13 Μαΐου 2015

Πεντηκοστιανοί: Μεταστροφές ... (Αναστασία Λ.)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9W9bW7_YlLskGbiyz1pqZpvhrxnt-VdRVxzrlghZwSxWJYcFMNcnx4uxM9ic7E3Z9zrEDLfUYlMrqBNbYuB-BMRT1f4_bXtmNsKgSSwla-iFEkm8gcUbFHGg9jy1kZlsJM9hJx8MRV_4/s180-c/%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CE%AC_%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%AF_210514.jpgΔεν ξέρω από που ν' αρχίσω βασικά, γιατί είναι τόσα πολλά. Είναι βασικά, η ιστορία της ζωής μου. Κατ' αρχήν θέλω να τονίσω πως δυσκολεύομαι να χαρακτηρίσω την ζωή μου μέσα στην ΕΑΕΠ ως "εμπειρία" από την στιγμή που εμένα προσωπικά, μου σημάδεψε όλη μου την ζωή. Κι' αυτό γιατί γεννήθηκα μέσα στην ΕΑΕΠ, με γονείς πεντηκοστιανούς.

Το γεγονός αυτό, ότι γαλουχήθηκα δηλαδή μέσα στην Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία Πεντηκοστής, δεν μου προκάλεσε στην αρχή της ζωής μου ιδιαίτερα προβλήματα. Ήδη έρχονται στο μυαλό μου οι πρώτες εικόνες, νήπιο ακόμα, να τρέχω μεσ' τους διαδρόμους της εκκλησίας και να κάνω φασαρία, παίζοντας με τα άλλα παιδάκια. Λίγο αργότερα, θα μας μάζευαν οι γονείς μας, θα μας μάλωναν και θα μας τιμωρούσαν με καταναγκαστική προσευχή. Όντας μωρό σχεδόν, θεωρούσα πως είμαι άξια να τιμωρηθώ και νιώθοντας πως αυτό που έκανα ήταν κάτι το πραγματικά κακό.

Όταν πήγα στο σχολείο, κατάλαβα πως ήμουν διαφορετική. Κατάλαβα πως ανήκα σε μια ξεχωριστή ομάδα. Δεν πήγαινα στην προσευχή το πρωί στο σχολείο, θεωρούσα αμαρτία να κάνω τον σταυρό μου και ότι θα με τιμωρήσει ο Θεός και ο πατέρας μου δεν με πήγαινε στο σχολείο όταν είχαμε εκκλησιασμό, πήγαινα δηλαδή την δεύτερη ώρα. Όλο αυτό βέβαια προκάλεσε την κατακραυγή και τον σχολιασμό, κοινώς "κορόϊδεμα" των συμμαθητών μου.

Όσο περνούσαν τα χρόνια, μάθαινα πως είμαι τυχερή που γνωρίζω την αλήθεια, που θα πάω στον ουρανό, ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα πάνε στην κόλαση και θα βασανίζονται αιώνια. Μου προκαλούσε τρόμο το γεγονός πως όλοι μου οι φίλοι θα καιγόντουσαν για πάντα και θα βασανίζονταν, αλλά ντρεπόμουν να πω στον "αδερφό" που μας έκανε μάθημα στο Κυριακό σχολείο, ότι αυτό είναι άδικο και ότι και πολλά άλλα παιδιά είναι πολύ καλά και αγαπάνε τον Χριστό, τότε γιατί αυτός να τους τιμωρήσει;

Έμαθα, πως οτιδήποτε έξω από την εκκλησία είναι επικίνδυνο για την ψυχή μου και ότι θα με οδηγήσει στην κόλαση μαζί με τους υπόλοιπους, με όλον τον πλανήτη, πλην της εκκλησίας του Χριστού. Εννοείται πως πίστευαν πως η εκκλησία του Χριστού είναι η ΕΑΕΠ, όχι οι πεντηκοστιανοί γενικά, αλλά οι ΕΑΕπίτες ειδικότερα, γιατί μόνον αυτή ήταν, κατά τα πιστεύω τους, η σωστή εκκλησία. 

Τα παιδικά μου χρόνια δεν μπορώ να πω ότι ήταν τα καλύτερά μου, εκτός του ότι οι παρέες μου ήταν ελάχιστες έξω από την εκκλησία, είχα και τον καθημερινό χλευασμό των άλλων παιδιών για την διαφορετικότητά μου. Δεν έβγαινα να παίξω στην γειτονιά γιατί ίσχυε το "μην ομοζυγείτε με τους απίστους", δεν πήγαινα στα παιδικά πάρτυ "γιατί τα παιδιά χορεύουν εκεί και είναι κοσμικά", ενώ ντυνόμουν με φούστες μακριές.Αυτό ήταν το λιγότερο, αφού η συμπεριφορά μου χαρακτηρίζονταν από τους δασκάλους αλλοπρόσαλλη αλλά και η κακή μου ψυχολογική κατάσταση ήταν εμφανής και στους συμμαθητές μου κι' αυτό επειδή μεγάλωσα στην δεκαετία του '90 και τα παιδικά μου χρόνια ήταν στο τέλος αυτής της δεκαετίας, όπου υπήρξε ένα τεράστιο κύμα εσχατολογίας. 

Με λίγα λόγια, με είχαν κάνει να πιστέψω πως δεν θα μπορέσω να μεγαλώσω, να πραγματοποιήσω κανένα απο το όνειρά μου, να ζήσω, να σπουδάσω, να παντρευτώ, επειδή θα γίνει η αρπαγή. Και αν δεν είμαι καλό παιδί, θα μείνω στον Αντίχριστο και θα μου βάλουν το χάραγμα. Όλο αυτό, καθώς και το γεγονός ότι όλα αυτά λεγόντουσαν από τους αδερφούς με ένα τεράστιο χαμόγελο, με έκανε να νιώθω απομονωμένη και με γέμιζε με τεράστια θλίψη και στενοχώρια. 

Παρ' όλα αυτά, ένιωθα πως κάτι δεν πάει καλά μαζί μου, ότι εγώ είμαι το μαύρο πρόβατο, ότι όλες αυτές ήταν σκέψεις του σατανά. Σκεπτόμουν πως για να στείλει ο Θεός τόσους ανθρώπους στην κόλαση θα' χε δίκιο και θα το άξιζαν, αλλά η παιδική μου καρδιά ήταν συνέχεια πληγωμένη. Μου μιλούσαν συνέχεια για έναν Θεό που μας αγαπάει, αλλά εγώ Τον φοβόμουνα και Τον θεωρούσα κακό, εννοείται πως οι σκέψεις αυτές ήταν μόνο εσωτερικές και δεν εξωτερικευόντουσαν.

Στο μάθημα των θρησκευτικών τα μηνύματα ήταν πιο αισιόδοξα, εκεί άρχισα να έρχομαι πιο κοντά με τον Θεό. Παρακολουθούσα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά δεν δίσταζα να κάνω ερωτήσεις - παγίδες στον καθηγητή των θρησκευτικών, πιστεύοντας ότι εγώ είμαι στην αλήθεια, ακόμα κι αν αυτή η αλήθεια δεν μου άρεσε. Θεωρούσα δεδομένο ότι η εκκλησία που μεγάλωσα είναι η αληθινή. Και μέχρι τα 19 μου, τίποτα δεν πίστευα πως μπορούσε να το καταρρίψει αυτό. 

Σε ηλικία 11 ετών και με την πίεση όλης της εκκλησίας, ζητούσα το πνεύμα άγιο, αφού μου έλεγαν πως πρέπει να βαφτιστώ. Ήδη όλα τα παιδάκια στην ηλικία μου είχαν βαφτιστεί κι' εγώ ένιωθα ξένη, έτσι λοιπόν άρχισα κι εγώ να γλωσσολαλώ, όταν άρχισαν κι' άλλοι δίπλα να κάνουν το ίδιο. Βαφτίστηκα λοιπόν την ίδια μέρα με άλλα 9 παιδιά, και θεωρήθηκε πολύ μεγάλη ευλογία απ' όλη την εκκλησία. Αργότερα κατάλαβα, πως στην ουσία δεν είχα βαφτιστεί, αλλά υπέκυψα στις πιέσεις των αδερφών και όπως όλα τα παιδάκια παρασυρθήκαμε από την φυσιολογική τάση των παιδιών να μιμούνται τους μεγαλύτερους. 

Έτσι, ωραία η άσχημα, πέρασαν τα χρόνια, παραμένοντας στην εκκλησία αλλά μία - μία άρχισαν να μαζεύονται αμφιβολίες μέσα στο μυαλό μου. Ενύπνια από δεκάδες αδερφούς που φανέρωναν πως έρχεται η ώρα της αρπαγής από στιγμή σε στιγμή, προφητείες για ασθενείς αδερφούς που θα θεραπευτούν αλλά τελικά απεβίωσαν, σκάνδαλα ποιμένων - πρεσβυτέρων που κατέκριναν τους πάντες και τους έβαζαν στην θέση τους ενώ αυτοί έπρατταν τα χείριστα, ρατσισμός με βάση την εμφάνιση και κουτσομπολιό για την κοσμικότητα και την προσωπική ζωή μελών της εκκλησίας από τους "πνευματικότερους" εν Χριστώ αδερφούς. 

Με την πρώτη ματιά, τα πρόσωπα των μελών της αίρεσης αυτής φαίνονται "αγγελικά", είναι γεμάτα χαμόγελο και καλοσύνη, αλλά άλλο το είναι και άλλο το φαίνεσθαι. 

Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Η δε μανία αυτών των ανθρώπων να προσελκύσουν όλο και περισσότερους πιστούς, είναι κωμικοτραγική. Βγαίνουν έξω στους δρόμους και ψάλλουν, σταματάνε κόσμο στον δρόμο και τους λένε ότι ο Κύριος έρχεται, φωνάζουν σαν τρελλοί "μετανοείτε αμαρτωλοί", λες και όλοι αυτοί είναι άγιοι. Γενικά υπάρχει το κλίμα πως όλοι οι αδερφοί είναι εξαιρετικοί, και έξω, μόνο και μόνο λύκοι κυκλοφορούν. Μαζί τους ήμουν και στους ευαγγελισμούς και στις εξορμήσεις και στις εφημερίδες που αφήναμε κάτω απ' όλες τις πολυκατοικίες και στα φλαϊεράκια που πετούσαμε ρυπαίνοντας τον δρόμο με το μήνυμα "χριστιανισμός (δεν θυμάμαι την συχνότητα του ραδιοφώνου, 98.9 νομίζω)". Και με το ραδιόφωνο, όλο και περισσότεροι πίστευαν, όλο και περισσότεροι ναρκομανείς "θεραπεύτηκαν" και οι εκκλησίες γέμιζαν και περνούσαμε ατέλειωτες ώρες σε συναθροίσεις και συμελέτες. 

Όλα αυτά διήρκησαν μέχρι το 2004-2005. Ξαφνικά οι εκκλησίες άρχισαν ν' αδειάζουν, κάποιες να κλείνουν και γενικά αδέρφια να αποστατούν. Αυτό δεν μ' έβαλε σε ιδιαίτερες σκέψεις, αφού μου' λεγαν πως "λίγοι είναι οι εκλεκτοί και τους υπόλοιπους ο Θεός θα τους εξεμέσει". Παράλληλα έβλεπα τους περισσότερους ανθρώπους μέσα στην εκκλησία δυστυχισμένους, ανθρώπους που τους εγκατέλειψε ο/η σύντροφός τους και δεν μπορούσαν να ξαναπαντρευτούν, να φτιάξουν την ζωή τους και να γίνουν ευτυχισμένοι, κοπέλες που μέναν έγκυες σε εφηβικές ηλικίες και οι ποιμένες τις έλεγαν πως από την στιγμή που δεν θα παντρευτούν μ' αυτόν που έμειναν έγκυες, δεν θα μπορέσουν να παντρευτούν ποτέ κι' ότι είναι αμαρτία και καλύτερα αν το κάνουν αυτό, να υπογράψουν συμβόλαιο ότι θα πάνε στην κόλαση. 

Μαζί με την δυστυχία αυτών των ανθρώπων στενοχωριόμουνα κι' εγώ. Μίσησα τους ποιμένες που απαγόρευαν τους πιστούς να κάνουν όνειρα και να ζήσουν ευτυχισμένοι.

Τους μισούσα που κατέστρεφαν τις ζωές αθώων ανθρώπων χωρίς κανένα δικαίωμα. Είχα συνειδητοποιήσει πια, πως κάτι δεν πήγαινε καλά και πως - αν είναι αυτή η αλήθεια - τότε δεν πρέπει να συμβιβαστώ μ' αυτήν και να την υποστηρίξω. 

Το τελικό "μπαμ" όμως έγινε, όταν σε ηλικία 19 ετών, πήγα σ' ένα από τα πολλά συνέδρια της νεολαίας. Εκεί άκουσα δύο ιστορίες. Η μία ήταν για έναν αδερφό που πέθανε και αναστήθηκε, πήγε στην κόλαση επειδή ήταν αμαρτωλός και είδε στην κόλαση έναν παλιό ποιμένα μιας άλλης εκκλησίας (όχι της ΕΑΕΠ, άλλης αίρεσης) που είχε πεθάνει. Η άλλη ήταν για μια γυναίκα που πέθαινε και την ώρα που πέθαινε, άνοιξε τα μάτια της, είπε "Πάω στην κόλαση", με τρομοκρατημένο βλέμμα και μετά πέθανε κανονικά. Ένιωσα πως ήμουν εντελώς ανόητη που τόσα χρόνια ήμουν σ' αυτήν την εκκλησία και πως πραγματικά υποβαθμιζόταν η προσωπικότητά μου και η νοημοσύνη μου !!! 

Βγήκα έξω και έκοβα βόλτες στην Αθήνα, άναψα ένα τσιγάρο (που δεν καπνίζω) και σκεφτόμουνα για ώρες περπατώντας μόνη στον δρόμο. Το σοκ ήταν τεράστιο. Ότι πίστευα μια ζωή, είχε καταρριφθεί. Όχι ξαφνικά, αλλά αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα. Αποφάσισα πως αυτό το κομμάτι της ζωής μου είχε πια πεθάνει για μένα. Τώρα ζω ελεύθερη πια, αγαπάω τον Χριστό, αλλά με δικό μου τρόπο. Βλέπω τους Ορθόδοξους με συμπάθεια, αλλά θέλω λίγο χρόνο μακριά από τις θρησκείες.

Οι γονείς μου δεν ξέρουν τίποτα. Δεν θέλω να τους στενοχωρήσω. Πηγαίνω στην εκκλησία κανονικά, φοράω την μαντήλα μου (την οποία σιχαίνομαι) και κάνω ότι προσεύχομαι.

Τώρα που μου 'χει φύγει ο θυμός, δεν νιώθω μίσος για την Πεντηκοστή. Νιώθω λύπηση για όλους αυτούς τους ανθρώπους που είναι μέσα και είναι στην ουσία θύματα. Και νιώθω οργή για τους ποιμένες που προπαγανδίζουν και μπαίνουν μέσα στις ζωές άλλων ανθρώπων. Νιώθω και άσχημα που αυτοί οι άνθρωποι δίνουν μια εικόνα διαστρεβλωμένη για τον Θεό, δυσφημίζοντας τον χριστιανισμό. 

Τώρα είμαι αρκετά μεγάλη για να στενοχωριέμαι, είμαι 22 χρονών, παίρνω πτυχίο όπου να΄ναι και συνεχίζω. Μακριά από την ΕΑΕΠ, νιώθω πια ευτυχισμένη ... 

"Αναστασία Λ."



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.