Γράφει η Ευδοξία Αυγουστίνου
Ὁ Ἰησοῦς Χριστός ὡς Θεάνθρωπος εἶναι μοναδικός καί ἀσύγκριτος,
ὅπως ἀποδεικνύεται σέ ὅλη τήν ἐπίγεια ζωή του. Εἶναι ὁ μόνος πού ἦταν
γνωστός καί ἀναμενόμενος πρίν ἀκόμη ἀπό τήν ἐμφάνισή του στή σκηνή
τῆς Ἱστορίας. Ὑποσχέθηκε τήν ἔλευσή του ἀμέσως μετά τήν πτώση τῶν
πρωτοπλάστων μέ τό γνωστό «πρωτευαγγέλιον» (βλ. Γέ 3,15). Ὑπῆρξε
ὄντως ἡ «προσδοκία ἐθνῶν» (Γέ 49,1), ὅλου τοῦ κόσμου. Γι’ αὐτό ἡ
νοσταλγία καί ἡ λαχτάρα ὁλόκληρης τῆς ἀνθρωπότητας προσανατολίσθηκε
πρός τό μέλλον, στήν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ, γιά τήν ἀνασύνδεση μαζί του καί
τή λύτρωσή της. Ἡ προσμονή αὐτή ἄφησε ἔντονα ἴχνη σέ ὅλο τόν κόσμο,
σέ Ἀνατολή καί Δύση, ἰδιαίτερα ὅμως στούς Ἰσραηλῖτες. Οἱ
θεόπνευστοι προφῆτες ἐκεῖ κηρύττουν τόσο ἔντονα καί μέ βεβαιότητα
τήν ἔλευση τοῦ Μεσσία Χριστοῦ, σάν νά πρόκειται γιά ἤδη βιωμένη
πραγματικότητα.
Σαφής, ὅμως, καί ξεκάθαρη εἶναι ἡ προσδοκία καί στούς ἄλλους λαούς, Ἕλληνες, Ρωμαίους, Κινέζους, Ἰνδούς, Ἰρανούς, Αἰγύπτιους.
Ἀπό ὅλες αὐτές τίς μαρτυρίες θά ἀναφέρω ἐπιγραμματικά τίς ἔξοχες
φωνές, Ἑλλήνων καί Ρωμαίων, πού σάν ἀστραπές προσπάθησαν νά
σχίσουν τό σκοτάδι τῆς εἰδωλολατρίας, στό ὁποῖο κυλιόταν ὁ ἀρχαῖος
εἰδωλολατρικός κόσμος, καί νά ἀναθερμάνουν τή γλυκειά ἀπαντοχή τοῦ
Σωτήρα.
Ὁ μεγάλος τραγικός ποιητής Αἰσχύλος συνέγραψε τή θαυμάσια τριλογία
«Προμηθεύς Πυρφόρος», «Προμηθεύς Δεσμώτης» καί «Προμηθεύς Λυόμενος»,
ἀπό τήν ὁποία διασώθηκε μόνον ἡ δεύτερη τραγωδία. Ὁ Προμηθέας, λέγει,
ἁμάρτησε βαρύτατα, γιατί θέλησε νά γίνει ἴσος μέ τόν Θεό. Γι’ αὐτό
καταδικάζεται στήν τρομερή τιμωρία τῆς προσπασσάλωσής του σέ
φαράγγι δυσχείμερο τοῦ ὄρους Καυκάσου. Ἕνας γύπας, γεννημένος ἀπό
ἔχιδνα, πού κατά τό ἥμισυ ἦταν γυναίκα, καθημερινά πλησίαζε τόν
δεσμώτη, βύθιζε τό ράμφος του μέσα στό στῆθος του καί κατέτρωγε τό
ἧπαρ τοῦ Προμηθέα, τό ὁποῖο ἀναπληρωνόταν τή νύχτα. Ἀπό αὐτή τήν
τραγική θέση ἐκφράζει πρός στιγμή τήν ἐλπίδα ὅτι θά συγχωρηθεῖ ἀπό τόν
Θεό, ὁ ὁποῖος εἶναι δίκαιος, ἀλλά καί «μακρόθυμος». Λέγει ἀκόμη ὅτι ὁ
λυτρωτής του θά εἶναι τό παιδί τό ὁποῖο θά γεννηθεῖ ἀπό τήν παρθένο
Ἰώ καί τόν Θεό, θά εἶναι υἱός Θεοῦ καί υἱός Παρθένου, δηλαδή θεάνθρωπος,
καί θά γεννηθεῖ ὑπερφυσικά. Ὁ παρθενογέννητος αὐτός θεάνθρωπος θά
ἐξαφανίσει τό κράτος τῶν παλαιῶν θεῶν. Ὁ Ἑρμῆς μάλιστα προλέγει στόν
Προμηθέα:
«Καί μήν προσμένεις στό μαρτύριο αὐτό σου τέλος,
πρίν νά βρεθεῖ κανείς θεός πού νά θελήσει
νά πάρει ἐπάνω του τά πάθια σου καί πάει
στοῦ ἄφεγγου τ’ Ἅδη τ’ ἄραχλα βαθιά σκοτάδια».
Μιά ἁπλή ἀντιπαραβολή τῆς μεγαλειώδους αὐτῆς εἰκόνας μέ τό 53ο
κεφάλαιο τοῦ Ἠσαΐα ἀρκεῖ γιά νά μείνει κανείς ἔκπληκτος ἀπό τό θάμβος
τῆς θείας Πρόνοιας, πού κυβερνᾶ τά πάντα καί ἡ ὁποία μέ τόσο θαυμαστό
τρόπο προεξαγγέλλει τά θαυμάσια τῆς λύτρωσης τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τόν
θεάνθρωπο Λυτρωτή, προετοιμάζοντας ὅλο τόν κόσμο γιά τόν ἐρχομό του.
Κατά τήν ἐποχή τοῦ Σωκράτη ἀσίγητη μένει ἡ προσμονή τοῦ Λυτρωτῆ καί
ἀσίγαστη σιγοκαίει ἡ λαχτάρα γιά τήν ἔλευσή Του. Ἔτσι, ὁ μεγάλος
φιλόσοφος μέ σαφήνεια ἐξαγγέλλει ἀπολογούμενος στούς δικαστές του: «Σέ πνευματικό λήθαργο θά εἶσθε, ἐάν ὁ Θεός φροντίζοντας γιά σᾶς δέν στείλει κάποιον ἄλλον πρός ἐσᾶς».
Ὁ Πλάτων στήν «Πολιτεία» του, μέ ἐνάργεια πού θυμίζει τό 40ό κεφάλαιο τοῦ μεγαλοφωνότατου προφήτη Ἠσαΐα, λέγει: «Χωρίς
νά ἔχει κάμει ποτέ τήν παραμικρότερη ἀδικία, ἄς τόν θεωροῦν ὡς τόν
χειρότερο κακοῦργο, γιά νά περάσει ἡ ἀρετή του ἀπό τίς
μεγαλύτερες δοκιμασίες… Καί ἔτσι συμπεριφερόμενος ὁ δίκαιος θά
μαστιγωθεῖ, θά ριχτεῖ στά σίδερα καί, ἀφοῦ περάσει ἀπ’ ὅλα τά
βασανιστήρια, θά ἀνασκολοπιστεῖ». Τό χωρίο αὐτό ἤδη ἀπό τήν πρώτη χριστιανική γραμματεία θεωρήθηκε ὡς σαφῶς μεσσιανικό.
Καταπληκτική ἐπίσης γιά τό θέμα μας εἶναι καί ἡ μεταξύ Σωκράτη καί Ἀλκιβιάδη στιχομυθία στό ἔργο τοῦ Πλάτωνα «Ἀλκιβιάδης Δεύτερος»,
πού ἀφορᾶ στό θέμα τῆς προσευχῆς. Ἀπό τή συζήτηση συνάγεται τό
συμπέρασμα ὅτι ὁ ἄνθρωπος πρέπει νά περιμένει πότε θά φθάσει ὁ
καιρός -καί δέν θά ἀργήσει- πού κάποιος θά τόν διδάξει πῶς πρέπει νά
διάκειται ἀπέναντι στούς θεούς καί στούς ἀνθρώπους. Ὁ προφητικός
αὐτός διάλογος βρίσκει τήν ἐκπλήρωσή του στό κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο
(11ο κεφάλαιο). Τέσσερις αἰῶνες ἀργότερα, ὁ Χριστός ἀνταποκρινόμενος
στό αἴτημα τῶν μαθητῶν «Κύριε, δίδαξον ἡμᾶς προσεύχεσθαι», δίδαξε
στήν ἀνθρωπότητα τί πρέπει νά ζητεῖ, ὅταν γονατίζει μπροστά στόν
οὐράνιο Πατέρα.
Στόν χῶρο τῶν Ρωμαίων ὁ Κικέρων, 50 χρόνια πρίν τή γέννηση τοῦ Χριστοῦ, νοσταλγεῖ τήν ἐποχή πού θά κυβερνᾶ παντοῦ ἕνας Διδάσκαλος καί Κυρίαρχος, ὁ Θεός!
Ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον παρουσιάζει μία πρόρρηση τοῦ Βιργιλίου,
πού διατυπώθηκε 41 χρόνια πρίν γεννηθεῖ ὁ Χριστός. Στήν «4η Ἐκλογή»
του μιλᾶ γιά τό θεῖο Παιδί, τό ὁποῖο θά ἐπαναφέρει στήν ἀνθρωπότητα τόν
χρυσό αἰώνα, καί δέεται: «Ἐλθέ, πολυτίμητε Υἱέ τοῦ Θεοῦ, μεγάλε
Υἱέ τοῦ Ὑψίστου. Σέ λίγο φτάνει ἡ ἐποχή. Ρίξε τό βλέμμα σου στήν
ἀνθρωπότητα, πού κλονίζεται ἀπό τό βάρος τῆς ἁμαρτίας. Ρίξε τό βλέμμα
σου καί δές πῶς τά πάντα σκιρτοῦν γιά τήν ἐποχή ἡ ὁποία σύντομα
φτάνει!».
Καί σήμερα ἡ ἀνθρωπότητα προσδεμένη στόν βράχο τῆς ἀποστασίας της
ἀναζητεῖ ἐναγωνίως Λυτρωτή. Μοιάζει σπαρταρώντας νά κραυγάζει: «Τίς με ῥύσεται ἐκ τοῦ σώματος τοῦ θανάτου τούτου;»
(Ρω 7,24). Καί φέτος, 2016 χρόνια μετά Χριστόν, θά ἀνοίξουν καί πάλι
οἱ οὐρανοί, γιά νά ἀκουσθεῖ στά πέρατα τῆς οἰκουμένης τό ἀγγελικό
μήνυμα «ἐτέχθη ὑμῖν σήμερον σωτήρ» (Λκ 2,11). Δέν ἔχουμε παρά «ὅσοι
πιστοί», ὅπως τότε οἱ ἀγραυλοῦντες ποιμένες καί οἱ ὁδοιποροῦντες μάγοι,
νά σπεύσουμε στή φάτνη, νά βροῦμε καί ταπεινά νά προσκυνήσουμε τό θεῖο
Βρέφος, τόν Σωτήρα τοῦ κόσμου καί προσωπικό μας Σωτήρα. Ἀμήν.
Πηγή: Ακτίνες
το είδαμε ΕΔΩ
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων.
Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου