16 Μαρτίου 2018

TO ΟΝΕΙΡΟ ΠΝΙΓΗΚΕ ΣΤΟΝ ΣΑΓΓΑΡΙΟ

C:\Users\user\Desktop\ΣΑΓΓΑΡΙΟΣ.jpg
Την Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2018, στο Polis Art Café – Aίθριο της Στοάς του Βιβλίου, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του νέου βιβλίου, με τίτλο:

«ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΝΙΓΗΚΕ ΣΤΟΝ ΣΑΓΓΑΡΙΟ»
Του Συγγραφέα – Ιστορικού Ερευνητή 
Κωνσταντίνου Αλεξ. Δημητριάδη

Το βιβλίο είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα με θέμα την ένδοξη Μικρασιατική Εκστρατεία και την ταπεινωτική Καταστροφή που πραγματοποιήθηκε την περίοδο, από τον Μάιο του 1919, μέχρι και τα τελευταία θλιβερά γεγονότα στην Ελλάδα, στα τέλη του 1922.

Ο Συντονιστής της εκδήλωσης κ. ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ, προλόγισε το βιβλίο και τον Συγγραφέα, ο οποίος δεν δείχνει συμπάθειες ή αντιπάθειες σε κανέναν και δεν χαρίζεται σε κανέναν. Στην συνέχεια, κάλεσε στο βήμα τον εκδότη του βιβλίου κ. ΙΩΑΝΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΕΝΑ.

Ο κ. Ι.Γ. ευχαρίστησε τον οικοδεσπότη του Polis Art Café, κ. Βασίλη Χατζιακώβου για την φιλοξενία. Το θέμα του παρουσιαζόμενου βιβλίου πονάει πάρα πολύ, όπως και το 99% των βιβλίων των Εκδόσεων ‘’ΠΕΛΑΣΓΟΣ’ που περιέχουν πόνο, γιατί αναζητούνε την εθνική αυτογνωσία για να έχουνε μία διαχρονική Ελληνικότητα. Το βιβλίο συνδυάζει την Λογοτεχνία με την Ιστορία. Τιμούμε τις εθνικές μας μνήμες, διατηρούμε τα εθνικά μας όνειρα και δεν απεμπολούμε τίποτα, ποτέ.

Μετά τον κ. Ι.Γ., ο Συντονιστής έδωσε τον λ;oγο στον πρώτο ομιλητή, κ. ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΚΟΛΥΡΗ, Συγγραφέα και Ιστορικό Ερευνητή, τ. Αντιπρόεδρο της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών. O κ. Ι.Κ. είπε ότι το Όνειρο που πνίγηκε στον Σαγγάριο γεννήθηκε, σε πρώτη του μορφή το 1204, όταν η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε από τους Φράγκους. Ξαναήρθε στην σκέψη των Ελλήνων το 1453, όταν αλώθηκε η Πόλη από τους Τούρκους και έκτοτε ο Έλληνας κρατούσε στην ψυχή του το όνειρο των Χαμένων Πατρίδων. Όταν κατέρρευσε η Οθωμανική Αυτοκρατορία, οι Μεγάλες Δυνάμεις αποφάσισαν τον διαμελισμό της, κατά τα συμφέροντά τους. Στάλθηκε τότε Ελληνικός Στρατός στην Ιωνία. Ακολούθησαν πολλά εγκληματικά λάθη, που έγιναν η αιτία η Μεγάλη Ιδέα να σβήσει και οι εκεί Έλληνες να μαζέψουν τα υπολείμματα της αξιοπρεπείας τους κα να γυρίσουν στην κυρίως Ελλάδα. Το 1923 χάθηκε ο ένας πνεύμονας της Ελλάδος και έκτοτε η Ελλάδα είναι ανάπηρη.

Στο βιβλίο βλέπουμε έναν συγγραφἐα ώριμο, με μία στρωτή γλώσσα, που αναλύει την Ιστορία, από το 1919 έως το 1922, και μέσα από τα μάτια ενός απλού λοχία θα δούμε και θα διαβάσουμε την Ιστορία. Ο λοχίας είναι ένας νέος άνδρας που θα βρεθεί, από ένα απλό χωριό της Θεσσαλονίκης, στην κοσμοπολίτικη Σμύρνη, η οποία δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Θα βρεθεί να προελαύνει προς την Ανατολή, την άγονη και άνυδρη Αλμυρά Έρημο, και να περιγράφει με λεπτομέρειες τις συνθήκες διαβίωσης των στρατιωτών και τις βαρβαρότητες των Τούρκων εναντίον των Χριστιανών (αιχμαλώτων και αμάχων). Συνεχίζει με την μάχη στον Σαγγάριο και την κατάρρευση του Μετώπου. Κυρίως περιγράφει τον πόνο και τον μαρασμό του Έλληνα, σαν ανθρώπου, που μεγάλωσε με τις διηγήσεις των παππούδων του για την Κωνσταντινούπολη και τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά.

Επιστρέφοντας στην Θεσσαλονίκη ο λοχίας, νικημένος αλλά όχι ντροπιασμένος, δεν θα κατεβεί, αλλά θα συνεχίσει με το τραίνο προς τον Έβρο, όπου εκεί έχει δημιουργηθεί η Στρατιά του Έβρου, με απώτερο σκοπό την απελευθέρωση της Κωνσταντινούπολης. Οι συνθήκες ήταν ευνοϊκές για αυτό το εγχείρημα, αλλά οι παππούδες μας δεν το τόλμησαν.

Τελειώνοντας την ομιλία του, ο κ. Ι. Κ. αναφέρθηκε στο Σύμφωνο Ειρήνης και Αδελφότητος μεταξύ του Κεμάλ και των Σοβιετικών, (10 Μαρτίου 1921). Ο Κεμάλ έλαβε το ποσόν των 10 εκατ. χρυσών ρουβλίων, ποσό τεράστιο για την εποχή εκείνη, ταυτόχρονα δε έλαβε βαρύ και σύγχρονο οπλισμό, δύο αντιτορπιλικά, εξοπλισμό 2 εργοστασίων παραγωγής πυρίτιδος στην Τουρκία και 1500 σπάθες ιππικού. Παράλληλα και οι Ιταλοί έδωσαν πολεμικό εξοπλισμό στον Κεμάλ.

Όσα χρόνια και να περάσουν, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι τότε διαπράχθηκε ένα έγκλημα εις βάρος της Ελλάδος. Και σε αυτό το έγκλημα, κύριο λόγο έπαιξαν οι Γερμανοί, οι Ρώσοι και οι Ιταλοί. 

Στην συνέχεια, ο Συντονιστής έδωσε τον λόγο στον Συγγραφέα, κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ. Ο οποίος ευχαρίστησε το ακροατήριο για την παρουσία του καθώς και όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης. Ο κ. Κ.Δ. είναι γνωστός στο αναγνωστικό κοινό για τα τρία βιβλία που έχει γράψει για την Κυπριακή Τραγωδία του 1974, τα εξής :1) ΚΥΠΡΟΣ 1974 : Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ, 2) ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΔΥ.Κ., 3) ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΙΜΗΣΑΝ ΤΗΝ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ. Έκανε έναν αγώνα 33 χρόνια για να γράψει τι έγινε στην Κύπρο το 1974 και απένειμε «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι», δίνοντας προτεραιότητα σε αυτούς που έβαλαν τα στήθη τους μπροστά, προδομένοι, εγκαταλελειμμένοι, πικραμένοι και άοπλοι, και καταθέτοντας τα βιβλία του σαν ένα μνημόσυνο, ως φόρο τιμής. Και κάπου εδώ έκλεισε ο κύκλος για την Κύπρο του 1974.

Το επόμενο θέμα που αποφάσισε να ασχοληθεί ήταν η Μικρασιατική Εκστρατεία και Καταστροφή. Έχοντας τα ακούσματά του από την Μικρασιάτισσα γιαγιά του για τους διωγμούς και τις δολοφονίες που υπέστη η ίδια και η οικογένειά της από τους Τούρκους, ο Κ.Δ. προσπάθησε να πάρει ό,τι έβγαινε από βιβλία που υπήρχαν για αυτό το θέμα. Εκεί υπήρχε ένα χάος από τους φιλοβασιλικούς και φιλοβενιζελικούς συγγραφείς, οι οποίοι αναθεμάτιζαν οι μεν τους δε. Ο ίδιος αποφάσισε να γράψει το δικό του βιβλίο, υπό μορφήν κινηματογραφικής ταινίας, για να γίνει πιο κατανοητό από τον μέσο αναγνώστη, χρησιμοποιώντας πάντοτε ΕΞΑΚΡΙΒΩΜΕΝΑ ιστορικά γεγονότα.

Υπάρχουν ισχυρισμοί εκατέρωθεν πως, είτε ο Ελ. Βενιζέλος, είτε ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ήθελαν, ο καθένας για δικούς του λόγους, να καταστρέψουν την Ελλάδα, πράγμα που δεν ισχύει, ούτε για τον έναν , ούτε για τον άλλον. Υπήρξαν εκατέρωθεν αγαθές προθέσεις, αλλά, δυστυχώς ούτε και αυτές μας δικαιώνουν πάντοτε στην ζωή μας..

Τις συνεννοήσεις με τον Κεμάλ δεν τις έκαναν οι Ρώσοι, αλλά οι Μπολσεβίκοι, οι οποίοι δεν μας συγχώρησαν ποτέ την εκστρατεία στην Ουκρανία, και για άλλους λόγους. Επιπλέον αυτοί είχαν υποστήριξη από τους ντόπιους μπολσεβίκους, κάτι το οποίο δεν το άγγιξε ποτέ κανείς. Το ευρισκόμενο σε εμβρυακή κατάσταση Κομμουνιστικό Κόμμα, ΣΕΚΕ τότε, έδινε εντολή στα μέλη του , που ήταν π.χ. σιδηροδρομικοί στην Μικρά Ασία, να κάνουν απεργία. Μπροστά, οι μαχόμενοι έμεναν χωρίς φαγητό, γιατί κάποιοι έκαναν απεργία. Αυτός ήταν ένας προδοτικός ρόλος και πρέπει να τον πούμε.

Το 1922, μας άφησαν στα μισά του δρόμου οι Άγγλοι, γιατί δεν ήταν σε θέση να αντιμάχονται τους Γάλλους, δεν ήθελαν να μπουν σε μία τέτοια διαδικασία. Τα χωρίσανε μόνοι τους και άφησαν την Ελλάδα, που μέχρι εκείνη την στιγμή έκανε την ‘’βρώμικη δουλειά’’ (δηλ. τον πόλεμο), να πληρώσει το τίμημα με αίμα. Αυτή είναι η αλήθεια, όλοι τους έπαιξαν τον ρόλο τους.

Τελειώνοντας τον λόγο του, ο κ. Κ.Δ. ευχαρίστησε το κοινό του και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα τους καλύψει πολύ το βιβλίο γιατί είναι πολύ παραστατικά γραμμένο, σε σημείο που κάνει τον αναγνώστη να ζει τα γεγονότα σαν να ήταν ο ίδιος εκεί, πρόσθεσε δε, το εξής:

«Ἑγὠ υποκλίνομαι σε αυτὀν τον Έλληνα στρατιώτη, που πέρασε την έρημο με μια φλούδα από αγγούρι στο μέτωπο, για να δροσίζεται και λίγο βραστό καλαμπόκι, πολλές φορές μουχλιασμένο.. Υποκλίνομαι σε αυτόν τον στρατιώτη και ευελπιστώ η ψυχή αυτού του στρατιώτη να υπάρχει μέχρι και σήμερα, γιατί είναι η μόνη ασφάλεια που έχουμε».

ΘΩΜΑΪΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.