29 Μαρτίου 2018

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ (2ον) ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΧΙΛΛΕΩΣ-ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΟΣ

Τα Έπη του Ομήρου όχι μόνο τέρψη χαρίζουν 
μας ανυψώνουν την αισθητική 
και την φαντασία μας κεντρίζουν 
τον τρόπο σκέψης σε ομόκεντρους 
και επάλληλους οργανώνουν συλλογισμούς 
ανδρεία, φρόνηση, σωφροσύνη δικαιοσύνη 
και για άλλες αξίες πολεμούν

Με κουάρκ το Σύμπαν δομημένο 
το ένα στο άλλο κουμπωμένο 
απόλυτα στη φύση ο κόσμος εναρμονισμένος 
Απόλλωνας και Διόνυσος συνταιριασμένος μαζί 
νέκταρ και αμβροσία θεϊκή τροφή 
και ο αγώνας η πατρογονική διδαχή

Δείτε πως σκέφτεται ένας ανατολίτης 
έστω κι’ αν είναι Πελασγός 
που έχει με βαρβαρικούς λαούς 
επί μακρόν συγκατοικήσει 
και τις Ελληνικές αξίες του έχει απεμπολήσει 
πάμπολλοι υπάρχουν Έλληνες αφομοιωμένοι 
και από το κράτος το Ελληνικό παντελώς λησμονημένοι 
χωρίς ψήφο στην αλλοδαπή 
σαν το κάρβουνο ο Ελληνας φως χαρίζει και θα καεί 

Πάρις και Μενέλαος με την Ελένη ερωτευμένοι 
συμφωνία κλείνουν για μονομαχία την επομένη 
όποιος νικήσει την Ελένη θα κερδίσει, 
όποιος ηττηθεί στον νικητή θα την παραδώσει 
χωρίς να παρασπονδήσει 

Αυτή τη συμφωνία είχαν κάνει 
και ο χρόνος για τη μονομαχία φθάνει 
ο Πάρις με πολεμική στολή ντυμένος 
με το που βλέπει το Μενέλαο σαν λιοντάρι 
αγριεμένο φεύγει τροχάδην ηττημένος 
επιστρέφει όμως με τον Πάνδαρο μαζί 
τον άριστο σκοπευτή εσπευσμένως 
με δόλο στον Μενέλαο εκείνος σημαδεύει 
με το βέλος και τον πληγώνει 
το μίσος των Αχαιών στα στήθια τους φουντώνει 
πιστός στη συμφωνία ο Αχαιός οπλίτης 
δειλός και άνομος ο ανατολίτης 
η πρώτη μεγάλη μάχη έτσι θα αρχίσει, 
άλλα λέει και άλλα πράττει μη πιστέψεις τον ασιάτη 
και η συμφεροντολόγα δύση 
πλιάτσικο του κάνει και άλλοτε τον χτυπάει 
και άλλοτε τον γλύφει 
με «σταυροφορίες, καταιγίδες» και με βία 
θα μου πείτε και ο δούρειος ίππος πράξη δεν ήταν δολία! 
ναι αλλά οι Αχαιοί ουδεμία αθέτησαν συμφωνία 

Από την διαμάχη των δύο αρχηγών η Ιλιάδα αρχίζει 
η δολερή διχόνοια ως τώρα την Ελλάδα κλονίζει 
και αναλώνει του γένους μας την ικμάδα 
αιτία εν προκειμένω η Βρισηίδα που ο Αχιλλέας αγαπά 
ο Αγαμέμνων παλλακίδα την προορίζει 
για τον εαυτόν του και την βουτά 
το παλικάρι βαριαναστενάζει 
και όλο το βράδυ μάτι δεν κλείνει και ξαγρυπνά 

Στα περασμένα δέκα χρόνια 
οι Αχαιοί ασχολούνταν με σπορά και με 
αλώνια να παράγουνε τροφές 
πόλεμος σημαίνει οικονομία 
και χωρίς λογιστική η δυστυχία 
πολιορκία και αψιμαχίες γίνονταν τότε λιγοστές 
τώρα ο πόλεμος αγριεύει με μάχες φονικές 
το δόρυ και το τόξο θερίζει 
και το ξίφος στριφογυρίζει 
ο πόλεμος δεν φέρνει δόξα μόνο 
αίμα, δάκρια και άφατο πόνο

Στο μέτωπο οι ήρωες δοξάζονται 
οι γενναίοι σκοτώνονται και οι άκαπνοι 
στα μετόπισθεν προβιβάζονται

Ο Αχιλλέας μακριά στέκει από την μάχη 
τις επιχειρήσεις ατενίζει χωρίς 
να κλείνει μάτι 
ένεκα της γνωστής διαμάχης και δεν υποχωρεί.

Άλλωστε δεν είναι η πρώτη τους προστριβή 
στο συμπόσιο που ο Αγαμέμνων είχε κάνει 
είχαν πάλι συγκρουσθεί 
πρώτον κάλεσε τον Οδυσσέα 
ρίξιμο το θεώρησε ο Αχιλλέας 
και με το δίκιο του δυσανασχετεί 
καθότι ημίθεος, γιός της Θέτιδας Νηρηίδας 
φίλης αχώριστης του Δία και η εθιμοτυπία τον αδικεί 
ήταν γραπτό τρις να συγκρουσθεί 
ώστε ο χρησμός απόλυτα να εκπληρωθεί 
για να πέσει η Τροία.

Ο Αχιλλέας ξαφνικά αλλαγμένος 
μόλις τον Πάτροκλο βλέπει σκοτωμένο 
ζώνεται τ’ άρματα και ρίχνεται στη μάχη 
τον εχθρό θερίζει σαν το στάχυ

Οι αρχηγοί τότε ήταν παλικάρια 
πρώτοι στις μονομαχίες σαν λιοντάρια 
τα παιδιά τους μπροστά σε επικίνδυνες αποστολές

Σήμερα στα αντιατομικά καταφύγια 
και στα προεδρικά πιθάρια 
στο εξωτερικό για σπουδές και για καλύτερες 
αμοιβές τα αγαπημένα τους βλαστάρια 
ή στο γραφείο κάποιου υπουργού 
και οι λαοί σύρονται σαν σφαχτάρια 
τους αφανίζουν, τους ρημάζουν και τους γενοκτονούν 
όλοι οι στρατοί την ίδια μούρη έχουν εγκληματική 
και στο Νατο ή στο αντι- Αντι-νάτο πειθαρχούν 

Ένας εφιάλτης τούτο τον καιρό με διακατέχει 
και αγωνία μου προσθέτει 
μήπως επαναληφθεί η Κυπριακή τραγωδία; 
με αιγαιατικό τούτη τη φορά μανδύα; 
με κάποια στημένη από το Νατο ή το αντι-Νατο αψιμαχία 
στης Ιφιγένειας το βωμό να μας πάνε για θυσία 
για λύσεις μειοδοτικές 
στο μεταξύ το όνομα σπεύδουν να δώσουν οι «βολευτές» 
στην ψευτομακεδονία, όπως ο Ελύτης την είχε ονομάσει 
πάρε κάτι και συ Αλβανέ νάχεις 
γιατί εμείς είμαστε διεθνιστές και σύμμαχοι βολικοί 
κατά βάσιν, είθε φευγαλέος να είναι ο εφιάλτης 

Όμως αν γίνει πόλεμος πρώτοι στο μέτωπο θα πάμε 
ό,τι κάνουμε δεν είναι για τους ευτελείς 
την πατρίδα μας αγαπάμε και ελεύθερη αγωνιζόμαστε να την δούμε 
μέχρι τότε τους εχθρούς θα πολεμάμε 
με την προδοσία δεν θα συμβιβαστούμε.

Αμφικτύων 
27/3/2018 

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, 
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών  
http://amphiktyon.blogspot.com/



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.