20 Ιανουαρίου 2021

Ξαναζωντάνεψε ο Φαλμεράιερ: Μια συγκεκριμένη σχολή σκέψης θέλει να εξαφανίσει το Βυζάντιο από την Ελληνική Ιστορία

Από τον Παναγιώτη Κωστόπουλο, Ιδιωτικός υπάλληλος 
 
Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας μια αφίσα της κρατικής επιτροπής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, η οποία δημιούργησε σάλο τόσο για τις απουσίες όσο και για τις παρουσίες προσώπων.
 
Δεν θα σταθώ στη μεγάλη συζήτηση που γίνεται για την παρουσία του Αντετοκούνμπο στην αφίσα. Θα σταθώ στην παντελή έλλειψη της περιόδου του Βυζαντίου, που παγκοσμίως η ιστορική κοινότητα εδώ και χρόνια, έστω διστακτικά, έχει αποκαθάρει από τη ρετσινιά του σκοταδισμού, ενώ στην πατρίδα μας οι ιδεοληψίες κάποιων δεν μας αφήνουν να δώσουμε στο Βυζάντιο την πρέπουσα θέση.  
 
Στην αφίσα βλέπουμε ότι από την αρχαιότητα πηγαίνουμε κατευθείαν στο 1821. Το άλμα αυτό δεν είναι τυχαίο. Υπάρχει μια συγκεκριμένη σχολή σκέψης, η οποία θέλει να εξαφανίσει το Βυζάντιο από την Ελληνική Ιστορία για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ο σημαντικός ρόλος της Ορθοδοξίας και το έντονο θρησκευτικό στοιχείο που έχει η βυζαντινή περίοδος και ο δεύτερος λόγος είναι να μην αποδεικνύεται η συνέχεια του Ελληνισμού.
 
Σε όλους αυτούς έχουν δώσει απάντηση πολλά χρόνια πριν οι ιστορικοί Ζαμπέλιος και Παπαρρηγόπουλος, τους οποίους αρκετοί θέλουν να παρουσιάσουν ως ξεπερασμένους από τη σύγχρονη ιστορική επιστήμη. Ο Ζαμπέλιος αρχικά και ο Παπαρρηγόπουλος έπειτα κατάφεραν να συγκροτήσουν το γνωστό τρίσημο ή τριμερές ερμηνευτικό σχήμα, που υπογραμμίζει τον σημαντικό ρόλο κάθε περιόδου στη διαμόρφωση της Ιστορίας, δηλαδή ουσιαστικά της συνέχειας του Ελληνισμού, αρχίζοντας από την κλασική αρχαιότητα, περνώντας από τη βυζαντινή περίοδο (στην οποία βλέπουν τη διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού) και καταλήγοντας στη σύγχρονή τους εποχή.  
 
Σκεπτόμενοι με όρους ιδεολογικοπολιτικούς, οι δύο ιστορικοί κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα συνολικό και αδιαίρετο ιστορικό παρελθόν, για το οποίο ολόκληρο το έθνος θα μπορούσε να υπερηφανεύεται και το οποίο να αποτελεί μια παρακαταθήκη για ένα αίσιο γεωπολιτικό μέλλον του Ελληνισμού. Δηλαδή, ο σκοπός ήταν διπλός: αφενός, η επιστημονική κατανόηση και, αφετέρου, η ιδεολογική οικειοποίηση κάθε επιμέρους ιστορικής περιόδου ως τμήματος μιας ενιαίας Ιστορίας, που υπολογιζόταν από τις αρχαιότητα έως το 1821.  
 
Από την αφίσα απουσιάζει και η μακεδονική περίοδος. Δεν νομίζω να μη χωρούσε ο Μέγας Αλέξανδρος στο κάδρο, οπότε η απουσία του μας πονηρεύει. Πρέσπες είναι αυτές και η ιστορία της Μακεδονίας δεν βοηθά ώστε να καταπιούμε το ανοσιούργημα.  
 
Ο Ζαμπέλιος και ο Παπαρρηγόπουλος, εκτός από τη βυζαντινή περίοδο, ενέταξαν και την αρχαία μακεδονική στην ιστορία του ελληνικού έθνους. Οι αρχαίοι Μακεδόνες, με τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, είχαν σημαντική συμβολή στην εξάπλωση του ελληνικού πολιτισμού στην Ανατολή και στον ακόμα μεγαλύτερο εξελληνισμό των Βυζαντινών. Με την ένταξη της αρχαίας μακεδονικής αλλά και της βυζαντινής περιόδου στην Ιστορία του ελληνικού έθνους, οι δύο ιστορικοί δημιούργησαν νέα δεδομένα για τους Έλληνες ιστοριογράφους.  
 
Όσες αφίσες και αν φτιάξει η απονομιμοποιημένη στα μάτια του κόσμου Επιτροπή για το 1821, η Ιστορία έχει γραφτεί.  
 
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.