9 Ιουλίου 2017

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑKΕΔΟΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Γράφει η Μαίρη Καρά

     Ο Αλέξανδρος ο Γ’, γιός του Φιλίππου Β’ και της Ολυμπιάδας, ο δικαίως αποκληθείς από την Ιστορία «Μέγας» και με τον τίτλο αυτό έμεινε στην συλλογική μνήμη και συνείδηση όλων των λαών, δεν μπορούσε να μην κατάγεται από μια λαμπρή και ένδοξη γενιά, τόσο απ' την πλευρά του πατέρα του όσο και απ' την πλευρά της μητέρας του. 
     Οι ρίζες του γενεαλογικού του δένδρου, πάνε δύο χιλιετίες πίσω απ' την εποχή του στο παρελθόν. Σε μια εποχή ηρώων, ημιθέων, θεών και μύθων, όπου ο ήρωας κοιτούσε στα μάτια τον Θεό και τον πολεμούσε σαν ίσος προς ίσον. Τότε γεννήθηκε στην Αίγινα ο ΠΗΛΕΑΣ, γιος του Αιακού και της Ενδηΐδος, κόρης του Χείρωνα. Απ' την Αίγινα έφυγε βιαστικά, γιατί συμμετείχε στην δολοφονία του ετεροθαλούς αδελφού του Φώκου και πήγε στην αρχαία πόλη της Θεσσαλίας ΦΘΙΑ.
     Εκείνη την εποχή βασιλιάς της ήταν ο Ευρυτίων, γιος του Ίρου και της Δημονάσης, ο οποίος τον υποδέχθηκε εγκάρδια, τον φιλοξένησε και τον τίμησε με την φιλία του κι αργότερα η σχέση τους έγινε συγγενική, όταν παντρεύτηκε την κόρη του Ευρυτίωνα Αντιγόνη, με την οποία ο Πηλέας απέκτησε μια κόρη την Πολυδώρα. Ο Ευρυτίων έδωσε σαν προίκα στον γαμπρό του πλέον Πηλέα, το ένα τρίτο του βασιλείου του, όπου ο Πηλέας ίδρυσε την αποικία - βασίλειο των Μυρμιδόνων, όπως αναφέρουν ο Διόδωρος Σικελιώτης και ο Παυσανίας. 
     Ο Ευρυτίων και ο Πηλέας πήγαν κάποτε στο Πήλιο για το κυνήγι του Καλυδώνιου κάπρου, κατά την διάρκεια του οποίου ο Πηλέας σκότωσε κατά λάθος τον πεθερό του Ευρυτίωνα. Τότε διακατεχόμενος από τύψεις και φοβούμενος τις επιπτώσεις από τον ατυχή έστω φόνο του Ευρυτίωνα, δεν επέστρεψε στην Φθία αλλά κατέφυγε στην Αυλή του Βασιλιά της Ιωλκού Άκαστου.
     Κατά την παραμονή του εκεί τον ερωτεύτηκε η κόρη του Ακάστου Αστυδάμεια, με την οποία συνήψε ερωτική σχέση. Όταν το έμαθε η γυναίκα του η Αντιγόνη, αυτοκτόνησε απ' την λύπη της. Μετά ο Πηλέας πήρε δεύτερη σύζυγό του την ωραία Νηρηΐδα Θέτιδα, θυγατέρα του Νηρέα και της Δωρίδας. 
     Ο Πηλέας και η Θέτιδα απέκτησαν έναν γιό τον ΑΧΙΛΛΕΑ, τον οποίον η Θέτιδα για να τον καταστήσει άτρωτο, τον βάφτισε στις πηγές του ιερού ποταμού Απιδανού, που βρίσκονται στις υπώρειες του λόφου της πόλης Φθίας. Η Θέτιδα ως Νηρηΐδα  γνώριζε επιπλέον μυστικές πρακτικές για να καταστήσει άτρωτο τον Αχιλλέα, τις οποίες φυσικά αγνοούσε ο ΠΗΛΕΑΣ. 
     Ένα βράδυ παρακολουθώντας κρυφά την Θέτιδα, την είδε να εφαρμόζει τις πρακτικές αυτές στον Αχιλλέα. Φοβούμενος για την σωματική ακεραιότητα του γιού του επενέβη, με αποτέλεσμα να διαπληκτισθεί εντονότατα με την Θέτιδα, η οποία θύμωσε πολύ με τον Πηλέα κι εγκατέλειψε την συζυγική της εστία και πήγε να ζήσει με τον πατέρα της ΝΗΡΕΑ. 
     Έτσι ο Αχιλλέας έγινε άτρωτος σε όλο του το σώμα εκτός απ' την φτέρνα, από όπου τον κρατούσε η μητέρα του όταν τον βάφτιζε. Η Θέτιδα αν και διαζευγμένη απ' τον Πηλέα, δεν έπαψε να φροντίζει το μονάκριβο γιό της, που υπήρξε η ιδανικότερη ηρωϊκή μορφή της αρχαίας Ελλάδος και το ιδεώδες πρότυπο γενεών Ελληνοπαίδων που διδάσκονταν τα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ. 
     Ο Πηλέας εμπιστεύτηκε την διαπαιδαγώγηση του γιου του στον σοφό θείο του κένταυρο Χείρωνα, για να του μεταδώσει την αρμόζουσα σε ημίθεο μόρφωση και ανατροφή. Ο Αχιλλέας σκληραγωγήθηκε στο έπακρο, έγινε ανθεκτικός στις κακουχίες κι έτρεχε πολύ γρήγορα «ωκύπους». Η πρώτη ικανότητα που απέκτησε ο Αχιλλέας από μικρός ήταν το κυνήγι, όταν σε ηλικία επτά ετών σκότωσε αγριόχοιρους κι ένα ΛΙΟΝΤΑΡΙ. 
     Ο Χείρωνας που υπήρξε και δάσκαλος του Ασκληπιού, των Διοσκούρων του Πηλέα κι άλλων, δίδαξε στον Αχιλλέα εκτός των άλλων την ιατρική επιστήμη, την μουσική και να παίζει την λύρα και να τραγουδά υπέροχα. Ο Αχιλλέας διδάχτηκε την πολεμική τέχνη, έγινε άριστος πολεμιστής και εξακολουθεί να είναι το ιδεώδες πρότυπο των λαών χάρις στις ΑΡΕΤΕΣ ΤΟΥ. 
     Μετά την παραίτηση του Πηλέα απ' τον θρόνο υπέρ του γιού του, ο νεαρός Αχιλλέας διαδέχεται τον πατέρα στο βασίλειο της Φθίας, έχοντας στην επικράτεια του πολλές πόλεις, όπως «την Άλο, την Αλόπη, Τρηχίνα και πολλές άλλες». Ο βασιλιάς Αχιλλέας διέθετε επίσης και αξιόλογη ναυτική δύναμη με το ναύσταθμό του στον Αχίλλειο λιμένα, κοντά στην αρχαία πόλη Ίχνες και κοντά στον σημερινό Πτελεό της ΦΘΙΑΣ. 
     Ο Αχίλλειος λιμένας βρισκόταν στον Βόρειο Ευβοϊκό κόλπο, στην έξοδο των Ωρεών, απέναντι σχεδόν απ' τη νήσο Σκύρο και εκεί είχε αναπτυχθεί μια πυκνή θαλάσσια συγκοινωνία μεταξύ των δύο βασιλείων, της Σκύρου και της Φθίας. Καθώς η Σκύρος δέσποζε στο βόρειο Αιγαίο, είχε φανεί πολλές φορές χρήσιμη στον Αχιλλέα, ο οποίος παράλληλα φρόντισε να καλλιεργήσει και φιλικές σχέσεις με τον βασιλιά της τον ΛΥΚΟΜΗΔΗ.
     Αυτές οι σχέσεις σύντομα έγιναν και συγγενικές, αφού ο Αχιλλέας νυμφεύθηκε την όμορφη κόρη του Λυκομήδη Δηϊδάμεια κι απέκτησαν έναν γιο τον Πύρρο, που ανατράφηκε και μεγάλωσε στην Αυλή του παππού του βασιλιά Λυκομήδη, παίρνοντας αξιόλογη μόρφωση κι εξάσκηση στην πολεμική τέχνη. Πύρρο τον ονόμασε ο παππούς του Λυκομήδης και Νεοπτόλεμο ο παιδαγωγός του Φοίνικας, γιατί από νεαρότατη ηλικία είχε λάβει μέρος και είχε διακριθεί σε πολλές ΜΑΧΕΣ.
     Νεοπτόλεμος = Νέος πολεμιστής. Μεγαλώνοντας ο Πύρρος-Νεοπτόλεμος έγινε ένας ωραίος νέος, ικανότατος, ευφραδής ρήτορας και τολμηρός πολεμιστής. Ο Πύρρος-Νεοπτόλεμος μετά τον γνωστό θάνατο του πατέρα του Αχιλλέα μετέβη στην Τροία κι ανέλαβε την διοίκηση του στρατού του πατέρα του στα 20 του χρόνια. Ήταν δε ένας από τους 23 διακεκριμένους πολεμιστές καταδρομείς, που εισήλθαν στον Δούρειο Ίππο και συνέβαλαν αποφασιστικά στην κατάληψη της ΤΡΟΙΑΣ. 
     Κατόπιν ηγούμενος του στρατού του πατέρα του επέστρεψε στο βασίλειο του στην Φθία, όπου ακολούθησε μια ειρηνική περίοδος βασιλεύοντας «εν ησυχία». Τότε νυμφεύθηκε την Ερμιόνη, κόρη του Μενελάου και της Ωραίας Ελένης, όπως αναφέρει ο Παυσανίας στα «Λακωνικά» του (25,1,1). Κατά την διάρκεια της βασιλείας του ανήγειρε περικαλλή ναό προς τιμήν της γιαγιάς του Θέτιδας, το «Θετίδειον» από όπου πήρε το όνομα του το κοντινό χωριό, το Θετίδειο Φαρσάλων. 
     Αργότερα μετέβη στην Ήπειρο την οποία αποίκισε ειρηνικά ιδρύοντας το βασίλειο των Μολοσσών και εγκαθιστώντας την υπερτρισχιλιετή δυναστεία των Νεοπτολεμιδών ή Πυρριδών. Κράτησε όμως επαφή με την γενέτειρα του Σκύρο, συνδέοντάς την με την Ήπειρο. Όλοι οι βασιλείς της δυναστείας των Νεοπτολεμιδών γνώριζαν ότι ήταν Αιακίδες, απόγονοι του Αιακού, Πηλέα, Αχιλλέα και του ΠΥΡΡΟΥ ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΥ.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.