13 Μαρτίου 2018

Ο ΟΣΙΟΣ ΔΑΒΙΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τήν ισχυρότερη βεβαίωση του Θαύματος των Θαυμάτων, του μυστηρίου της Θεανθρωπίας, της ενανθρωπήσεως του Θεού και της Θεώσεως του ανθρώπου, αποτελούν οι Άγιοι της Εκκλησίας. Αυτοί δια των μαρτυρικών αιμάτων ή των ασκητικών αγώνων, δια των μεγάλων θυσιών και της πολλής αγάπης τους, καταδεικνύουν την εν Κυρίω Ιησού Χριστώ κατάργηση του φραγμού μεταξύ Θεού και ανθρώπου, μεταξύ ουρανού και γής.

Αυτοί οι Θεωθέντες άνθρωποι μεταφέρουν την φωνή του Θεού πρός τους ανθρώπους και πρεσβεύουν υπέρ των προσευχομένων ανθρώπων στον Θεό. Και η αγία ημών Εκκλησία τους έχει καύχημα και δόξα, τα αίματα αυτών αποτελούν την πορφύρα της, τα δέ λείψανα αυτών, τα κοσμήματα της.

Μακάριοι για αυτό, οι τόποι εκείνοι, οι οποίοι κατηξιώθηκαν να αναδείξουν Αγίους και να φυλάσσουν τα τίμια αυτων Λείψανα. Το παράδειγμα των Αγίων και η παρουσία των λειψάνων, αποτελούν διαρκή ευλογία, αλλα και διαρκές κίνητρο για τους πιστούς, προς κατάκτηση των αρετών, προς πνευματική τελείωση.

Ευλογημένη και μακαρία ειναι για αυτο η μεγαλώνυμος πόλη της Θεσσαλονίκης. Όσον λίγες αλλες πόλεις, ανέδειξε πλήθη αγίων, οι οποίοι ως αστέρες αειφανείς, ελάμπρυναν τον νοητό ουρανό της Εκκλησίας. Και ειχε την χαρά να φυλάσσει εντός των ναών της, πολλών αγίων άγια λείψανα, τα οποία βοηθούν στην εδραίωση της ευλαβείας και αρετής, των Θεσσαλονικέων Χριστιανών και των συρρεόντων έξωθεν προσκυνητών.
Αλλά οι ποικίλες ιστορικές συμφορές, οι οποίες έπληξαν το γένος μας, συνετέλεσαν στην απώλεια πολλών αγίων λειψάνων. Ωρισμένα χάθηκαν και άλλα μεταφέρθηκαν σε αλλους τόπους.


Κατα την απελευθέρωση της, απο τον τουρκικό ζυγό, η ελεύθερη πλέον Θεσσαλονίκη, βρέθηκε έχουσα δύο μονο λείψανα αγίων της. Της ενδόξου μυροβλύτιδος οσίας μητρός ημων Θεοδώρας και του μεγάλου Πατρός της Εκκλησίας και αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, Γρηγορίου του Παλαμά.

Αλλά κατα τις ημέρες του αειμνήστου Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος του Χρυσοφάκη, χάρη στο ζήλο του, βρέθηκαν και επέστρεψαν πολλα άγια λείψανα στην Αγιοτόκο Θεσσαλονίκη. Ένα απο αυτα ηταν και του Οσίου Δαβίδ.

Ο Μεγάλος Όσιος, είχε γεννηθεί στην επαρχία της Μεσοποταμίας, στις ανατολικές εσχατιές της μεγάλης τοτε Χριστιανικής Αυτοκρατορίας. Ο τόπος εκείνος, ηταν πραγματικός παράδεισος ασκητών, κατι παρόμοιο προς το Άγιον Όρος. Χιλιάδες μοναχοί προσεύχονταν και ασκούνταν εκει, στα πάμπολλα μoναστήρια και ερημητήρια και πολλών μεγάλων ασκητών του τόπου εκείνου, τα ονόματα λαμπρύνουν το εορτολόγιο της αγίας ημων Εκκλησίας.

Αλλά ήδη οι επιδρομές των Περσών, ετάρασσαν τα μέρη εκείνα. Πολλοί αναγκάζονταν να φύγουν στα ενδότερα της αυτοκρατορίας. Με αυτον τον τρόπο, ο Όσιος Δαβίδ έφθασε στην Θεσσαλονίκη, κατα τους χρόνους περίπου, που ο άλλος ένδοξος συμπατριώτης του, ο Όσιος Δανιήλ ο Στυλίτης μετέβαινε στην Κωνσταντινούπολη.

Εβδομήντα χρόνια ασκήτευσε στην Θεσσαλονίκη ο Όσιος. Αρχικά, μαζί με άλλους μοναχούς, στην μή διασωθείσα σήμερα, Ιερά Μονή των Αγίων Θεοδώρου και Μερκουρίου. Κατόπιν, μιμούμενος τον επιφανή ασκητή της Συρίας, Άγιον Συμεών τον Στυλίτη, τον οποίο ασφαλώς ειχε δεί, πριν εγκαταλείψει την πατρίδα του, ανήλθε επι δένδρου αμυγδαλιάς και παρέμεινε εκει, για τρία έτη, υπομένων κακοκαιρίας και καύσωνας. Τέλος κλείσθηκε σε κελλί, έξω των τειχών της πόλεως και παρέμεινε εκεί, για πολλές δεκαετίες έγκλειστος, γεμίζοντας, με τα θαύματα του, όλη την χώρα.

Το έτος 538 κλήθηκε απο τον Αγιώτατο Αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης Αριστείδη, να επιτελέσει μία υπηρεσία εξόχου σπουδαιότητας για την πόλη. Να μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη και να παρακαλέσει τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό να μεταφέρει την έδρα του επάρχου του Ιλλυρικού, του διοικητού δηλαδή της Χερσονήσου του Αίμου, απο την πόλη Σίρμιο [παρα τον Δούναβη] στην Θεσσαλονίκη, πράγμα το οποίο εκρίνετο αναγκαίο για την ασφάλεια της. Μετέβη ο Γέρων και κατέπληξε, με την αβραμιαία μορφή του την αυτοκράτειρα Θεοδώρα, κατέπληξε κατόπιν περισσότερο τον ίδιο τον Ιουστινιανό, όταν εισήλθε στην αίθουσα της συγκλήτου,εθυμίασε αυτόν και τους συγκλητικούς, κρατώντας αναμμένα κάρβουνα στις παλάμες του. Το αίτημα των Θεσσαλονικέων, έγινε δεκτό. Όταν ομως ο Όσιος, επέστρεφε με το πλοίο, αντίκρυσε την Θεσσαλονίκη και την μονή του και παρέδωσε την αγία ψυχή του στον Κύριο, τον οποίο σε ολη του την ζωή, αγάπησε και λάτρεψε αποκλειστικά.

Το τίμιο αυτου λείψανο κατατέθηκε αντος της Ιεράς Μονής των Αγίων Θεοδώρου και Μερκουρίου, οπου αρχικά ασκήτευσε και οπου βρισκόταν η αμυγδαλιά. Εκει παρέμεινε για αιώνες, επιτελώντας θαύματα, μέχρι όπου κατα την περίοδο της Φραγκοκρατίας [ 1204- 1224 ] μεταφέρθηκε στην Ιταλική πόλη Παβία, νοτιοδυτικά του Μιλάνου. Για πρώτη φορά, μίλησε για αυτό, το 1236, ο επίσκοπος της πόλεως Ροδοβάλδος, λέγοντας οτι ειχε τοποθετηθεί στο Ναό του Αγίου Πέτρου, πλησίον των Ιερών Λειψάνων του Ιερού Αυγουστίνου, Το 1809 ερειπωθέντος του ναού, κατατέθηκε στο μέγαρο της επισκοπής Παβίας και το 1904 στο ναό του μοναστικού ιδρύματος Αρτιτζιανέλλι, πλησίον του Μιλάνου, οπου έκτοτε εορταζόταν πανηγυρικά η μνήμη του, κάθε 26 Ιουνίου.

Και κατέστη ο Άγιος αυτος της Ανατολής, τόσο αγαπητός στην Δύση, ωστε στον μακρινό Καναδά, στην επαρχία του Κεμπέκ, ιδρύθηκε το 1937 κωμόπολη, ονομασθείσα Άγιος Δαβίδ και ετέθη υπο την προστασία του, λαβούσα και τεμάχιο των Ιερών Λειψάνων του.

Έτσι αφου έλαμψε αιώνες στην Δύση, επέστρεψε στην πόλη του, στην Αγιοτόκο Θεσσαλονίκη, χάρη στον αείμνηστο Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα τον Χρυσοφάκη.

Ευφραίνου εν Κυρίω πόλη Θεσσαλονίκη. Ό ενδοξότερος όλων των ασκητών βρίσκετε κοντά σου. Σείσθηκες απο σεισμούς, κλονίσθηκες, τραυματίστηκες. Γαλήνευε τώρα, βλέποντας την γαλήνη του ασκητού σου. Ευφραίνεσθε τάγματα μοναχών και μοναζουσών. Υπόδειγμα βίου μοναστικού, δόθηκε σε εμάς. Ευφραίνεσθε Ιερείς. Στήριγμα και αντιλήπτορα των ποιμαντικών σας μόχθων, βρήκατε.

Να ευφραινόμαστε όλοι και να τιμάμε τον Όσιο, όχι απλώς με τελετές και εκδηλώσεις ευλαβείας, αλλά κυρίως, προσπαθώντας να τον μιμηθούμε, να μιμηθούμε την καθαρότητα και αγιότητα του, κατα το μέτρο των ασθενών μας δυνάμεων.

Σε ικετεύουμε, Όσιε Πάτερ Δαβίδ τρισμακάριστε, ενίσχυε μας στον κατα Θεόν αγώνα μας, πρέσβευε προς Κύριον, υπερ ημων των αμαρτωλών και μην μας εγκαταλείψεις ποτέ πλέον. ΑΜΗΝ.

Αληθινά ευγνώμων

Ένας νέος, τέκνο του Αγίου Δημητρίου



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.