5 Νοεμβρίου 2021

Ο αστυνομικός ως θύμα

Η Ελληνική Αστυνομία, ιδίως εκ της εποχής της Μεταπολιτεύσεως και εντεύθεν, ταυτίστηκε, κατά τη γνώμη μου κακώς, με τον ιδεολογικό χρωματισμό της φερόμενης «Δεξιάς», ένεκεν του απόηχου της απελθούσας δικτατορίας αλλά και της εν γένει συμμετοχή της Αστυνομίας ως μέρος του πυρήνα του κράτους, ήδη προ της περιόδου της εκρήξεως του Εμφυλίου Πολέμου (με αποκορύφωμα το Σύνταγμα του Μακρυγιάννη τον Δεκέμβριο του 1944).
 
Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*
 
Η σκόπιμη μονομερής διατήρηση της μεροληπτικής ιδεολογικοποίησης των σωμάτων ασφαλείας μολονότι πλέον, το 2021, ουδόλως και ουδ’ επελάχιστον ισχύει κάτι τέτοιο, καθότι η Αστυνομία εδιοικείτο αυτοτελώς, διαρκούσης της Μεταπολιτεύσεως, από όλα τα κόμματα, Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, υπό την έννοια ότι τόσο οι μεταθέσεις των αξιωματικών όσο και ο διορισμός της ιεραρχίας της Αστυνομίας ελάμβαναν κανονικά χώρα, υπό σοσιαλιστές, υπό τους μαρξιστές του ΣΥΡΙΖΑ και υπό τους νεοφιλελεύθερους της Ν.Δ., ούχ ήττον, η κατάστασις όμως εσκεμμένα δεν εμετεβλήθη ουσιωδώς ούτως ώστε η Αστυνομία να αντιμετωπίζεται ως και θα έδει, ως ουδέτερο σώμα. Ενώ, τηρουμένων των αναλογιών της αριστερής προπαγάνδας περί καλής «αριστερής βίας» και αξιόμεμπτης «δεξιάς» βίας, ούτως και η Αστυνομία, η οποία υπηρετούσε κατά την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ, όταν ενδεχομένως αυτόχρημα αυθαιρετούσε ή ασκούσε ευθέως κατάχρηση εξουσίας (ιδίως κατά την περίοδο των μακεδονικών συλλαλητηρίων), ήτο δια την τότε κυβέρνηση κάτι συγγνωστό και θεμιτό, όταν όμως άλλαξε η κυβέρνηση εκκινήθηκε η έκπαλαι διαχρονική ευήθης ρητορική περί του αστυνομικού κράτους ωμής βίας μετά της συναφούς συνακόλουθης φληναφηματολογίας περί αυτού.
 
Η επικράτηση δύο μέτρων και δύο σταθμών εις βάρος συλλήβδην της Αστυνομίας, η οποία επί καθημερινής βάσεως δίδει τον αγώνα της, δια την προάσπιση της δημοσίας τάξεως και ασφαλείας, με όλα τα συνακόλουθα τρωτά της ως υπηρεσία ή τις θεσμικές της αβελτηρίες, δεν τιμά την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, η οποία ενσυνειδήτως και εσκεμμένα ανάγει την Αστυνομία ως κυματοθραύστη των πολιτικών κραδασμών ή ιδεολογικό εξιλαστήριο θύμα, προκειμένου να θεμελιώσει την ιδική της πολιτική επιχειρηματολογία ή να αποσείσει ιδικές τις κατάδηλες ευθύνες προς την καθημαγμένη ή πλανημένη κοινή γνώμη. Στη σύγχρονη εποχή όπου δεσπόζει η πολιτική ορθότητα του πολιτισμικού μαρξισμού, κατισχύει η αυθεντία του ιδεολογήματος του «δικαιωματισμού», δηλαδή, οιαδήποτε σύλληψη ή λήψη ανάλογων αστυνομικών μέτρων, κατά κάποιου αλλοδαπού, δράστη αξιόποινης πράξεως, αντιβαίνει δήθεν περί των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προπάντων υποκρύπτει, προεχόντως και κυρίως, ρατσιστικό ελατήριο. 
 
Το αφήγημα αυτό κυριαρχεί, τουλάχιστον την τελευταία 15ετία, άνευ αντιλόγου και άνευ υπάρξεως αναλογικής εφαρμογής του αυτού επιχειρήματος, εξ αντιστρόφως, όταν δηλαδή ένας αλλοδαπός προβαίνει σε αξιόποινη πράξη προς Ελληνα (υπόθεση Μυρτούς κ.ά.). Εν τω πλαισίω του καινοφανούς αυτού αυταρχισμού, ο οποίος παραδόξως βαπτίζεται, υπό ορισμένων μηχανισμών, ως επιτρεπόμενη δημοκρατική βία, ο αστυνομικός ως θύμα δεν έχει δικαιώματα, δεν καθίσταται άνθρωπος με συναισθήματα, με οικογένεια, αλλά ένα αδιάτμητο γρανάζι του κράτους, όπου συγχωρείται, εναντίον του, οιαδήποτε αξιόποινη πράξη, διότι συνιστά έναν έμμεσο κρατικό στόχο. 
 
*Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.