17 Φεβρουαρίου 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΑ ΚΥΠΡΙΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΡΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΚΥΡΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΡΜΕΥΤΗ ΠΕΡΙ ΕΝΩΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ

Παρόλο που είμαι 17 χρονών μαθητής και όχι επί καθήκοντι φιλόλογος, προβληματίστηκα για το κείμενο σας που δημοσιεύτηκε σε διάφορα ΜΜΕ.

Αρχικά, δυσκολεύτηκα να καταλάβω πώς η αναφορά σας σε «λαούς που πέρασαν από πάνω μας», οδηγεί σε «ντοπάρισμα μίσους». Δυσκολεύτηκα επίσης να καταλάβω το συλλογισμό «Η Αγγλία μας χάριζε στην Ελλάδα και αυτή δεν μας ήθελε». Θα σας διέφυγε η έννοια του υπόβαθρου και των περιστάσεων που πλαισιώνουν μια απόφαση, όπως μάλλον θα σας διέφυγε και το συχνότατο φαινόμενο που φέρνει πολιτικές ηγεσίες σε σύγκρουση με το λαϊκό αίσθημα και τις παλλαϊκές αξιώσεις. Το ότι η πολιτική ηγεσία του Ελλαδικού Κράτους – λανθασμένα – αρνήθηκε την πρόταση της Αγγλίας, σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει την «Ελλάδα», γιατί Ελλάδα δεν είναι οι πολιτικοί ηγέτες της και τα λάθη που εκ των υστέρων κρίνουμε ότι διαπράττουν αυτοί… Αλίμονο. Εξάλλου ολόκληρη η Ελλάδα παλλόταν από αιματηρές διαδηλώσεις κατά την διάρκεια του Αγώνα του 1955-59 και υπάρχουν περιπτώσεις που Ελλαδίτες έχασαν την ζωή τους, κατά την διάρκεια των διαδηλώσεων, για να συμπαρασταθούν στο δίκαιο αίτημα των Κυπρίων για αυτοδιάθεση και Ένωση με την μάνα Ελλάδα (π.χ. 9/5/1956, Αθήνα). Παραμένει αδιαμφισβήτητο πως η απόρριψη του αιτήματος των Κυπρίων για Ένωση, δεν μπορεί να υποσκάψει την αξία του, τις θυσίες που έγιναν για την πραγματοποίηση του και δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο στην τίμηση του.

Η όλη στάση σας είναι ακατανόητη, όπως ακατανόητο είναι και η απαξιωτική αναφορά σας στον εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα του 1955-59 («θα τα πω για αλλη μια φορά αφού θα τα πω και την πρώτη του Απρίλη»). Είναι σπατάλη σάλιου για εσάς η αναφορά σε μια ένδοξη σελίδα της ιστορίας αυτού του τόπου; Στον αγνό αυτό Αγώνα που κάποιοι ανιδιοτελώς πρόσφεραν την ζωή τους για να υπερασπιστούν τα δίκαια αυτού του τόπου;

Προσωπικά, νιώθω περισσότερο περήφανος όταν έρχεται στην σκέψη μου ο Αγώνας αυτός, και όχι δεν νιώθω κανένα «μίσος», καμιά «μισαλλοδοξία», κανένα «εθνικό φανατισμό». Απλή περηφάνια για κάποια αμούστακα παιδιά που παραμέρισαν την ιδιοτέλεια για την εκπλήρωση της λαϊκής θέλησης, το μεγάλου αυτού εθνικού οράματος.
Σχετικά με την εκτέλεση προδοτών, θεωρώ ότι όταν ένας λαός εισέρχεται με πενιχρά μέσα σε εθνικό αγώνα και κηρύσσει πόλεμο στους (πανίσχυρους) δυνάστες του, η εκτέλεση όσων θέτουν τον Αγώνα και τις ζωές των αγωνιστών σε κίνδυνο δεν είναι μόνο δικαιολογημένη αλλά και επιβεβλημένη ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που υπήρχαν στοιχεία ή βάσιμες υποψίες για συνεργασία με τον κατακτητή. Όπως οι αντιστασιακές οργανώσεις κατά την Κατοχή εκτελούσαν οποιοδήποτε συνεργαζόταν με τους Γερμανούς Ναζί έτσι και η ΕΟΚΑ στοχοποιούσε ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων οποιονδήποτε συνεργαζόταν με τους Βρετανούς αποικιοκράτες.

Είναι εκτός ιστορικού πλαισίου η αναφορά σας ότι οι «αριστεροί» βαφτίζονταν ως προδότες, αφού στον Αγώνα συμμετείχαν πολλοί αριστεροί, αφού μάλιστα ίδρυσαν και την «Οργάνωση Αριστερών Εθνικοφρόνων», η οποία αναφέρει σε προκήρυξη της: «Αδέλφια, η ΕΟΚΑ επανειλημμένα εδήλωσε πως είναι μόνο μία στρατιωτική οργάνωση με σκοπό το διώξιμο του καταχτητή. Από την άλλη η γραμμή του Μακαρίου αποδείχτηκε η ορθή, μαχητική προοδευτική γραμμή. Δεν είναι τώρα καιρός για κοινωνικοπολιτικές διαφορές. Όσοι συμφωνούμε πως ο αγώνας για αυτοδιάθεση θα πρέπει να ναι αδιάλλακτος κι όταν η ανάγκη το καλεί ο λαός μπορεί να προσφεύγει στα όπλα, όσοι συμφωνούμε πως η μονολιθική εθνική εμφάνιση της ηγεσίας ωφελεί τον αγώνα, όσοι ορκιζόμαστε πως δεν θα κοιμηθούμε μια ήσυχη νύχτα, αν δεν έχουμε αυτοδιάθεση, ας συσπειρωθούμε στην Οργάνωση Εθνικοφρόνων Αριστερών.»

Έτσι, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο ότι ο Αγώνας δεν ήταν ιδεολογικός, αλλά εθνικοαπελευθερωτικός. Εξάλλου υπάρχουν αρκετές προκηρύξεις της Ε.Ο.Κ.Α που αναφέρονται στο φαινόμενο αυτό, που δεν φανερώνουν οποιαδήποτε πρόθεση για κινήσεις εναντίον των «αριστερών»: 
«Ο κυπριακός λαός δεν πρέπει να ανησυχή από τες φωνασκίες των καιροσκόπων και προδοτών• είναι σύνηθες φαινόμενον τούτο σε κάθε αγώνα. Παλαίμαχοι εμείς τα ξέρουμε όλα τα κόλπα. Ζητούμε να μας ακολουθήση πιστά και τυφλά. Θα τον οδηγήσουμε στο τέρμα• να είναι βέβαιος. Αλλά και θα χτυπήσουμε όπου βρούμε αντίδρασι, είτε από δεξιά παράταξι είτε από την αριστερά» (Αρχηγός Ε.Ο.Κ.Α, Γεώργιος Γρίβας Διγενής). Επίσης: «Ουδένα θα πειράξουμε οιαδήποτε πολιτικά φρονήματα και αν έχη. θα κτυπήσουμε όμως τους προδότας, επιβάλλοντες σ’ αυτούς τας ποινάς που τους αξίζει, εις οιανδήποτε παράταξιν και αν ανήκουν» και «Κτυπούμε μόνον εκείνους, είτε Έλληνες, είτε Τούρκους, είτε Άγγλους, είτε οιασδήποτε άλλης φυλής, οι οποίοι γίνονται όργανα των Άγγλων και με όπλα που τους δίδουν οι Άγγλοι μας κτυπούν».

Συνολικά εκτελέστηκαν περίπου 90 άτομα από την Ε.Ο.Κ.Α ως προδότες και ελάχιστοι από αυτούς ανήκαν στην αριστερά. Επομένως, δεν ήταν (μόνο) «αριστεροί» που εκτελούνταν από την Ε.Ο.Κ.Α, αλλά όσοι εμπόδιζαν και πρόδιδαν τον Αγώνα με τις πράξεις τους.

Δεν καταλαβαίνω, γιατί είναι κακό οι μαθητές να ανεμίζουν ελληνικές σημαίες. Που είναι το κακό να ανεμίζουν την εθνική μας σημαία, η οποία εκφράζει την εθνική μας ταυτότητα, τη συνείδησή μας;

Και όχι, το όραμα της Ένωσης, προς Θεού, δεν έγινε η καταστροφή μας, ασχέτως αν κάποιοι το εκμεταλλεύτηκαν. Το όραμα της Ένωσης είναι η ψυχή αυτού του τόπου, είναι πηγή αντίστασης, θάρρους και δύναμης. Ένα όραμα που ένωσε όλους τους Κύπριους. Ένα όραμα που θα τιμούμε για πάντα.

Εν τελεί, δεν καταλαβαίνω, γιατί εναντιώνεστε στην τίμηση της επετείου του Ενωτικού Δημοψηφίσματος. Ενός δημοψηφίσματος, που εξέφραζε το αίτημα της αυτοδιάθεσης του Κυπριακού λαού και την εθνική του αυτογνωσία. Δεν το διέπραξε και δεν συμμετείχε σε αυτό ούτε η ΕΟΚΑ Β, ούτε η Χούντα, ούτε κανένας άλλος. Σύσσωμος ο Κυπριακός λαός, οι γιαγιάδες και οι παππούδες μας, οι οποίοι, απόλυτα συνειδητοποιημένοι, θέλησαν να υπογράψουν την ιστορική μας συνέχεια. Προσωπικά, αντιλαμβάνομαι ότι η επέτειος αυτή μπορεί να διδάξει στους μαθητές την σημασία του αναφαίρετου αιτήματος της αυτοδιάθεσης των λαών, καθώς και τα ειρηνικά και δημοκρατικά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι λαοί για να το εξασφαλίσουν.

Γιατί, λοιπόν, να αποκρύψουμε την ιστορία μας; Η ιστορία ενός λαού πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους ανεξαιρέτως και όχι να αποκρύπτεται. Δεν πιστεύω, σε καμία περίπτωση, πως είναι η τίμηση μιας αγνής ιστορικής επετείου που εμποδίζει την ειρήνη, αλλά οι 43.000 Τούρκοι στρατιώτες που βρίσκονται στα κατεχόμενα, οι οποίοι κάθε 20η Ιουλίου και 15η Νοεμβρίου παρελαύνουν περήφανα.

Χρυσοβαλάντης Δημοσθένους, μαθητής. 




Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.