στην οποία υποδύεται έναν ακροδεξιό, που μισεί τους πρόσφυγες. 

Η φιλμογραφία του:
Όμορφες μέρες (1970)
Ιωάννης ο βίαιος (1973)
1922 (1978)
Ανατολική περιφέρεια (1979)
Ρεπό (1982)
Ο έρωτας του Οδυσσέα (1984)
Μια τόσο μακρυνή απουσία (1985)
Η άλλη όψη (1991)
Κλειστή στροφή (1991)
Η εποχή των δολοφόνων (1993)
Η ζωή ενάμισυ χιλιάρικο (1995)
Απόντες (1996)
Mirupafshim [Μιρουπάφσιμ] (1997)
... κι αύριο μέρα είναι (2001)
Ακροβάτες του κήπου (2001)
Μια μέρα τη νύχτα (2001)
Lilly’s story (2002)
Η τρίτη νύχτα (2002)
Ο βασιλιάς (2002)
Ωραία Ελένη (2004)
J.A.C.E. (2011)
Άδικος κόσμος (2011)
Απ' τα κόκαλα βγαλμένα (2011)
Miss Violence (2013)


πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
Ο Θεός να τον συγχωρέσει διότι ο μακαρίτης οπως ακούγεται ήταν βουτηγμένος στο αίσχος... της ομοφυλοφιλίας.
Ζήτησε να έχει πολιτική κηδεία και να αποτεφρωθεί στο εξωτερικό....

Μπορεί ο κόσμος να βλέπει μόνο το έργο του ως ηθοποιού αλλά σας βεβαιώνω ότι ο ίδιος τώρα δεν έχει κανένα ενδιαφέρον γι αυτά τα εγκόσμια....
Ο Θεός θα τον κρίνει ως άνθρωπο κι όχι ως ηθοποιό.... όπως όλους μας.

Εκτός αν ο άνθρωπος μέσω του επαγγέλματός του οδήγησε άλλους ανθρώπους στο να κερδίσουν ή να χάσουν την πίστη τους και την ψυχή τους.... 

Ας είναι γι αυτόν ελαφρυντικό ο βίαιος θάνατος.... 

Φυσικά για όλα αυτά τώρα έχει μετανοιώσει πικρά....
Αλλά ας γίνει ένα μάθημα για όλους μας....
Μετάνοια αδέρφια μου και εξομολόγηση για τα πάθη μας.   

Επικίνδυνα παιχνίδια με τον εκλογικό νόμο.

Ο Τσίπρας, ο Καμμένος και τα άλλα "παιδιά" τα δίνουν όλα,  για να εξασφαλίσουν την βουλευτική καρέκλα και την προστασία της...

Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ

Σε μία προσπάθεια εξασφάλισης της παραμονής στο Κοινοβούλιο τα μικρά κόμματα (Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ, Ένωση Κεντρώων) αποφάσισαν να συζητήσουν θετικά την αλλαγή του υφιστάμενου εκλογικού νόμου, προσδίδοντάς του μία αναλογικότερη μορφή, κατεβάζοντας το εκλογικό όριο στο 2%, παραβλέποντας πως δίνουν με αυτόν τον τρόπο την δυνατότητα εκλογής κάποιου αμιγώς μουσουλμανικού –επί της ουσίας εθνικιστικού τουρκικού- κόμματος.

Αυτή η απόφαση των κομμάτων που διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο να μην επανεκλεγούν στη νέα Βουλή, όποτε ξαναγίνουν εκλογές, και η ταξινόμηση των κομματικών συμφερόντων ως ισχυρότερων επί του εθνικού συμφέροντος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο εκείνων που επιδιώκουν με κάθε μέσο και τρόπο την συνέχιση της ύπαρξής τους στην Ελληνική Βουλή. Προχωρούν σε μία απόφαση – κόλαφο, με σοβαρό κίνδυνο να δημιουργήσουν –εκ των ουκ άνευ- ένα κόμμα τουρκοφρόνων, δηλαδή ένα κόμμα που θα επισημοποιεί (με τις θέσεις του) την ύπαρξη τουρκικής μειονότητας εντός της Ελλάδας, αποδεικνύοντας περίτρανα την επικινδυνότητά τους στην πολιτική ζωή της χώρας.
Αδιαφορούν για τις συνέπειες της αλλαγής του εκλογικού νόμου και τα «δαιμόνια» που θα προστεθούν επί των εθνικών θεμάτων, αφ0ού θεωρούν ότι η δική τους πολιτική διάσωση και μακροημέρευση επί του Κοινοβουλίου, είναι σπουδαιότερη από πιθανά νέα εθνικά προβλήματα εις βάρος της χώρας.


Έχοντας διαφύγει, ξεκάθαρα, από τα πλαίσια της πολιτικής γελοιότητας και βρίσκονται –με αυτή τους την πολιτική πρόταση (η κυβέρνηση) και αποδοχή (τα μικρά κόμματα της αντιπολίτευσης), αποδεικνύουν πως είναι εθνικά επικίνδυνοι, αφού γνωρίζουν πάρα πολύ καλά πως υποβόσκουν σοβαρά προβλήματα στην μείωση του εκλογικού ορίου. Να σημειώσουμε πως το εκλογικό όριο του 3% επιβλήθηκε επί κυβερνήσεως Κ. Μητσοτάκη (1991), με κοινή συναίνεση όλων των τότε κομμάτων, όταν καταγράφηκε ο κίνδυνος δημιουργίας (και εκπροσώπησης στο ελληνικό κοινοβούλιο) ενός εθνικιστικού τουρκικού κόμματος με ηγέτη (τότε) τον Αχμέτ Σαδίκ, ο οποίος όμως σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα και «πάγωσαν» τα σχέδια της Άγκυρας για την Ελληνική Θράκη μέσω κομματικής εκπροσώπησης στην Ελληνική Βουλή.

Σήμερα και προ του κινδύνου κάποια κόμματα να βρεθούν οριστικά μακριά από τα κοινοβουλευτικά έδρανα, χωρίς κανέναν ενδοιασμό για το διακύβευμα επί των εθνικών συμφερόντων, της εσωτερικής ειρήνης και ασφάλειας, επιλέγουν εις βάρος της χώρας να δώσουν τη δυνατότητα στην Άγκυρα να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα.
Δυστυχώς, κάποιοι θα πρέπει να κατανοήσουν πως δεν μπορούν, αλλά κυρίως δεν επιτρέπεται, να τοποθετούν εαυτούς υπεράνω των εθνικών συμφερόντων. Όσο για τους «εν κινδύνω πολιτικούς», και κυρίως για τον κ. Στ. Θεοδωράκη, θα πρέπει να γνωρίζουν πως δεν θα βρούνε ΟΥΤΕ ΜΙΑ μουσουλμανική ψήφο στις κάλπες, αφού αυτές θα κατευθυνθούν στο κόμμα των εθνικιστών τουρκοφρόνων (Γκρίζων Λύκων) της Θράκης, οι οποίοι αναμένεται να ενισχυθούν και από τους μουσουλμάνους που έχουν πάρει την ελληνική υπηκοότητα, στα πλαίσια της «ανωτερότητας», του «ανθρωπισμού» και του «πολιτικού πολιτισμού», που έχουν ήδη μετατρέψει την Ευρώπη σε θύμα της ισλαμιστικής τρομοκρατίας…


Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η «εισαγωγή», εκ μέρους της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα και Πάνου Καμμένου, της αλλαγής του εκλογικού νόμου, θέτει σοβαρά ερωτήματα τα οποία σχετίζονται με πιθανή προεκλογική συμφωνία (Σεπτεμβρίου 2015) με την Τουρκία, προκειμένου να εξασφαλιστούν τα «σταλινικά ποσοστά» που εισέπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ σε περιοχές που κατοικούν μουσουλμάνοι (Ξάνθη – Κομοτηνή) στις τελευταίες εκλογές. Και, αν ο κ. Τσίπρας είναι γνωστόν πως δεν αντιλαμβάνεται την σοβαρότητα των εξελίξεων λόγω των ιδεοληψιών του, το μέγιστο ερώτημα προκύπτει –πλέον- για τον ρόλο του Πάνου Καμμένου, ο οποίος φαίνεται πως «πούλησε» την λέξη «πατρίδα» για να εισπράξει την είσοδό του στην Βουλή και την συνέχιση της υπουργικής του θητείας στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας…

Επειδή οι εξελίξεις στα εθνικά θέματα αναμένονται ραγδαίες, το συγκεκριμένο θέμα, δηλ. της αλλαγής ορίου εισόδου στην Βουλή, προστίθεται σε μια σειρά αποφάσεων της κυβέρνηςης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, για τις οποίες θεωρείται -σχεδόν δεδομένο- πως την "επόμενη ημέρα" θα βρεθούν αντιμέτωποι με την Δικαιοσύνη, με ένα πλήθος κατηγοριών στις οποίες θα κυριαρχεί εκείνη της "εθνικής προδοσίας"...

Πηγή "Ας Μιλήσουμε Επιτέλους!"

Αρθρα του Νίκου Λυγερού για την Κυπρο μας

Η Κύπρος δεν θα γονατίσει

Δεν είναι τώρα που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στρατηγικά και ορθολογικά την κυπριακή ΑΟΖ μέσω της τριμερούς με την Ελλάδα και την Αίγυπτο, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναζητά αυτόχθονες πηγές ενέργειας, που η Κύπρος θα γονατίσει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να βιαστούμε να συμβιβαστούμε με μια λύση που δεν έχει νόημα, αφού δεν έχουμε καταφέρει να συμφωνήσουμε σε κανένα ουσιαστικό θέμα. Παρόλα αυτά, παίζει ήδη το σενάριο ενός δημοψηφίσματος άνευ περιεχομένου το οποίο θα είναι γενικόλογο, έτσι ώστε ο κυπριακός λαός να μην μπορεί να έχει λόγο στις διατάξεις και στις ρυθμίσεις που θα αποφασιστούν σε μια βουλή που δεν θα είναι απαραίτητα το αποτέλεσμα νέων εκλογών. 

Έτσι έχουμε ήδη πολιτικούς που ασχολούνται με τις εκλογές, ενώ η ουσία είναι το θέμα του δημοψηφίσματος. Το ερώτημα όμως είναι απλό. Γιατί δεν περιμένουμε την εξόρυξη του φυσικού αερίου για ν’ αρχίσουμε αληθινές διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού; Διότι τότε θα μιλάμε για επανένταξη των τουρκοκυπρίων στο Κυπριακό κράτος και θα ετοιμαζόμαστε για την απελευθέρωση της Κύπρου και μάλιστα με τη δυνατότητα να καλύψουμε την οικονομική δυσκολία που θα προκαλέσει αναπόφευκτα η επανένωση του νησιού, αφού τα έσοδα της κυπριακής ΑΟΖ είναι άλλης τάξης μεγέθους. Πρέπει επίσης να σταματήσουμε αυτήν την προπαγάνδα που κυριαρχεί και υποστηρίζει ότι έχουμε μόνο το κοίτασμα Αφροδίτη, ενώ υπάρχουν κι άλλα μέσα στο θαλάσσιο οικόπεδο 12 για να μας πείσουν ότι πρέπει να συμβιβαστούμε με την πραγματικότητα. Ενώ η αλήθεια είναι ότι έχουμε μέλλον.

πηγή 

Θεσμική ανικανότητα

Ακόμα και τώρα Έλληνες πολιτικοί συνεχίζουν να πιστεύουν ότι ουσιαστικά δεν έχουμε αποθέματα υδρογονανθράκων και κάνουν απαράδεκτες δηλώσεις με ξένα κράτη, τα οποία έχουν και αυτά πρόσβαση στη θάλασσα, ενώ δίνουν την εντύπωση οι δικοί μας ότι ούτε αυτό δεν το ξέρουν. Το να συνεχίζει κάποιος να αναδεικνύει ότι οι υδρογονάνθρακες υπάρχουν μόνο σε μουσουλμανικές χώρες, πρέπει να είναι παντελώς άσχετος με τα ενεργειακά. Αλλά να το επισημαίνει για να αναδείξει ότι υπάρχει συμπληρωματικότητα πρέπει να έχει και ελλείψεις στην ιστορία. 

Με την Ανατολική Μεσόγειο αναδεικνύεται η Ελλάδα και η Κύπρος, οι οποίες μαζί έχουν την μεγαλύτερη ΑΟΖ στη Μεσόγειο θάλασσα. Επίσης διαθέτουν μαζί 33 θαλάσσια οικόπεδα, πράγμα που σημαίνει ότι πρακτικά έχουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό κοιτασμάτων-στόχων. Το ενδιαφέρον που υπάρχει όχι μόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο φαίνεται πρακτικά από τον κατάλογο των Projects of Common Interest, αλλά και από τις ξένες εταιρείες, όπως είναι η Nobel, η Delek, η Avner, η ENI, η Kogas, η Total και τώρα η British Group, είναι αποδείξεις μιας πραγματικότητας που φαίνεται να είναι εντελώς άγνωστη σε μερικά υπουργεία, τα οποία τουλάχιστον τυπικά σου δίνουν την αρμοδιότητα να παρακολουθήσεις τι γίνεται στο εξωτερικό. Όμως και πάλι βλέπουμε άγνοια, ακόμα κι αν αυτή είναι δογματική. Πρέπει όμως να απαλλαγούμε επιτέλους από αυτή, γιατί η πραγματικότητα έχει ήδη ξεπεράσει τη σκέψη και τα υποτιθέμενα οράματα μερικών Υπουργείων. Φτάνει πια κι ας περάσουμε επιτέλους στο επόμενο στάδιο.

πηγή 

Δείτε επίσης:

Συνέντευξη του Ν. Λυγερού στο TVKOSMOS με τον Λ. Λοίζο, 27/11/2015 ΕΔΩ

Μέρος Α' - Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Κυπριακή πολιορκητική". Λεμεσός  ΕΔΩ 
Μέρος Β' ΕΔΩ
 
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής

Ομολογία πράκτορα της CIA: Πληρώσαμε πολιτικούς, ΜΚΟ, δημοσιογράφους.

Ο διαμελισμός της πρώην Γιουγκοσλαβίας, ο εμφύλιος πόλεμος, ακόμη και οι μαζικές σφαγές που ακολούθησαν, είναι αποτέλεσμα συντονισμένης δράσης της CIA, της αμερικανικής και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, του ΝΑΤΟ και μηχανισμών που δημιουργήθηκαν  για να επιτελέσουν αυτό το ρόλο.  Η αμερικανική υπηρεσία  πληροφοριών χρηματοδότησε πολιτικούς, δημοσιογράφους, ΜΚΟ, στρατιωτικούς για να προκαλέσουν στη χώρα εσωτερική ρήξη και να δημιουργήσουν κλίμα εμφυλίου πολέμου.

Κατασκεύασμα ξένων μυστικών υπηρεσιών και μεγάλων επιχειρήσεων που έχουν συμφέροντα στα κοιτάσματα της περιοχής, είναι και το ¨κράτος" του Κοσόβου.
Συγκλονιστικά στοιχεία για το ρόλο των μυστικών υπηρεσιών  στο διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας  καις μετέπειτα εξελίξεις αποκαλύπτει ένας πρώην πράκτορας της CIA Ρόμπερτ Μπέιρ ,  ο οποίος συμμετείχε ενεργά  στην υλοποίηση του σχεδίου εσωτερικής αποσταθεροποίησης, πρόκλησης εμφυλίου και δημιουργίας συνθηκών για ΝΑΤΟϊκή επέμβαση.

Ο Μπέιρ είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων που αποκαλύπτουν  μυστικά της CIA και των κυβερνήσεων Κλίντον και Τζόρτζ Μπους. Για τις αποκαλύψεις του έχει βρεθεί στο στόχαστρο των αμερικανικών υπηρεσιών, συνελήφθη και κρατήθηκε πολλές φορές χωρίς να του απαγγελθούν επισήμως κατηγορίες.  Ο Μιτ. Γουόσπουρ, ένας προσωπικός του φίλος εργαζόμενος στη Γερουσία, ο οποίος του έδινε πληροφορίες, έχει δολοφονηθεί.

Σε συνέντευξή του, ο Μπέιρ προέβη σε εκπληκτικές αποκαλύψεις:

«Στη Γιουγκοσλαβία πήγα στις 12 Ιανουαρίου 1991, με ελικόπτερο, στο Σεράγεβο. Δουλειά μας ήταν να επιτηρούμε τους υποτιθέμενους Σέρβους τρομοκράτες ώστε να μην επιτεθούν στην πόλη. Μας είχαν ενημερώσει για μια οργάνωση με την ονομασία Ανώτερη Σερβία, η οποία σχεδίαζε βομβιστικές επιθέσεις στην πόλη, λόγω της επιθυμίας της Βοσνίας να αποσχιστεί από τη Γιουγκοσλαβία.

»Στην πραγματικότητα αυτή η οργάνωση ούτε καν υπήρχε. Οι επικεφαλής μας, μας έλεγαν ψέματα. Η αποστολή μας ήταν απλώς να προκαλέσουμε πανικό στους πολιτικούς στη Βόσνια, να τους πείσουμε ότι επίκειται σερβική επίθεση. Η αποστολή αυτή τελείωσε για μένα σε δύο εβδομάδες. Ανέλαβα νέα στη Σλοβενία. Η επιχείρηση στη Βοσνία διήρκεσε έναν μήνα και είχε κωδική ονομασία Ίστινα (αλήθεια).

»Πήγα στη Σλοβενία διότι είχαμε πληροφορίες ότι σκόπευε να ανακηρύξει την ανεξαρτησία της. Διαθέσαμε μερικά εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση ορισμένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, κομμάτων της αντιπολίτευσης και διαφόρων πολιτικών.

»Πολλοί πράκτορες εξαφανίζονταν όταν αρνούντο να εκτελέσουν αποστολές προπαγάνδας κατά των Σέρβων. Προσωπικά είχα εκπλαγεί από τα ψέματα τα οποία μας έλεγαν οι επικεφαλής και οι πολιτικοί μας. 

Δημιουργούσαν κλίμα για εμφύλιο 

Πολλοί πράκτορες καλλιεργούσαν την προπαγάνδα χωρίς να γνωρίζουν τι κάνουν. Ο καθένας μας γνώριζε μόνο ένα μέρος της υπόθεσης και μόνο αυτοί που δημιούργησαν την όλη υπόθεση γνώριζαν το σύνολό της, δηλαδή οι πολιτικοί.

»Στόχος της προπαγάνδας ήταν να διχάσουμε τους λαούς της Γιουγκοσλαβίας ώστε να αποσχιστούν. Έπρεπε να υπάρχει ένας αποδιοπομπαίος τράγος στον οποίο θα έπεφτε το ανάθεμα. Επελέγη η Σερβία, καθώς αυτή είναι κατά κάποιο τρόπο η διάδοχος κατάσταση της Γιουγκοσλαβίας.

»Δώσαμε χρήματα στον Στίπε Μέσιτς, στον Φράνιο Τούσμαν (μετέπειτα πρόεδρο της Κροατίας), στον Αλί Ιζετμπέκοβιτς (ηγέτη των μουσουλμάνων της Βοσνίας), σε βουλευτές και μέλη της γιουγκοσλαβικής κυβέρνησης, σε δημοσιογράφους, σε στρατηγούς του Γιουγκοσλαβικού στρατού, ακόμα και σε ολόκληρες μονάδες. Ο Ράντοβαν Κάραζιτς έπαιρνε χρήματα, για κάποιο διάστημα, αλλά σταμάτησε να δέχεται χρήματα όταν κατάλαβε ότι θα κατηγορηθεί για εγκλήματα πολέμου που έγιναν στη Βοσνία. Όλο αυτό κατευθυνόταν από την αμερικανική κυβέρνηση.

»Κάποιοι αξιωματούχοι της CIA έγραφαν ακόμα και τις επίσημες ανακοινώσεις που διαβάζονταν στα δελτία ειδήσεων. Στόχος ήταν η πρόκληση μίσους, εθνικισμού και προβολή της διαφορετικότητας. 

Η σφαγή στη Σρεμπρένιτσα, οι ένοχοι και η συμφωνία 

»Το 1992 ήμουν ξανά στη Βοσνία με αποστολή την εκπαίδευση μονάδων του Βοσνιακού στρατού, καθώς η Βοσνία είχε μόλις ανακηρύξει την ανεξαρτησία της. Η σφαγή στη Σρεμπρένιτσα είναι μια παραφουσκωμένη ιστορία και πολλοί άνθρωποι την έχουν αποδεχτεί. Ο αριθμός των νεκρών είναι ο ίδιος με τον αριθμό των Σέρβων και άλλων που σκοτώθηκαν, αλλά η Σρεμπρένιτσα "πουλήθηκε" στην πολιτική αγορά.

»Ο επικεφαλής μου, πρώην γερουσιαστής, έλεγε συνεχώς πως "μερικά καθάρματα θα σταλούν στη Βοσνία". Έναν μήνα πριν από την υποτιθέμενη γενοκτονία στην Σρεμπρένιτσα, μου είπε πως η πόλη θα «γίνει πρωτοσέλιδο» σε όλο τον κόσμο. Όταν ρώτησα το γιατί, μου είπε απλώς «θα δεις». Ο Βοσνιακός στρατός πήρε εντολή να επιτεθεί σε σπίτια και σε αμάχους, στους κατοίκους της Σρεμπρένιτσα. Την ίδια ώρα οι Σέρβοι δέχονταν επίθεση από την άλλη πλευρά. Προφανώς κάποιος είχε πληρωθεί για τους υποκινήσει.

»Ένοχοι για την Σρεμπρένιτσα είναι οι Βόσνιοι, οι Σέρβοι και οι Αμερικανοί. Όλοι όμως ρίχνουν τις ευθύνες στους Σέρβους. Δυστυχώς πολλά από τα θύματα που θεωρούντο μουσουλμάνοι, ήταν Σέρβοι ή άλλων εθνικοτήτων. Πριν από μερικά χρόνια, ένας φίλος πρώην πράκτορας ο οποίος τώρα εργάζεται στο ΔΝΤ, μου είπε ότι η σφαγή στη Σρεμπρένιτσα ήταν προϊόν συμφωνίας αμερικανικής κυβέρνησης και Βόσνιων πολιτικών. Η πόλη θυσιάστηκε για κερδίσουν οι ΗΠΑ μια δικαιολογία για να επιτεθούν κατά των Σέρβων. 

Οι κερδισμένοι 

»Είναι ξεκάθαρο πως οι άνθρωποι που προκάλεσαν τον πόλεμο και υπαγόρευσαν τους όρους της ειρήνης κατέχουν τώρα εταιρείες που εκμεταλλεύονται τον ορυκτό πλούτο των περιοχών αυτών. Απλώς υποδούλωσαν λαούς και τα παραγόμενα καταλήγουν στη Γερμανία και στις ΗΠΑ. Αυτοί είναι οι νικητές, καθώς οι λαοί υποχρεώνονται να εισάγουν κατόπιν από αυτούς και καθώς δεν έχουν χρήματα, αναγκάζονται να δανείζονται. Αυτή είναι η ιστορία στα Βαλκάνια.

»Το Κόσοβο, δια παράδειγμα, δημιουργήθηκε για δύο λόγους: Πρώτον γιατί η περιοχή είναι πλούσια σε ορυκτά. Δεύτερον διότι αποτελεί στρατιωτική βάση του ΝΑΤΟ. Είναι η μεγαλύτερη Νατοϊκή βάση στην καρδιά της Ευρώπης.

»Θέλω να πως στους λαούς της Γιουγκοσλαβίας ότι πρέπει να ξεχάσουν το παρελθόν. Χειραγωγήθηκαν τότε και είναι ανόητο να υπάρχει μίσος μεταξύ τους. Πρέπει να δείξουν ότι είναι οι ισχυροί και να καταλάβουν ποιος το δημιούργησε όλο αυτό. Προσωπικά ταπεινά ζητώ συγνώμη γιατί για καιρό δεν αποκάλυπτα τα μυστικά της CIA και του Λευκού Οίκου.

ΠΗΓΕΣ: http://mignatiou.com
το είδαμε ΕΔΩ 

Τρικυμία εν κρανίω.

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Λοιπόν, για να εξηγούμεθα: Επίσημη εξωτερική πολιτική μέσω twitter ΔΕΝ μπορεί να γίνει. Κι όποιος το κάνει – ο ίδιος ή οι συνεργάτες του- διαπράττει ολέθριο σφάλμα. ΙΔΙΩΣ όταν, μετά την πολύ σοβαρή απάντηση του αποδέκτη των μηνυμάτων, καταλαβαίνοντας τη γκάφα του, πανικοβάλλεται και «σβήνει» τα …τιτιβίσματα που είναι γραμμένα στα Αγγλικά αλλά ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ στα Ελληνικά. Λες και το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών δεν έχει ανθρώπους που ξέρουν Ελληνικά!

Και ξέρετε βέβαια πλέον την ιστορία με τα tweets του Αλέξη Τσίπρα στα Αγγλικά και στα Ελληνικά, ευκρινώς και ουσιαστικά απευθυνόμενα στην ηγεσία της Τουρκικής κυβέρνησης, απ ευθείας δηλαδή τον Νταβούτογλου, με το …ευφυολόγημα περί «νευρικών Τούρκων πιλότων.

Ο Αλέξης Τσίπρας στον ελληνικό και στον ξενόγλωσσο λογαριασμό του το βράδυ της Κυριακής αναφέρθηκε στην παρέμβασή του στη Σύνοδο Κορυφής και συγκεκριμένα στις αιχμές που άφησε στην τουρκική συμπεριφορά των παραβιάσεων στο Αιγαίο.

Συγκεκριμένα ο κ. Τσίπρας είπε προς τον Αχμέτ Νταβούτογλου: «Ευτυχώς οι Έλληνες πιλότοι δεν είναι τόσο νευρικοί όσο οι δικοί σας», με αφορμή την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού από τουρκικά F-16. Και στη συνέχεια, η φράση αυτή του πρωθυπουργού, ανέβηκε και στον ελληνόγλωσσο λογαριασμό του, αλλά και στον ξενόγλωσσο. Έδωσε εντολή ο ίδιος ο Τσίπρας; Κάποιος άλλος; Το έκαναν μόνοι τους οι «διαχειριστές» του Twitter του πρωθυπουργού; Δεν το ξέρω. Λίγο αργότερα όμως, o τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου, απάντησε πολύ σοβαρά: «Τα σχόλια για τους πιλότους από τον Αλέξη Τσίπρα δεν συνάδουν με το πνεύμα της ημέρας. Αλέξη, ας εστιάσουμε στη θετική μας ατζέντα». Στην ουσία, τον επέκρινε σφοδρά για την ενέργειά του να δημοσιοποιήσει μέσω …twitter πράγματα που είχαν ειπωθεί σε επίσημη συνάντηση.

Και ήταν ο Άδωνις Γεωργιάδης, «μανιακός» με το twitter που σχολίασε με λίγες – και καλές- λέξεις το τι είχε συμβεί: «Δεν φθάνει που αποφάσισε να γράψει αυτά τα τουιτς, αλλά ακόμη χειρότερο είναι ότι τα έσβησε μόλις φώναξε ο Νταβούτογλου. Εξευτελισμός…» έγραψε στον λογαριασμό του στο twitter ο κ. Γεωργιάδης.

Και μένω με την απορία, όχι γιατί τα έγραψε και τα ανήρτησε τα περί πιλότων και Αιγαίου ο Τσίπρας. Αλλά γιατί τα έσβησε. Μόνο μια «τρικυμία εν κρανίω» θα μπορούσε να το δικαιολογήσει. Γιατί αν υπάρχει λάθος τακτική, σφάλμα και κακή εκτίμηση, προχειρότητα και επιπολαιότητα στην απόφαση για ανάρτηση των σχολίων, στην απόφαση για σβήσιμο υπάρχει το γνωστό … «με την ουρά στα σκέλια».

Τα 55χρονα της ΕΛΔΥΚ

Πραγματοποιήθηκε στις 27/11 εκδήλωση προς τιμήν της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου (ΕΛΔΥΚ) για την προσφορά της στα 55 χρόνια παρουσίας στην Κύπρο, στην Αίθουσα Ηρώων των Συνδέσμων Αγωνιστών ΕΟΚΑ. 

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υπουργός Άμυνας κ. Χριστόφορος Φωκαΐδης, ο οποίος ανέγνωσε ομιλία, εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη.

Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στην παρουσία της ΕΛΔΥΚ και στον ρόλο της στην Κυπριακή Δημοκρατία, σημειώνοντας ότι η ΕΛΔΥΚ έχει καταφέρει, μέσα στον μισό και πλέον αιώνα παρουσίας της στην Κύπρο, να ταυτιστεί με τη μοίρα της χώρας. Αναγνωρίζοντας ότι είναι «ακριβός ο φόρος αίματος που πλήρωσε η ΕΛΔΥΚ», σημείωσε πως η παρουσία και η δράση της υπογραμμίζουν το νόημα της κοινής ταυτότητας και της κοινής μας μοίρας.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε ευχαριστίες στον ελληνικό λαό για την προσφορά του στην Κύπρο, για την αδερφική συμπαράσταση και τη διαρκή στήριξη προς την Κυπριακή Δημοκρατία και εξέφρασε τη βεβαιότητα πως η άριστη συνεργασία θα συνεχιστεί και θα γίνεται καθημερινά περισσότερο δημιουργική και αποτελεσματική.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε, ανάμεσα σε άλλους, και ο Διοικητής της ΕΛΔΥΚ Συνταγματάρχης Εμμανουήλ Θεοδώρου, ο οποίος παρέλαβε, εκ μέρους της Δύναμης, τιμητικό ανάθημα.

Την εκδήλωση διοργάνωσε το Συμβούλιο Ιστορικής Μνήμης Αγώνα ΕΟΚΑ 1955-1959, οι Σύνδεσμοι Αγωνιστών ΕΟΚΑ 1955-1959 και το Ίδρυμα Απελευθερωτικού Αγώνα ΕΟΚΑ 1955-1959, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 55 χρόνων από την άφιξη της ΕΛΔΥΚ στην Κύπρο. 

πηγή

Μια νέα συνεργασία για το ιστολογιό μας με το αξιολόγο yannidakis.net.

Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση σας ενημερώνουμε για την νέα συνεργασία του ιστολογίου μας με το εξαιρετικό ιστολόγιο yannidakis.net. επιλέγμενα θέματα του οποίου θα αναδημοσιεύουμε κάθε Κυριακή απόγευμα.

Παράλληλα και οι αναγνώστες του yannidakis θα μπορούν να διαβάσουν ένα δικό μας άρθρο κάθε Δευτέρα.

Η αρχή θα γίνει από την Κυριακή αυτή 6 Δεκεμβρίου 2015.

Το yannidakis.net είναι ένα ιστολόγιο προβληματισμού και ανήκει στα ελάχιστα εξαιρετικά ιστολόγια στα οποία μπορείτε να βρείτε αξιολογήσεις άλλων ιστολογίων αλλά και μια σειρά των εξαιρετικότερων αναρτήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

Διαχειριστής είναι ο φιλος +YanniSpiridakis

Λίγα λόγια για το ιστολόγιο από τον διαχειριστή του yannidakis. 

Όταν το σκοτάδι συνάντησε μερικές ακτίνες φωτός ικανές να λάμψουν ανθρώπους με θέληση και φαντασία, όταν η λαχταρίδα ήρθε και ξελάφασε στο πόρτο του Μεγάλου Κάστρου φωτίζοντας τις σκιώδεις γωνιές της καθημερινότητας μας, τότε μια σελίδα γεννήθηκε – πλημμυρισμένη από (δια)λόγο, επικοινωνία και (συν)αισθήματα σαν ξεσκολισμένη απ' τον τράτο με σκοπό τον προβληματισμό στα γνωστά & άγνωστα.

Στο yannidakis πιστεύουμε στην νοημοσύνη & κρίση των αναγνωστών μας κι έτσι δεν χρονοτριβούμε παρουσιάζοντας περιττές λεπτομέρειες που πιθανότατα είναι ήδη γνωστές. 

Προτιμάμε να θέτουμε έναν προβληματισμό πάνω σε ένα ζήτημα το οποίο μπορεί να προκαλέσει μία ενεργή, ωφέλιμη & αμφίδρομη σκέψη. 

Θεωρούμε πως στις μέρες μας δεν λείπει η ενημέρωση, αλλά η σκέψη, η κρίση και ο προβληματισμός πάνω στην πληροφορία.

σκεφτείτε, αξιολογήστε, αντιδράστε.
Περιμένουμε τα σχόλια σας...

------------------------------------------------------------ 

το yannidakis είναι μαζί σας πάντα & παντού
ελάτε να συνδεθούμε

linkedin

Δύο κρίσιμα ερωτήματα.

Είναι δυνατόν να οδηγηθούμε σε μία τρίτη δικτατορία, παρά το ότι όλα τα κόμματα έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους στα μνημόνια; Θα βοηθήσει αυτή τη φορά ξανά η εξαγωγή ανθρώπων που ευρίσκεται σε εξέλιξη την ελληνική οικονομία;.

«Η Ελλάδα ήταν πάντοτε μία χώρα ελλειμματικού χαρακτήρα, όσον αφορά στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών. Είχε ανέκαθεν πρόβλημα στην εξαγωγή προϊόντων. Το 19ο αιώνα ήταν αγροτική χώρα, κυρίως με μονοκαλλιέργειες για εξαγωγή – δηλαδή σταφίδα αρχικά, καπνός μετά κλπ. Είχε πάντα έλλειμμα επισιτισμού, επειδή δεν διέθετε μεγάλες εκτάσεις εκτός από τη Θεσσαλία αργότερα. Ότι εξήγαγε σε σταφίδα το εισήγαγε σε δημητριακά, ενώ τα υπόλοιπα ήταν έλλειμμα.

Η χώρα άρχισε να καλύπτει τα ελλείμματα της με την εξαγωγή ανθρώπων. Δηλαδή, οι Έλληνες της Αμερικής, πολύ αργότερα της Αυστραλίας, της Γερμανίας κοκ., έστελναν εμβάσματα και συμπλήρωναν κάπως τα κενά στον προϋπολογισμό. 

Οταν έλειψαν τα εμβάσματα, ακολούθησε το συνάλλαγμα από τους Έλληνες ναυτικούς.
Αργότερα, αναπτύχθηκε ο τουρισμός και εξελίχθηκε στις «πρώτες βοήθειες» για τους ελλειμματικούς μας προϋπολογισμούς και το εμπορικό μας ισοζύγιο. Τα κενά πάντως τα συμπλήρωνε η Ελλάδα ανέκαθεν με δάνεια. Επομένως, η ιστορία των δανείων είναι μια πολύ παλαιά ιστορία, η οποία ξεκίνησε από το 1821 και συνεχίστηκε έκτοτε.

Όταν ο Τρικούπης χρεοκόπησε την Ελλάδα, το 1893 («δυστυχώς πτωχεύσαμε») άφησε πίσω ένα τεράστιο έργο υποδομής – οπότε ανέκαμψε γρήγορα η ελληνική οικονομία. Όταν πάλι η Ελλάδα χρεοκόπησε το 1932, επί Βενιζέλου, εκεί προέκυψε μια αξιόλογη αυτάρκεια – αφού, λόγω του ότι σταμάτησαν οι εισαγωγές, οι Έλληνες άρχισαν να καλλιεργούν, να αναπτύσσουν βιοτεχνίες κοκ.

Έτσι κάλυψαν κάπως το κενό. Ήταν μια σχετικά δημιουργική περίοδος, με ελλείψεις μεγάλες όμως, τις οποίες ο σημερινός Έλληνας δεν μπορεί να αντέξει – αφού πρόκειται για έναν άλλο πληθυσμό, ευρωπαϊκών συνηθειών μεν, αλλά χωρίς την αντίστοιχη παραγωγικότητα. Εδώ βρισκόμαστε σήμερα». (Θ. Βερέμης με παρεμβάσεις). 

Άρθρο 

Με βάση τους ιστορικούς, όπως τον προηγούμενο, ο οποίος στηρίζει τις αναφορές του σε σχέση με τους εθνικούς διχασμούς σε κάποιον άλλο, οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των Ελλήνων άρχισαν μετά την υιοθέτηση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας – ενώ δεν υπήρχαν το 19ο αιώνα, ξεκινώντας ουσιαστικά τον 20ο.

Ο πρώτος μεγάλος διχασμός οριοθετείται στο 1915/16, όπου από τη μία πλευρά ήταν οι οπαδοί του βασιλιά, ενώ από την άλλη του Ελ. Βενιζέλου – με αντικείμενο τη συμμετοχή ή όχι της Ελλάδας στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Συνεχίσθηκε δε έως την έλευση του Ι. Μεταξά (4 Αυγούστου 1936), μετά τη χρεοκοπία του 1932, καθορίζοντας την πολιτική ζωή της χώρας για πολλές δεκαετίες. Σημαντικό γεγονός ήταν η μικρασιατική καταστροφή του 1922, όπου έφερε στην Ελλάδα 1.300.000 πρόσφυγες, χωρίς χρήματα και περιουσιακά στοιχεία – οπαδούς αργότερα κυρίως του κομμουνιστικού κόμματος.

Στη συνέχεια έχουμε τη δικτατορία από τη μία πλευρά και το κομμουνιστικό κόμμα από την άλλη – το οποίο διώκεται, μαθαίνει να λειτουργεί στην παρανομία και εξελίσσεται στο μεγαλύτερο αντιστασιακό πυρήνα εναντίον των Αρχών της γερμανικής κατοχής. Ο διχασμός τότε ήταν αφενός μεν μεταξύ των εθνικοφρόνων, αφετέρου των κομμουνιστών (ΕΑΜ κλπ.), οδηγώντας στον εμφύλιο πόλεμο του 1946 – στον πλέον αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, ο οποίος τελείωσε με την κυβέρνηση συνεργασίας του 1947.

Ο διχασμός αυτός είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τρεις πολιτικές τάσεις στην Ελλάδα (δεξιά, κέντρο, αριστερά) – όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη ήταν κυρίως δύο (φιλελεύθερη ή σοσιαλιστική δεξιά και αριστερά). Ο επόμενος διχασμός ακολούθησε μετά τη δικτατορία του 1967/74, μεταξύ της δεξιάς και της αντί-δεξιάς, η οποία συμπεριελάμβανε τόσο το κέντρο, όσο και τη αριστερά.

Εκφράστηκε από το σοσιαλιστικό κόμμα του Α. Παπανδρέου και τελείωσε κατά κάποιον τρόπο μετά την κυβέρνηση συνεργασίας της δεξιάς με την αριστερά, το 1989 – ενώ εκείνη την εποχή εκτοξεύθηκε το δημόσιο χρέος στο 100% του ΑΕΠ. Έτσι φτάσαμε στη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, με το χρέος να κλιμακώνεται ξανά (γράφημα), ενώ δημιουργήθηκαν δύο αντίπαλες παρατάξεις – η μεν υπέρ των μνημονίων, ενώ η άλλη εναντίον τους.

Με τον άνευ όρων συμβιβασμό όμως της αριστεράς τη 13η Ιουλίου, καθώς επίσης με τη μετέπειτα ψήφιση των μνημονίων από όλες σχεδόν τις «δημοκρατικές» παρατάξεις, η σύγκρουση σε κομματικό επίπεδο έπαψε να υπάρχει. Στην κοινωνία όμως συνεχίζεται, ενώ έχει προκαλέσει την αντίδραση της πλειοψηφίας απέναντι σε ολόκληρο το πολιτικό σκηνικό – στο οποίο σήμερα παίζεται ένα θέατρο του παραλόγου.

Συνοψίζοντας, στον Εθνικό Διχασμό υπήρξε η σύγκρουση μεταξύ βασιλιά και πρωθυπουργού, ενώ ακολούθησε η δικτατορία. Στον Εμφύλιο Πόλεμο, η αντιπαράθεση ήταν μεταξύ των εθνικοφρόνων και των κομμουνιστών, οι οποίοι όμως πρέσβευαν δύο διαφορετικά οικονομικά συστήματα – αν και ακολούθησε ξανά η δικτατορία.
Είναι άραγε δυνατόν η σημερινή σύγκρουση, παρά το ότι τα κόμματα έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους, να οδηγήσει σε μία τρίτη δικτατορία; Θα βοηθήσει αυτή τη φορά ξανά η εξαγωγή ανθρώπων που ευρίσκεται σε εξέλιξη την ελληνική οικονομία; 

Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, τίποτα δεν μπορεί να το αποκλείσει – αφού τα μέτρα του μνημονίου θα εξαθλιώσουν εντελώς τους Έλληνες (άρθρο). Εκτός αυτού, η εθνική τους κυριαρχία έχει ήδη χαθεί, κινδυνεύει άμεσα η ιδιωτική τους περιουσία, ενώ η δημοκρατία αποτελεί παρελθόν – αφού η Ελλάδα κυβερνάται ήδη απολυταρχικά από τους δανειστές της, με ουσιαστική κυβέρνηση την Τρόικα, με σύνταγμα τα μνημόνια και με νόμους δικούς της. Εν τούτοις, δεν είναι «άρρωστη» μόνο η πολιτική και η κοινωνία αλλά, επίσης, ο στρατός – ο οποίος προφανώς δεν έχει τέτοιου είδους δυνατότητες ή προθέσεις. 

Οσον αφορά το δεύτερο, έχω την άποψη ότι δεν θα βοηθήσει – αφού οι Έλληνες έχουν πάψει να εμπιστεύονται το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας της χώρας τους, οπότε πιθανολογώ πως αυτοί που οδηγούνται στο εξωτερικό δεν θα στείλουν τα χρήματα τους στην Ελλάδα. Επομένως, δεν πρόκειται ούτε από εδώ να ενισχυθεί ο προϋπολογισμός – οπότε μάλλον δεν θα αποφευχθεί το μοιραίο, η πτώχευση.

Στο γράφημα που ακολουθεί φαίνονται οι χρεοκοπίες στην Ευρώπη, από το 1800 και μετά, όπου η Ισπανία, η Γερμανία και η Αυστρία προηγούνται της Ελλάδας – παρά το ότι η πατρίδα μας βίωσε πάρα πολλές περιπέτειες, μετά την απελευθέρωση της από το ζυγό μίας χώρας που ακόμη δεν θεωρείται πολιτισμένη. 

Σε κάθε περίπτωση, προβλέπεται πως θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις στην Ελλάδα το επόμενο έτος – αφού το τρίτο μνημόνιο είναι καταδικασμένο να αποτύχει χωρίς την ονομαστική διαγραφή δημοσίων και ιδιωτικών χρεών, ενώ πολύ δύσκολα οι Έλληνες θα ανεχθούν την ξένη δικτατορία, όσο φοβισμένοι και αν είναι σήμερα. 

Αλέξης Ζακυνθινός, Senior Analyst (Geopolitics) 
analyst.gr  
το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου,
ἀπό τήν ἱστοσελίδα floga.gr, ἐπάνω στό χωρίο τοῦ κατά Λουκᾶν Εὐαγγελίου, κεφάλαιο 18ο, στίχοι 18 ἕως 27, στά πλαίσια τῆς ἑρμηνείας πού ἔγινε στό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς 28-11-2010.

Τό ἀφετηριακό ἐρώτημα τό ὁποῖο ὑποβάλλει αὐτός ὁ ἄρχων στόν Χριστό εἶναι ἐρώτημα πανανθρώπινο καί διαχρονικό. Τό ἀκούσατε καί τό ξέρετε πολύ καλά: «Τί πρέπει νά κάνω γιά νά κληρονομήσω τήν αἰώνια ζωή». Ἀλλά αὐτό τό γενικό ἐρώτημα ἔτσι μόνο του δέν λέει τίποτε, γιατί μπορεῖ κάποιος νά τό ἀπαντήσει φιλοσοφικά, νά τό ἀπαντήσει μέ λογισμικά συστήματα ἄλλων θρησκειῶν, ἀλλά πρέπει νά τό ἀκουμπήσει χριστιανικά τε καί ὀρθόδοξα αὐτό τό ἐρώτημα καί νά βρεῖ τά βαθύτατα ἐρείσματά του γιά νά γίνει καί μιά βιωματική πραγματικότητα.

Νά μποῦμε στήν ἀνάλυση τῆς πορείας, ἀλλά νά ξεκαθαρίσουμε δύο πράγματα -ἄς τό πῶ ἔτσι- σάν κατήχηση, γιά νά μείνει στή μνήμη τοῦ λαοῦ. «Ποιά εἶναι ἡ διαχρονικότητα, ἀπό πότε ἀρχίζει ἡ αἰωνιότητα;» εἶναι τό πρῶτο ἐρώτημα καί τό δεύτερο: «σέ ποιά ἐμβέλεια βιώνεται πάνω μου καί ποῦ ἀλλοῦ πιάνει;» καί μετά: «ποιός ὁ τρόπος;». Θά ἀπαντήσω ὅπως εἶπα κατηχητικά στά δύο πρῶτα ἐρωτήματα, «ποιά εἶναι ἡ ἐμβέλεια;». 

Ἡ αἰωνιότητα εἶναι αἰωνιότητα, ἀλλά ἀπό ποῦ ἀρχίζει; Ὁ Χριστός δίνει μιά σαφέστατη ἀπάντηση, γιατί ἀπαντάει μέ τά πρῶτα λόγια «οὐ κλέψεις, οὐ μοιχεύσεις» - ἀπό τώρα. Νά λοιπόν μιά πεντακάθαρη ἀπάντηση: Ἡ αἰωνιότητα ἀρχίζει ἀπό τώρα. Αὐτό δέν κουβεντιάζεται, θεολογικά. Δίνεται ἔτσι ἁπλά δοσμένη ἡ ἀπάντηση ἀπό τόν Χριστό. Ποιά εἶναι ἡ ἐμβέλειά του; Ἀκουμπάει τόν νοῦ μου, τή διάνοιά μου, τά προσωπικά μου, τά ἀτομικά μου, ἤ ἀκουμπάει καί τίς κοινωνικές δομές; Καί πάλι ἡ ἀπάντηση δίνεται μέ πολύ λιτό τρόπο ἀπό τόν Χριστό, ὅταν λέει: «πώλησε τά ὑπάρχοντά σου καί δῶσε τοῖς πτωχοῖς». Ἀκουμπάει ἄρα καί τό κοινωνικό θέμα. Βλέπετε, τό λέω σάν κατήχηση γιά νά συλλαμβάνουμε ἁπλές ἀπαντήσεις ἀπό τά λιτά καί συγκλονιστικά βαθιά λόγια τοῦ Χριστοῦ.

Τώρα νά πᾶμε στήν οὐσία τοῦ θέματος. Αὐτά ἦταν τά εἰσαγωγικά σημεῖα πού εἶπα νά τά ξέρετε σάν κατήχηση. Ποιός εἶναι ὁ τρόπος γιά νά μπορῶ νά κληρονομήσω τήν αἰώνια Βασιλεία; Ὁ Χριστός ἀκολουθεῖ ἕνα δρόμο, καί πάλι ἁπλό καί λιτό, τόν ὁποῖο ἀκολούθησε ὅλη ἡ Ἐκκλησία μας στίς ἐκφράσεις τῆς σωτηριολογίας της ἤ στόν δρόμο τῆς νηπτικῆς θεολογίας τῆς καθάρσεως. Νά ἀκολουθήσουμε λοιπόν τόν δρόμο τοῦ Χριστοῦ γιατί εἶναι δρόμος μας, ὁ ὁποῖος πιάνει, ὅπως εἶπα, καί τό πρόσωπό μας καί τά κοινωνικά δεδομένα μετά ἀπό τό πρόσωπό μας.

Ξεκινάει πρῶτα-πρῶτα ὁ Χριστός ἀπό μερικές προτάσεις τοῦ Δεκαλόγου: «Οὐ μοιχεύσῃς, οὐ κλέψῃς, οὐ φονεύσῃς». Πρῶτα-πρῶτα ξεκινάει ἀπό τόν τρόπο ἀντιμετωπίσεως ἀνθρωπίνων πραγμάτων πού τά ἀντιμετωπίζεις λανθασμένα. Τό «οὐ μοιχεύσῃς» σημαίνει μιά διαστρέβλωση μιᾶς ἀνθρώπινης λειτουργίας, ὅπου μιά ἀνθρώπινη λειτουργία διαστρεβλώνεται καί λειτουργεῖ σάν ἀνάγκη πού καταστρέφει τό πρόσωπό σου. Ἄρα ξεκινάει ὁ Χριστός ἀπό τίς προσωπικές στάσεις καθάρσεως πάνω στά προσωπικά μας πάθη πού προέρχονται ἀπό λανθασμένη ἀντιμετώπιση λεγομένων λανθασμένων ἀναγκῶν. Ἀκόμη καί τό «οὐ κλέψῃς»: μιά λανθασμένη ἀντιμετώπιση τῆς πείνας. Ἡ πείνα εἶναι ἕνα δεδομένο ἀνάγκης, ἀλλά [ἡ κλεψιά εἶναι] λανθασμένη ἀντιμετώπιση τῆς πείνας. 

Ξεκινάει ὁ Χριστός, βλέπετε, ἀπό τά πρῶτα, τά ἀνθρώπινα στοιχεῖα. Πάει λίγο βαθύτερα μετά ὅταν μπαίνει στό «οὐ ψευδομαρτυρήσῃς», ὅταν πηγαίνει στό «τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου». Θίγει τά δεδομένα τῆς βαθύτερης ἐκφράσεως τῆς διαστρεβλώσεως τῆς προσωπικῆς μας τάσεως πρός τή ζωή - τοῦ ἐγωισμοῦ δηλαδή. Ὅταν λέει «τίμα τόν πατέρα σου» σημαίνει ἐδῶ πέρα ὅτι ὑπάρχει μιά στρέβλωση στίς σχέσεις τίς ἀνθρώπινες. Ὅταν λέει «οὐ ψευδομαρτυρήσῃς» κρύβεται μιά ὑποκρισία γιά νά μπορεῖς νά σταθεῖς ὄρθιος, νά δώσεις καλό κοινωνικό πρόσωπο μέ ἕνα λανθασμένο τρόπο. Ἀφοῦ λοιπόν ἀκούμπησε τή λανθασμένη χρήση τῶν ἀναγκῶν, πηγαίνει στή βαθύτερη ἔκφραση τῆς λανθασμένης χρήσεως τοῦ «ἐγώ» καί τῆς προσωπικότητάς μας ἡ ὁποία, διαστρεβλούμενη, προβάλλει ἄλλο πρόσωπο ἀπό αὐτό πού εἶναι.

Βλέπετε, ἡ πορεία εἶναι νηπτική: Οἱ ἀνάγκες, τό πρόσωπο, ὁ ἐγωισμός· καί μετά, μέσα σέ αὐτή τήν πραγματικά ἐκρηκτική λιτότητα τοῦ κειμένου καί τῶν λόγων τοῦ Χριστοῦ, -μέσα ἀπό τό προσωπικό, μέσα ἀπό τή νήψη τήν προσωπική- περνάει στό θέμα τό κοινωνικό. Λέει: -τώρα προσέξτε- «πώλησε τά ὑπάρχοντά σου “καί διάδος πτωχοῖς”». Πρῶτα-πρῶτα ἐδῶ χρειάζεται μιά ἀπελευθέρωση ἀπό τά δεσίματα πού ἔχουμε μέ τά πράγματα, γι᾽ αὐτό εἶναι μιά ἐσωτερική κατάσταση, μιά ἀπελευθέρωση. 

Ἄρα εἴμαστε δουλωμένοι καί μᾶς ζητάει ὁ Χριστός νά κάνουμε μιά ἀπο-δούλωση καί -προσέξτε- «πώλησον τά ὑπάρχοντά σου» ἀλλά δέν λέει κάνε τα κάτι ἄλλο, νά τά βάλεις στό χρηματιστήριο. Λέει: «διάδος πτωχοῖς». Σέ αὐτό τό σημεῖο ἀκριβῶς γίνεται τό πέρασμα στό κοινωνικό μέγεθος, ἀκριβῶς σέ αὐτό τό καίριο σημεῖο· καί λέει μετά ὅτι πόσο δύσκολο εἶναι ἕνας πλούσιος νά μπεῖ στή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, γιατί αὐτό δέν τό κάνει. Ἤδη ἀξιοποίησε τήν ἐσωτερική πορεία, τή νηπτική πορεία τῆς μετανοίας, τῆς λανθασμένης χρήσεως τῶν ἀναγκῶν, τῆς τάσεως τοῦ ἐγωισμοῦ μας. Πηγαίνει στό κοίταγμα τῆς ἐλευθερίας ἀπό τά πράγματα (καίριο σημεῖο). «Διάδος πτωχοῖς» -προσέξτε- «καί ἀκολούθει μοι». Ἀκόμη καί ἄν τά πουλήσεις κι ἀκόμη ἄν τά δώσεις στούς φτωχούς καί δέν μέ ἀκολουθήσεις, αὐτό δέν θά σέ ὁδηγήσει στή σωτηρία.

Ἐδῶ τό θέμα γίνεται κεντρικό. Ὁ Χριστός γίνεται τό κέντρο καί ὅλα αὐτά γίνονται γιά τόν Χριστό. Δέν γίνονται γιά νά κάνουμε φιλανθρωπία, γιά κανένα κοινωνικό σύστημα, γιά κανένα φιλανθρωπικό ὀργανισμό. Ἔτσι ἡ Ἐκκλησία ξεπερνάει μέν ὁποιοδήποτε παραλήρημα κάποιου καπιταλιστικοῦ συστήματος πού στρέφει τό πρόσωπό μας στήν ἐγωιστική χρήση τοῦ κόσμου καί ὁποιουδήποτε ἀριστερίστικου συστήματος, τό ὁποῖο μιλάει γιά φιλανθρωπική ἰσότητα τῶν πραγμάτων, ἀλλά εἶναι χωρίς Χριστό. Λέει «καί ἀκολούθει μοι» καί διαλύει τό ὁποιοδήποτε κοίταγμα τῶν παρατηρήσεων γιά τά συστήματα, κάνει δηλαδή μιά πρόσθετη θεραπευτική γιά τό σύνολο τοῦ κόσμου. Γι᾽ αὐτό σᾶς εἶπα θεραπεύεται ὁ ἄνθρωπος καί θεραπεύεται ταυτόχρονα καί αὐτό πού λέμε: «τρόπος λειτουργίας τῶν συστημάτων τοῦ κόσμου». Χωρίς αὐτό τό πράγμα δέν μπορεῖ νά βιωθεῖ ἀπό τώρα -τό εἴπαμε αὐτό, τό ξεκαθαρίσαμε, μέ τά λόγια τοῦ Χριστοῦ- ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Ἐκεῖ μέσα κρύβονται ὅλες οἱ κρίσεις μας (οἱ προσωπικές μας κρίσεις, οἱ ἀποτυχίες μας, οἱ μελαγχολίες μας, τά λεγόμενα ψυχολογικά μας) καί οἱ κρίσεις τοῦ κόσμου, οἱ πολιτικές καί οἱ κοινωνικές. Ὅλη αὐτή τήν πορεία, ἄν τήν ἀκουμπήσεις κάπου σχετικά καί ὄχι ἀπόλυτα, στήν πορεία αὐτή τήν ἀπόλυτη μέχρι «καί ἀκολούθει μοι» - ἀλλά ὄχι μόνο τό «ἀκολούθει μοι»· καί τά προηγούμενα, τά νηπτικά τῆς καρδιᾶς καί ἀπελευθέρωσης ἀπό τά πάθη καί ἀπό τό δέσιμο μέ τά πράγματα πού ἔχεις γύρω σου - τότε δέν δίνεις ἀπάντηση στό ἐρώτημα καί δέν ἀπαντᾶς προσωπικά τό ἐρώτημα γιά τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ («πῶς θά ζήσω τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ;»). Μπορεῖ νά καταλήξεις νά μιλᾶς γιά μιά μελλοντική Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί τώρα νά ζεῖς σέ μιά μεγάλη ἀπελπισία, ὁπότε εἶναι μιά τραγωδία αὐτό τό κοίταγμα τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Τώρα νά κάνεις μερικές καλές πράξεις, νά λές «νά, ἐγώ βοηθῶ κάποιους» καί νά μήν ἀκολουθεῖς τόν Χριστό κι αὐτό εἶναι μιά τραγωδία.

Νά πᾶς νά διορθώσεις τά συστήματα χωρίς νά ξέρεις Χριστό κι αὐτό εἶναι μιά τραγωδία. Νά πᾶς νά πεῖς ὅτι: «θά κάνω τά συστήματα νά ἀλλάξουν μέ τόν Χριστό» καί χωρίς νά ζεῖς τόν Χριστό νά λές ὅτι εἶσαι χριστιανός, πού θά ἀλλάξει τό σύστημα καί πάλι μιά τραγωδία. Καί ἐδῶ δίνεται μιά συγκλονιστική ἀπάντηση, στό καθολικό ἐπίπεδο πιά, τῆς κρίσεως τοῦ κόσμου, πού εἶναι προσωπική τε καί κοινωνική, μέσα ἀπό αὐτό τό ὁριστικό πεδίο τῆς προσωπικῆς καθάρσεως, τῆς κοινωνικῆς καθάρσεως, ἐν Χριστῷ.

Γι᾽ αὐτό, αὐτό τό κείμενο εἶναι πραγματικά καθοριστικός ὁδηγός γιά τίς ὁποιεσδήποτε ἀναζητήσεις τῶν ὁποιωνδήποτε ἐπαϊόντων, ἐπιστημόνων, πολιτικῶν, οἰκονομολόγων καί σέ ὅλα τά ἄλλα ἐπίπεδα, πού ψάχνουν καλά, ψάχνουν τίς αἰτίες τῆς κρίσεως γιά νά τίς θεραπεύσουν καί δέν μποροῦν ποτέ νά δώσουν ἀπάντηση ἄν δέν δοῦν αὐτό τό κείμενο.
«Δεῦρο ἀκολούθει μοι» λέει «καί διάδος πτωχοῖς» καί τότε δίνεται ἡ λύση τοῦ προβλήματος. Ἡ πορεία τοῦ χριστιανοῦ εἶναι μιά πορεία ἐλευθερίας: ἐλευθερίας ἀπό τά πάθη του, ἀπό τά πράγματα ἀπό τά ὁποῖα δεσμεύεται καί ἀπό τίς ἰδέες πού τόν δεσμεύουν γιά νά μήν μπορεῖ νά ἀκολουθήσει τόν Χριστό. Διαβάστε τό κείμενο. Μελετῆστε το, ὄχι ἁπλῶς γιά ὁποιαδήποτε κουλτούρα, [ἀλλά] γιατί εἶναι θέμα ζωῆς. Αὐτό τό θέμα μᾶς καίει. Ἤ ζοῦμε ἤ πεθαίνουμε.

Οι νέες τιμές στα διόδια που θα ισχύσουν από 1/1/2016.

Αλλάζουν από 1η Ιανουαρίου οι τιμές των διοδίων στην Εθνική Αθηνών - Θεσσαλονίκης 

Την αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου σε όλους τους σταθμούς που διαχειρίζεται ανακοίνωσε η κοινοπραξία αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου.

Έτσι, στην Πελασγία οι μοτοσικλέτες θα πληρώνουν 2,40 ευρώ, τα Ι.Χ. 3,40 ευρώ, τα φορτηγά 8,5 ευρώ και οι νταλίκες 11,90 ευρώ.

Στο πλευρικό σταθμό της Γλύφας, οι αντίστοιχες τιμές θα είναι για τις μοτοσικλέτες 1,80 ευρώ, για τα Ι.Χ. 2,50 ευρώ, για τα φορτηγά 6,30 ευρώ και για τις νταλίκες 8,80 ευρώ.

Στο Μοσχοχώρι, οι τιμές θα είναι αντίστοιχα 2,70 ευρώ, 3,90 ευρώ, 9,80 ευρώ και 13,70 ευρώ. 

Στον πλευρικό της Ζυρτόνης, οι τιμές για μοτοσικλέτες , ΙΧ, φορτηγά και νταλίκες θα είναι 0,50 ευρώ, 0,70 ευρώ, 1,80 ευρώ και 2,5 ευρώ αντίστοιχα, το πλευρικό του Μακρυχωρίου 0,80 ευρώ, 1,10 ευρώ, 2,70 ευρώ και 3,80 ευρώ και στο μετωπικό σταθμό Μακρυχωρίου θα είναι 1,00 ευρώ, 1,40 ευρώ, 3,40 ευρώ και 4,80 ευρώ. 

Στον Πυργετό οι τιμές για τα ίδια οχήματα θα είναι 1,40 ευρώ, 2,00 ευρώ, 5,00 ευρώ και 7,00 ευρώ, στην Λεπτοκαρυά 1,30 ευρώ, 1,90 ευρώ, 4,80 ευρώ και 6,70 ευρώ.
Στον πλευρικό Λεπτοκαρυάς 1,20 ευρώ, 1,80 ευρώ, 4,40 ευρώ και 6,10 ευρώ και στο Κλειδί Ημαθίας 1,50 ευρώ, 2,20 ευρώ, 5,40 ευρώ και 7,60 ευρώ.

Σημειώνεται ότι θα υπάρχει μία μικρή μείωση στις περιπτώσεις ηλεκτρονικής πληρωμής στους σταθμούς της Πελασγίας στους πλευρικούς της Γλύφας και του Μοσχοχωρίου.

Ανάλογες αναπροσαρμογές αναμένεται να ανακοινώσουν τις επόμενες ημέρες και οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν και διαχειρίζονται τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους. 

πηγή