Τελευταίες αναρτήσεις

22 Απριλίου 2017

Έξυπνη Παιδεία και Μουσική

Γράφει ο Νίκος Λυγερός 

Στο πλαίσιο της Έξυπνης Παιδείας είναι δυνατόν να προσεγγίσουμε με τρόπο διαφορετικό την μουσική. Το παράδειγμα που θα μελετήσουμε αφορά στην κλασική μουσική, αλλά εφαρμόζεται και σε άλλες από τη στιγμή που έχουν σταθερά δομικά στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα η μέθοδος αφορά τον αυτοσχεδιασμό. Οι εφαρμογές έχουν γίνει στο πιάνο, στο όργανο, στο τσέλο και το βιολί. Η αρχική ιδέα είναι ότι ο αυτοσχεδιασμός δεν είναι μια τυχαία διαδικασία και ακολουθεί συστήματα, δομές, υποδομές. Και αυτά μπορούν να ενσωματωθούν σε μια υπερδομή που εξετάζει εξαντλητικά όλες τις πιθανές περιπτώσεις στο πεδίο δράσης ενός οργάνου. 

Έτσι είναι δυνατόν να δημιουργηθούν απλές ασκήσεις που οδηγούν εξελικτικά σε πολύπλοκες με βάση των εννοιών της κλιμάκωσης, της συμμετρίας, της αντιστοιχίας, της παραλλαγής, της περιοδικότητας, της παλινδρόμησης, της ισομορφίας, της περιστροφής, της μετάθεσης. Και αυτές στη συνέχεια μπορούν να συνδυάζονται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας και την ικανότητα του μαθητή αξιοποιώντας τις δυνατότητες των δακτύλων του. Για να γίνει πιο κατανοητό το πεδίο μέσα στο οποίο θα ενταχθεί η δράση ακολουθεί ένα θεμελιακό στοιχείο της μεθοδολογίας που αφορά στο δεξί χέρι στο πιάνο. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια δομή ασκήσεων που επιτρέπουν ταυτόχρονα την συγκέντρωση επιπλέον από το γεγονός ότι είναι δομές που θα βοηθήσουν την prima vista λόγω εξοικείωσης. 

πηγή 

Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής  

Εσωτερική ανθεκτικότητα

Εσωτερική ανθεκτικότητα χρειάζεται πάντα μόλις αρχίζει νέα αποστολή γιατί οι πιέσεις είναι μεγάλες και ο στόχος μοναδικός έτσι κάθε κίνηση έχει τον λόγο της για να ζήσει η πράξη που αλλάζει τη φάση γι’ αυτό και μακριά να είσαι προετοιμάσου αφού μόλις έρθω θ’ αρχίσει η μάχη. 

πηγή 

Δείτε επίσης TRACTION Trailer με τον Κώστα Στεφανή, 23/04/2017. Skai tv  ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.