17 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΠΛΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ.

Γράφει η Θωμαϊδα Παριανού

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014 (ώρα17.30), στο Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινοπολιτών (οδός Σούτσου 46 και Λεωφ. Αλεξάνδρας, στάση ΜΕΤΡΟ Αμπελοκήπων, η Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.) και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.), διοργάνωσαν εκδήλωση, με θέμα:
- “1914 - 2014 : 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ  ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ”
- 1994 - 2014 : 20  ΧΡΟΝΙΑ  ΑΠΟ  ΤΗΝ  ΚΟΙΜΗΣΗ  ΤΟΥ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ  ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ,

με  μοναδικό ομιλητή τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ.κ. ΑΝΔΡΕΑ

H εκδήλωση άρχισε με τον ύμνο της Ορθοδοξίας «Τη Υπερμάχω» και, στην συνέχεια, ο κεντρικός παρουσιαστής κ. Απόστολος Κατωπόδης, Πρόεδρος της ΣΦΕΒΑ., ευχαρίστησε το Δ.Σ. του Πνευματικού Κέντρου Κων/λιτών για την παραχώρηση της αιθούσης και προλόγισε τις δύο εκδηλώσεις:

- Η πρώτη εκδήλωση παραπέμπει την μνήμη στο 1914, όταν οι Μεγάλες Δυνάμεις, κατά παράβαση κάθε διεθνούς δικαίου, ακρωτηρίασαν το βόρειο τμήμα στη ενιαίας μέχρι τότε Ηπείρου και την επιδίκασαν στο νεοσύστατο κράτος της Αλβανίας. Οι ΒΗτες αντέδρασαν και έδωσαν μάχες για την ανεξαρτησία τους, η οποία επισφραγίστηκε με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, το 1914. Είναι ένα εν ενεργεία κείμενο, το οποίο προσυπέγραψε και η Αλβανία, χωρίς  ποτέ να σεβαστεί την υπογραφή της.  Τα 100 χρόνια που πέρασαν μέχρι τότε δεν δικαίωσαν τον τίμιο αγώνα αυτών που πολέμησαν για την ανεξαρτησία  Σκληροί Αλβανοί δυνάστες επέδραμαν κατά του Β.Η.κού Ελληνισμού, με στόχο την εθνική του συρρίκνωση. Ακολούθησαν διώξεις, δολοφονίες, εκτοπίσεις σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξορίες. Δυστυχώς, η πολιτική της συρρίκνωσης του Β.Η.κου Ελληνισμού συνεχίζεται και σήμερα από το Αλβανικό κράτος.

- Η δεύτερη εκδήλωση γίνεται  για τα 20 χρόνια από την κοίμηση του μακαριστού Μητροπολίτη Σεβαστιανού. Ο Σεβαστιανός έγραψε ιστορία, είναι ο ίδιος ιστορία, που αφιέρωσε όλη του την ζωή στον Θεό και την Πατρίδα. Δινόταν ολοκληρωτικά στον αγώνα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των αδελφών μας της ΒΗρου.

Όλα όσα είχε πει τότε ο Σεβαστιανός αποκτούν σήμερα δραματική επικαιρότητα:  
το εκπαιδευτικό σύστημα, η αμφισβήτηση του εθνικού προσδιορισμού, όπως η δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα και η διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας με την προβολή του θέματος των Τσάμηδων.

¨Ολα αυτά δειχνουν ότι το ΒΗκό, όχι μόνο δεν έσβησε αλλά είναι ενεργό και κυρίαρχο για την διασφάλιση των εθνικών μας συμφερόντων, στην ευαίσθητη περιοχή της Βαλκανικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δεν έληξε, λοιπόν με την εκδημία του Σεβαστιανού , όπως είχαν προβλέψει  κάποιοι, ο αγώνας του, Αντίθετα, προσαρμόσθηκε στις νέες συνθήκες και διεξάγεται στο Πανελλήνιο αμείωτος, υπό την άξια ηγεσία του διαδόχου του στον Μητροπολιτικό θρόνο Ανδρέα και των συνεργατών του.

Στην συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ανδρέα, ο οποίος αυτοπαρουσιάστηκε, ως εξής: «Δεν είμαι Σεβαστιανός, είμαι ένας νάνος που ανέβηκε στον θρόνο ενός γίγαντος». Προχώρησε, στην συνέχεια στην ομιλία του αναφερόμενος στις επετείους της εκδήλωσης.

- Για την πρώτη επέτειο, αναφέρθηκε διεξοδικά στα γεγονότα, από τις πρώτες αναταραχές στα Βαλκάνια από τις αρχές του 20ου αιώνος. Οι αγώνες της ενιαίας τότε Ηπείρου αρχίζουν ήδη από την 25η Μαρτίου 1906, με την ίδρυση του Ηπειρωτικού Κομιτάτου. Ακολουθεί η πρώτη απελευθέρωση του βορείου τμήματος της ενιαίας τότε Ήπείρου από τον Ελληνικό Στρατό, αλλά και από τις μάχες του Χειμαρριώτη Σπρου Σπυρομήλιου.  Ο όρος «Βόρειος Ήπειρος» πρωτοεμφανίστηκε μετά την υπογραφή του χαρακτηριζόμενου ως επαίσχυντου Πρωτόκόλλου της Φλωρεντίας, της 17ης Δεκεμβρίου 1913 και επεδίκαζε το βόρειο τμήμα της μίας και αδιαίρετης τότε Ηπείρου στο νεοσύστατο κράτος της Αλβανίας, ελέω Μεγάλων Δυνάμεων (Αγγλία,    Γαλλία, Ρωσία, Γερμανία, Αυστροουγγαρία και Ιταλία).

Ακολουθεί ο εκβιασμός του Βενιζέλου (¨Η την Βόρειο ¨Ηπειρο ή τα Νησιά του Αιγαίου), Οι Β,Η.τες αρχίζουν τον αγώνα τους για να το επιτύχουν την αυτονομία τους, επιτυγχάνον την υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας, (17/5/1914)  μετά επικρατεί χάος και ο Ελληνικός Στρατός μπαίνει για δεύτερη φορά στην Βόρειο Ήπειρο, καλεσμένος από τις μεγάλες δυνάμεις. Η ανακατάληψη, για δεύτερη φορά, της Βορείου Ηπείρου, πραγματοποιήθηκε από τις 14 -24 /10/1914. Έπειτα ήλθε ο διχασμός, η Μικρασιατική  καταστροφή και τα αλλεπάλληλα στρατιωτικά  κινήματα στην Ελλάδα, οπότε η Αλβανία άρχισε πιέσεις και διωγμούς εις βάρος των ΒΗτων.

Ηλθε μετά ο Ελληνο - ταλικός. Πόλεμος και το 1940, ο στρατός μας μπήκε για 3η φορά στην ΒΗ, ελευθερώνοντας την μία πόλη μετά την άλλη. Ακολούθησε στην συνέχεια η οπισθοχώρηση, λόγω της Γερμανικής επίθεσης στην Ελλάδα, ενώ στην Αλβανία ανέλαβε ο κομμουνιστής Ενβέρ Χοτζα, ιδρύοντας το πρώτο αθεϊστικό κράτος στον κόσμο,  και κατεδίωξε τους Ελληνες. Ο Θεός έστειλε τον άνθρωπό του τον Μητροπολιτη Δρυινουπόλεως, .Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανό, που πρόσφερε όλόκληρη την ζωή του στον αγώνα του για την Βόρειο Ήπειρο. Βοήθησε τους ΒΗτες όπως μπορούσε, υλικά και  ηθικά. Το 1967 ήλθε στην ιερατική έδρα του φτωχός και το 1994 που πέθανε , έφυγε φτωχότερος. Μας άφησε το αγωνιστικό του φρόνημα και την ευχή του και την περιλάλητη διαθήκη του αλλά και την εντολή να μην σταματήσουμε τον αγώνα να συνεχίσουμε και να βαδίσουμε με όσες δυνάμεις έχουμε.

Σήμερα που ο Ελληνισμός, από την Λευκωσία μέχρι την Κορυτσά δοκιμάζεται σκληρά, ο Αυτονομιακός Αγώνας του 1914 αποτελεί πηγή εμπνεύσεως και εθνικού φρονηματισμού.
Τίποτε δεν ξεχνιέται, τίποτε δεν τελείωσε ακόμα. Παίρνοντας κουράγιο και δύναμη απο το αγωνιστικό παλμό και το αγνό αγωνιστικό φρόνημα των νέων μας, αλλά και πιστοί στην εντολή του μακαριστού Σεβαστιανού, δηλώνουμε ότι ο αγώνας για την Βόριο Ήπειρο , συνεχίζεται. Ο  αγώνας δεν θα σταματήσει, σύν θεώ, μέχρις ότου η Ελληνική σημαία κυματίσει ελεύθερη σε ολόκληρη την Βόρειο Ήπειρο, ενώ θα ακούγεται το σύνθημα, με το οποίο εκείνος έκλεινε όλες τις ομιλίες του: «Χριστός Ανέστη και η Βόρειος Ήπειρος Ανέστη. Ζήτω η Ένωση της Βορείου Ηπείρου με την Ελλάδα».

Και η εκδήλωση, που άρχισε με τον παιάνα της Ορθοδοξίας «Τη Υπερμάχω», τελείωσε με τον παιάνα του Ελληνισμού, τον Εθνικό Υμνο. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Εκκλησίας (Χρυσόστομος), της Πολιτείας (Μπάμπης Καραθάνος, της Τέχνης (Σάββας Σιάτρας), Πρόεδροι και μέλη Βορειοηπειρωτικών και Ελληνικών Πατριωτικών Συλλόγων και Φορέων, και πλήθος κόσμου.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.