24 Οκτωβρίου 2020

Η δολοφονία της πίστης των μαθητών

Του Παναγιώτη Τσαγκάρη
Καθηγητή Θεολόγου, Υπ. Δρ. Θεολογίας,
Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων  
 
Η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως έβαλε εγγράμματους, επιστήμονες της Θεολογικής Επιστήμης(!) και συνέταξαν καινούργια Προγράμματα Σπουδών και βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών τα οποία αντικατέστησαν τα κατηργημένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας Προγράμματα και βιβλία των προηγούμενων Υπουργών Παιδείας Φίλη και Γαβρόγλου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
 
Πολλοί ήταν εκείνοι, που κοιτάζοντας με μια πρώτη γρήγορη και επιφανειακή ματιά τα νέα βιβλία είπαν, ότι, εφόσον αφαιρέθηκαν από αυτά τουλάχιστον τα θρησκειολογικά στοιχεία, έχουν τρόπον τινά καταστεί ορθόδοξα. Σε αυτή την συμβιβαστική θέση, σε σχέση και με την τόσο σημαντική υπόθεση της χριστιανικής αγωγής των παιδιών, θα απαντήσουμε, χρησιμοποιώντας μια φράση του θυμόσοφου λαού μας, λέγοντας ότι αυτό που έγινε με τα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι σαν να «έβγαλε τα ρούχα του ο Μανωλιός και τα έβαλε αλλιώς»!
 
Σε εκείνους που καλοπροαίρετα θα αντιτείνουν, «μα γιατί τόση ειρωνεία και άρνηση απέναντι στα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών;» θα απαντήσουμε με ευθύτητα, λέγοντας ότι δεν μπορούμε να σωπαίνουμε άλλο πλέον, απέναντι στη συντελούμενη εδώ και χρόνια, προσπάθεια δολοφονίας της πίστης των ορθοδόξων μαθητών.  
 
Μήπως όμως, πάλι, γινόμαστε ανυπόφορα υπερβολικοί, μιλώντας για «δολοφονία της πίστης των ορθοδόξων μαθητών»; Καθόλου, διότι και τα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών τα συνταγμένα από γραμματιζούμενους και σπουδαγμένους στην ιερή Επιστήμη της Θεολογίας καθηγητές(!) και τα οποία συνεχίζουν όπως και τα προηγούμενα επί ΣΥΡΙΖΑ, να στηρίζονται κατά κύριο λόγο επάνω στο ιδεολογικό και επιστημονικό πλαίσιο του θρησκευτικού εγγραμματισμού και γενικά σε έντονα αμφιλεγόμενες και μη κοινά αποδεκτές παιδαγωγικές και θεολογικές θεωρήσεις, εν τοις πράγμασι δείχνουν ότι δεν εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις που είναι ανάγκη να έχει ένα μάθημα Θρησκευτικών για να είναι πραγματικά ορθόδοξο και να αναπτύσσει την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών. Και αυτό αφορά τόσο στο διανοητικό και μορφωτικό επίπεδο των μαθητών στους οποίους απευθύνεται όσο και στις πραγματικές θρησκευτικές αλλά και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών.
 
Πιο απλά θα λέγαμε, ότι άλλο πράγμα είναι κάποιος να διαβάζει από λογοτεχνικό ενδιαφέρον τα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και να θεωρεί ότι περιέχουν ενδιαφέροντα λογοτεχνικά και ορθόδοξα θεολογικά κείμενα και άλλο πράγμα είναι αυτά τα κείμενα να διδάσκονται σε παιδιά-μαθητές ως διδακτέα ύλη. Θεωρούμε λοιπόν, ότι η ύλη των νέων βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών αλλά και ο τρόπος με τον οποίο προσφέρεται, χωρίς να υπάρχει δηλαδή, η λογική και ιστορική συνέχεια και συνάφειά της, είναι παιδαγωγικά παντελώς ακατάλληλη για να εμπνεύσει στους μαθητές τα μηνύματα της ορθόδοξης πίστης και να τους πείσει, ώστε να αγαπήσουν αυτό που καλούνται να μελετήσουν, να μάθουν και να βιώσουν.  
 
Ας μην σχολιάσουμε καν το γεγονός ότι πολλοί γονείς, όπως οι ίδιοι μας γνωστοποιούν, αδυνατούν κι εκείνοι να κατανοήσουν πολλά από τα κείμενα που παρατίθενται ως «πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι» μέσα στα νέα βιβλία των Θρησκευτικών!  
 
Όσο λοιπόν και αν καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες ο κάθε Θεολόγος καθηγητής να παρουσιάσει ελκυστικό το μάθημα των Θρησκευτικών, όταν δεν υποστηρίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και από ένα αξιόπιστο, εύχρηστο και λειτουργικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές να απογοητεύονται από το σχολικό βιβλίο, όπως δηλαδή συμβαίνει τώρα και με τα νέα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών που καλούνται να μελετήσουν και έτσι, σιγά-σιγά αλλά σταθερά, μέρα με τη μέρα, να γκρεμίζεται μέσα στον πνευματικό τους κόσμο κάθε καλή εικόνα για την ορθόδοξη πίστη τους.
 
Για να γίνει όμως, πλήρως αντιληπτός ο ρόλος του βιβλίου στην πνευματική συγκρότηση των παιδιών-μαθητών αρκεί να παραθέσουμε ένα συγκλονιστικό κείμενο-ομολογία με τίτλο «ΕΝΑΣ ΦΡΙΚΤΟΣ ΦΟΝΟΣ» που αναφέρει στο βιβλίο του «Μηνύματα από τη “ΛΥΧΝΙΑ”» ο π. Βαρνάβας Λαμπρόπουλος:  
 
«Ο λογοτέχνης Θανάσης Πετσάλης-Διομήδης (τιμημένος με Αριστείο Γραμμάτων της Ακαδημίας Αθηνών) σε ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο του («Διάλογοι με τον εαυτό μου») μιλάει για την καταστροφική επίδραση που είχε στην ψυχή του η μελέτη ενός βιβλίου, που το διάβασε στα εφηβικά του χρόνια. Επρόκειτο για το βιβλίο ενός άθεου υλιστή γερμανού φιλοσόφου, του Μπύχνερ. Εξομολογείται, λοιπόν, ο Πετσάλης: “Το βιβλίο του γερμανού υλιστή φιλοσόφου ανατάραξε τον εσωτερικό μου κόσμο ως τα μύχια. Και έσκαψε μέσα μου ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΕΝΟ, όπου θάφτηκαν όλα όσα πίστευα ως τότε. Θάφτηκαν ανεπανόρθωτα, αν μπορώ να εκφραστώ έτσι. Είχε γίνει εντός μου Ο ΦΡΙΚΤΟΣ ΦΟΝΟΣ. Ο Θεός των παιδικών μου χρόνων ήταν νεκρός!  
 
Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια, να περάσω από άλλες ανησυχίες και αγωνίες, να γευθώ την πικρή ματαιότητα των εγκοσμίων για να γυρίσω από αυτή την ΤΕΘΛΑΣΜΕΝΗ στην αναζήτηση του Θεού. Αλλά και σήμερα, μετά από όλα αυτά, έρχονται στιγμές, που θα ήθελα να μπορούσα να γονατίσω, να κάνω την προσευχή μου, να κάνω τον σταυρό μου σαν το μικρό παιδί.  
 
ΔΥΣΤΥΧΩΣ — ζύγισα καλά την λέξη και ξαναλέω: Δυστυχώς — ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΠΙΑ... “
 
Είναι όντως συγκλονιστική η ομολογία του διαπρεπούς λογοτέχνη. Μιλάει για τον φρικτό φόνο του Θεού μέσα στην καρδιά του, όταν ήταν παιδί. Ένα φόνο, του οποίου τις συνέπειες τις «πλήρωνε» μέχρι τα γεράματά του. Παρ’ όλη την μεταστροφή του, είχε ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ (όπως λέει ο ίδιος) σακατευθεί η δυνατότητα γνήσιας επικοινωνίας του με τον Θεό. Η δυνατότητα της σωστής προσευχής».  
 
Και το ερώτημα είναι: Αν ένα θεωρητικό βιβλίο αθεΐας και υλισμού διαπράττει ένα τόσο φρικτό φόνο της θρησκευτικής συνείδησης στην καρδιά ενός παιδιού, πόσο πιο φρικτό και πιο «αποτελεσματικό» φόνο του Θεού μπορεί, άραγε, να διαπράξει στις παιδικές (και όχι μόνο) ψυχές η διδασκαλία των μεταβατικών βιβλίων των Θρησκευτικών της κ. Κεραμέως, που περιέχουν μια τέτοια ιδεολογική και ουδετερόθρησκη «ορθοδοξία», η οποία καταφέρνει πραγματικά με έμμεσο αλλά μαεστρικό τρόπο να απομακρύνει τους μαθητές από την αληθινή και έμπρακτη πίστη και αγάπη προς τον Τριαδικό Θεό;



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.