27 Ιανουαρίου 2015

Ποιος ευθύνεται για το πλέον πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία του NATO; - 2 Ελληνες & 8 Γάλλοι νεκροί.

Η ανείπωτη τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην αεροπορική βάση Albacete της Ισπανίας κατά τη διάρκεια της 1ης TLP του έτους αναμένεται να αποτελέσει (καθώς ο αριθμός των νεκρών ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί και υπάρχουν φόβοι να κινηθεί ακόμη και πάνω από τους 10)  την πλέον πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία του ΝΑΤΟ.

Η πίστα του αεροδρομίου στην οποία κατέπεσε και συνετρίβη στις 15:30 τοπική ώρα το F-16D της 341Μ θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο με την ακριβή έκταση της καταστροφής να είναι ακόμη άγνωστη σε ότι αφορά τις ανθρώπινες απώλειες.

Το F-16 συνετρίβη σε hangar, στις 15.18 (τοπική ώρα), κατά τη διάρκεια της απογείωσης για άγνωστους λόγους. Το πιθανολογούμενο "κράτημα" του κινητήρα και κάποιος εξωγενής παράγοντας ("ρούφηγμα" πουλιού;) και ίσως βλάβη στα πηδάλια του αεροσκάφους ή μετακίνηση του ομοιώματος AGM-88 HARM είναι πιθανές αιτίες.

Ωστόσο ιπτάμενοι της ΠΑ επισημαίνουν ότι ο τρόπος της ξαφνικής πτώσης μόλις 40 πόδια από τα έδαφος δείχνει ότι έσβησε ο κινητήρας. Το αεροσκάφος “εγειρε” προς δεξιά μόλις “ξεκόλλησε” από το έδαφος και το φτερό του ακούμπησε στο έδαφος στο σημείο που ήταν φορτωμένο το ομοίωμα.

Όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, νεκροί είναι οι δύο Έλληνες χειριστές του αεροσκάφους και οκτώ Γάλλοι πολίτες, επικαλούμενο δηλώσεις του πρωθυπουργού της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι, που ανέφερε ότι οι Γάλλοι που έχασαν τη ζωή τους είναι οκτώ. Στην Ελλάδα κανείς δεν έχει ανακοινώσει τίποτα!


«Φαίνεται ότι οι δύο άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους είναι Έλληνες υπήκοοι και (οι υπόλοιποι) οκτώ Γάλλοι», δήλωσε ο πρωθυπουργός Ραχόι ερωτηθείς σε απευθείας μετάδοση από το ισπανικό τηλεοπτικό δίκτυο Telecinco.

Το ελληνικό μαχητικό κατέπεσε κατά τη διάρκεια της απογείωσης και συνετρίβη πάνω σε άλλα σταθμευμένα μαχητικά αεροσκάφη μέσα στην πίστα της αεροπορικής βάσης στο Αλμπαθέτε.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι τραυματίες ήταν τέσσερις, εκτίμηση που δυστυχώς επιδεινώθηκε, ανεβάζοντας τον αριθμό των τραυματιών σε 19.

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Αμύνης της Ισπανίας στο protothema.gr από τους 13 τραυματίες που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο του Αλμπαθέτε, οι επτά φέρουν σοβαρά τραύματα, ενώ η κατάσταση των πέντε κρίνεται σταθερή. Παρ΄όλα αυτά, δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση από ισπανικής πλευράς για την εθνικότητα των νεκρών και των τραυματιών.

Νωρίτερα, πληροφορίες ήθελαν τρεις από τους τραυματίες να βρίσκονται σε μονάδα εντατικής θεραπείας, ενώ ένας ακόμα να έχει υποστεί ακρωτηριασμό.

Όπως αναφέρει η ισπανική El Mundo, το F-16 συνετρίβη σε hangar, στις 15.18 (τοπική ώρα), κατά τη διάρκεια της απογείωσης.

To γράφημα της El Pais αναπαριστά τι συνέβη:
1. To ελληνικό F-16
2. Στις 15:30 ξεκινά τους ελιγμούς για την απογείωση
3. Για άγνωστους λόγους ο κινητήρας κάνει «κράτει»
4. Το αεροσκάφος στρίβει δεξιά, χάνει ύψος και συγκρούεται με άλλα αεροσκάφη που ετοιμάζονται να μπουν στο διάδρομο απογείωσης.


Τα ερωτήματα για τα αίτια από τη σημερινή τραγωδία είναι αναμφισβήτητα πολλά αλλά οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για κράτηση κινητήρα στην πιο κρίσιμη φάση της πτήσης αυτής της απογείωσης.

Το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχουμε χάσει δύο F-16 από την ίδια ακριβώς αιτία κράτηση κινητήρα (εάν ισχύουν οι αρχικές πληροφορίες για κράτηση την ώρα της απογείωσης) έρχονται σε άμεση συνάφεια με το χρόνιο πρόβλημα έλλειψης ανταλλακτικών και δη για τους κινητήρες των αεροσκαφών. Τόσο για τους F110-GE 100 της General Electric που βρίσκονται τοποθετημένοι στα F-16 block 30 και 50 όσο και για τους F-100-PW-229 των F-16 block 52+ και Adv.

Το πρόβλημα προμήθειας ανταλλακτικών χρονολογείται από το 2008 δηλαδή από εκείνη τη χρονιά έχει να γίνει προμήθεια ανταλλακτικών κάτι που έφερε τα F-16 στα χαμηλότερα επίπεδα διαθεσιμότητας από την παραλαβή των πρώτων το 1989.

Ακόμη και τώρα τα μαχητικά του τύπου είναι χωρίς ανταλλακτικά και οι ευθύνες που βαρύνουν την απερχόμενη κυβέρνηση μεγάλες. Μόλις στις 18 Νοεμβρίου η αμερικανική DSCA ανακοίνωσε την έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο της παροχής ανταλλακτικών για τα F-16 της ΠΑ ύψους 188 εκατ. $ αλλά φυσικά μέχρι αυτά να φτάσουν στην Ελλάδα θα παρέλθει ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα με  ανακοίνωση της η υπηρεσία αμυντικής συνεργασίας και ασφάλειας DSCA του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, είχε κοινοποιήσει την έγκριση του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ για την πιθανή πώληση στην Ελλάδα μέσω του συστήματος FMS (Foreign Military Sales) υποστήριξης και σχετικού εξοπλισμού, ανταλλακτικών και λογιστικής υποστήριξης για τα μαχητικά F-16 Fighting Falcon υπολογιζόμενου κόστους 188 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (150 εκατ. €).

Αλλά εκτός από αυτό το απαράδεκτο επίπεδο  διαθεσιμότητας και παροχής ανταλλακτικών υπάρχει και άλλο πρόβλημα: Πως αυτά θα έρθουν στην Ελλάδα!

Το πρόβλημα έγκειται στις μεταφορικές εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβόλαια για την αποστολή των ανταλλακτικών και με τις οποίες το ΥΠΕΘΑ βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη για θέματα κόστους!


Δηλαδή εκτός του γεγονότος ότι για τα ανταλλακτικά υπάρχει έγκριση δεν ξέρουμε πως θα τα φέρουμε. Αλλά ακόμη και τώρα κανείς δεν είναι σε θέση να πει με ασφάλεια πότε αυτά που εγκρίθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο θα βρίσκονται στην Ελλάδα.

Σε ότι αφορά το συγκεκριμένο block παραγωγής το 50, έχουν τα αεροσκάφη παρουσιάζουν ένα εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας καθώς από το 1997 που άρχισαν να παραδίδονται στην ΠΑ έχουν σημειωθεί μαζί με το σημερινό μόλις δύο πτώσεις αλλά το τελευταίο διάστημα οι πτώσεις μαχητικών F-16 είναι πολλές και ειδικότερα σε ότι αφορά τα F-16 block 52+.

Πιο συγκεκριμένα το πρώτο δυστύχημα για την συγκεκριμένη έκδοση σημειώθηκε στις 23 Μαΐου του 2006 με την συντριβή ύστερα από εναέρια σύγκρουση F-16C του Σμηναγού Κωνσταντίνου Ηλιάκη με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατό του.

Το δεύτερο δυστύχημα σημειώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου του 2007 όταν 1 F-16C συνετρίβη 20 ν.μ. νότια του Αγίου Όρους με αποτέλεσμα το θάνατο του χειριστή του.

Το τρίτο και πλέον τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010 όταν δύο αεροσκάφη ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο συγκρούστηκαν Ν.Δ. της νήσουν Χρυσή νότια της Κρήτης με αποτέλεσμα το θάνατο δύο χειριστών.

Η πέμπτη απώλεια μαχητικού ήταν στις 4 Δεκεμβρίου ενός F-16D χωρίς θύματα με τους δύο χειριστές να εγκαταλείπουν με επιτυχία το αεροσκάφος από κράτηση κινητήρα.

Στις 19 Ιανουαρίου του 2012 είχε συμβεί ένα περιστατικό ασφάλειας με αεροσκάφος F-16D Block 52+ της 110ΠΜ/337Μ. Πιο συγκεκριμένα  κατά την διάρκεια εκπαίδευσης αποπροσγειώσεων (touch and go) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας υποχώρησαν τα σκέλη του μαχητικού με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του αεροσκάφους εντός διαδρόμου και την πρόκληση μικρών υλικών ζημιών στα σκέλη και στις εξωτερικές δεξαμενές.

Σε ότι αφορά τα F-16 Block 30 αυτά έχουν παρουσιάσει ένα σοβαρότερο δείκτη πτώσεων καθώς από τα 40 αρχικά έχουν απωλεσθεί 6 μονοθέσια και 2 διθέσια.

Σε ότι αφορά την TLP 2015-1 σε αυτή μετείχαν οι παρακάτω χώρες:

Ελλάδα:  3 F-16C + 1 F-16D, 341Μ
Ισπανία: 4 Eurofighter EF2000 (ALA 11)
Γαλλία: 2 Rafale, 2 Mirage 2000D 2 Mirage 2000-5, 2 Dornier / Dassault Alpha Jet
Ιταλία: 2 AMX (Αεροπορία)  5 AV-8B+ (Ναυτικό)
ΗΠΑ: 3 F-15E Strike Eagle (Lakenheath AB)
Γερμανία: 4 Tornado IDS
Βρετανία: 2 Hawk

Από φωτογραφίες προκύπτει το καταρχάς συμπέρασμα ότι το F-16 κατέπεσε σε χώρο όπου ήταν σταθμευμένα ένα  Alpha Jet, ένα F-16 (πιθανολογείται να είναι ακόμη ένα ελληνικό) και ένα F-15E. Άλλες φωτογραφίες δείχνουν ένα Tornado, δύο Harrier και ένα ακόμη F-15E να βρίσκονται εκτός του πεδίου της φωτιάς.

Αυτό όμως που έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση είναι η πλήρης έλλειψη ενημέρωση από πλευράς ΠΑ η οποία δείχνει εκτός ισορροπίας. Όχι για τα ΜΜΕ αλλά για τις οικογένειες των πιλότων και του τεχνικού προσωπικό το οποίο βρίσκεται στην Ισπανία.

Συνολικά στην Ισπανία είναι 41 άτομα τεχνικοί και πιλότοι και ουδείς γνωρίζει την τύχη των πιλότων του μοιραίου F-16 ακόμη και τώρα.


Η μόνη ανακοίνωση της ΠΑ αναφέρει ότι: «ΠΡΟΣ ΠΑΡΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ - ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΝΕΟΤΕΡΑ ΜΕ ΝΕΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ».

Νεότερη ανακοίνωση δεν έχει έρθει και η αγωνία των συγγενών ήταν μεγάλη, όπως το εισέπραξε το defencenet.gr. Πάντως από το ΓΕΑ υπάρχει διαβεβαίωση (και έμμεση ομολογία ότι είναι νεκροί) ότι ενημερώθηκαν οι δύο οικογένειες των αγνοουμένων.

Αντί όλος ο μηχανισμός της ΠΑ να έχει κινητοποιηθεί από την πρώτη στιγμή έπρεπε η ηγεσία να πάρει άδεια από τον πρωθυπουργό για να μεταβεί στην Ισπανία στις 20:00 ενώ το δυστύχημα έγινε στις 16:30 ώρα Ελλάδος, 3,5 ώρες δηλαδή αργότερα.

Αντί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας να δώσει αμέσως εντολή στις εκεί διπλωματικές αρχές να σπεύσουν στην περιοχή και στα νοσοκομεία για να μάθουν νεότερα η ΠΑ ανακοίνωνε ότι περίμενε επίσημη ανακοίνωση από τις ισπανικές αρχές η οποία δεν έχει έρθει ακόμη!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.