21 Αυγούστου 2018

Ο Νίκος Λυγερός για τα Βαλκάνια, τα Σκόπια και την Θράκη

Γράφει ο Νίκος Λυγερός

Οι επεκτάσεις του Εθνικού Ύμνου

Αν μελετήσουμε τους εθνικούς ύμνους που δεν έχουν λόγια θα δούμε ότι εμπεριέχουν μια θεμελιακή έλλειψη. Αν τα λόγια είναι ιδεολογικά και όχι ιστορικά, θέλει να πει ότι κάποιος προσπάθησε να σκοτώσει την ιστορία για να επιβάλλει τον δικό του τρόπο σκέψης που συνήθως είναι βάρβαρος γιατί δεν σέβεται τους ανθρώπους του παρελθόντος. Όταν ένας εθνικός ύμνος είναι ανεξάρτητος από το Σύνταγμα, μπορεί εύκολα να αποτελεί ένα ευάλωτο σημείο για τη συνέχεια. Κι αν αυτό χρειάζεται μια αναθεώρηση, η οποία να είναι θεμελιακή, ο εθνικός ύμνος παραμένει προβληματικός για το μέλλον. 

Έτσι αυτό το στοιχείο πρέπει να είναι θεμελιακό και όχι περιστασιακό. Όλες οι χώρες που έχουν αυταρχικά συστήματα εξουσίας πέρασαν από αυτό το στάδιο για να αποφύγουν τη συνέχεια της ιστορίας. Γι’ αυτό όταν παλεύουν ενάντια στη βαρβαρότητα πρέπει να κάνουν κάθε προσπάθεια για ν' απορρίψουν αυτά τα ερείπια του παρελθόντος που σαπίζουν το μέλλον διότι βασίζονται αποκλειστικά πάνω στην προπαγάνδα. Ο εθνικός ύμνος δεν είναι μια λεπτομέρεια όπως και η σημαία. 

Έτσι αν αυτή είναι τεχνητή με την έννοια της πολιτικής ή ακόμα και της γεωγραφίας, τότε πρέπει να απαλλαγεί από αυτή όλος ο λαός διότι θα προκαλέσει προβλήματα που θα εμφανιστούν πρώτα στο επίπεδο της τοποστρατηγικής και στη συνέχεια της χρονοστρατηγικής. Αν έχεις εξετάσει τα δικά σου δεδομένα καλό είναι να μάθεις και αυτά των γειτονικών χωρών έτσι ώστε να είσαι έτοιμος σε περίπτωση αντιπαράθεσης διότι θα αποτελούν τους λόγους της σύρραξης ενώ με την προμελέτη, η προετοιμασία είναι πιο εύστοχη. 

Με αυτή την προσέγγιση, θα ήταν καλό να εξετάσουμε και τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου και των Νότιων Βαλκανίων σε επίπεδο τοποστρατηγικής, ενώ για τη χρονοστρατηγική θα χρειαστεί και η Ευρώπη και η Μέση Ανατολή κι όλο το Μεσογειακό πλαίσιο, θα είμαστε έτοιμοι για τη μελέτη των συνθηκών και συμφωνιών της ευρύτερης περιοχής.

πηγή

Η χρονοστρατηγική απουσία των Σκοπίων

Ένα από τα θεμελιακά στοιχεία που θέλουν ν' αποκτήσουν με την υλοποίηση του προσυμφώνου είναι η πρόσβαση στη τοποστρατηγική, διότι ξέρουν για τη Χρονοστρατηγική τους απουσία. Ό,τι και να λέει η προπαγάνδα μιας καθυστερημένης ιδεολογίας, τα Σκόπια δεν έχουν ένα βαθύ παρελθόν και γι' αυτό δεν αποτελούν κράτος έθνος. Το συνταγματικό τους όνομα είναι μία αφελής προσπάθεια να αντιγράψουν την ιστορία που ήδη υπάρχει και δεν τους ανήκει. Έχει ακριβώς τα ίδια ελαττώματα που είχε η σημαία τους, η οποία μόνο εθνική δεν ήταν. Αυτό σημαίνει ότι έχει την αγωνία να καταφέρει επιτέλους να ριζώσει. Μόνο που αυτό δεν γίνεται χωρίς ιστορικά δεδομένα. 

Τα Σκόπια επιχειρούν ν’ αρπάξουν την ευκαιρία της αλλαγής με αυτό το προσύμφωνο αξιοποιώντας και στη συνέχεια εκμεταλλευόμενα τη σταλινική προσέγγιση που ξεχνά την ουσία της ιστορίας. Η γεωγραφική προσέγγιση που προσπαθεί να γίνει τοποστρατηγική, είναι εκ φύσης καταδικασμένη, διότι πρέπει να βασίζεται πάνω στην έννοια της σχέσης και όχι της επαφής. Μόνο που οι σταλινικές προσεγγίσεις δεν ξέρουν από σχέσεις, αφού πάντοτε ήθελαν την επιβολή των επαφών μέσω πολιτικής και ιδεολογίας. 

Κατά συνέπεια το προσύμφωνο είναι ένας τρόπος να ξεπεράσουν τα προβλήματα αυτά μέσω της σύμφωνης γνώμης της επίσημης Ελλάδας μόνο που αυτό έχει τώρα θεμελιακά θέματα αφού αποδείχθηκε ήδη ότι δεν αντιπροσωπεύει τον ελληνικό λαό. Κι επειδή αυτός σκέφτεται φυσιολογικά λόγω παράδοσης μέσω της Χρονοστρατηγικής ξέρει καλά ότι μόνο αν το αποδεχτεί ο ίδιος, τότε τα Σκόπια θα αποκτήσουν μια χρονοστρατηγική οντότητα. Έτσι η οργανωμένη αντίσταση του ελληνικού λαού προστατεύει την ιστορία μέσω Χρονοστρατηγικής και δεν επηρεάζεται απ’ την προπαγάνδα ενός μεταμοντέρνου σταλινισμού.

πηγή

Αλλαγή κύκλου στη Θράκη

Ένα πολλαπλό σύστημα αναφοράς σε επίπεδο στρατηγικής επιτρέπει όχι μόνο μια καλύτερη ανάλυση αλλά και μια ανθεκτική γνώση σε βάθος χρόνου. Όταν εξετάζουμε μόνο τις ελληνο-τουρκικές σχέσεις ακόμα κι αν ενσωματώσουμε το βαλκανικό πλαίσιο βλέπουμε ήδη τεράστιες διαφορές ερμηνείας. Στη πραγματικότητα είναι απαραίτητη η ευρωπαϊκή προσέγγιση και μάλιστα διαχρονικά, για να δούμε ουσιαστικά κι όχι μόνο επιφανειακά την οθωμανική εισβολή και κατοχή. Με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις βλέπουμε μόνο τη Συνθήκη Λωζάνης του 1923 και το Σύμφωνο Φιλίας της Άγκυρας το 1930. Έχουμε λοιπόν την εντύπωση ότι είναι το τέλος μιας τοπικής διαδικασίας που κατέληξε έως την ανταλλαγή πληθυσμών που παρουσιάζεται ως αντάλλαγμα του παρελθόντος με το μέλλον. 

Η πραγματικότητα είναι βέβαια διαφορετική με την έννοια ότι για την Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Ελλάδα ήταν πάντα ένα ενδιάμεσο για να χτυπήσει πρώτα τα Βαλκάνια και στη συνέχεια την Κεντρική Ευρώπη. Διότι η οθωμανική προσέγγιση είναι πάντα της γης και μάλιστα της ξηράς κι όχι της θάλασσας. Επειδή αντιστάθηκε αποτελεσματικά η Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία και ειδικά στη Βιέννη το 1683, το μουσουλμανικό τόξο που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα τουρκικό πλαίσιο σκλαβιάς, παρέμεινε στα Βαλκάνια με τα προβλήματα που γνωρίζουμε. 

Έτσι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις είναι μόνο τα κατάλοιπα μιας γενικότερης προσέγγισης του οθωμανικού ζυγού. Όλες οι ευρωπαϊκές και βαλκανικές περιοχές που απελευθερώθηκαν από αυτόν τον ζυγό, βλέπουν την κατεχόμενη Θράκη μαζί με την Κωνσταντινούπολη ως το τελευταίο στίγμα αυτού του βάρβαρου ζυγού. Αν βλέπαμε χρονοστρατηγικά πώς υποχώρησε η Οθωμανική Αυτοκρατορία και πώς έχασε το μεγαλύτερο μέρος των τεράστιων κατακτήσεων, τότε θα αντιλαμβανόμασταν ότι η Θράκη μοιάζει με την Ανδαλουσία του ΙΖ’ αιώνα και θα αντιλαμβανόμασταν πιο λειτουργικά ποια είναι τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του οράματος της ολοκληρωτικής απελευθέρωσης της Ευρώπης από τα κατάλοιπα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, θα πρέπει όμως ν’ αλλάξουμε το τοπικό μας βλέμμα για να το συνειδητοποιήσουμε.

πηγή

Στρατηγικό βάθος πίστης

Το στρατηγικό βάθος της Κωνσταντινούπολης είναι η Θράκη. Το στρατηγικό βάθος της Θράκης είναι τα Βαλκάνια. Το στρατηγικό βάθος των Βαλκανίων είναι η Ευρώπη. Αν δεν δούμε αυτή την ιεραρχία σε επίπεδο στρατηγικής, τότε είμαστε καταδικασμένοι ν’ ακούμε τοπικιστικές προσεγγίσεις που δεν οδήγησαν πουθενά, αφού δεν ακολούθησαν καν τη Χάρτα του Ρήγα Φεραίου, λες και δεν ήταν προσβάσιμη τόσους αιώνες. Η πίεση που ασκήθηκε στα Βαλκάνια από την Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία, τη Ρώσικη Αυτοκρατορία και την Οθωμανική Αυτοκρατορία δημιούργησε ένα τριπλό σημείο επαφής που διαμόρφωσε ένα τεμαχισμό με μικρή κοκκομετρία για τα εξωτερικά δεδομένα. Αυτή είναι ικανή ν’ αντισταθεί αλλά όχι ν’ αναπτυχθεί. Αφού η Οθωμανική Αυτοκρατορία επιχείρησε μάταια να καταλάβει όλη την κεντρική Ευρώπη λες κι ήταν ικανή, με τις επανειλημμένες ήττες υποχρεώθηκε να υποχωρήσει γιατί η πίεση της απελευθέρωσης ήταν πιο ισχυρή από όλες τις δυνάμεις της. 

Το 1878 στο Συνέδριο του Βερολίνου προσπάθησε να κρατήσει το μουσουλμανικό τόξο για να έχει ένα πόδι στην περιοχή και ειδικά στη Θράκη για να έχει μια άμυνα γύρω από την Κωνσταντινούπολη. Γι’ αυτό επένδυσε στο παιδομάζωμα, στον εξισλαμισμό, στη βία και στα οικονομικά κίνητρα για να κάνει τη διαφορά και αυτός ο πληθυσμός να αισθάνεται όλο και λιγότερο ευρωπαϊκός, παρόλο που ζούσε στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκε κι ένας καθυστερημένος ραγιαδισμός ως σύμπλεγμα του ζυγού που δεν ήταν πια τουρκοκρατία στην Ελλάδα. Οι ραγιάδες που έχουμε ακόμα και τώρα προέρχονται από πληθυσμούς που μετάλλαξαν γιατί δεν άντεχαν την μουσουλμανική πίεση και γι’ αυτό όσοι άντεχαν και άντεξαν τους έβλεπαν ως εχθρούς με τους οποίους δεν μπορεί να γίνει συμβιβασμός, διότι εγκατέλειψαν την πίστη τους.

πηγή

Στρατηγικές ιδιότητες Θρησκειών 

Όσοι έχουν μελετήσει τοποστρατηγικά τα Βαλκάνια, μπορούν να βρουν αναλογίες στον Καύκασο αλλά και στο Κουρδιστάν. Και στις τρεις περιοχές βλέπουμε ένα μουσουλμανικό στοιχείο που προσπάθησε να επιβληθεί βίαια μέσω του εξισλαμισμού, έτσι ώστε να επεκταθεί. Χωρίς χρονοστρατηγική, οι τρεις καταστάσεις φαίνονται ως μια μορφή αντιπαράθεσης, ενώ είναι το αποτέλεσμα ενός επεκτατισμού που προσπάθησε με τις κατοχές ν’ αλλάξει όλα τα δεδομένα αυτών των περιοχών δίχως όμως να καταφέρει να ολοκληρώσει το σχέδιο του. Όσοι δεν άλλαξαν πίστη και παρέμειναν πιστοί στις αξίες τους αναγκάστηκαν να μπουν σ’ ένα συνεχόμενο πεδίο μάχης που κατέληξε σ’ έναν πόλεμο. Δεν είναι όμως πόλεμος πολιτισμών. Είναι η βάρβαρη προσπάθεια αφανισμού των διαφορών για να επιβληθεί μία θρησκεία που πιστεύει ότι κατέχει τη μοναδική αλήθεια, επειδή επινοήθηκε για τον αφανισμό των άλλων. Έτσι ένα από τα σοβαρά προβλήματα που έχει ο κουρδικός λαός είναι ότι μουσουλμανικά δεν ακολουθεί εντελώς το δόγμα και δίνει μεγάλη σημασία στις γυναίκες. Αυτή η θεμελιακή ισότητα αναλύεται με καχύποπτο τρόπο από τους μουσουλμάνους τους λεγόμενους γνήσιους, δηλαδή αυτούς που άρχισαν τον επεκτατισμό.

Έτσι οι Κούρδοι που είναι Ινδοευρωπαίοι, που δεν είχαν κανένα λόγο παραδοσιακό να γίνουν μουσουλμάνοι, αποτελούν ένα οντολογικό πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα και ένα τελεολογικό αφού αποδέχονται την ύπαρξη διαφορετικών θρησκειών. Με άλλα λόγια οι Κούρδοι για τη μουσουλμανική σφαίρα δεν είναι αρκετά καλοί μουσουλμάνοι, διότι δεν υποστηρίζουν έμπρακτα τις αρχές του δόγματος. Με άλλα λόγια δεν είναι αρκετά δογματικοί. Έχει ενδιαφέρον διότι βλέπουμε αυτό το φαινόμενο και στα Βαλκάνια και στον Καύκασο. Έτσι αν ερμηνεύσουμε αυτά τα στοιχεία μέσω της Χρονοστρατηγικής βλέπουμε ότι πρόκειται για percolation στη μορφοκλασματική ανάλυση. 

πηγή


Πιο βαθιά στα Βαλκάνια

Αν θέλουμε πραγματικά να καταλάβουμε τη σχέση που έχει η Βουλγαρία με τα Σκόπια, είναι καλό να δούμε τι έγινε πριν εκατό χρόνια και πιο συγκεκριμένα με τη Συνθήκη Neuilly sur Seine to 1919. Διότι με αυτή γίνεται πιο κατανοητή στην πράξη, η συμπεριφορά της Βουλγαρίας σε σχέση με το τι είχε πριν το 1913 και το 1915 και τι έχασε μετά το 1919. Έτσι τα Σκόπια ανήκουν για ένα χρονικό διάστημα στη Βουλγαρία και όχι μόνο στη Σερβία, πράγμα που αποδεικνύει και πάλι, αν υπήρχε ανάγκη, ότι δεν έχουν μια ξεκάθαρη εθνική οντότητα κι ότι δεν μπορούν να σκεφτούν την οντότητά τους δίχως αυτά τα γειτονικά στοιχεία. 

Με αυτόν τον τρόπο, ειδικά αν τον συνδυάσουμε και την πίεση που δέχεται απ’ την Αλβανία, η ιστορία της Ελλάδας, δηλαδή ο πολιτισμός του Ελληνισμού, αποτελεί μία διέξοδο για ένα κράτος που θέλει να φανεί διαφορετικό από τη Βουλγαρία, τη Σερβία και την Αλβανία. Η σκληρή συμπεριφορά της Βουλγαρίας εξηγείται μ’ έναν ιστορικό χάρτη και ταυτόχρονα βλέπουμε πόσο μαλθακή είναι αυτή της Ελλάδας που είναι έτοιμη να οριστικοποιήσει ένα απαράδεκτο προσύμφωνο μόνο και μόνο επειδή ακολουθεί μια σταλινική προσέγγιση που δεν έχει ιδέα για την ιστορία των Βαλκανίων και νομίζει ότι όλα έχουν μια λύση μέσω της ισοπέδωσης των ανθρώπων. Όμως ούτε αυτό δεν έγινε.

πηγή 

Άλλο ένα χτύπημα για τη Θράκη

Το γεγονός ότι ο μουφτής είναι όχι μόνο ερμηνευτής του Κορανίου για τους Σουνίτες αλλά ταυτόχρονα υπεύθυνος για τη δικαιοσύνη, τον πολιτισμό, την κοινωνία, δεν φαίνεται να είναι γνωστό στους ελληνικούς θεσμούς διότι επί της ουσίας, επέτρεψαν στην Τουρκία να έχει μια πιο βαθιά πρόσβαση στην ελεύθερη Θράκη. Το ερώτημα είναι το εξής πώς μερικά άτομα που θεωρούν ότι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού, μπορούν να κάνουν τέτοιες πράξεις υπέρ του μουσουλμανικού στοιχείου στη Θράκη που αποτελεί επί της ουσίας ένα γεωπολιτικό όργανο για την τουρκική εξουσία. 

Δεν φτάνει λοιπόν να μειώνουν με κάθε τρόπο τη Χριστιανική παράδοση και όλο το Έργο του Χριστού, πρέπει να δείξουν υποταγή σε ένα άλλο σύστημα που δεν ανέχεται την ελευθερία του Ελληνισμού. Δεν είναι κατανοητό ότι θυσιάζουν τα Σκόπια λόγω σταλινισμού, τη Θράκη λόγω υποταγής, προκαλούν τεράστιο κόστος για την πατρίδα μας. Αλλά πώς να γίνει αλλιώς όταν αυτά τα άτομα δεν πιστεύουν καν στην έννοια του Έθνους. Το να δίνεις επίσημα στην Τουρκία να διορίζει εντός Ελλάδας κάποιον ο οποίος θα γνωμοδοτήσει σε τόσα διαφορετικά θέματα, κοινωνιολογικά είναι απλώς παράδοση εδάφους και τίποτα άλλο. Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει Σαρία και ποιος είναι ο ρόλος των φετφάδων εκτός βέβαια από αυτούς που ποτέ δεν μελέτησαν τη θρησκεία ούτε την ιστορία αφού γι’ αυτούς η πρώτη είναι δηλητήριο και η δεύτερη πέθανε.

πηγή

Στρατηγικός ορθολογισμός στα Βαλκάνια

Η χρονοστρατηγική ανάλυση της ιστορίας των Βαλκανίων μπορεί να έχει νόημα μόνο για όσους νιώθουν φυσιολογικά τον στρατηγικό ορθολογισμό. Διότι η πολυπλοκότητα των προβλημάτων μετατρέπεται εύκολα σε περιπλοκότητα για όσους δεν υπολογίζουν το εθνολογικό στοιχείο μέσω του θρησκευτικού στοιχείου που έχει διαμορφώσει το όλο πλαίσιο. Διότι δεν υπάρχει μόνο η διαφορά των πληθυσμών και των θρησκειών. Διότι μετά την κατάρρευση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, η πίεση που ασκήθηκε από την Οθωμανική Αυτοκρατορία για να έχει πρόσβαση στην Κεντρική Ευρώπη και για να έρθει σε σύγκρουση με την Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία, εξανάγκασε τους πληθυσμούς να πάρουν θέση σε σχέση με τον ισλαμισμό. 

Έτσι οι διαφορές έγιναν πιο ακραίες λόγω αυτού του καταλυτικού στοιχείου. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ακόμα και τώρα προέρχονται από το βαθύ παρελθόν, γι’ αυτό ακόμα και η σοβιετική σφαίρα δεν μπόρεσε να αλλάξει τίποτα επί της ουσίας γιατί ήταν πολύ ρηχή χρονοστρατηγικά. Οι πληθυσμοί που ζουν στα Βαλκάνια δεν ξεχνούν και αυτό ήταν το θεμελιακό τους πρόβλημα. Έτσι το βαθύ παρελθόν νίκησε την κόκκινη περίοδο με ένα τρόπο που παραμένει αξιοθαύμαστος απέναντι σε μία τέτοια βαρβαρότητα αλλά ποιος από τους φανατικούς μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει στρατηγικός ορθολογισμός χωρίς να παίξει και να χάσει. 

πηγή 

Βαλκάνια και ΑΟΖ

Μια από τις τεράστιες διαφορές που έχουμε με τις χώρες των Βαλκανίων είναι η ΑΟΖ μας που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ΑΟΖ στη Μεσόγειο. Η Σερβία δεν έχει ΑΟΖ, τα Σκόπια δεν έχουν ΑΟΖ και η Βοσνία Ερζεγοβίνη έχει μια πολύ μικρή. Ουσιαστικά στο θέμα της ΑΟΖ παίζει η Κροατία λόγω των νησιών της, η Αλβανία και το Μαυροβούνιο που έχουν βέβαια πολύ μικρότερες ΑΟΖ από εμάς. Και αντί να χρησιμοποιούμε αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα για να κάνουμε τη διαφορά στην περιοχή και να αναβαθμίσουμε τη θέση μας σε γεωοικονομικό επίπεδο, όχι μόνο καθυστερούμε όλες τις διαδικασίες σε επίπεδο ανακήρυξης, οριοθετήσεων και διαπραγματεύσεων αλλά βάζουμε μόνοι μας γραφειοκρατικά εμπόδια. 

Έτσι η Ελλάδα δεν εμφανίζεται ως μεγάλος παίκτης στην περιοχή των Βαλκανίων. Αντιθέτως μάλιστα σπεύδουμε να υπογράψουμε το παράξενο άρθρο 13 του Προσύμφωνου με τα Σκόπια, το οποίο τους δίνει πρόσβαση στην ελληνική ΑΟΖ πριν ακόμα τη θεσμική της ύπαρξη. Και το ερώτημα είναι απλό: ποιος είναι ο λόγος αυτής της θεσμικής καθυστέρησης και μη αξιοποίησης των δεδομένων της ελληνικής ΑΟΖ; Υπάρχουν ακόμα αρμόδιοι που δεν έχουν καταλάβει την αξία της και την σημασία της;

πηγή 

Εθνομηδενισμός και Ισλαμισμός

Έχει ενδιαφέρον πώς ο Εθνομηδενισμός και ο Ισλαμισμός συνδυάζονται στα Βαλκάνια. Ενώ φαινομενικά πρόκειται για δύο διαφορετικές προσεγγίσεις κατά βάθος συγκλίνουν. Έχουν πρώτα ως κοινό εχθρό τον Χριστιανισμό κι οτιδήποτε έρχεται να τον προσβάλει, είναι καλό γι’ αυτούς. Η άρνηση της ύπαρξης των εθνών, έρχεται επίσης να προσφέρει έδαφος στον ισλαμισμό, αφού έχει μία διεθνιστική προσέγγιση των πραγμάτων. Βλέπουμε σε αυτό το πλαίσιο πως μια σταλινική επίθεση του Χριστιανισμού έχει βοηθήσει την ισχυροποίηση του ισλαμισμού στα Βαλκάνια. 

Σε αυτό το επίπεδο βρίσκεται και η θεσμική προσέγγιση της Ελλάδας όσον αφορά στα Σκόπια με την υποβάθμιση της Μακεδονίας αλλά και της Θράκης. Και πόσο χαρακτηριστική είναι η ιδεολογική προσέγγιση που προσπαθεί να μειώσει κάθε αίσθημα που αφορά το Έθνος με αποτέλεσμα να υποστηρίζει ένα ακραίο ισλαμισμό που συνδυάζεται με το οθωμανικό στοιχείο μέσω της θεωρίας του παντουρκισμού. Έτσι βλέπουμε επίσημους άθεους να μας μιλούν για τα δικαιώματα άλλων θρησκειών λες και μόνο ο Χριστιανισμός είναι το όπιο του λαού. Μάλλον έχουμε ξεχάσει τις μαρξιστικές τους αναφορές και δεν ξέρουν πια ποιον θεό ν’ ακολουθήσουν για να έχουν συνοχή σκέψης ακόμα και κομματικής.

πηγή 

Η ανεξαρτησία των Βαλκανίων

Είναι το πρέπον να είναι ανεξάρτητα τα Βαλκάνια και δεν υπάρχει λόγος να δέχονται πιέσεις για να ασκήσουν άλλα κράτη την επιρροή τους στην περιοχή. Με την απελευθέρωση του 1991 από τον κομμουνιστικό ζυγό ενώ πριν είχαν υποστεί τον οθωμανικό, τα Βαλκάνια παλεύουν για να ζήσουν πραγματικά την ανεξαρτησία τους. Αυτές οι δύο βαρβαροκρατίες όχι μόνο καθυστέρησαν την ανάπτυξη τους αλλά τα πήγαν και πίσω στον χρόνο. Και στις δύο περιπτώσεις είτε λόγω ισλαμισμού είτε λόγω αθεϊσμού, ο Χριστιανισμός της περιοχής έχει υποστεί πολλά τραύματα κι έχει ακόμα πολλές πληγές να επουλώσει. Οι συνεχιστές του κομμουνισμού και του οθωμανισμού μέσω ιδεολογίας και θρησκείας συνεχίζουν να ασκούν τεράστιες πιέσεις πάνω σε όλα τα Έθνη της περιοχής. Μόνο οι χώρες που έχουν ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπως η Σλοβενία το 2004, η Βουλγαρία και η Ρουμανία το 2007 και η Κροατία το 2013, έχουν λιγότερη εξωτερική πίεση. 

Οι μεγαλύτερες πιέσεις που δέχονται, εκμεταλλεύονται το μουσουλμανικό τόξο για να εδραιωθούν πιο βαθιά. Άλλωστε η Τουρκία συνεχίζει να εξετάζει όλη την περιοχή σαν να ήταν ακόμα βιλαγιέτια πάνω στα οποία θέλει να έχει μια απόλυτη επιρροή για να μην έρθει κανείς να χαλάσει τα σχέδια. Είναι μάλιστα ένας από τους λόγους που βλέπει εχθρικά την Ευρωπαϊκή Ένωση διότι αποτελούν οι εντάξεις σε αυτή την υπερδομή, εργαλεία απελευθέρωσης. Αν δεν έχουμε αυτό το ολοκληρωμένο πλαίσιο, δεν μπορούμε να καταλάβουμε το πεδίο των νοτίων Βαλκανίων και ακόμα λιγότερο το πεδίο δράσης των Σκοπίων και το πεδίο μάχης του Κοσσυφοπεδίου. Έτσι μπορούμε να αναλύσουμε αυτές τις καταστάσεις με στρατηγικό ορθολογισμό δίχως να πέφτουμε στις παγίδες της απαράδεκτης κρατικής προπαγάνδας που προσπαθεί μάταια να παρουσιάσει τα πράγματα εκτός βαλκανικού και ευρωπαϊκού πλαισίου.

πηγή  

Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικης



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.