Επικεφαλής της “Ελλήνων Πολιτείας”
egerssi@otenet.gr
www.apostoloupanos.gr
O ΣΥΡΙΖΑ με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (για τις οποίες ΠΝΠ κατηγορούσε την προηγούμενη κυβέρνηση) εκποιεί τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ρόδου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου, Ακτίου και Καβάλας (ΦΕΚ 138 – 3 Νοεμβρίου 2015)…
Και πως είναι δυνατόν να μην είναι κατακτητές οι Γερμανοί της Fraport AG, όταν εκτιμήσεις αναφέρουν πως το όφελός τους θα είναι περί τα 22 δις ευρώ σε αντίθεση με το ελληνικό δημόσιο που θα ωφεληθεί περίπου 3,85 δις ευρώ. Τα οποία εξανεμίζονται – όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ - από ποσά που θα προκύψουν από την καταγγελία της σύμβασης (32 χρόνια) και την απομάκρυνση των αφορολόγητων, από την επιστροφή χρημάτων ΕΣΠΑ, όταν αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται μέσω του προγράμματος έργα στα περιφερειακά αεροδρόμια κ.α.
Επίσης, ο κ. Αλεβιζόπουλος έχει δηλώσει πως, τα αεροδρόμια επί πολλές δεκαετίες παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με ισχνή την φροντίδα συντήρησής τους – έχουν ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις – και γι΄ αυτό θα απαιτηθούν για να λειτουργήσουν ως σύγχρονα αεροδρόμια, τουλάχιστον 300 εκατομμύρια ευρώ για απαλλοτριώσεις και 700 εκατομμύρια ευρώ για έργα ανακατασκευής!!
- Υπάρχει μελέτη του ελληνικού δημοσίου που να αποφαίνεται για όλα τα παραπάνω που καταγγέλλει ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ;
- Προβλέπεται τι έργα θα γίνουν και ποιος θα τα επιβλέπει αφού θα πιστοποιηθεί η καλή εκτέλεση των έργων; Γιατί, από τη στιγμή που τα αεροδρόμια ενοικιάζονται για 42 χρόνια, θα πρέπει την επίβλεψη των έργων να την αναλάβει Κρατική Αρχή!
- Υπάρχουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των εργασιών, και εάν ναι από ποια Τράπεζα (βεβαίως όχι της Γερμανίας) και με ποιο ακριβώς ποσό;
- Ισχύει πως στη Σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Fraport AG προβλέπεται η λήξη των συμβάσεων με όλους τους ιδιώτες του χώρου των αεροδρομίων και ότι η αποζημίωσή τους θα καλυφθεί από το ελληνικό δημόσιο;
- Προβλέπεται καταβολή ΦΠΑ στο ελληνικό δημόσιο ή θα έχουμε περίπτωση μη καταβολής ΦΠΑ, όπως ακριβώς στην περίπτωση της Hochtief στο αεροδρόμιο των Αθηνών;
Αναρμοδιότητα του οργάνου (για μια από τις εκδοθείσες πράξεις). Συνεπώς τίθεται ζήτημα παραδεκτού της εκδόσεως, αναρμοδιότητας του οργάνου, άκυρου και ανυπόστατου της πράξεως αυτής.
Προσβολή του δημοσίου συμφέροντος, όπως αυτό προστατεύεται από το Σύνταγμα, το ευρωενωσιακό δίκαιο και το διεθνές δίκαιο. Γιατί:
Α) Η παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων για 42 χρόνια στην κοινοπραξία Fraport – Slentel παραβιάζει την συνταγματική προστασία των δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων, τα οποία βρίσκονται εντός των αερολιμένων, επί των οποίων η μεταβίβαση κυριότητας αλλά και η μακροχρόνια παραχώρηση δικαιωμάτων διαχείρισης και εκμετάλλευσης είναι ανεπίτρεπτη.
Β) Το ίδιο ισχύει και για τους αερολιμένες συνολικά ως συστήματα δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων.
Γ) Η, για 42 χρόνια, παραχώρηση στον επενδυτή – και μάλιστα σε μια μόνο κοινοπραξία - της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά υποβάθμιση, αλλοίωση και άρση του δημοσίου σκοπού και της δημόσιας περιουσίας της αερομεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, έναντι του καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα που θα αποκτήσει η αερομεταφορά. Επιπλέον οι συμβάσεις παραχώρησης, δεν περιέχουν όρους ελέγχου από το Δημόσιο επί του επενδυτή για τη παροχή της δημόσιας υπηρεσίας.
Παραβίαση του ενωσιακού δικαίου του ανταγωνισμού και ειδικότερα:
Α) Η συμπερίληψη της εταιρείας Lufthansa στο μετοχικό κεφάλαιο της επιλεχθείσας κοινοπραξίας Fraport-Slentel είναι ασύμβατη, σύμφωνα με τους ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού, με τη λειτουργία της Lufthansa ως επενδυτικού συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Β) Οι προσβαλλόμενες πράξεις παραβιάζουν γενικότερα το δίκαιο του ανταγωνισμού. Τέλος με την αίτηση ακυρώσεως τίθεται και ζήτημα ενδεχόμενης παραπομπής της παρούσας υπόθεσης στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου