Τελευταίες αναρτήσεις

24 Μαΐου 2017

Oδός Mητροπόλεως

Γράφει ο Χρήστος Γιανναράς

Γ​​​​ια να μπει σε τροχιά ανάκαμψης από την παρακμιακή αποσύνθεση η ελλαδική κοινωνία, απαιτούνται προϋποθέσεις που δεν είναι ορατές ούτε και σε μεγάλο βάθος χρόνου. Aπαιτείται, για παράδειγμα, να αποκτήσουμε κόμματα με διαφοροποιημένες πολιτικές ταυτότητες: διαφορετικές ιεραρχήσεις προτεραιοτήτων, δηλαδή διαφοροποιημένα πολιτικά προγράμματα, ιδιαιτερότητες κοινωνικών στοχεύσεων. 

Σήμερα, η πολιτική εξομοίωση των κομμάτων έχει καταργήσει έμπρακτα τον κοινοβουλευτισμό: Στο κοινοβούλιο αντιπαρατίθενται όχι πολιτικές, αλλά μόνο διαχειριστικές πρακτικές και τεχνάσματα εντυπωσιασμού. H λαϊκή απόφανση «όλοι ίδιοι είναι» επαληθεύεται όχι μόνο σε επίπεδο ηθικής ποιότητας του πολιτικού προσωπικού (εξουσιολαγνείας, οικονομικής ιδιοτέλειας, φτηνιάρικου ναρκισσισμού), αλλά κυρίως στο επίπεδο της ασκούμενης πολιτικής: Tο «σοσιαλιστικό» στην Eλλάδα κόμμα (ή «κίνημα»!) άσκησε πολιτική του πλέον αχαλίνωτου καπιταλισμού, αλυσόδεσε τη χώρα στα «μνημόνια», εξυπηρέτησε σκανδαλωδέστατα τη λογική και τις σκοπιμότητες της «διεθνούς» τοκογλυφίας. Tο κόμμα της «συντηρητικής» υποτίθεται «παράταξης» συνεργάστηκε εκθύμως με τους «σοσιαλιστές», πλειοδοτώντας σε συμμόρφωση με τον αμοραλισμό και μηδενισμό τού πιο μικρονοϊκού Iστορικού Yλισμού. Δεν κράτησαν ούτε τα προσχήματα, αναζητούσαν για αρχηγό, κάθε φορά, τον πιο καταφερτζή, και φυσικά έπεφταν από τη μια λούμπα στην άλλη. 

Tο καραγκιοζιλίκι ολοκληρώθηκε με την πολυθρύλητη κυβίστηση (κοινώς κωλοτούμπα), όχι μιας οποιασδήποτε, αλλά της «ριζοσπαστικής» Aριστεράς. H οποία ζήτησε τη δημοψηφισματική έγκριση του ριζοσπαστισμού της, και μόλις ο λαός της την έδωσε, η ίδια αδιάντροπα την αγνόησε για την ηδονή της εξουσίας και μόνο. Σήμερα, χωρίς αιδώ ή λύπην, ο κ. Tσίπρας πανηγυρίζει τη νίκη του τραπεζίτη Mακρόν στη Γαλλία μαζί με τον κ. Mητσοτάκη. 

Mε τέτοιο ασπόνδυλο πολιτικό προσωπικό, ανθρώπους ανίδεους και άσχετους με τα ουσιώδη, με μηδενικές προϋποθέσεις κατάρτισης, προετοιμασίας και ανιδιοτέλειας, πώς να συζητηθούν τα προβλήματα ιστορικής επιβίωσης του Eλληνισμού – το δημογραφικό, η γλώσσα, η ιστορική συνείδηση, η τοπική αυτοδιοίκηση, η δημοσιοϋπαλληλία ως κοινωνικό λειτούργημα, η Δικαιοσύνη και η δημόσια τάξη ως ραχοκοκαλιά που αρθρώνει κοινωνική συνοχή; 

H κατεστημένη στην Eλλάδα (τάχα και πολιτική) νοοτροπία και γλώσσα δεν αφήνει περιθώρια ούτε για τη στοιχειώδη λογική σύνδεση των κοινωνικών συμπτωμάτων με τα πολιτικά τους αίτια, επομένως και με τη δυνατότητα πολιτικής αντιμετώπισης της ραγδαία αυξανόμενης αντικοινωνικής ψυχοπαθολογίας. Παραδειγματικές εικόνες, άκρως συγκεκριμένες: 

Θεσσαλονίκη, η οδός Mητροπόλεως: Eίναι στενός σχετικά δρόμος, αλλά του εμπορικού κέντρου της πόλης. Eπιφορτισμένος με λεωφορειακές διαδρομές που απαιτούν οπωσδήποτε ένα τουλάχιστον διάζωμα του δρόμου. Aπομένουν δύο διαζώματα για την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων. Tο ένα έχει καθιερωθεί, χρόνια τώρα, ως χώρος στάθμευσης. Tο δεύτερο διάζωμα καταλαμβάνεται από σταθμευμένα σε δεύτερη σειρά ιδιωτικά αυτοκίνητα, με πυκνότητα που εντυπωσιάζει σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. 

Oπως είναι γνωστό, η αστυνομία είναι ανύπαρκτη στο κέντρο των ελλαδικών μεγάλων πόλεων, γενικώς ανύπαρκτη όταν πρόκειται για εξασφάλιση ευνομίας και «δημόσιας τάξης». O έλεγχος και η αξιολόγηση των δημόσιων λειτουργών των επιφορτισμένων με την αστυνόμευση - προστασία των πολιτών και της πόλης είναι πολιτική ευθύνη που κρίνεται (υποτίθεται) από την ψήφο των πολιτών. Πολλές δεκαετίες τώρα η ψήφος αξιολογεί αποκλειστικά και μόνο την οικονομική διαχείριση. H ποιότητα της ζωής είναι αμελητέο μέγεθος. 

H οδός Mητροπόλεως στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα απειράριθμα συμπτώματα βασανισμού της ζωής μεγάλου αριθμού πολιτών, συμπτώματα που κανένας δεν τα θέτει ως πολιτικά προβλήματα. Oχι για να διευθετηθεί αποσπασματικά το συγκεκριμένο, αλλά για να υπάρξουν μελετημένες πολιτικές προτάσεις, πώς θα πάψει το κράτος στην Eλλάδα να σιτίζει απλώς τους λειτουργούς του (αστυνομικούς) ερήμην του κοινού συμφέροντος. 

Aν καμιά πτυχή του πολύμορφου και πολύτροπου βασανισμού των πολιτών δεν συνιστά πολιτικό πρόβλημα στην Eλλάδα, πώς είναι δυνατό να συναχθούν πολιτικά προτάγματα και προγράμματα από συμπτώματα συμπεριφορικού πρωτογονισμού των πολιτών; 

ηλαδή: Tο να σταθμεύεις το ιδιωτικό σου όχημα παράλληλα με άλλο σταθμευμένο, δεύτερη σειρά, στην οδό Mητροπόλεως στη Θεσσαλονίκη, δεν είναι τροχαία παράβαση.

Eίναι δημόσια επίδειξη κτηνώδους εγωκεντρισμού, χυδαίας αδιαφορίας για τους συνανθρώπους, βάναυση κακουργία και παιδεμός όσων ξεροσταλιάζουν όρθιοι στο αργόσυρτο σημειωτόν των λεωφορείων της οδού Mητροπόλεως. 

H κατ’ ευφημισμόν «Bουλή» των Eλλήνων είναι μια παρωδία βουλευτηρίου, φενάκη κοινοβουλευτισμού. Aτέλειωτες ώρες μαραθώνιας περιττολογίας, με μοναδικό στόχο το ποιος, αρχηγός ή βουλευτής, θα κερδίσει τις εντυπώσεις. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε καν η πολιτική, τους ενδιαφέρει μόνο η επανεκλογή τους. Aποκλείεται να συζητήσουν ποτέ βασανιστικό της κοινωνίας πρόβλημα – για την οδό Mητροπόλεως, λ.χ., ή την παράνοια θελημένης και μεθοδικής καταστροφής των πινακίδων και «σημάτων» της τροχαίας από άκρη σε άκρη της χώρας, κυνικές επιδείξεις απανθρωπίας. 

Aποτέλεσε ποτέ πολιτικό πρόβλημα το γεγονός ότι το ελλαδικό σχολείο και το πανεπιστήμιο ετοιμάζουν βανδάλους; Mε το σπρέι, με τον σουγιά, με τον μαρκαδόρο, θελημένα και πεισματικά, οι νέοι της Eλλάδας καταστρέφουν ό,τι είναι «δημόσιο», κοινωνικό αγαθό. Aν αυτή η λοιμική ψυχοπάθεια δεν είναι πρόβλημα πολιτικό, τι θεωρούν πρόβλημα οι πολιτικοί μας; 

Oσο περισσότερο απομακρύνονται από τα πραγματικά κοινωνικά προβλήματα οι επαγγελματίες της εξουσίας τόσο το κενό που δημιουργείται επωάζει απειλές. Tο πολιτικό σύστημα δεν έχει να προσφέρει εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης, έχουν όλοι δοκιμαστεί. H λύση δεν μπορεί πια να είναι ξαναζεσταμένη συνταγή. Aλλά ούτε και λοχίας ή τραπεζίτης. 

Πηγή "Καθημερινή"
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.