Παράδoση σε: Ελληνική Κυβέρνηση
Στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για την Επανεκκίνηση της Οικονομίας» η κυβέρνηση ενσωματώνει το άρθρο 24, στην παρ. 2 του οποίου εντάσσεται στο ΤΑΙΠΕΔ η ΕΤΑΔ ΑΕ. Στα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ανήκουν όλα τα ακίνητα του δημοσίου – συμπεριλαμβανομένων και των Ολυμπιακών Ακινήτων – καθώς και η περιουσία του ΕΟΤ. Στο ίδιο άρθρο 24 παρ. 1 καταργείται μεν η Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ αλλά όλο σχεδόν το παράκτιο μέτωπο Σαρωνικού έχει περιέλθει με την παράγραφο 2 στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς ανήκει στην ΕΤΑΔ ΑΕ.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο 3986/2011 του ΤΑΙΠΕΔ, όπως ισχύει σήμερα, προβλέπεται η αξιοποίηση, συμπεριλαμβανομένης και της πώλησης, των ακινήτων που περιέρχονται στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου το αντίτιμο να δοθεί στην εξόφληση του χρέους. Τούτων δεδομένων, η ένταξη στο ΤΑΙΠΕΔ ακινήτων του δημοσίου ισοδυναμεί με υφαρπαγή τους από τους δανειστές χωρίς κανένα όφελος για τη χώρα μας. Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το άρθρο 24 παρ. 2.
ΨΗΦΙΣΤΕ ΕΔΩ
Δημοσιεύτηκε: Μάρτιος 16, 2015
ΣΧΟΛΙΑ:
- Επανεκκίνηση της Οικονομίας με εισπρακτικά μέτρα και ενίσχυση του ταμείου εκποίησης της δημόσιας περιουσίας δεν υφίσταται!
- Μετά την δημοσίευση του ψηφίσματος η κα Βαλαβάνη πρόσθεσε στο εν λόγω άρθρο μια παραπλανητική διάταξη η οποία όμως δεν μπορεί να εφαρμοστεί και δεν αλλάζει την βασιμότητα του αιτήματος. Κάθε άλλο μάλιστα!
Συγκεκριμένα, η διάταξη η οποία προστέθηκε μετά την δημόσια διαβούλευση λέει ότι “Στόχος του Ταμείου που θα δημιουργηθεί μετά την απορρόφηση, είναι η αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας προς όφελος και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Τα έσοδα που θα προκύπτουν θα αξιοποιούνται για τη χρηματοδότηση της κοινωνικής πολιτικής του κράτους και τη στήριξη της κοινωνικής ασφάλισης όπως ειδικότερα θα προβλέπεται στον ιδρυτικό του νόμο. “
ΜΟΝΟ ΠΟΥ
1) Βάσει του καταστατικού του και το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί για την … εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος (αρθ 1.3)
2) Χωρίς την κατάργηση του συστατικού νόμου του ΤΑΙΠΕΔ, η συμπληρωματική διάταξη του άρθρου 24, σύμφωνα με την οποία τα έσοδα που θα προκύπτουν από την εκποίηση δημόσιας περιουσίας ανεκτίμητης αξίας θα αξιοποιούνται για να εκπληρώσει το κράτος τις βασικές υποχρεώσεις του απέναντι στους πολίτες είναι ανυπόστατη (ή άκυρη) όπως και το καινούργιο Ταμείο που υποτίθεται ότι κάπως, κάποτε θα συσταθεί.
Τα βασικά σημεία:
1. Με τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων θα πληρώνονται αποκλειστικά οι δανειστές. (άρθρο 1, παράγρ. 2)
2. Το Δημόσιο παραιτείται από τα έσοδα που προκύπτουν από την ιδιωτική περιουσία του και τα παραχωρεί στο ΤΑΙΠΕΔ. (άρθρο 2, παράγρ. 5)
3. Ότι ιδιωτικοποιείται δε μπορεί να αναμεταβιβαστεί στο Ελληνικό Δημόσιο με οποιονδήποτε τρόπο. (άρθρο 2, παράγρ. 7)
4. Μπορεί να γίνει αναγκαστική απαλλοτρίωση σε εμπράγματα δικαιώματα τρίτων (π.χ. ιδιωτών) αν κρίνονται αναγκαία για ένα επενδυτικό σχέδιο. Τη δαπάνη της απαλλοτρίωσης τη πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο και όχι ο επενδυτής (άρθρο 2, παράγρ. 8) κλπ κλπ
5. Τρία(3) μέλη από τα επτά(7) που αποτελούν το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, το οποίο γνωμοδοτεί για κάθε ιδιωτικοποίηση, υποδεικνύονται από τη τρόικα (άρθρο 4, παράγρ. 1)
3) Στην ανάρτηση με τίτλο “Απίστευτο! Συνεχίζεται το ξεπούλημα αλλά τώρα τα λεφτά θα τα φάμε εμείς, λέει η Βαλαβάνη” θα βρείτε όλες τις λεπτομέρειες και στα σχόλια κάτω από αυτήν, τις μετέπειτα αντιδράσεις.
Ενδεικτικό παράδειγμα:
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ
Δελτίο Τύπου 17/3/2015
Στο Δελτίο Τύπου της Πρωτοβουλίας στις 13/3/2015 ζητούσαμε την άμεση απόσυρση του άρθρου 24 παρ. 2, που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για την Επανεκκίνηση της Οικονομίας», γιατί συγκεντρώνει στο ΤΑΙΠΕΔ πλην των εκατοντάδων δημοσίων ακινήτων τα οποία ήδη διαθέτει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της ΕΤΑΔ ΑΕ (Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα).
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών κα Βαλαβάνη και ο νέος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κος Πιτσιόρλας, επιχειρώντας να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις, προέβησαν σε δηλώσεις οι οποίες είναι νομικά και πολιτικά αβάσιμες για τους ακόλουθους λόγους:
1. Για ποιόν λόγο δεν καταργείται πρώτα το υπάρχον ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποτελεί όχημα εκποίησης της δημόσιας περιουσίας; Γιατί δεν δημιουργείται με νόμο ένα ταμείο που δεν θα μεταβιβάζει κυριότητα όσον αφορά στη δημόσια περιουσία του κράτους και θα προχωρά σε βραχύβιες μορφές αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του, αποδίδοντας τα έσοδα σε κοινωνικές ανάγκες; Γιατί να μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ πρωθύστερα τα δημόσια ακίνητα;
2. Στο δίκαιο και στην πολιτική δεν επενδύουμε στις υπαρκτές, πιθανόν καλές, προθέσεις αλλά σε θεσμικές εγγυήσεις. Τίποτε δεν διασφαλίζει ότι όλα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα «αξιοποιηθούν» με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που εφαρμόζει το ΤΑΙΠΕΔ και τον οποίο έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει. Τι μας διαβεβαιώνει, σε συνθήκες αφόρητης πίεσης από τους δανειστές, και την τρόικα και ασφυξίας των δημοσίων εσόδων ότι δεν θα υποχρεωθούμε να πουλήσουμε όλα τα παραπάνω στα «κοράκια» που περιμένουν; Υπενθυμίζουμε : ό,τι μεταβιβάζεται στο ΤΑΙΠΕΔ κατά το άρθρο 2 παρ. 7 του ν. 3986/2011 δεν μπορεί να αναμεταβιβασθεί ποτέ στο Δημόσιο! Καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό;
3. Ο κ. Πιτσιόρλας ήδη δήλωσε – όσον αφορά αυτό το νέο ταμείο – ότι «δεν θα είναι τα πάντα προς πώληση», δηλαδή ότι θα είναι απολύτως ανοιχτό σε λογικές μεταβίβασης/εκποίησης. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν να λυθεί το θέμα του ΤΑΙΠΕΔ «στην τούρλα του Σαββάτου» με τροπολογίες σε νομοσχέδια άσχετου περιεχομένου. Όποιος πιστεύει ότι τα μνημόνια και οι εφαρμοστικοί νόμοι καταργούνται με τροπολογίες ίσως αγνοεί τις δεσμεύσεις της χώρας από τις οποίες δεν μπορούμε να απεμπλακούμε επικοινωνιακά.
Η σύγκρουση κατά της υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας θα είναι μεγάλη.
Όσοι/ες αγωνιστήκαμε αυτά τα χρόνια και, «κρατώντας καθυστέρηση», έχουμε διασφαλίσει τη δημόσια περιουσία θέλουμε ο αγώνας να συνεχιστεί με καθαρά χαρτιά. Γι’ αυτό επιμένουμε ότι πρέπει να αποσυρθεί το άρθρο 24 παρ. 2.
JusticeForGreece
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου