Τελευταίες αναρτήσεις

8 Μαρτίου 2017

«Ἡ πόρσε ἤ τὰ μυαλὰ στὰ κάγκελα»

Τοῦ Γιώργου Κακαρελίδη
Καθηγητοῦ Ἐφαρμογῶν στὴν Ἐπιχ. Ἔρευνα & Στατιστική τοῦ ΤΕΙ Δυτ. Ἑλλάδος 
kakarelιdis@gmail.com 

Τά μυαλά, πρῶτον κυριολεκτικά (γιά τά παιδιά κι ὄχι μόνο) καί δεύτερον μεταφορικά (γιά τοὐς γονεῖς, κι’ ὄχι μόνο). Ἐξηγοῦμαι:

Τό τραγικό συμβάν μέ τήν πόρσε, δὲν ἦταν τυχαῖο. Οὔτε ἔφταιγε ἡ «κακιά στιγμή», ἀλλά ἦταν ἀτύχημα ἐν ἀναμονῇ. Οἱ βάσεις γιά τό φονικό αὐτό, εἶχαν τεθῇ πολύ πρίν. Τότε, ποὺ ἄρχισε ἡ μετατροπή τῆς Παιδείας σὲ ταχύρρυθμη κατάρτιση. Ὅταν ἄφρονες κατελάμβαναν πολιτικούς θώκους στό Παιδείας, ὅταν Παιδαγωγικὰ Ἰνστιτοῦτα εὐθυγραμμίζονταν μέ τίς .... ἀξιώσεις καὶ ὅταν σύμβουλοι, δάσκαλοι καὶ καθηγητάδες ὑπέκυπταν στὶς τραγικές ἀνοησίες μεταστροφῆς τῶν στόχων τῆς Παιδείας, τῆς Ἐκπαίδευσης καὶ τῶν δοκιμασμένων στό χρόνο παιδαγωγικῶν μεθόδων.

Θέατρο, εἶχε πῇ κάποιος, εἶναι ἕνα κείμενο, ἕνας ἠθοποιός (διδάσκαλος) κι ὁ θεατής (μαθητής). Ἄν λείπῃ κάτι ἀπὸ αὐτά, τότε δὲν εἶναι θέατρο, δὲν εἶναι διδαχή, δέν εἶναι σχολειό. Ἄν δὲν ἔχῃς Ἀντιγόνη, Πέρσες ἤ Ὄρνιθες, ἔχεις σχολειό τῆς πλάκας. Τό πρῶτο ποὺ ἔκαναν οἱ ξιπασμένοι τοῦ ἀΠαιδείας, ἦταν νὰ καταργήσουν τὰ Κείμενα καὶ νὰ τὰ άντικαταστήσουν μέ .... διαφάνειες, σλάϊντς. Ἔπαψαν ἔτσι τὰ παιδιά νὰ ἀσκοῦνται στήν Θεωρία, νὰ ἐκτίθενται στά Γιατί καί Πῶς, τῆς γνώσεως. Ἔπαψαν ὄχι μόνο ὡς παιδιά, ἀλλά καὶ ὡς μεγάλοι, ἀργότερα, νὰ ἀναρωτιοῦνται περί τῆς ἀρχῆς ἤ τῆς ὀρθότητος κάθε λόγου· καί μάλιστα σὲ μιά χώρα, ποὺ μόνιμα ἀμφισβητοῦσε, ὄχι μόνο κάθε εξουσία, ἀλλά καλά καλά καὶ τόν ἴδιο τὸν Θεό της. Ἀναπόφευκτη κατάληξη, οἱ μνημονιακές καταστάσεις, ποὺ δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο, παρὰ τὰ ἀπόνερα τῶν παγκοσμιοποιητικῶν καὶ πολυπολιτισμικῶν ἠλιθιοτήτων. Γιατί χάθηκε, μέ ἄλλα λόγια, τό μέτρο κρίσεως.

Τό δεύτερο ποὺ ἔκαναν, ἦταν νὰ καταργήσουν κάθε πειθαρχία καί κάθε ὅριο. «Πρῶτα ὁ μαθητής» διεκήρυττε πολυπράγμων Ὑπουργός καὶ ἀναμασοῦσαν χορωδιακά τὰ ἔμφοβα τσιράκια. Πειθαρχία καὶ ὅρια δὲν εἶναι καταναγκασμός. Τὸ πρῶτο ἀφορᾶ λογικὴ ἀποδοχὴ Ἀρχῶν, ὄχι ἀγελαία ἐπίκυψη. Τό δεύτερο ἀφορᾶ τὴν ἐπίγνωση τῶν δυνατοτήτων, ποὺ μόνο μὲ συνεχῆ ἐξάσκηση μπορεῖ νὰ προκύψη. Γι’αὐτό καὶ οἱ Ἕλληνες πρόγονοι ἦσαν ἐξαιρετικά ἐπιφυλακτικοί στὴν χρήση τῆς τεχνολογίας, παρ’ ὅτι τὴν ἐφήρμοζαν.

Τὶ ἔκαναν σχολειά καί γονεῖς μὲ τὴν κατάργηση τῶν ὁρίων;  Μετέτρεψαν τὴν τεχνολογία, ἀπὸ ὑποβοήθημα γιά τὴν μείωση τοὺ ἀνθρώπινου βασάνου, σὲ καθημερινότητα. Ἔτσι ἀντί νὰ μαθαίνουν τὰ παιδιά γραπτό, δηλαδή ἐπιστημονικό, λόγο, μαθαίνουν ὀπτική καί μόνο, ἀναγνώριση γραμμάτων, στά ταμπλέτα τους. Ἀντί νὰ συν-παίζουν, νὰ τσακώνονται στό στίβο τῆς ἀλάνας, παίζουν μονήρη στήν καθοδηγούμενη εἰκονικότητα, ἄνευ ἁπτῶν ἄμεσων ἐπιπτώσεων, τῶν παιχνιδομηχανῶν. Ἀντί νὰ ἀσκοῦνται στόν λόγο καὶ νὰ δοκιμάζονται στὶς σχέσεις, πρόσωπο μέ πρόσωπο, ἀσκοῦνται στὴν ἐκπομπή μηνυμάτων, ἀπὸ τὴν μιά ἀτομικότητα στὴν ἄλλη, στέλνοντας συνέχεια πόζες, γιά τό τί κάνουν .... τώρα!

Οἱ γονεῖς κι οἱ δάσκαλοι, ἀνταλάσσουν τὴν ἀδυναμία τους ἤ ἀπροθυμία τους νὰ ὑποδείξουν  ἀθλήματα σχέσεων, διά τοῦ παραδείγματος καὶ τῆς διδασκαλίας, μέ «τεχνητούς» συντρόφους τῶν παιδιῶν τους. Μὰ σ’αὐτά, ἰσχύει ὅτι καὶ στόν κληρονομημένο πλοῦτο ἤ στὴν κληρονομημένη ἐξουσία: ἁπλῶς καταστρέφει! Γιατί δὲν ἀσκήθηκαν σταδιακά σὲ δαύτην. 

Ἡ Τεχνολογία καί ἡ Ἐπιστήμη κατασκευάζουν λαμπρὰ τεχνήματα, ὅπως τὴν πόρσε. Μόνο ποὺ δὲν μποροῦν νὰ μᾶς ἀσκήσουν σ’αὐτά, οὔτε νὰ μᾶς ποῦν πῶς νὰ μὴν τὰ χρησιμοποιήσουμε. Ἁλλά ἡ ἄσκηση ἀπαιτεῖ πολύ προσωπικό χρόνο, πολύ προσεκτικά, ἐπαναλαμβανόμενα βήματα, ὥστε μυαλό καὶ μῦες νὰ συντονίζονται. Ἀλλοιῶς καραδοκεῖ ἡ Φιγούρα μὲ τό δρεπάνι, καγχάζοντάς μας, γιά τό ἀνόητο, ὁλοκληρωτικό ξωπέταγμα, παραδείγματος ἐπιστήμης, πολιτισμοῦ καὶ λειτουργίας, δηλαδή Στάση Ζωῆς, 35 αἱώνων, μέ ἕνα μόλις 2. Κρῖμα.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.