3 Μαΐου 2017

Τό «περίεργο» Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς

Τοῦ Γιώργου Κακαρελίδη
Καθηγητοῦ Ἐφαρμογῶν στὴν Ἐπιχ. Ἔρευνα και Στατιστική τοῦ ΤΕΙ Δυτ. Ἑλλάδος 

Ἔχει πάρει φόρα ὁ ὑπουργός Παιδείας καὶ τῇ προτάσει, «πάντα», τοῦ « περίεργου» ΙΕΠ ἔχει βαλθῇ νὰ μετατρέψη Θρησκευτικά, Ἱστορία, Κλασσικούς, σέ ... «λεξικά» ἐγκυκλοπαιδικά.

Ἐπιτρέψτε μου νὰ ἐπιμένω, ὅτι μιά πραγματική Πολιτεία μπορεῖ νὰ θεμελιωθῇ μόνο ἐπέκεινα, σὲ πλαίσο ἀναφορᾶς ἐκτός τῆς διαστάσεώς της.Δηλαδή στόν χῶρο τοῦ ἱεροῦ, τῆς Μεταφυσικῆς τοῦ Πολιτισμοῦ ποὺ ἐκπροσωπεῖ. Ἀλλοιῶς πάπαλα, μέ πρώτη πρώτη, τὴν Δικαιοσύνη.

Συνεπῶς τόν πυρῆνα τοῦ ἱεροῦ αὐτοῦ λόγου της, ὀφείλει κάθε Πολιτεία νὰ μεταλαμπαδεύῃ στά παιδιά της ὡς ὑποψήφιους Πολῖτες της. Καί ἀφοῦ δι' αὐτοῦ καὶ τῶν ὑπολοίπων στοιχείων τοῦ πολιτισμοῦ της, οἱ νέοι ἑδραιωθοῦν, ἔχουν τότε τὴν δυνατότητα νὰ γνωρίσουν ὅ,τι ἄλλο «σύγχρονο» "κυκλοφορεῖ".

Γιατί δὲν κάνουμε στά παιδιά Ριμάνειο Γεωμετρία καί ἐπιμένουμε δώδεκα χρόνια στὴν Εὑκλείδια; Ἤ Φυσική σχετικότητος ἀντι "κλασσική" Φυσική; Ἥ παρουσιάζομε συνέχεια στούς ὑπολογισμούς τό Πτολεμαϊκό σύστημα, ἀντί τό Κεπλέριο; Διότι πρέπει νὰ μάθουν νὰ πατᾶνε πρῶτα σὲ ὤμους γιγάντων.

Αύτὰ τά (καὶ συνταγματικά), στοιχειώδη, ποὺ συνθέτουν μία ζῶσα Πολιτεία, ὀφείλει κάθε κυβερνῶν νὰ ἐκτελῇ ἀπαρέγκλιτα, Ἀπὸ τὸν καιρό τοῦ Ὁμήρου.

Ὅμως ἀκόμη καί τόν Ὅμηρο οὐσιαστικά κατήργησαν, διδάσκοντας μισή ραψωδία ὅλη κι'ὅλη, μὲ ἀποτέλεσμα τό μόνο ἔπος ποὺ ἔχουν ἀναγνώσει ὁλόκληρο, οἱ μαθητες εἶναι τό ... Troy! Παρ'ὅτι ὅλοι οἱ ξένοι ἐπιστήμονες διακηρύττουν "σέ μιά καταστροφή, ἄν μόνο ἕνα βιβλίο τῆς ἀνθρωπίνης παραγωγῆς, μποροῦσε νὰ διασωθῇ, τότε αὐτό θὰ πρέπῃ νὰ εἶναι ὁ Ὅμηρος".

Ἄς μὴν συζητήσουμε γιὰ τό κυριολεκτικά ὡς φολκλόρ παρουσιαζόμενο, τῆς Ἀντιγόνης τοῦ Σοφοκλέους. Μέ "παράδειγμα" αὐτό ποὺ ἀμόλυσε ὁ Πρωθυπουργός στό εὐρωκοινοβούλιο, ἐπικαλούμενος τόν Σοφοκλῆ: ὅτι ὑπέρτατο εἶναι τό δίκιο τῶν ἀνθρώπων(sic)!  Διότι δὲν θὰ μποροῦσε νὰ πῇ τέτοιες ἀ-νοησίες ὁ Σοφοκλῆς, ὁ ὁποῖος ἁπλᾶ, εἶπε: Οὐδὲ σθένειν τοσοῦτον ᾠόμην τὰ σὰ κηρύγμαθ᾽, ὥστ᾽ ἄγραπτα κἀσφαλῆ θεῶν νόμιμα δύνασθαι θνητὸν ὄνθ᾽ ὑπερδραμεῖν (Σοφ. Ἀντιγ. 453-455). Δηλαδή, «οὔτε φανταζόμουν ὅτι τὰ δικά σου κηρύγματα [ἀποφάσεις, νόμοι] ἔχουν τόση δύναμη, ὥστε νὰ μπορῆς ἐσύ, ἄν καὶ θνητός, νὰ ξεπεράσῃς τοὺς ἄγραφους καὶ ἀπαρασάλευτους νόμους τῶν Θεῶν». Τό χειρότερο εἶναι ὅτι δὲν τοῦ πέρασε κἄν ἀπὸ τὴν σκέψη ὅτι δὲν μπορεῖ ποτέ νὰ εἶναι ὑπέρτατο τό ἀνθρώπινο.

Ἔχουν τόσα νὰ μάθουν τὰ παιδιά: Ὅμηρο, Θουκυδίδη,  Πλάτωνα, Ἀριστοτέλη, Καινή Διαθήκη, Ἐπιστολές Παύλου, γραπτά Τριῶν Ἰεραρχῶν, Γρηγορίου Παλαμᾶ, κλπ, ποὺ ὅμως κάνουν ... τζίζ γιατι δημιουργοῦν Πολῖτες με κεφαλαῖο Π κι’ὄχι κιμᾶ γιά τίς κρεατομηχανλες τῆς ΝΤΠ. Καὶ παρέλκουν τὰ ζέν, τά Κοράνια, ἡ παγκόσμια ἱστορία, τό τοπικό φολκόρ καὶ ἄλλα, ποὺ συσκοτίζουν τά προσληπτέα νάματα τοῦ Ἑλληνικοῦ Πολιτισμοῦ.

Μὴν ξεχνᾶμε ὅτι μιλᾶμε γιὰ τό Ἑλληνικό Κρατος καί γιά παιδιά καί διαδικασία μάθησης, ποὺ ἀπαιτοῦν μικρές ἐπαναλαμβανόμενες δόσεις γνώσεων μέ ξεκάθαρο στόχο. Δὲν εἶναι ἐρευνητές μεταπτυχιακοί, ποὺ κάνουν ἐργασίες ἐπὶ πολύ συγκεκριμένου καὶ περιορισμένου ἀντικειμένου ἔρευνας. Ποὺ ξέρουν ὡς ἐπιστήμονες, νὰ παραμένουν οὐδέτεροι, στόν ἐπιστημονικό τους λὀγο. Οἱ περισσότεροι τοῦ ΙΕΠ ἔχουν ξεχάσει τὴν δυνατότητα πρόσληψης τῆς παιδικῆς ἡλικίας καί τὶ σημαίνει διδασκαλικός χρόνος. Γι' αὐτό καί τὰ ὡρολόγια προγράμματα καί βιβλία εἶναι γιὰ τὰ μπᾶζα. Εἰδικά γιὰ τὰ βιβλία, ποὺ ἔχω διαβάσει ἀναγκαστικά λόγῳ .. παιδιῶν, προτείνω οἱοδὴποτε βιβλίο ἔχει γραφῆ ἀπὸ συγγραφική ὁμάδα (sic), (μέ ἐπιβλέποντες μάλιστα πανεπιστημιακούς καὶ συντονιστές, νὰ πεταχτῇ πάραυτα στὰ σκουπίδια ὡς αὐτονοήτως κραυγαλέα ἀ-νοησία (παγκόσμια πρωτιά, ἔ!).

Ἀλλά τὰ λεφτά βλέπετε εἶναι .... πολλά. Καί κυρίως τὰ ἀνταλλάγματα. Μέ ἐννοεῖτε.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.