4 Δεκεμβρίου 2018

Πιστωτές-Γερμανοί: Λεηλατούν τα πάντα στην κατεχόμενη χώρα!

ΤΑΙΠΕΔ: «Στο σφυρί» και τα άλλα 23 αεροδρόμια

Γράφει ο Γιώργος Καλούμενος

Αναζητούνται σύμβουλοι για αξιοποίηση και αύξηση τιμήματος

Στο «στόχαστρο» του ΤΑΙΠΕΔ προς… αξιοποίηση μπαίνουν και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport.

Για τον σκοπό αυτόν θα γίνει, τους επόμενους μήνες, διαγωνισμός πρόσληψης συμβούλων για να αξιολογηθούν τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Ικαρίας, των Ιωαννίνων, της Καλαμάτας, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κοζάνης, των Κυθήρων, της Λέρου, της Λήμνου, της Μήλου, της Νέας Αγχιάλου, της Νάξου, της Πάρου, της Σητείας, της Σκύρου και της Σύρου.

Η διοίκηση του ταμείου θεωρεί ότι τα «φιλέτα» της παραπάνω λίστας είναι τα αεροδρόμια της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Αράξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας, λόγω της ικανοποιητικής κερδοφορίας τους.

Ιδιαίτερα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατάφερε τα δύο προηγούμενα χρόνια να καταλάβει την τρίτη θέση μεταξύ των σημαντικότερων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, επιτυχία που κατά το μεγαλύτερο μέρος της οφείλεται στην τουριστική επένδυση του «Costa Navarino», η οποία διαφήμισε διεθνώς ολόκληρη τη Μεσσηνία.

Νέες ανάγκες στις Κυκλάδες

Αλλά και ο νέος αερολιμένας της Πάρου έχει πλέον μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, καθώς το περασμένο καλοκαίρι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υποδομής. Στα τέλη Ιουλίου, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου της Πάρου, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη τόσο για το νησί όσο και για τις υπόλοιπες Κυκλάδες.

Τα αποτελέσματα φάνηκαν αμέσως, καθώς τον Αύγουστο η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Πάρου αυξήθηκε κατά 200%.

Η ραγδαία αύξηση των επιβατών σχολιάστηκε από τους τοπικούς παράγοντες της Νάξου, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι πρέπει άμεσα να ανακαινιστεί και το δικό τους αεροδρόμιο, καθώς – όπως αναφέρουν – «έπειτα από τρία χρόνια ανοδικής πορείας, για πρώτη φορά μειώθηκε η επιβατική κίνηση».

Ένα άλλο νησί στο οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση τουριστών εκτός Ελλάδας είναι η Κάρπαθος. Για τον λόγο αυτόν παράγοντες του νησιού υποστηρίζουν ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να υλοποιηθούν άμεσα εργασίες ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου. Ανάλογες είναι οι ανάγκες για τον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων αεροδρομίων.

Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται, επίσης, η επιβατική κίνηση και στα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου – τα οποία επίσης περιλαμβάνονται στη λίστα των 23 αεροδρομίων –, ενώ μικρότερο είναι το ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια σε Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Κάσο, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Λέρο, Λήμνο, Μήλο, Σητεία, Σκύρο και Σύρο, καθώς λειτουργούν εποχιακά.

Ανομοιογενές «μείγμα»

Βασικός στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η βελτίωση και εξυγίανση των αεροδρομίων, προκειμένου στη συνέχεια να αυξηθεί και το τίμημα που θα ζητηθεί από τους επενδυτές και έτσι να εισρεύσουν στο ταμείο του κράτους όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα.

Υπάρχει ωστόσο προβληματισμός, καθώς το «μείγμα» των αεροδρομίων δεν είναι ομοιογενές. Στη λίστα των 23 περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβάνονται επτά κερδοφόρα, τέσσερα που εμφανίζουν προοπτικές ανάπτυξης, ενώ αρκετά από τα υπόλοιπα είναι ζημιογόνα και συνεπώς καθίσταται δύσκολο να βρεθούν για αυτά επενδυτές.

Έτσι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν μπει διάφορα σενάρια για τον τρόπο που θα παραχωρηθούν. Εξετάζονται λύσεις όπως να παραχωρηθούν είτε αυτόνομα είτε σε συστάδες (clusters), ώστε να αυξηθούν η παραγόμενη αξία, τα οφέλη και συνεπώς το τίμημα.

Σημειώνεται ότι τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα αξιοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα μεταφερθούν στο νέο υπερταμείο. Άμεσος στόχος η δημιουργία cluster, στο οποίο θα ενταχθούν σε ομάδες ώστε να αξιοποιηθούν και να πάρουν υπεραξία.

Η διαδικασία αξιοποίησης

Η διαδικασία αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας έναντι των δανειστών, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου, με το ταμείο να πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο να αξιολογήσει τις επιλογές αξιοποίησης που έχουν αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και να αποφασίσει ποια απ’ αυτά και με ποιον τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα, πριν τα μεταβιβάσει στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, δηλαδή στο νέο υπερταμείο.

Η προκήρυξη για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από το ΤΑΙΠΕΔ εξυπηρετεί την προετοιμασία για τη μεταφορά τους στο νέο ταμείο (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών ή ΕΔΗΣ) τον Σεπτέμβριο.

Αν και η τελευταία αυτή κίνηση έχει τη σημασία της, ειδικά σε πολιτικό επίπεδο, η αξιοποίηση όσων αεροδρομίων έχουν προοπτικές να αποφέρουν σημαντικά έσοδα σύντομα αναμένεται να προχωρήσει γρήγορα και πιθανότατα να είναι από τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις του υπερταμείου.

Οι πέντε άξονες για την υποβολή προτάσεων

Η προθεσμία για την υποβολή προτάσεων από τους υποψηφίους συμβούλους για τα 23 αεροδρόμια είναι η 24η Ιουνίου και το έργο που θα κληθούν να παραδώσουν εντός διμήνου περιλαμβάνει πέντε βασικούς άξονες:

1. Επανεξέταση και αξιολόγηση του κάθε αεροδρομίου από λειτουργική, εμπορική και κυκλοφοριακή άποψη.
2. Αναγνώριση της δυνητικής αξίας για κάθε αερολιμένα, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα να προσελκύσει επιπλέον αεροπορικές εταιρείες και γραμμές προορισμού, καθώς και την παραγωγή αξίας από βοηθητικές λειτουργίες (π.χ., εμπορικές και ακινήτων).
3. Ανάπτυξη βασικού επιχειρηματικού πλάνου για κάθε αεροδρόμιο.
4. Ανάλυση της δυνητικής επαύξησης της παραγόμενης αξίας από τη δημιουργία συστάδων (cluster) αερολιμένων.
5. Αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής.


Πηγή: http://www.topontiki.gr/



Share

2 σχόλια:

Dimitris D είπε...

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως το σύνταγμα δεν προστατεύει την ιδιωτική περιουσία. Το κράτος μπορεί να βάλει στο υπερταμείο όλη την ιδιωτική περιουσία και να την νοικιάσει σε ξένους επενδυτές, πχ το κέντρο της Αθήνας. Έτσι όπως έχουν τα πράγματα κανένας επενδυτής δεν θα ρίξει σοβαρά χρήμα στην Ελλάδα, δεν θα φτιάξει εργοστάσια, αλλά θα προσπαθήσει να κανιβαλίσει ότι βρει, όπως το να νοικιάζει αεροδρόμια και να ρουφάει το χρήμα των τουριστών, που έτσι και αλλιώς θα ερχόταν στην Ελλάδα. Η Fraport αξιοποίησε τα Ελληνικά αεροδρόμια παίρνοντας δάνεια από τις φαλιρισμένες τράπεζες της Ελλάδας που χρηματοδοτούνται με την υπερφορόληγηση των πολιτών. Στην ουσία η Fraport είναι επενδυτής με τα χρήματα των υπερφορολογημένων Ελλήνων, έτσι όλοι μπορούμε να γίνουμε επενδυτές.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Ακριβως.
Αυτό σημαίνει ραγιαδική υποταγμενη κυβερνηση και ξένοι επικυρίαρχοι.
Η χωρα ειναι υπό κατοχη....

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.