17 Μαρτίου 2018

Συν-οριακές περιπολίες

Γράφει η Ευγενία Σαρηγιαννίδη
Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς γιατί οι περιπολίες στην παραμεθόριο γίνονται από δυο μόνον στρατιωτικούς. Θα μπορούσε επίσης να αναρωτηθεί, γιατί εφόσον συνελήφθησαν από τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις, έκρυψαν τα πρόσωπά τους σαν να ήταν εγκληματίες κοινού ποινικού δικαίου, που ντρέπονται μπροστά στις κάμερες και στους δημοσιογράφους.
Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς ακόμα για το ακριβές νόημα της νεοελληνικής μικροαστικής αβρότητας, με την οποία αντιμετωπίζονται οι δύο παραπάνω στρατιωτικοί ως «καλά παιδιά». Τι σχέση έχει η ιδιότητά τους ως στρατιωτική περίπολος με την καλοσύνη ή την κακία τους; Θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι μικροπαραβάτες των διάφορων «ευπαθών κοινωνικών ομάδων».

Θα μπορούσε να αναρωτηθεί, επίσης, για τα όρια που υπάρχουν σε μια πολιτικώς και οικονομικώς παρακμάζουσα κοινωνία ως προς την κοινωνικώς περιρρέουσα ειρηνιστική της προδιάθεση: διότι μια τέτοια προδιάθεση εκφράζεται μονίμως από τον πολιτικά ορθώς σκεπτόμενο πολιτικό κόσμο της χώρας.

Είτε με τους όρους της ψοφοδεούς νηφαλιότητας, της άνευ ορίων ψυχραιμίας, που θα ζήλευαν και τα πιο ψυχρόαιμα ερπετά, είτε με τους γνωστούς σοβαροφανείς ήπιους τόνους, τους «χωρίς φανφάρες και μεγαλοστομίες». Αυτούς πού ενίοτε συνοδεύονται από τόσο διακριτικές και σιωπηρές διαμαρτυρίες, οι οποίες θυμίζουν κωμικές ταινίες βουβού κινηματογράφου. Στη βάση των ανωτέρω θα μπορούσε να κατανοήσει κάποιος γιατί ενοχλεί τόσο ακόμα και η ιδέα ότι οι δυο υπόδικοι Έλληνες στρατιωτικοί χαρακτηρίζονται ως «όμηροι», έστω και υπό τους όρους του πολιτικού ομήρου που περιγράφει τόσο ρεαλιστικά η γνωστή ταινία «Midnight Express».

Και επειδή τυγχάνει η εν λόγω ταινία να έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση την προηγούμενη βραδιά της σύλληψης, πολύ ψύχραιμα και νηφάλια θα μπορούσε ίσως να υποθέσει κανείς ότι οι δύο στρατιωτικοί, εμπνεόμενοι από την ταινία, αποφάσισαν την επομένη να κάνουν πολιτισμικό τουρισμό στις φυλακές της Τουρκίας. Οπότε το συμβάν δεν πρέπει ούτε να υπερτονίζεται, ούτε να επενδύεται με υπερβολικούς πατριωτικούς συναισθηματισμούς, ούτε βέβαια να οδηγεί στην απώλεια της ψυχραιμίας του ελληνικού λαού και των πολιτικών του εκπροσώπων.

Η ψύχραιμη ελληνική πλευρά

Άλλωστε, ψύχραιμη ήταν η αντίδραση της ελληνικής πλευράς και στο γεγονός τού εμβολισμού σκάφους του Λιμενικού από ένα μεγαλύτερο τουρκικό πλοίο. Γεγονός, το οποίο ήδη μοιάζει να ξεχάστηκε. Η πολιτισμένη στάση της Ελλάδας δείχνει πόσο χρήσιμη είναι για τη διατήρηση της ησυχίας, της τάξης και της ειρήνης. Άλλωστε, με τους ήπιους τόνους της φέρνει την τουρκική αδιαλλαξία σε διπλωματικό αδιέξοδο. Τέλος, οι Τούρκοι αρμόδιοι αφήνουν να πλανάται η υποψία ότι οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί ενδεχομένως διευκόλυναν την λαθρομετανάστευση, προφανώς προς την Ελλάδα.

Αν ισχύει κάτι τέτοιο, ίσως όλη η ελληνική κοινωνία να βρίσκει έναν επιπλέον λόγο, όχι μόνο για να μείνει νηφάλια και ψύχραιμη, αλλά και να είναι ικανοποιημένη: Οι μεν «αντιεθνικιστές», διότι στον ελληνικό στρατό υπηρετούν «πάνω από όλα άνθρωποι» ευαίσθητοι στο δράμα των μεταναστών και των προσφύγων συνανθρώπων μας, παίζοντας έναν ρόλο «διασώστη ξηράς». Οι δε «εθνικιστές», επειδή στην τουρκική πολιτική ίσως βρίσκουν το πολυπόθητο μπάλωμα των «τρύπιων» ελληνικών συνόρων.

Εξάλλου, σύσσωμη σχεδόν η ελληνική κοινωνία δεν φαίνεται διατεθειμένη να χαλάσει τη ζαχαρένια της για προστριβές που ούτως ή άλλως, υπάρχουν πάντα μεταξύ γειτόνων. Έτσι κι αλλιώς, η ψυχραιμία είναι καλύτερο να διακυβεύεται και να χάνεται στα γήπεδα (λόγου χάρη επ’ ευκαιρία του πρόσφατου αγώνα των δύο δικεφάλων), παρά στα σύνορα. Μην ξεχαστεί ότι εντός λίγων ημερών το τοπίο θα συμπληρωθεί με μια άλλη σεμνή τελετή: την παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Εκεί το ακατάβλητο εθνικό φρόνημα, αλλού θα σκορπίσει δωρεάν ρίγη συγκίνησης και αλλού αισθήματα πολιτικής ματαιότητας. «Μα τι θέλουμε επιτέλους να δείξουμε, ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε πόλεμο;».

Κάποτε θα σκορπίσει και «διεθνιστική» αγανάκτηση για όλες αυτές τις αναχρονιστικές πατριωτικές εκδηλώσεις των φανατικών. Κατόπιν θα έρθει το Πάσχα και οι βροντώδεις συμβολισμοί της Ανάστασης. Λίγο μετά, οι πανηγυρικοί για τα πενήντα χρόνια του Μάη του ’68. Και αμέσως μετά καλοκαίρι, με πολύ τουρισμό. Χαράς ευαγγέλια! Άφθονος άρτος με μαγειρίτσα και σούβλες, ακούσματα και θεάματα, εισαγόμενο χρήμα, μπάνια του λαού. Ψυχραιμία λοιπόν! Σε λίγο όποιος αναφέρεται στο επεισόδιο της αιχμαλωσίας των δυο Ελλήνων στρατιωτικών, ίσως θα ακούει να του απαντάνε: «Ποιους Έλληνες στρατιωτικούς; Α, ναι, τώρα θυμήθηκα!»

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.