2 Απριλίου 2015

ΠΡΩΤΙΑ στα Πανελλήνια Μαθητικά Βραβεία.

Νικητής στα Πανελλήνια Μαθητικά Βραβεία, ένα δικό μας παιδί, ο μαθητής της Α' τάξης του 1ου Λυκείου Καισαριανής, Απόστολος Βαμβούνης. Πρώτος, με ομόφωνη απόφαση από την επιτροπή επιλογής.

Η επιλογή έγινε υπό την εποπτεία του πρώην υπουργού Παιδείας και Πρύτανη του πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μπαμπινιώτη και του προέδρου της ΟΛΜΕ κ. Νίκου Τσουλια.

Ο Απόστολος αγαπάει ιδιαίτερα τον αθλητισμό και γυμνάζεται συστηματικά, ενώ όταν τα οικονομικά της οικογένειας ήταν καλύτερα, ήταν αθλητής της κολύμβησης.

Επίσης για 3 χρόνια ήταν αθλητής του μπάσκετ στην ομάδα της ΝΗΑΡ ΗΣΤ. Αγαπάει τα μαθηματικά, και θα ήθελε μεγαλώνοντας να ασχοληθεί με τα οικονομικά.

ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

''Τι έμαθα και τι κατάλαβα μέσα στο σχολείο για την Ελλαδα της κρίσης'' 

Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 7.15 π.μ. ακριβώς. Ο χειμώνας βαρύς, όχι μόνο γιατί φέτος το κρύο είναι τσουχτερό, αλλά και γιατί τα γκρίζα σύννεφα που σκεπάζουν το γαλανόλευκο ουρανό της Ελλάδας ''σκεπάζουν'' και τις ελληνικές καρδιές μεγάλων και μικρών. Κοιτάζω το ρολόι. Οι σκέψεις με συνεπήραν, η ώρα πήρε 7.30 π.μ. και θα πρέπει να φύγω για να προλάβω το κουδούνι του σχολείου. Αγαπώ πολύ το σχολείο μου, τους συμμαθητές μου, τους καθηγητές μου και ειδικά τον μοναδικό, ιδιαίτερο, ιδιόρρυθμο καθηγητή των θρησκευτικών μου. Δεν ξέρω φέτος τι μου έχει συμβεί. Μάλλον μεγάλωσα ξαφνικά και πιάνω το εαυτό μου να αναλύει ή και να συνειδητοποιεί καταστάσεις άγνωστες ως τώρα.

Εξάλλου είμαι πια 16 χρονών.

Φτάνω στο σχολείο. Στην μεγάλη καγκελωτή πόρτα συναντώ τον κ. ''Π'' τον αγαπημένο μου καθηγητή. Φαντάζει σαν μία φιγούρα από αλλοτινές εποχές. Μεγαλόσωμος, με γκρίζα γένια, γαλανά μάτια, και πρόσωπο που μοιάζει σαν να χαμογελάει πάντα. Είναι πάνω στο ποδήλατό του. Πάντα με αυτό έρχεται. Το ντύσιμό του θυμίζει κάποιον που ζει στη δεκαετία του ’80. Τον καλημερίζω και όλο χαμόγελο μου λέει: ''Καλημέρα καλό μου παιδί.

Πρώτη ώρα θρησκευτικά, θα το αντέξεις;'' Το γέλιο του αντηχεί, μπλέκεται με τις φωνές των παιδιών και τον ήχο του κουδουνιού, που φυσικά δεν μας αφήνει να ξεχάσουμε που είμαστε.

Μπαίνουμε στην τάξη. Ο κ. ''Π'' ακολουθεί. Τον κοιτάζω και δεν ξέρω γιατί, αλλά σκέφτομαι τις ελληνικές οικογένειες της οικονομικής κρίσης. Θυμάμαι μια μέρα που μας είχε αναφέρει ότι είναι πατέρας 7 παιδιών. Αλήθεια, οι γονείς μου –ο ένας δουλεύει γιατί ο άλλος είναι άνεργος- δεν τα καταφέρνουν μ' ένα μόνο παιδί. Ο άνθρωπος αυτός πως αντιμετωπίζει τα έξοδα των επτά; Τα φροντιστήρια μόνο, γιατί ως γνωστόν η δωρεάν παιδεία, δεν καλύπτει την μόρφωσή μου, αναλογούν στο ¼ του ενός μισθού που μπαίνει στην οικογένειά μας. Που αλλού να αναφερθώ, στην ένδυσή μου ή στα καθημερινά μου χαρτζηλίκια; Πραγματικά, δεν θέλω να σκεφτώ πως αυτός ο άνθρωπος μπορεί και μεγαλώνει όχι ένα, ούτε δύο, αλλά εφτά παιδιά. Καταλαβαίνω λοιπόν, γιατί κάθε μέρα καταφθάνει στο σχολείο με το πανάρχαιο ποδήλατό του. Μήπως τελικά το εισόδημά του δεν του επιτρέπει έναν ποιο πολυτελή τρόπο μεταφοράς; Είναι παρόλα αυτά χαμογελαστός και χαμογελαστός παραμένει όταν ξαφνικά με ρωτάει: ''Αποστόλη παιδί μου, σου είπα ότι δεν θα αντέξεις την πρώτη ώρα, που πλανάται το μυαλουδάκι σου πρωί πρωί;''.

''Συγνώμη κύριε'' του απαντώ ''απλά σκέφτομαι κάποια πράγματα σήμερα'' με ρωτάει τι, αλλά κοκκινίζω και ντρέπομαι να του απαντήσω. Κάθε μέρα παρατηρώ τους συμμαθητές μου. Όταν ήμασταν στο δημοτικό, πριν από πέντε χρόνια, τα γέλια αντηχούσαν σε κάθε διάλλειμα αλλά όλα ήταν λίγο διαφορετικά τότε. Και τώρα γελάμε, αλλά πολλές φορές εκτός από την αγωνία των διαγωνισμάτων βλέπω συμμαθητές μου να κρυφοκοιτούν εκείνους που αγόρασαν ένα κουλούρι από το κυλικείο για δεκατιανό. Το πιο φθηνό κολατσιό και όμως κάποιοι φίλοι μου δεν μπορούν ούτε αυτό να αγοράσουν. Άλλοτε συνδράμω εγώ και άλλοτε συνδράμουν αυτοί εμένα, κυρίσως όταν είναι το τέλος του μήνα, γιατί η μητέρα μου τότε τα φέρνει πιο δύσκολα, καθώς περιμένει τις αρχές του μήνα για να πληρωθεί.

Οι συμμαθητές μου ξεκαρδίζονται στα γέλια και ο κ. ''Π'' προσπαθεί να επιβάλλει την τάξη μέσα στην αταξία. ''Ελάτε παιδιά μου, μη γελάτε με το συμμαθητή σας. Σήμερα μπορεί να κατάλαβε κάτι για την πραγματική ζωή''. Τον κοιτάζω στα μάτια με απορία. Μα καλά, είναι δυνατόν να διαβάζει το μυαλό μου, αναρωτιέμαι. Το παρατηρώ που πλησιάζει μία από τις συμμαθήτριές μου και της πιάνει τον ώμο. Εκείνη κατεβάζει το κεφάλι. ''Έλα κορίτσι μου, άλλαξε θέση με τη διπλανή σου για να είσαι πιο κοντά στο καλοριφέρ''. Μόλις σήμερα παρατήρησα τη συμμαθήτριά μου. Δεν είχα προσέξει ότι όλο τον χρόνο έρχεται με το πιο λεπτό πανωφόρι από όλους μας. Στο διάλλειμα θα πω διακριτικά σε όλους να βρούμε ότι ρούχα μπορούμε και να της τα φέρουμε. Η αφορμή θα είναι τα γενέθλιά της, θα είναι το δώρο μας. Δεν θα ήθελα να το δει σαν ελεημοσύνη.

Με αυτά κι αυτά, πραγματικά δεν παρακολούθησα το μάθημα. Το πρώτο διάλλειμα έφθασε κι εγώ τελικά πήρα ένα μάθημα ζωής. Κατ’ αρχήν, από έναν καθηγητή –γονιό της Ελλάδας του 2015- της Ελλάδας της οικονομικής κρίσης. Οι σκέψεις μου όμως με οδήγησαν και στην κατάσταση την οποίο βρίσκονται οι συμμαθητές μου, αλλά και εγώ. Είμαστε παιδιά οικογενειών που κάποια είναι τυχερά αν ο ένας γονιός τους έχει δουλειά.

Τι κι αν λοιπόν όλοι τα φέρνουμε δύσκολα; Όταν έχουμε θέληση και αγαπάμε ο ένας τον άλλον, όταν είμαστε κοντά και βοηθάμε τους συμμαθητές μας, η ελπίδα μας δίνει το χέρι της. Πρέπει να μάθουμε να πολεμάμε, να προσπαθούμε, και ας πηγαίνουμε κάθε πρωί στις δουλειές μας με τα πόδια ή με το ποδήλατο όταν δεν έχουμε χρήματα να βάλουμε βενζίνη και …ας φοράμε χαρισμένα πανωφόρια! 

μας εστάλλει με email.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.