29 Αυγούστου 2016

Για το Λονδίνο, η προπαγάνδα είναι τέχνη

Ο δυτικός Τύπος είναι πληθυντικός, αλλά όχι πλουραλιστικός: όλες οι μεγάλες εφημερίδες δημοσίευσαν στις 20 Αυγούστου πρωτοσέλιδο με την ίδια φωτογραφία.
Του Τιερί Μεϊσάν 

Κανένας φυσιολογικός ανθρώπινος δεν μπορεί να δεχθεί να βλέπει παιδιά που υποφέρουν, ως εκ τούτου, τα τελευταία είναι καλά θέματα για τη προπαγάνδα του πόλεμου. Ο Τιερί Μεϊσάν (Thierry Meyssan) ανατρέχει στη χρήση παιδιών από τον Διεθνή Συνασπισμό κατά τη διάρκεια του πόλεμου εναντίον της Συρίας. 

Δίκτυο Βολταίρος Δαμασκός (Συρία)
Όπως σε όλους τους πολέμους, ο πόλεμος κατά της Συρίας δίνει την ευκαιρία για  μια χιονοστιβάδα προπαγάνδας. Και η χρήση των παιδιών εξακολουθεί να είναι στη πρώτη γραμμή.

Έτσι, κατά την έναρξη του πολέμου, το Κατάρ ήθελε να αποδείξει ότι η Δημοκρατία, μακριά από το να εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον, περιφρονούσε το λαό. Η πετρελαιο-δικτατορία μετέδωσε τότε από τη τηλεόραση Αλ Τζαζίρα, το θρύλο των παιδιών της Deraa, που βασανίζονταν από την αστυνομία. Για να φανεί η σκληρότητα του αντιπάλου του, το Κατάρ διευκρίνιζε ότι τους είχαν τραβήξει τα νύχια. Φυσικά, παρά τις έρευνες, κανένας δημοσιογράφος δεν βρήκε ίχνος αυτών των παιδιών. Το BBC έχει μεταδώσει τη συνέντευξη με δύο από εκείνα, αλλά είχαν ακόμα τα νύχια τους.

Καθώς ο μύθος ήταν ανεξέλεγκτος, το Κατάρ, ξεκίνησε τότε μια νέα ιστορία: αυτή ενός παιδιού, Hamza Ali Al-Khateeb (13 ετών), το οποίο φέρεται να βασανιζόταν και ευνουχίστηκε από την αστυνομία του «καθεστώτος». Αυτή τη φορά είχαμε μια πειστική εικόνα. Ο καθένας μπορούσε να δει μια σορό χωρίς φύλο. Όπα! Η αυτοψία έδειξε ότι η σορός δεν είχε διατηρηθεί καλά, ότι είχε υποστεί ζύμωση και είχε πρηστεί. Η κοιλιά έκρυβε το φύλο του παιδιού, πάντα στη θέση του... 
Στο τέλος του 2013, οι Βρετανοί ανέλαβαν τη πολεμική προπαγάνδα. Διαθέτουν μια μακρά εμπειρία στον τομέα αυτό και θεωρούνται οι εφευρέτες της σύγχρονης προπαγάνδας, κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου με το Γραφείο του Πολεμικής Προπαγάνδας. Ένα χαρακτηριστικό των μεθόδων τους είναι να καταφεύγουν πάντα σε καλλιτέχνες γιατί η αισθητική εξουδετερώνει το κριτικό πνεύμα. Το 1914, προσέλαβαν τους μεγάλους συγγραφείς της εποχής, όπως τους Arthur Conan Doyle, HG Wells και Ράντγιαρντ Kipling  -για να δημοσιεύουν κείμενα που απέδιδαν φανταστικά εγκλήματα στο γερμανικό εχθρό. Στη συνέχεια προσλάβανε τους ιδιοκτήτες των μεγάλων εφημερίδων τους για να αναμεταδώσουν τις φανταστικές πληροφορίες των συγγραφέων τους. 

Όταν οι Αμερικανοί πήραν το βρετανικό σύστημα το 1917 με την Επιτροπή Δημοσίων Πληροφοριών, μελέτησαν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους μηχανισμούς της πειθούς με τη βοήθεια του δημοσιογράφου αστέρι Walter Lippmann και του εφευρέτη της σύγχρονης διαφήμισης, Edward Bernays (ανιψιού του Sigmund Freud). Αλλά πεπεισμένοι για τη δύναμη της επιστήμης, ξέχασαν την αισθητική.

Στις αρχές του 2014, η βρετανική MI6 δημιούργησε την εταιρεία Innovative Communications & Strategies (InCoStrat) [Επικοινωνία και καινοτόμες στρατηγικές] στην οποία οφείλουμε τους τόσο όμορφους λογότυπους των ένοπλων ομάδων, από τον πιο "μετριοπαθή" στον πιο "εξτρεμιστικό". Η εταιρεία αυτή, η οποία διαθέτει γραφεία στην Ουάσιγκτον και την Κωνσταντινούπολη, οργάνωσε την εκστρατεία για να πείσει τους Ευρωπαίους για τη φιλοξενία ενός εκατομμύριου προσφύγων.  Πραγματοποίησε τη φωτογραφία του νεαρού Aylan Kurdi, που πνίγηκε σε μια τουρκική παραλία, και κατάφερε σε δύο ημέρες να είναι πρωτοσέλιδο στις μεγάλες δυτικές εφημερίδες σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ και του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου.

Κάθε χρόνο, πριν από τον πόλεμο, μια εκατοντάδα ανθρώπων πέθαιναν από πνιγμό στις τουρκικές ακτές, και κανείς δεν μίλαγε γι 'αυτό. Και προπαντός, μόνο οι εφημερίδες σκανδάλων έδειξαν πτώματα. Αλλά εκείνη η φωτογραφία ήταν τόσο καλοφτιαγμένη ...

Όπως είχα επισημάνει ότι ένα σώμα δεν μπορεί να αφεθεί από τη θάλασσα κάθετο προς τα κύματα, ο φωτογράφος εξήγησε αργότερα ότι είχε μετακινήσει το πτώμα για τις ανάγκες της φωτογραφίας.

Εκείνη η φωτογραφία του μικρού Omran Daqneesh (5 ετών), σε ένα ασθενοφόρο στο ανατολικό Χαλέπι συνοδεύεται από ένα βίντεο. Και οι δύο εκδοχές επιτρέπουν να αγγίξουν τόσο τον έντυπο τύπο όσο και τις τηλεοράσεις. Η σκηνή είναι τόσο δραματική ώστε μια εκφωνήτρια του CNN δεν μπορούσε να συγκρατηθεί να κλάψει.  Φυσικά, όταν το καλοσκεφτόμαστε, παρατηρούμε ότι το παιδί δεν υποστηρίζεται από νοσηλευτές έκτακτων καταστάσεων που του παρέχουν τις πρώτες βοήθειες, αλλά από κομπάρσους (οι «White Helmets, τα Λευκά Κράνη») που το έχουν καθίσει με το πρόσωπο ενώπιον του φακού.

Οι Βρετανοί σκηνοθέτες δεν νοιάζονται για το παιδί, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να τραβήξουν τις εικόνες τους. Σύμφωνα με το Associated Press, η φωτογραφία λήφθηκε από τον Μαχμούντ Raslan, ο οποίος φαίνεται επίσης στο βίντεο. Ωστόσο, σύμφωνα με το λογαριασμό του στο Facebook, ο άνθρωπος αυτός είναι μέλος της Harakat al-Nour al-Din Zenki (που υποστηρίζεται από τη CIA, που την προμήθευσε με αντιαρματικούς πυραύλους BGM-71 TOW). Πάντα σύμφωνα με το λογαριασμό του στο Facebook, που επιβεβαιώθηκε από άλλο βίντεο, είναι αυτός που έσφαξε προσωπικά στις 19 Ιουλίου 2016 ένα νεαρό Παλαιστίνιο παιδί, τον Αμπντουλάχ Tayseer Al Issa (12 ετών).

Οι ευρωπαϊκοί νόμοι ρυθμίζουν αυστηρά το ρόλο των παιδιών στη διαφήμιση. 

Προφανώς, αυτοί οι νόμοι δεν ισχύουν για τη πολεμική προπαγάνδα. 

Τιερί Μεϊσάν 
Μετάφραση Κριστιάν Άκκυριά 
Πηγή Ινφογνώμων Πολιτικά (Ελλάδα) 
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.