6 Απριλίου 2015

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙ.

Γράφει ο Χρίστος Γούδης 

«Σαν άθλιος από καιρό, σαν παρακατιανός αποχαιρέτα τον Αλέξανδρο που χάνεις» Κωνσταντίνος Καβάφης (αν ζούσε σήμερα) 

Σε μια σχεδόν πρωταπριλιάτικη (την παλιά «γιορτή των τρελών» στην «αυλή των θαυμάτων», από την Παναγία των Παρισίων του Βίκτωρος Ουγκώ) συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων (2 Απριλίου 2015) συζητήθηκε το θέμα της τοποθέτησης του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενός στοιχειωμένου πλέον αγάλματος για το οποίο – όπως μας πληροφόρησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος – στα 23 χρόνια αναμονής του στο ακουστικό για να πληροφορηθεί την τύχη του, είχαν ήδη διεξαχθεί 15 άκαρπες συζητήσεις σε παρελθόντα δημοτικά συμβούλια του κλεινού άστεος των Αθηνών (της πολυεθνικής δηλαδή χαβούζας των αναρχοαυτόνομων συμμοριών που αποκεφαλίζουν αγάλματα και ρυπαίνουν τα σύμβολα του έθνους). Το επίμαχο ζήτημα ήταν πάντα το αν, πότε, και που, θα έπρεπε να τοποθετηθεί αυτός ο γνωστός μας άγνωστος που ακόμα του κρατάει μούρη η Αθήνα (της παρακμής, του εκφυλισμού και της κατάπτωσης). 

Το τι ελέχθη, εκφεύγει ακόμη και των ορίων της έσχατης ανθρώπινης νοσηρής φαντασίας, μικροψυχίας, κακεντρέχειας και φρενοβλάβειας. 

Κατ’ αρχάς τονίζονταν με έμφαση στην εισήγηση ότι το άγαλμα δεν αναπαριστά τον στρατηλάτη και στρατοκράτη Αλέξανδρο, αλλά τον χαρίεντα έφηβο Αλέξανδρο στα χρόνια της αθωότητας καβάλα στον Βουκεφάλα, σαν να λέμε κάτι ανάλογο με τον κάθε σημερινό αστομπεμπέ που πρωτοκαβαλάει άλογο σε επαρχιακές σχολές ιππασίας και καμαρώνει σαν «γύφτικο (συγγνώμη, ρομά ήθελα να πω) σκεπάρνι». Μετά άρχισε το παλιό καλό παιδικό παιχνίδι της «Μπερλίνας»: «Πέρασα από την οδό Τούμπα, έκανα μια κωλοτούμπα, και άκουσα πολλά καλά και κακά για σας»! 

Ο ένας «σύριζε» πως αν μπει στη συμβολή Βασιλίσσης Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας, όπως προτείνονταν, θα επισκιάσει το εκεί υπάρχον άγαλμα του Λόρδου Βύρωνα και κατά συνεκδοχή το όλο νόημα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 στην οποία ο λόρδος τόσο καθοριστικά συνέβαλε (γι’ αυτό άλλωστε δέχτηκε ο σύριζα να συνεχίσουμε να υπαγόμαστε στο αγγλικό δίκαιο που μας επιβάλλουν οι δανειστές μας). 

Ο δεύτερος είπε πως νωπές είναι ακόμη οι μνήμες των βιαιοτήτων των Μακεδόνων κατακτητών των Αθηνών (όπως όλοι μας άλλωστε διαβάζουμε καθημερινά στα μανταλάκια, στα άρθρα του ρήτορα που δεν μπορούσε να πει το ρο, Δημοσθένη). Ο τρίτος είπε να αναβληθεί το θέμα και να ανατεθεί στον εξέχοντα δημοτικό σύμβουλο του Καμίνη, τον σοφό καθηγητή Θάνο Βερέμη, να μας υποδείξει τί πρέπει να κάνουμε, ο οποίος δέχτηκε να το πράξει παρατηρώντας ότι αν τον ρωτούσαμε δεν θα μπορούσε να πει ότι ο Αλέξανδρος έκανε καλό στην Αθήνα, μάλλον κακό της έκανε, αλλά εν πάση περιπτώσει είχε καθηγητή τον Αριστοτέλη και κατά κάποιον τρόπο κοντά στον βασιλικό ας ποτισθεί και η γλάστρα! Αφού μάλιστα εκπολίτισε και τους αφροασιανούς, αν και έκαψε βέβαια – συνέχισε ο σοφός καθηγητής – την πρωτεύουσα των Περσών, κι αυτό δεν ήτανε καλή πράξη (όπως άλλωστε δεν ήτανε καλή πράξη – καθώς στο παρελθόν μας επεσήμανε ο ίδιος σοφός καθηγητής στην γνωστή τηλεοπτική σειρά του «Σκάϊ» που μας «σκάει» – και η σφαγή των Τούρκων στην Τριπολιτσά από τον κάθε άξεστο και κακούργο Έλληνα που εξεγέρθηκε το 1821 ως άλλος «επαναστάτης χωρίς αιτία», μόνο και μόνο επειδή επηρεάσθηκε από το ομώνυμο φιλμ με τον Τζέϊμς Ντην που νοίκιασε από το βιντεοκλάμπ της γειτονιάς του). 

Ο Καμίνης δεν είπε τίποτε γιατί την κοπάνησε κατά την συζήτηση του εν λόγω θέματος, ενδεχομένως φοβούμενος την επέλαση του έφιππου φαντάσματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου (κατ’ αναλογία με τα όσα γκραν γκινιόλ και μελοδραματικά συμβαίνουν αντιστοίχως στον «Άμλετ» και στον «Ντον Τζιοβάνι»). 

Είπε και «λάλησε» όμως έτερος δημοτικός του σύμβουλος, ο Φίλιππος Δραγούμης (ο παππούς του ο Φίλιππος – κάτι με Μακεδονία μου θυμίζει το όνομα – ήταν αδελφός του Ίωνα Δραγούμη!) ότι «ο Αλέξανδρος δεν θα πρέπει να τοποθετηθεί στην Αθήνα γιατί αποτελεί σύμβολο του εθνικισμού» (γέροντα, η ευχή!), για να του αντιπαρατεθεί ένας άλλος της ιδίας παρατάξεως λέγοντας πως το άγαλμα του Αλεξάνδρου πρέπει να τοποθετηθεί στην Ομόνοια, σημείο συσσωρεύσεως των εξ Αμυγδαλέζας αφικομένων υπηκόων του, με την παρατήρηση ότι ο Αλέξανδρος ήταν υπέρ των μικτών γάμων (τότε που οι Έλληνες έπαιρναν τις γυναίκες τους ενώ τώρα οι υπήκοοί του παίρνουν τις δικές μας). 

Τον λόγο πήραν και οι σύμβουλοι των ημετέρων σοβιέτ (ΚΚΕ), οι οποίοι αφού δεν παρέλειψαν να συμφωνήσουν με τον Δραγούμη, αντιπρότειναν ότι στην Αθήνα θα έπρεπε να τιμηθούν κατά προτεραιότητα οι ερυθροί παρ’ ολίγον «απελευθερωτές» της, και ο «μακάβριος χορός» καλά κρατούσε για ώρες. Στο τέλος, αφού πια βαρέθηκαν ν’ ακούνε τον ίδιο τους τον εαυτό, απήντησαν στο σαιξπηρικών διαστάσεων δίλημμα: «να μπει ή να μην μπει;» ψηφίζοντας 17 υπέρ του «ας μπει», 7 ή 8 «να μην μπει», κι έναν λευκό («μπει δεν μπει το ίδιο μου κάνει»). Λαμπρά!!!

Τώρα για όσους επιθυμούν να μάθουν τι πραγματικά εστί Αλέξανδρος, να το πούμε καθαρά και σε όσους αρέσει: ο Αλέξανδρος ενοποίησε βιαίως τις έκφυλες και παρακμιακές ελληνικές πόλεις («πλην Λακεδαιμονίων», αυτοί μόνον είχαν μείνει ενάρετοι) που για χρόνια και ζαμάνια νταλαβερίζονταν με (και χρηματίζονταν από) τον Μεγάλο Βασιλέα των Περσών για να βγάζουν τα μάτια τους η μία της άλλης και να αλληλοϋπονομεύονται προσκυνώντας τον, και τις ανάγκασε να ενωθούν στον αγώνα του κατά ενός εχθρού που μονίμως επιβουλεύονταν την Ελλάδα και ουδέποτε οι Έλληνες μέχρι τότε είχαν κατορθώσει να τον νικήσουν καθοριστικά. 

Οι Πέρσες παρά τις επί μέρους περιπτωσιακές νίκες μας, έκαψαν και ξεθεμελίωσαν την Αθήνα, παρέμεναν και μετά την αποχώρησή τους από την κυρίως Ελλάδα πάντοτε κατακτητές της Ιωνίας, κι όταν ο Σπαρτιάτης Αγησίλαος, πριν από τον Αλέξανδρο, εισέβαλε στην Μικρασία σαρώνοντάς τους, πλήρωσαν τους Αθηναίους και τους άλλους των άλλων μικροπόλεων οι οποίοι εξεγέρθηκαν στο εσωτερικό της Ελλάδος εναντίον του, αναγκάζοντάς τον να γυρίσει πίσω για να τους δείρει. Ο Αλέξανδρος δεν τους επέτρεψε να προδώσουν ξανά. Αντιμετώπισε τον μείζονα εχθρό και τον συνέτριψε. Ποσώς ενδιαφέρει αν «εκπολίτισε» τους ασιανούς. Σε τελευταία ανάλυση τι σημαίνει «εκπολιτίζω»; Σημαίνει σου επιβάλλω βιαίως την δική μου γλώσσα και την δική μου κουλτούρα στα πλαίσια του «ουαί τοις ηττημένοις». Το να χειροκροτούμε το όποιο εκπολιτιστικό έργο δεν είναι παρά ένας υφέρπων και υπολανθάνων ρατσισμός, ο μανδύας ενός συμπλέγματος ανωτερότητας αλλά και ενοχής παράλληλα, για τον τρόπο με τον οποίο τους φερθήκαμε (πάντα «για το καλό τους»!). 

Ο Αλέξανδρος δεν μάσαγε τα τοιαύτα. Εξήλθε νικών και ίνα νικήσει. Τους έσπασε τα μούτρα και αυτό ήτανε όλο κι όλο. Οι Πέρσες ως εχθρός σβήσανε οριστικά από τον χάρτη. Όλα τα άλλα (σεβασμός σε αλλότρια ήθη και έθιμα, μικτοί γάμοι – όπου φυσικά οι επιβήτορες ήταν Έλληνες – ήταν στρατηγική και τακτική διαχείρισης μιας απέραντης πολυεθνικής αυτοκρατορίας. Μετά από πολλά χρόνια μάς ήρθαν οι Ρωμαίοι. Τους έφεραν οι Έλληνες προδότες, το χούϊ βλέπετε δεν ξεχνιέται εύκολα. Τότε και τώρα. 

Και δια τα καθ’ ημάς, συμπερασματικά: Ελλάς, χώρα ελάχιστων ηρώων και μυρίων προδοτών, ο Αλέξανδρος δεν σου αξίζει πλέον, αποχαιρέτα τον που φεύγει – γιατί ζει ακόμη – και δεν θέλει να σε βλέπει στα μάτια του. Γιατί έτσι και σε αντικρύσει, σίγουρα θα σε φτύσει, για να μην βασκαθείς φυσικά, τόσο έκτακτη είσαι σήμερα… 

Χρίστος Γούδης
Δημοτικός Σύμβουλος 
της «Ελληνικής Αυγής» 
στον Δήμο Αθηναίων 


ΠΑΙΔΟΣ Η ΒΑΣΙΛHΙΗ 

Επισφαλής ο ποταμός «ού διαβατός» 
Οι στρατηγοί ψιθύριζαν διστακτικοί 
Εσύ έκανες σήμα για επίθεση 
«Διαβατέος» είπες… περασμένος 

Και στην Αθήνα έστειλες απ’ την Ανατολή 
Επαίνους για τους Έλληνες που πάλεψαν μαζί 
«Πλην Λακεδαιμονίων» φυσικά 
Μ’ αυτούς ήσουν ακόμη οργισμένος 

Μπροστά στο Γόρδιο Δεσμό 
Οι άρχοντες της πόλης είπαν «άλυτος» 
Στιλπνό υψώθηκε το κοφτερό σπαθί σου 
Είπες απότομα «λυμένος» 

Έφιππος την πορεία σου εχάραξες 
Στα βάθη της Ασίας 
Υψιβρεμέτης, τερπικέραυνος 
Ηλεκτρισμένος 

«Χαίρε Παι-Δίος» 
Παιδιόθεν φάνηκες 
Παίς κοίρανος πεσσεύων 
Αντρειωμένος 

Ρηξήνωρ κορυθαίολος στο διάβα σου 
Στρατούς δρεπανηφόρους 
Στην Ισσό και στα Γαυγάμηλα 
Εσάρωσες με τόλμη οπλισμένος 

Σούσα Βαβέλ 
Περσέπολη κι Εκβάτανα
Κυκλώνας έπληξε 
Ανεμοστρόβιλος δαιμονισμένος 

Ο Ώξος ο Υδάσπης οι ελέφαντες 
Εμπόδια μάταια 
Ο Ινδός υποχωρεί μπροστά σου 
Νικημένος 

Στην έρημο της Γεδρωσίας 
Βαρύς ο κάματος 
Εσύ χωρίς νερό καλπάζεις 
Διψασμένος 

Για Μάχη 
Για Τιμή 
Ζωή και Θάνατο 
Αθάνατος Εσύ 
Στεφανωμένος 

Αδάμαστος 
Αστραφτερός 
Ανεμογέννητος 

Αλέξανδρος 
Ο Μέγας 
Δοξασμένος 

Χρίστος Γούδης



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.