17 Ιανουαρίου 2018

Η Εκκλησία (και πάλι) ως αντικείμενο απαξίωσης και χλευασμού

Του Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ιστορίας

Η πρόσφατη επίθεση κυβερνητικών κύκλων στην Εκκλησία μετά την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την ονομασία των Σκοπίων επιβεβαίωσε αναμφίβολα κάποια πράγματα που όλοι μας γνωρίζουμε, αλλά και κάποια ακόμη που ίσως διέλαθαν της προσοχής ορισμένων. Επειδή καλό είναι να προσπαθούμε πάντα να διαβάζουμε ανάμεσα στις λέξεις (και ενίοτε πίσω τους), ας επιχειρήσουμε παρακάτω να τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

Κατ’ αρχάς, επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η… παροιμιώδης δημοκρατική ευαισθησία της δήθεν αριστερής και «προοδευτικής» μας κυβέρνησης σε οιονδήποτε αντίλογο. Και εδώ δεν επρόκειτο καν για κάτι «ακραίο», αλλά για μία ήπια διατύπωση εκ μέρους μάλιστα μιας ιεραρχίας που (πλην μεμονωμένων και εποχιακών εξαιρέσεων) γενικά εναρμονίζεται απόλυτα με την τραγικά ψοφοδεή έως προκλητικά φιλοσυριζαϊκή στάση του επικεφαλής της αρχιεπισκόπου. Ο εκνευρισμός που προκλήθηκε, απέναντι ακόμη και σε αυτό, είναι πραγματικά ιδιαίτερα εύγλωττος και χαρακτηριστικός. Στην προκείμενη περίπτωση μάλιστα ήταν τόσο ανοίκεια η επίθεση και τόσο γελοία η απόπειρα ταύτισης της ιεραρχίας με τη Χρυσή Αυγή, ώστε να προκαλέσει αρνητική αίσθηση ακόμη και σε γνωστούς για τα διόλου φιλοεκκλησιαστικά τους αισθήματα δημοσιογράφους των συστημικών καναλιών, που την χαρακτήρισαν έωλη και ανόητη.

Το δεύτερο που επανεπιβεβαιώθηκε είναι φυσικά η… εξαιρετική γνώμη που έχει το κυβερνών κόμμα (παρόμοια είναι ασφαλώς και του λοιπού πολιτικού κόσμου) για την Εκκλησία, στην οποία αναγνωρίζει απλώς ρόλο πολιτιστικού-φιλανθρωπικού σωματείου γ΄ κατηγορίας και περαιτέρω κανένα άλλο δικαίωμα ούτε παρέμβασης ούτε καν εκφοράς λόγου σε οτιδήποτε άπτεται του δημοσίου βίου. Έτσι γίναμε μάρτυρες άλλου ενός επεισοδίου στο γνωστό μπαράζ ανιστόρητης βλακείας περί των… δικαιωμάτων της Εκκλησίας, μαζί και με τις γνωστές επίσης υποδείξεις «να αρκεστεί στον πνευματικό της ρόλο». Επιμένουν δηλαδή μέσα στην ιδεοληπτική τους ψύχωση ετούτοι οι ανεκδιήγητοι, αγράμματοι κι ανιστόρητοι, ψευτοπροοδευτικοί της κακιάς ώρας να αρνούνται να κατανοήσουν το προφανές: ότι η Εκκλησία δεν έχει απλώς δικαίωμα, αλλά υποχρέωση και να μιλά και να αντιδρά και να παρεμβαίνει. 

Και πάντως, αφού θέλουν τώρα να μιλήσουμε και για… δικαιώματα, αρκεί η υπόμνηση και του καθαρά μόνο κοινωνικού και εθνικού ιστορικού ρόλου που έχει παίξει επί αιώνες η Εκκλησία στον τόπο μας (και τον οποίο ακόμη και ένας μη πιστός οφείλει να αναγνωρίζει), για να γίνει πλήρως κατανοητό ότι στην πραγματικότητα έχει πολύ μεγαλύτερο δικαίωμα από μια παρέα τιποτένιων αλητηρίων που δεν εκπροσωπεί ούτε το 20% του εκλογικού σώματος (του οποίου μάλιστα την ψήφο υφάρπαξε με απάτες και ασύστολα ψεύδη, με αποτέλεσμα ακόμη και απέναντι σε αυτό το ποσοστό να είναι ούτως ή άλλως ήδη εδώ και πολύ καιρό ηθικά έκπτωτη και κακουργηματικά υπόλογη).

Επανεπιβεβαιώθηκε επίσης το απύθμενο βάθος του εθνομηδενισμού και της ελληνοφοβικής υστερίας που κατακλύζει τα κρανία των μετεχόντων εκεί στο κυβερνών κόμμα, από τη στιγμή που η (αυτονόητη για τους έχοντας στοιχειώδη εθνική συνείδηση) άρνηση αποδοχής της λέξης «Μακεδονία» στην ονομασία ενός χυδαίου σφετεριστή απατεώνα που ονειρεύεται αλυτρωτικά την προσάρτησή της (όπως είναι αποδεδειγμένα το παρασιτικό σκοπιανό κρατίδιο) χαρακτηρίζεται νεοναζιστική άποψη και όσοι την συμμερίζονται τσουβαλιάζονται ελαφρά τη καρδία ως χρυσαυγίτες. Αποδείχθηκε ωστόσο και πόση εκτίμηση έχουν οι κάτοχοι των εν λόγω κρανίων και προς τον ελληνικό λαό, η συντριπτική πλειονότητα του οποίου συμφωνεί ασφαλώς με την παραπάνω άποψη.

Επιβεβαιώθηκε όμως, τέλος, και κάτι ακόμη. Αφού η μη αποδοχή σύνθετης ονομασίας που θα εμπεριέχει τη λέξη «Μακεδονία», λοιδορείται με τόση ευκολία ως φασιστική και αυτό δεν εκπορεύεται καν από… οποιουσδήποτε «κύκλους», αλλά μέσα από το ίδιο το ΥΠΕΞ, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς (και από αυτό το συμβάν) ποιες ιδέες εμποτίζουν τους θλιβερούς εγκεφάλους εκεί μέσα, ποιες προτάσεις συζητιούνται, ποια σχέδια προωθούνται και φυσικά ποιες πιθανότητες ευρύτερα υπάρχουν για τη στοιχειώδη προάσπιση των εθνικών μας δικαίων από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση που τελικά είναι εξωφρενικά ανίκανη όχι μόνο να κυβερνήσει, αλλά ακόμη και να πείσει ότι προσπαθεί να κυβερνήσει, συμπεριφερόμενη ως θεσμός και ως σώμα με υποτυπώδες αίσθημα ευθύνης και όχι ως γελοίος καφενές αρχόσχολων ανεπάγγελτων θολοκουλτουριαραίων ή ως αριστερίστικο γκρουπούσκουλο εμμονικών γραικύλων, που βγάζουν φλύκταινες στο άκουσμα οτιδήποτε έχει σχέση με Ελλάδα και Ορθοδοξία. 

Οι διαρροές του ΥΠΕΞ (όσο κι αν την επόμενη μέρα ο φερόμενος ως πρωθυπουργός του προτεκτοράτου προσπάθησε με επιστολή του προς τον Ιερώνυμο να αμβλύνει κάπως τις αλγεινές εντυπώσεις) δείχνουν ότι ο εν λόγω συρφετός είναι ανίκανος ακόμη και γι’ αυτό.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν άλλο ένα επιπλέον μικρό αλλά χαρακτηριστικό δείγμα γραφής για το τι μπορούμε να προσδοκούμε από έναν πρωτοφανώς και απερίγραπτα ανίκανο αλλά και κακόβουλο εσμό, στον οποίο κάποιοι (αυτοπροσδιοριζόμενοι ως χριστιανοί και ως πατριώτες) προσπαθούν ακόμη και τώρα να βρουν ορισμένα ελαφρυντικά και να αναγνωρίσουν και κάποιες καλές προθέσεις, αλλά και κάποιες ικανότητες. Είναι άκρως θλιβερό, αλλά δυστυχώς υπάρχουν ακόμη τέτοιοι. 

Όσον αφορά δε ειδικά τη βαθιά περιφρονητική άποψη των κυβερνώντων για την Εκκλησία, μπορεί όσοι ήμασταν ούτως ή άλλως απολύτως σίγουροι περί αυτής, να μην γίναμε κατά τι σοφότεροι. Ελπίζουμε να μην ισχύει το ίδιο και για όσους κληρικούς (αλλά και λαϊκούς) θεωρούσαν έως τώρα ότι δια της προσκολλήσεως και της πολιτικής χαριεντισμών με την κυβέρνηση, υπήρχε πιθανότητα να ενδυναμωθεί θεσμικά ο ρόλος τους. Αντίθετα, είναι βέβαιο ότι αν η επίσημη εκκλησιαστική στάση απέναντι στις έως τώρα κυβερνητικές νομοθετικές αθλιότητες ήταν πιο σκληρή και αποφασιστική, θα ήταν μεγαλύτερη και η εκτίμηση εκ μέρους των κυβερνώντων - όχι φυσικά ως προς τα αισθήματα (αυτά είναι ούτως ή άλλως εγγενώς εγγεγραμμένα στο ίδιο το dna αυτού του άθεου κι εκκλησιομάχου συρφετού και δεν αλλάζουν), αλλά υπό την έννοια ότι θα υπολόγιζαν περισσότερο την Εκκλησία και θα φοβόντουσαν τις αντιδράσεις της. Πράγμα αναμφίβολα πολύ προτιμότερο από το να σε θεωρούν αξιολύπητα δεδομένο. Πάντως με την έως τώρα άχρωμη, άοσμη και υποτακτική στάση της απέναντι στους κυβερνώντες, το μόνο που κατόρθωσε να…ενισχύσει η διοικούσα Εκκλησία είναι όχι ο σεβασμός, αλλά η απαξίωση, ο χλευασμός και ο γέλωτας…



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.