Τελευταίες αναρτήσεις

9 Ιουνίου 2017

Έννοιες Αστισμού και Παγκοσμιοποίηση (μέρος 2ο)

συνέχεια από το 1ο μέρος 

Άλλες μορφές αστικών διαδικασιών 

Αντι-αστικοποίηση, Εξ-αστικοποίηση, Αν-αστικοποίηση 
Η αντι-αστικοποίηση, μη-αστικοποίηση ή αστική αποκέντρωση περιγράφει μια διαδικασία όπου ο οικισμός χάνει πληθυσμό με μια καθαρή μετακίνηση του πληθυσμού σε μικρότερες αστικές περιοχές και αγροτικές περιοχές. Οι εν λόγω ενδείξεις επιστροφής πληθυσμού στις αγροτικές περιοχές πρωτοεμφανίστηκαν στις ΗΠΑ, και σύντομα διαπιστώθηκαν παρόμοιες τάσεις σε άλλες προηγμένες χώρες όπως ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Δυτική Ευρώπη και η Βρετανία (Pacione 2001).

Η εξ-αστικοποίηση είναι η εκτεταμένη έκδοση της προαστιοποίησης όταν φθάσει στην μεγαλύτερη έντασή της. Αντιπροσωπεύει ένα μεταβατικό στάδιο μεταξύ αστικής και αγροτικής ζωής και κυριαρχείται από κατοίκους μεσαίας τάξης. Στις ΗΠΑ, έχει απορροφήσει το 25% της πρόσφατης εθνικής αύξησης του πληθυσμού και το 60% των πρόσφατων παραγωγικών επενδύσεων. Τέσσερις κύριοι παράγοντες μπορούν να προσδιοριστούν:

- Η συνέχιση της αποκέντρωσης στην απασχόληση και η αύξηση της βιομηχανοποίησης της εξ-αστικοποίησης
- Μια λανθάνουσα αντι-αστική, αγροτική προτίμηση [‘φυσική προτίμηση’, κατά το ελληνικό μοντέλο] στο χώρο των νοικοκυριών
- Βελτίωση της τεχνολογίας που καθιστά δυνατή την εξ-αστικοποιημένη διαβίωση, και
- Πολιτική διαπίστωση που ευνοεί την ανάπτυξη της εξ-αστικοποίησης αντί για την συμπαγή ανάπτυξη (κυρίως στις ΗΠΑ) (Pacione 2001) 

Η αν-αστικοποίηση σημαίνει αύξηση του πληθυσμού ή φθίνουσα μείωση του πληθυσμού στον πυρήνα των μητροπολιτικών περιοχών. Αυτή η διαδικασία δεν έχει αναδειχθεί ακόμη ως ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των αστικών συστημάτων. Επιπλέον, η διαδικασία της αποκέντρωσης είναι πιθανό να συνεχιστεί ως ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της μετα-βιομηχανικής αστικοποίησης (Pacione 2001).

Στην Ευρώπη, η προσφορά γης κατά μήκος των αστικών περιφερειών ρυθμίζεται πιο αυστηρά και ως εκ τούτου τόσο μεγάλες προαστιακές περιοχές δεν είναι διαδεδομένες.

«Το αμερικανικό όνειρο έχει υποσχεθεί μεγάλη διάρκεια ζωής, ελευθερία, και την επιδίωξη μιας ευρύχωρης, μονοκατοικίας για μια οικογένεια στα προάστια (ακόμη και με πισίνα). Το όνειρο έχει εκτοπιστεί από τους πολύ γνωστούς κόσμους – χώρους που μαστίζονται από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τους υψηλούς φόρους, και την ρύπανση: η ειρωνεία της επέκτασης των πόλεων.» (Mitchell 2007) 


Ελεγχόμενες Κοινότητες 

Οι ελεγχόμενες κοινότητες (gated communities)[= κοινότητες πίσω από κάγκελα] είναι μια μορφή κοινοτήτων που περιέχουν ελεγχόμενους εισόδους για τους πεζούς, τα ποδήλατα και τα αυτοκίνητα. Περισσότερα από 7 εκατομμύρια νοικοκυριά -περίπου 6% του συνόλου των ΗΠΑ- βρίσκονται σε τέτοιες κατοικίες πίσω από τοίχους και φράχτες.

Περίπου 4 εκατομμύρια του συνόλου βρίσκονται σε κοινότητες όπου η πρόσβαση ελέγχεται από πύλες, κωδικούς εισόδου, κλειδο-κάρτες ή φρουρούς ασφαλείας. Οι ελεγχόμενες κοινότητες συνήθως αποτελούνται από αραιοκατοικημένους δρόμους και περιλαμβάνουν διάφορες ανέσεις. Η δημοτικότητα των ελεγχόμενων κοινοτήτων είναι σε άνοδο σε εθνικό επίπεδο στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες προγραμματισμού στέγασης (Wikipedia, El Nasser 2002). 

Ταξινόμηση των ελεγχόμενων κοινοτήτων: 

Λόγοι για να μένεις σε ελεγχόμενες κοινότητες:
- «Αισθάνομαι καθαρός και ασφαλής»
Η ελεγχόμενη πρόσβαση είναι «ένα θέμα ασφάλειας, όχι τόσο από εγκληματικά στοιχεία […]. Περιορίζει την ποσότητα των ανθρώπων που μπορούν να εισέλθουν.»
- «Είναι όμορφο, ήσυχο, ιδιωτικό.»
- «Λίγο πολύ γνωρίζεις όλους όσους έρχονται μέσα ή πάνε έξω. Υπάρχει λιγότερη κίνηση.»
- «Είναι για όλους, δεν είναι μόνο για τους πλούσιους. Τα παιδιά σας μπορούν πραγματικά να παίξουν στο δρόμο, όπως κάναμε στα παλιότερα χρόνια.»
- «Μερικοί άνθρωποι νομίζουν πως οι κλειστές κοινότητες είναι αποκλειστικές. Κάποιοι τις σκέφτονται σαν εγγύηση. Αλλά οι περισσότεροι σκέφτονται για την ιδιωτική τους ζωή.»
- «Η ελπίδα της ανόδου των τιμών ιδιοκτησιών, το δέλεαρ του γοήτρου, η επιθυμία να δημιουργηθούν εμπόδια από τις φτωχότερες γειτονιές ή μία διαφορετική φυλή (El Nasser 2002).» [νεο-αστικά γκέτο]

«Τα κίνητρα για τη διαβίωση σε μια ελεγχόμενη κοινότητα προκύπτει κυρίως από το φόβο της εγκληματικότητας και το φόβο του διαφορετικού (Le Goix 2003)» 

Κριτική

- Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για τυχόν γενική μόνιμη μείωση της εγκληματικότητας σε πλήρως οριοθετημένες κοινότητες ή σε οχυρωμένους δρόμους στην Ζώνη Ασφαλείας (Blakely, Snyder 1997).

- Τα τείχη και οι πύλες δεν σταματάνε πάντα το έγκλημα . Στην Ατλάντα, οι διαρρήκτες στόχευαν κλειστές κοινότητες το 1995. Έκλεψαν 1 εκατομμύρια δολάρια σε κοσμήματα, μετρητά και ασήμι από τουλάχιστον 90 σπίτια πριν να τους πιάσουν. Οι τοπικές συμμορίες χρησιμοποιούν συχνά το λαβύρινθο των απαγορευμένων δρόμων, προκειμένου να αποφύγουν την αστυνομία και να ελέγχουν τον τόπο τους.

- Η υγεία των γειτονιών εξαρτάται από την επαφή μεταξύ των ανθρώπων όλων των εισοδημάτων και των φυλών. Όταν άνθρωποι με υψηλότερα εισοδήματα χτίζουν τοίχους γύρω τους για να αποφεύγουν τους πιο φτωχούς, υπάρχει μικρότερη πιθανότητα να βελτιωθεί η γύρω περιοχή. Δημιουργούνται θύλακες σταθερότητας στις θάλασσες της αποσύνθεσης. Οι κλειστές κοινότητες είναι ανάθεμα για την ζωή των πολιτών.

- Αυτό που κάνουν είναι να απομονώνονται συγκεκριμένες συνοικίες από τις άλλες και από το δημόσιο χώρο (El Nasser 2002).

- Χωρίς μια κοινότητα, δεν έχουμε ελπίδα για την επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων μας, και ποτέ πραγματικά δεν κερδίζουμε τον έλεγχο των φτωχότερων γειτονιών μας (Blakely, Snyder 1997).

Όταν οι δημόσιες υπηρεσίες και ακόμη η τοπική αυτοδιοίκηση ιδιωτικοποιηθεί, όταν η κοινότητα της υπευθυνότητας σταματάει στις πύλες, η λειτουργία και η ίδια η ιδέα της δημοκρατίας απειλείται . Οι πύλες και τα οδοφράγματα που χωρίζουν τους ανθρώπους τον έναν από τον άλλο, επίσης, μειώνουν την δυνατότητα των ανθρώπων να καταλάβουν ο ένας τον άλλον και να δεσμευτούν για κάθε κοινό ή συλλογικό σκοπό. Εν ολίγοις, οι πύλες μειώνουν την ευκαιρία για κοινωνική επαφή, και χωρίς κοινωνική επαφή, αυτό το έθνος είναι λιγότερο πιθανό να εκπληρώσει το κοινωνικό συμβόλαιό του (Blakely, Snyder 1997).


Παγκόσμιες Πόλεις, Κοσμικές Πόλεις [Νέα Οικονομία]

Οι παγκόσμιες πόλεις ή κοσμικές πόλεις είναι παγκόσμια κέντρα ελέγχου και κομβικά σημεία της παγκόσμιας οικονομίας. Χρησιμεύουν ως δίκτυα συντονισμού, ελέγχου και παγκόσμιας εμπειρίας, όπως οι εγκαταστάσεις παραγωγής των υπηρεσιών στα κέντρα διοίκησης (διεθνικών επιχειρήσεων – TNC). Είναι επίσης κέντρα επεξεργασίας πληροφοριών και ελέγχου, κέντρα πληροφόρησης, και έχουν διεθνές κύρος στους πολιτιστικούς και πολιτικούς τομείς, καθώς και στον κόσμο της τέχνης.

Οι κοσμικές πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Τόκιο, το Λονδίνο αλλά και το Λος Άντζελες, το Παρίσι, η Μόσχα, το Σεούλ και το Σάο Πάολο διαθέτουν γεωγραφική συγκέντρωση των διαφόρων παγκόσμιων δραστηριοτήτων ελέγχου και είναι οι κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας ως κέντρα ελέγχου, εντολών, καθώς και διαχείρισης σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι τα κομβικά σημεία που κατέχουν από κοινού την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία. Οι παγκόσμιες πόλεις υπάρχουν ανεξάρτητα από την τοποθεσία της πόλης (Bronger 2004, Kraas 2007, Sassen 1991). 

Επτά χαρακτηριστικά μιας παγκόσμιας πόλης: 
- Βάση για τα κέντρα διοίκησης των διακρατικών επιχειρήσεων (TNCs)
- Σημαντικό οικονομικό κέντρο
- Κέντρο του τομέα της ταχείας ανάπτυξης των υπηρεσιών με προσανατολισμό τις επιχειρήσεις
- Τόπος των διεθνών οργανισμών
- Σημαντικό κομβικό σημείο των μεταφορών και της κυκλοφορίας
- Κέντρο της βιομηχανικής παραγωγής
- Πόλη με σημαντικό πληθυσμό

Οι περισσότερες από τις λεγόμενες παγκόσμιες ή κοσμικές πόλεις βρίσκονται μέσα στην παγκόσμια τριάδα (Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Ασία). Εκτός των «τεσσάρων μεγάλων», οι περισσότερες από τις παγκόσμιες πόλεις έχουν μόνον εν μέρει παγκόσμιες λειτουργίες διοίκησης και θα μπορούσαν επομένως να ονομάζονται παγκόσμιες πόλεις υπό κάποιους όρους. Έχουν παγκόσμιες λειτουργίες μόνο σε ορισμένους τομείς της οικονομίας και του πολιτισμού. Το Λος Άντζελες, η μητρόπολη της μεγάλης οθόνης, για παράδειγμα, οφείλει την υψηλόβαθμη θέση της κατά κύριο λόγο με τη σημασία της ως ένα από τα πιο σημαντικά αεροδρόμια και ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου (Bronger 2004). 

Οι τέσσερις κοσμικές πόλεις: Νέα Υόρκη, Παρίσι, Τόκιο και Λονδίνο 

Κυριολεκτικά, οι παγκόσμιες πόλεις ή «κέντρα διοίκησης διεθνούς κύρους«, «παγκόσμιες πόλεις με εκτελεστικά καθήκοντα» είναι μόνο οι «τέσσερεις μεγάλες»: Νέα Υόρκη, Παρίσι, Τόκιο και Λονδίνο.

Αυτές οι πόλεις αποτελούν το κλειδί για την παγκοσμιοποίηση. Οι παγκόσμιες αστικές οικονομίες βασίζονται σε προηγμένες υπηρεσίες προς τους παραγωγούς, όπως η χρηματοδότηση, οι τραπεζικές συναλλαγές, ασφαλιστικές εταιρίες, το δίκαιο, η παροχή συμβουλών διαχείρισης, η διαφήμιση και άλλες υπηρεσίες. Η τεχνολογική επανάσταση κατέστησαν δυνατόν, αυτές τις ταχείες διασυνδέσεις και επικοινωνία. 

Οι πόλεις που έχουν μετατραπεί σε κέντρα παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας:

Οικονομικά: Φρανκφούρτη, Χονγκ Κονγκ, Άμστερνταμ, Σιγκαπούρη, Σάο Πάολο, Σανγκάη
Μεταφορές: Dubai, Rotterdam Πληροφοριακές τεχνολογίες: Bangalore, Seattle, Silicon Valley (UN-HABITAT 2001) Πηγή 

+-: Για πολλούς ανθρώπους η νέα τάξη πραγμάτων, η παγκοσμιοποίηση δηλαδή, παραμένει ένα συγκεχυμένο τοπίο. Ο συνειρμικός αναγνώστης όμως, είναι σε θέση να σχηματίσει μια αρκετά ξεκάθαρη εικόνα για τα σχέδια ομογενοποίησης των κοινωνιών.

Στο καινοφανές ερώτημα “κι εγώ τι μπορώ να κάνω;” δεν μπορεί να δώσει απάντηση το 80% των καταναλωτών του κόσμου αλλά μόνο ένα μικρό εν δυνάμει μέρος από το υπόλοιπο 19%, για να ακολουθήσει μετά, η μάζα. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το νέο θα έχει ελληνική πολιτισμική χροιά που αυτή τη φορά ξανά θα συνθέσει Κοσμοπόλεις! Για την ώρα όμως μη ρωτήσετε από που αντλώ αυτή τη σιγουριά της τοποθέτησής μου. Δεν είναι της ώρας αλλά πρόταση υπάρχει, και για την ώρα αρκεστείτε σε αυτό:

Ο πολιτισμός του πνεύματος είναι καθήκον και προορισμός! «Η Ελλάδα, ως μητέρα της Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, έχει υποχρέωση να ξαναζωντανέψει, πάνω σε νέα δεδομένα, τις αξίες και την κοινωνική ηθική της Δημοκρατίας και των Προσωκρατικών. Όλοι μας θεωρούν αδύνατους, φτωχούς, αλλοτριωμένους.. από τη λάμψη του πρόσκαιρου πλούτου. Μας θεωρούν ανίκανους να χτίζουμε πολιτισμούς. Σε όλους αυτούς απαντάει ο Οδυσσέας Ελύτης:

 «Κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες φίλε μου, όσοι δεν ένοιωσαν ποτέ, με τι σίδερο, με τι πέτρες, τι αίμα, τι φωτιά.. χτίζουμε, ονειρευόμαστε και τραγουδούμε!’»

Η επανάσταση του πνεύματος, είναι μονόδρομος!

Όσο για το άρθρο, επισκεφτείτε τις Πηγές για να διαπιστώσετε το γλωσσικό ελληνικό φλου ιδίωμα που απευθύνεται στους νεοέλληνες μαθητές του γυμνασίου, προετοιμάζοντας κατάλληλα τους ρόλους για το σκηνικό του παγκόσμιου ‘θέρετρου’, ωστόσο μην παραλείψετε να κάνετε και σεις μια σύνδεση με τα εννοούμενα της τελευταίας παραγράφου.

[…]Walter J. Freeman: Οι εγκέφαλοί μας είναι αυτο-οργανωνόμενα δυναμικά συστήματα. Η αντίληψη του κόσμου δεν αποτελεί κατασκευή αναπαράστασής του στον εγκέφαλο αλλά δυναμική δόμηση του εγκεφάλου στη βάση προθέσεων, υποθέσεων και αισθητικής ανάδρασης προς αυτές. Κατά συνέπεια οι εγκέφαλοί μας αποκλίνουν συνεχώς σε δικά τους πλαίσια αναφοράς απροσπέλαστα από τους άλλους. Πώς τότε είναι δυνατή η κοινωνία, η οικογένεια, η φιλιά, ο έρωτας; Οι δεσμοί με άλλους και η κοινωνικοποίηση απαιτεί ειδική συλλογική λήθη και συλλογική μάθηση.
Προϋποθέσεις: κατάσταση ειδικού stress που εκλύει νευροχυμικούς παράγοντες στον εγκέφαλο (πεπτίδια αρχικά συνδεόμενα με την γέννα και το δεσμό των γονέων, π. χ. ωκυτοκίνη).


[…]Το λάθος είναι ότι δεν έχουμε «ξεσηκωθεί» εμείς οι δάσκαλοι. Και το εννοώ αυτό, από το δημοτικό έως το Πανεπιστήμιο.
Δεν πρέπει οι μαθητές να χάσουν την επαφή με τον γραπτό λόγο. Εκεί όπου οι μαθητές -και όλοι οι άλλοι βέβαια-, διαβάζουν, ανακαλύπτουν τη χαρά της γνώσης. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, διατυπώνουν με σαφήνεια και εμπεριστατωμένα τις απόψεις τους. 

το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.