Ένα πείραμα ευρείας κλίμακας που έγινε το 2012 μέσω Facebook, αποκαλύφθηκε πρόσφατα και έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στο διαδικτυακό κόσμο.

Σύμφωνα με διεθνή μέσα (όπως ο Guardian), το 2012 το Facebοok πραγματοποίησε ένα ψυχολογικό πείραμα, χρησιμοποιώντας τους λογαριασμούς 689.000 αγγλόφωνων χρηστών. Κατά το πείραμα κάποιοι εκ των χρηστών λάμβαναν –για μία εβδομάδα– στο newsfeed, μόνο δυσάρεστες ή αρνητικές ειδήσεις/ γεγονότα/ αναρτήσεις και κάποιοι άλλοι μόνο τα θετικά/ ευχάριστα. Σκοπός ήταν η απόδειξη της επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.

Οι ερευνητές ήθελαν να διαπιστώσουν αν η τροφοδότηση με ένα είδος «συναισθηματικού ιού» ωθούσε το χρήστες να κινηθούν και να αναπαράγουν ποστ, στην κατεύθυνση αυτών που δέχονταν – και αυτό απεδείχθη.

Guardian και Telegraph τονίζουν ότι το Facebook έχει την ελευθερία να προχωρά σε τέτοιου είδους πειράματα με την άδεια των χρηστών του, που όταν ανοίγουν λογαριασμό τους δέχονται ερώτηση αν θέλουν να συμμετάσχουν σε σχετικές έρευνες. Σύμφωνα με την Telegraph, κατά το πείραμα αναλύθηκαν πάνω από 3 εκ. δημοσιεύσεις, οι οποίες περιείχαν 122 εκ. λέξεις, 4 εκ. εκ των οποίων ήταν θετικές και 1,8 εκ. αρνητικές και αναφέρει ότι παρατηρήθηκε «σύνδρομο στέρησης» σε χρήστες οι οποίοι εκτέθηκαν σε λιγότερες συναισθηματικού τύπου δημοσιεύσεις στο news feed, ήταν λιγότερο «εκφραστικοί» το επόμενο διάστημα.

Ο βασικός συντάκτης της έρευνας του Facebook δήλωσε σχετικά με το ζήτημα: «Ο στόχος όλων μας των ερευνών στο Facebook είναι να μάθουμε πώς να δίνουμε καλύτερες υπηρεσίες. Εγώ σχεδίασα το πείραμα και σας λέω, ότι ο στόχος μας δεν ήταν να ποτέ να αναστατώσουμε οποιονδήποτε. Μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι έχουν προβληματισμούς, και οι συνεργάτες μου και εγώ λυπόμαστε για τον τρόπο που περιγράφηκε η έρευνα και τον προβληματισμό που προκάλεσε. Εκ των υστέρων, τα ερευνητικά οφέλη του πειράματος ίσως να μη δικαιολογούν όλη αυτή την ανησυχία».

πηγή