15 Σεπτεμβρίου 2019

Το μυστήριο της Χρυσής Τομής

Χρυσούς Αιών και Παρθενώνας, παγκόσμιοι φάροι πολιτισμού και φιλοσοφίας.

Η Αθηναϊκή Αυτοκρατορία εξελίσσεται σε πόλη κράτος των Αθηνών για 140 έτη και κατά την διάρκεια της περιόδου αυτής γεννήθηκε ο Χρυσούς Αιών (462 – 322 π.Χ.), του Περικλή Ξανθίππου ( 494 Χολαργός – 429 π.Χ) και του Παρθενώνα (Άρχισε 447, τελείωσε 438 π.Χ,), αντιπροσωπευτικού θαύματος του Χρυσού Αιώνα, συμβόλου της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, αλλά και παγκόσμιου φάρου Πνεύματος, Πολιτισμού, Φιλοσοφίας, Δημοκρατίας και ύψιστης τέλειας αρχιτεκτονικής και ιστορικής γλυπτικής που ( Φειδίας, Καλλικράτη, Ικτίνος) αποτυπώνει με τα απαράμιλλα γλυπτά του, όλη την Ελληνική ιστορία. 

Ο μεγαλύτερος ναός (Μ.69.5 Χ Π.30.87 Χ Υ. 13,72 = Χρυσή τομή 4:9, Υ.13.72Χ9=125.28:4=Π.30.87 ή 30.87Χ9=277.92:4= Μ 69.48), με τις τελειότερες αρμονικές αναλογίες Δωρικού απαράμιλλου καλλιτεχνικού ρυθμού. Ο μοναδικός ολομάρμαρος ναός, από Πεντελικό μάρμαρο. Σημειώνεται ότι η σκεπή του Παρθενώνα ήταν σκεπασμένη από λεπτά τετράγωνα μάρμαρα, σαν φεγγίτες λεπτά κομμένα, που τα διαπερνούσαν οι ακτίνες του Ήλιου και φώτιζαν το εσωτερικό του ναού με θεϊκό απόκοσμο φως. Μέχρι σήμερα δεν ανακαλύφθηκε η τεχνική κοπής των φεγγιτών μαρμάρων……

Ο Παρθενώνας συμβολίζει και εκπροσωπεί την Αθηναϊκή Δημοκρατία, τον Ελληνικό πολιτισμό και έχει χαραγμένη ανεξίτηλα στα μάρμαρα του, την ιστορία ακριβώς όπως αποτυπώθηκε τότε, ( Όπως και σε όλα τα μνημειώδη αρχιτεκτονήματα της χρυσής τότε εποχής ), της φιλοσοφίας, του Πολιτισμού, της Δικαιοσύνης, της τέλειας Δημοκρατίας, των Θεάτρων, Φιλοσοφικών συμποσίων, της αθλητικής άμιλλας, των επιστημών, της ποίησης και λογοτεχνίας, του Σόλωνα, Κλεισθένη, Αναξαγόρα, Ζήνωνα, Αριστοτέλη, Κίμωνα, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Θουκυδίδη, Ηρόδοτου, Πλάτωνα κ.ά. Πουθενά και ποτέ, δεν έγινε σε όλο τον κόσμο, αρχαίο και σύγχρονο, αυτή η έκρηξη πνεύματος, φιλοσοφίας και εκπολιτισμού! Είναι ένας και μοναδικός πολιτιστικός φάρος που διαφωτίζει μέχρι σήμερα όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

Άλυτο μέχρι σήμερα το μαθηματικό πρόβλημα των τέλειων αναλογιών του Παρθενώνα, αλλά και άλυτο το μυστήριο της ιδιοφυίας και διάνοιας των Ελλήνων αρχιτεκτόνων. Το 1985 ανακαλύφθηκε στη Σαλαμίνα μετρολογικό ανάγλυφο με απεικόνιση μέρους ανθρώπινου σώματος με τέλειες αναλογίες, όπως επίσης και οι μετρικές μονάδες (π.χ. 1 πόδι=0,3188μ), που χρησιμοποιούσαν με βάση το τέλειο ανθρώπινο σώμα οι μαθηματικοί και κατασκευαστές του Παρθενώνα. Μυστήριο είναι η αναλογία του κοντού στυλοβάτη του Παρθενώνα που είναι ίση με 1’’ δευτερόλεπτο ενός τόξου γεωγραφικού πλάτους της γης, κάτι που αποδεικνύει ότι γνώριζαν ακριβώς τις διαστάσεις της σφαιρικής γης……! (Search, αναλογίες Παρθενώνα.)

Είναι βέβαιον ότι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, μαθηματικοί, αρχιτέκτονες, γνώριζαν τέλεια, τα αναλογικά μαθηματικά του σύμπαντος, διάμετρος γης, αποστάσεις και τις τέλειες αναλογίες του ανθρώπινου σώματος οι οποίες αγγίζουν την συμπαντική τελειότητα. Εφάρμοζαν τέλεια τις αναλογίες αυτές σε όλα τα αρχιτεκτονήματα και μυστήριο αποτελεί μέχρι σήμερα πως κατάφερναν οι αρχιτέκτονες να δημιουργούν την απόλυτη τελειότητα με διαφορά πολλές φορές ενός χιλιοστομορίου… 

Με βάση τις αναλογίες αυτές στο De architecture του Βιτρουβίου 3.1.3 (Αποσπασματικές πληροφορίες) αναγράφονται οι τέλειες αναλογίες του ανθρωπίνου σώματος, οι οποίες έδωσαν έμπνευση στον Ντα Βίτσι (15ος αιώνας) να σχεδιάσει τον Βιτρούβειο άνθρωπο με τις δικές του απόψεις, ότι η συμμετρία του ανθρώπινου σώματος έχει απόλυτη σχέση με την τελειότητα του σύμπαντος κλπ. 

Βεβαίως καταγράφεται ότι αυτές τις γνώσεις, κατείχαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι από το 548 π.Χ., όπως ο Θαλής ο Μιλήσιος, που κατά τον Αριστοτέλη ήταν και ο πρώτος Έλληνας φιλόσοφος. (Αποσπασματικές Πληρ. Prof. L. Kaliambos, T.E. Inst. Of Larissa, Discovery of Parthenon math.) 

Βιτρούβιος άνθρωπος από Ντα Βίτσι το 1490, με βάση την πραγματεία του Ρωμαίου αρχιτέκτονα Βιτρούβιου. Κανόνας των αναλογίων: Μια παλάμη έχει πλάτος τεσσάρων δακτύλω, ένα πόδι έχει μήκος τέσσερις παλάμες, ένας πήχυς έχει πλάτος, το ύψος ενός ανθρώπου είναι τεσσερις πήχες ( 24 παλάμες), μια δρασκελιά είναι τέσσερις πήχεις. Το μήκος των χεριών σε διάσταση είναι ίσο με το ύψος του, η απόσταση από τη γραμμή των μαλλιών ως τη κορυφή του στήθους είναι το ένα έβδομο του ύψους του άνδρα, η απόσταση από την κορυφή του κεφαλιού ως τις θηλές είναι το ένα τέταρτο του ύψους του άνδρα, το μέγιστο πλάτος των ώμων είναι το ένα τέταρτο του ύψους, η απόσταση από τον αγκώνα ως την άκρη του χεριού είναι το ένα πέμπτο του ύψους, η απόσταση από τον αγκώνα ως την μασχάλη είναι το ένα όγδοο του ύψους, το μήκος του χεριού είναι το ένα δέκατο του ύψους, η απόσταση από την άκρη του πηγουνιού ως την μύτη είναι το ένα τρίτο του μήκους του προσώπου, η απόσταση της γραμμής των μαλλιών ως τα φρύδια είναι το ένα τρίτο του μήκους του προσώπου, το μήκος του αυτιού είναι το ένα τρίτο του μήκους του προσώπου. 

Φαίνεται ότι ο Ντα Βίντσι δημιούργησε το σχέδιο βασιζόμενος στο De Architectura3.1.3 του Βιτρούβιου που γράφει: 

«Ο ομφαλός είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρου του ανθρώπινου σώματος, και, αν σε έναν άνδρα ξαπλωμένο, με το πρόσωπο στραμμένο επάνω και τα χέρια και τα πόδια του ανεπτυγμένα, με τον ομφαλό του ως κέντρο εγγράψουμε ένα κύκλο, θα ακουμπήσει τα δάκτυλα των χεριών και τα δάκτυλα των ποδιών του. Δεν γίνεται μόνο μέσω ενός κύκλου, η περιγραφή ενός ανθρώπινου σώματος, όπως φαίνεται τοποθετώντας τον σε ένα τετράγωνο. Μετρώντας από τα πόδια ως στην κορυφή του κεφαλιού, και έπειτα κατά μήκος των χεριών σε πλήρη έκταση, βρίσκουμε την τελευταία μέτρηση ίση με την πρώτη· έτσι γραμμές σε ορθή γωνία μεταξύ τους, περικλείοντας τη φιγούρα, σχηματίζουν ένα τετράγωνο.» 

Δηλαδή οι αναλογίες αυτές και η συμμετρία του ανθρώπινου σώματος, είναι η απόλυτη αναλογία, χρυσή τομή και απόλυτη τελειότητα του σύμπαντος, πάνω στην οποία βασίσθηκαν οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα, δεκαοκτώ αιώνες πριν τον Ντα Βίτσι και πέντε αιώνες, πρίν τον Βιτρούβιο Marcus Vitruvious Polio (80 π.Χ – 15 π.Χ), ο οποίος μάλλον εμπνεύσθηκε και δανείσθηκε συγγράμματα, από τους Αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους (Από το 548 π.Χ. Θαλής Μιλήσιος ), χωρίς να αμφισβητείται ότι και ο Βιτρούβιος υπήρξε διάσημος Ρωμαίος φιλόσοφος, αρχιτέκτονας, πολιτικός μηχανικός. συγγραφέας, στρατιωτικός μηχανικός…Ο ίδιος έγραψε περί τα δέκα βιβλία Αρχιτεκτονικής, χρησιμοποιώντας πολλές πηγές Ελληνικές και συγγράμματα Ελλήνων αρχιτεκτόνων, όπως του διάσημου Έλληνα επίσης αρχαίου αρχιτέκτονα Ερμογένη κλπ.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
 

http://www.ledrastoey.com
το είδαμε ΕΔΩ



Share

2 σχόλια:

Άκων είπε...

Το πιό θαυμαστό
από όλα

είναι το πως έχουμε
υιοθετήσει
όλη αυτή
τη λ α τ ρ ε ί α
της
(αναμφισβήτητα
σπουδαίας)

αρχαιότητας,

θεωρώντας ότι
κατανοούμε

πράγματα στα οποία
η άγνοιά μας είναι
δεδομένη
αλλά η
η μ ι μ ά θ ε ι ά μας
δημιουργεί ένα πλέγμα,
που ούτε στον εαυτό μας
δεν ομολογούμε,

πόσο
δεν μπορούμε να
κ ρ ί ν ο υ μ ε
τα όσα μας...σερβίρονται.

Μας θαμπώνει πάντα
περισσότερο αυτό
που δεν μπορούμε να
επεξεργαστούμε.


Σπουδαία λοιπόν
η αρχαιότητα
και πολλά θα μπορούσαμε
να κερδίσουμε από
τη μελέτη της
όμως
ολη αυτή η τυφλή πίστη
ας μας προβληματίσει.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ είπε...

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΚΩΝ...ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΩ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ...ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΤΥΦΛΗ ΠΙΣΤΗ ΑΣ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕΙ.....ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΗΣ...ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ....ΛΑΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ..ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΒΙΩΣΑΜΕ ΕΘΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ....ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΧΘΟΥΜΕ...
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΠΟΛΛΟΙ ΔΙΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ....ΜΑ Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 1.61803...ΝΑΙ ΣΩΣΤΑ...ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΤΟΜΗ ...ΟΜΩΣ ΚΥΡΙΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΚΑΛΛΟΥΣ 4/9 ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ 13,72 Χ 9 = 123,48 ΔΙΑ 4 = 30,87 ΠΛΑΤΟΣ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ - www.ledrastory.com

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.