Τελευταίες αναρτήσεις

23 Ιουλίου 2017

Τα οφέλη της άθλησης στην παραλία. Τι πρέπει να προσέξετε όταν γυμνάζεστε τρέχοντας στην άμμο

Του Κωνσταντίνου Λούβρου, M.D, medlabnews.gr 

Τους καλοκαιρινούς μήνες μαζί με τα μπάνια μας τη θάλασσα και τις βόλτες στην παραλία μπαίνουμε στον πειρασμό να τρέξουμε, στις αμμουδερές παραλίες. Αυτός φαντάζει και ο ιδανικός τρόπος να κρατηθούμε σε φόρμα και ίσως να κάνουμε και μερικές πιο σκληρές προπονήσεις στην άμμο. Όμως αυτό μπορεί και να μην είναι τόσο καλή ιδέα.

Για πολλούς, και συνήθως όχι και τόσο έμπειρους δρομείς, λίγα χιλιόμετρα στην παραλία ισοδυναμούν με την διατήρηση της σιλουέτας όμως αυτού του τύπου η άσκηση μπορεί να αποδειχθεί πολύ επίπονη για τα γόνατα και τους αστραγάλους. Το τρέξιμο είναι σπουδαία άσκηση αλλά είναι πολύ σημαντικό στο που τρέχεις. Το τρέξιμο στην παραλία θέλει μεγάλη προσοχή αφού οι πιθανότητες τραυματισμού εκεί είναι μεγαλύτερες. Το πρόβλημα τελικά εστιάζεται στην ίδια την άμμο η οποία είναι αρκετά ανώμαλη σαν έδαφος, σε άλλα σημεία μαλακή, αλλού σκληρή και τελικά πολύ δύσκολη στην προσαρμογή του πέλματος στο τρέξιμο σε αυτή την επιφάνεια. 

Κάτι επίσης σημαντικό είναι πως οι παραλίες σε γενικές γραμμές, παρουσιάζουν κλίση προς τη μια μεριά. Έτσι όταν τρέχουμε προς μια κατεύθυνση είναι επακόλουθο η μια μεριά του σώματος μας, αυτή προς τη μεριά της θάλασσας, να καταπονείται πολύ περισσότερο ενώ η άλλη να γυμνάζεται λιγότερο. Όπως και να έχει πάντως υπάρχει σημαντική αλλαγή στη θέση και το στυλ της άσκησης κάτι που επιφέρει διαφορετικές καταπονήσεις από αυτές που έχει συνηθίσει ο οργανισμός και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για τραυματισμούς. Από αυτή την καταπόνηση συνήθως προκαλούνται φλεγμονές στους μύες και στους τένοντες και ειδικά στις περιοχές του γαστροκνημίου και των γονάτων. Φυσικά συχνές είναι και οι περιπτώσεις διαστρεμμάτων, συνήθως στον αστράγαλο. 

Καλό είναι να αποφεύγεται το τρέξιμο με γυμνά πόδια. Αν και δεν είναι αποδεδειγμένο πως είναι καλύτερο προτείνεται να χρησιμοποιούνται αθλητικά παπούτσια και κατά το τρέξιμο στην παραλία παρά τα γεγονός ότι μπορεί να είναι λιγότερο άνετα. Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε θα προστατευτείτε και από πιθανά αντικείμενα που εάν τα πατήσετε σίγουρα θα επιφέρουν τραυματισμό όπως γυαλιά, πέτρες και άλλα αιχμηρά αντικείμενα.

Αν θέλετε να τρέξετε μερικά χιλιόμετρα στην παραλία υπάρχουν μερικές απλές συμβουλές για να αποφύγετε ανεπιθύμητους τραυματισμούς: 
- Κάντε λιγότερα χιλιόμετρα 
- Προσπαθήστε να βρείτε μια παραλία χωρίς κλίση για να τρέξετε 
- Βάλτε μια μέρα ρεπό μετά το τρέξιμο στην άμμο. 
- Επιμείνετε περισσότερες διατάσεις πριν και μετά την άσκηση. 

Ολοκληρώνοντας πρέπει να γίνει και μια ιδιαίτερη αναφορά στους «αθλητές των διακοπών». Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω καιρού είτε απλώς λόγω μειωμένης διάθεσης δεν γυμνάζονται το χειμώνα και στις λίγες μέρες των καλοκαιρινών τους διακοπών επιδιώκουν να αναπληρώνουν τον χαμένο αθλητικά χρόνο. Αυτή η κατηγορία αθλούμενων φυσικά είναι πολύ περισσότερο ευάλωτοι σε τραυματισμούς κάθε είδους και ειδικά όταν πρόκειται για περιπτώσεις άθλησης με μεγάλες καταπονήσεις όπως το τρέξιμο στην άμμο. Σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνεται αυτοσυγκράτηση, σταδιακή αύξηση των χιλιομέτρων και γενικά μεγάλη προσοχή στον όγκο των χιλιομέτρων. Καύση θερμίδων: 200- 350 kcal την ώρα, ανάλογα την ταχύτητα και το ρυθμό. 

Ποια σημεία του σώματος γυμνάζει: Αυτή η άσκηση είναι αερόβια και δε στοχεύει τόσο στη μυϊκή ενδυνάμωση. Ενισχύει την καρδιοαναπνευστική λειτουργία και βοηθάει στην καύση λίπους. 

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.