2 Ιουλίου 2012

Τελικά, τι είδους ανθρώπους θέλουμε στις κυβερνήσεις της Ελλάδας;

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Διαβάζω αυτές τις μέρες  ένα βιβλίο του καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης και πρώην Πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου Γιώργου Κοντογιώργη με τίτλο « Κομματοκρατία και Δυναστικό Κράτος».

Όσο προχωρώ,  τόσο περισσότερο  αναρωτιέμαι: «Μα είναι δυνατόν οι «λειτουργοί» του σημερινού πολιτικού  κατεστημένου στην Ελλάδα, πρωθυπουργοί , αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, γραμματείς και φαρισαίοι, βουλευτές , επιχειρηματίες, δικαστές  να τον αφήνουν να κυκλοφορεί ελεύθερος αυτός ο επικίνδυνος  άνθρωπος;

Θά πρεπε να τον είχαν συλλάβει, και να τον είχαν κλείσει στον Κορυδαλλό. Αυτός ο άνθρωπος είναι μια κινούμενη απειλή εναντίον του πολιτικού συστήματος , αυτού που έβγαλε τον οργισμένο κόσμο στους δρόμους σε μιαν εξέγερση που γκρεμίζοντας τον Παπανδρεισμό, καταδικάζοντας το Μνημόνιο, απαιτώντας καταδίκη του «συστήματος», οδηγώντας σε εκλογές, «αποσυμπίεσε» την οργή του βάζοντας στη Βουλή τη «Χρυσή Αυγή» και αφήνοντας απέξω τον Καρατζαφέρη. Κι αν δεν τον έβαζαν φυλακή τον κ. Κοντογιώργη , ας τον έβαζαν τουλάχιστον στην κυβέρνηση»!

Στην πραγματικότητα; Ευτυχώς  που υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι  άνθρωποι που γράφουν κάτι τέτοια βιβλία που τα διαβάζουν κάποιοι  άνθρωποι και … ξεστραβώνονται και  μετά, ίσως προσπαθούν να κάνουν άλλους ανθρώπους να τα διαβάσουν κι αυτοί μπας και … ξεστραβωθούν περισσότεροι.
Τον ρωτούν σε μια συνέντευξη: «Γράφετε πως, από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους τον 19ο  αιώνα και εξής, τα απολυταρχικά καθεστώτα ουσιαστικά απαγόρευσαν στον Έλληνα πολίτη να πολιτεύεται  ελεύθερα. Και αυτό σήμανε την αρχή για τη σταδιακή αλλοίωση της ελληνικής  κοινωνίας».

Και απαντά αυτός ο επικίνδυνος  άνθρωπος : « Το ελληνικό κράτος φέρνει μαζί του τριών ειδών δουλείες: Κατά την πρώτη, το ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε στο περιθώριο  του εθνικού κορμού. Το έθνος βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη, στη Σμύρνη, σε άλλες ζωτικές του περιοχές, διέθετε μια ηγετική θέση στο περιβάλλον τριών αυτοκρατοριών.

 Η δεύτερη δουλεία προέκυψε επειδή υιοθετήσαμε ως πρότυπο την απολυταρχία  της Δυτικής Ευρώπης. Ουσιαστικά  καταργήσαμε το θεσμικό υπόβαθρο του Ελληνισμού, δηλαδή τον Δήμο, την Δημοκρατία μέσα από τα κοινά. Αντί το σύστημα των  κοινών να εγκατασταθεί στη νέα κοινωνική ολότητα, στο κράτος έθνος, το κατήργησαν  ολοσχερώς. Οπότε, η μεν κοινωνία  από δήμος έγινε ιδιώτης το  δε πολιτικό σύστημα το ενσάρκωσε  το κράτος. Έτσι, αποδομήθηκε η κοινωνική συλλογικότητα και το πολιτικό προσωπικό προσανατόλισε τις πολιτικές του με γνώμονα την προσωπική σχέση του πολιτικού με τον πολίτη.

 Η τρίτη δουλεία  προέκυψε από το ότι αυτό  το νεοελληνικό κρατίδιο εξαρτήθηκε  θεσμικά από τρίτες δυνάμεις, οι οποίες είχαν συμφέρον να  εξαφανιστεί ο ισχυρός Ελληνισμός, για να μπορούν πλέον να  αναλάβουν οι ίδιοι τον ρόλο του στην περιοχή. Το κράτος  αυτό έχοντας αποκοπεί από  τον κορμό του έθνους, δεν επιθυμούσε  την ολοκλήρωσή του. Αν πετυχαίναμε την εθνική ολοκλήρωση, δηλαδή αυτό που περιέγραφε η λεγόμενη Μεγάλη Ιδέα, τότε οι ηγέτες αυτού του κράτους θα γίνονταν πρόεδροι κοινοτήτων».

Διαβάζοντας, διαπίστωσα ότι ο συγγραφέας μιλά και για «ασύμμετρη καταστροφή», φέρνοντάς μου στο νου τη φράση του τότε Υπουργού Δημόσιας Τάξης Βύρωνα Πολύδωρα ( Αύγουστος του 2007) ο οποίος μιλώντας για τις τεράστιες, καταστροφικές πυρκαγιές αναφέρθηκε σε ««ασύμμετρη απειλή» κατά της Ελλάδας . Τον Αύγουστο του 2007, η υπό αποχώρηση κυβέρνηση Καραμανλή απέδιδε την τραγωδία σε οργανωμένο σχέδιο.

Όσο πιο απλά γίνεται: «Ασύμμετρη απειλή» σημαίνει  πόλεμο που γίνεται από οργανωμένες αλλά μη-συμβατικές ομάδες, βασίζεται στην αναίρεση των κανόνων του δικαίου και του δικαίου του πολέμου και ενώ χρησιμοποιεί χαμηλού κόστους «όπλα» προκαλεί  δυσανάλογα, μεγάλου (ασύμμετρου) κόστους αποτελέσματα στον υπέρτερο αντίπαλο, τόσο σε ανθρώπινες ζωές και υλικό όσο και σε ψυχολογικό και κοινωνικό κόστος. 

Κατά τους ειδικούς, «κύριος  σκοπός της ασύμμετρης απειλής» είναι  η εξασθένιση/κάμψη της αποφασιστικότητας  και της αποτελεσματικής χρήσης των συντελεστών ισχύος του υπέρτερου  αντιπάλου.» Επίσης, στις ασύμμετρες απειλές περιλαμβάνονται οι ανταρτικές ή τρομοκρατικές επιθέσεις ή  άλλων οργανωμένων ομάδων. Ιστορικά, τέτοιες μεθόδους χρησιμοποίησαν «ασθενέστερες»  δυνάμεις εναντίον πολύ ισχυρότερων αντιπάλων (κυβερνήσεων  κρατών ή οργανισμών άμυνας και ασφάλειας)».

Αυτό λοιπόν συνέβαινε  το 2007 στην Ελλάδα και ο Βύρων  Πολύδωρας το παραδεχόταν, έστω κι αν χρησιμοποιούσε μια όχι και τόσο διαδεδομένη ή γνωστή ορολογία. Ήξερε  πολύ καλά τι έλεγε.

Αλήθεια, πόσα χρόνια υπάρχει, δρα, εξελίσσεται, διαφοροποιείται  αυτή η καταραμένη «ασύμμετρη απειλή»; Τι θέλει να πετύχει που δεν  το πέτυχε ακόμα; Και μέσα σε ποιο πολιτικό περιβάλλον πάμε και ψηφίζουμε για  να εκλέξουμε κόμματα και πρωθυπουργός και βουλευτές  ΧΩΡΙΣ ΑΥΡΙΟ;

Είναι «σοφός» ο κ. Κοντογιώργης;  Πολύ πιθανόν. Κι αν είναι σοφός, αν έχει απλές και κατανοητές λύσεις για το πολιτικό μας πρόβλημα, αν ξέρει τι λέει, γιατί δεν τον κάλεσαν κι αυτόν στην – υποτίθεται- τρικομματική κυβέρνηση; Δεν τον ξέρουν; Δεν έχουν διαβάσει τα βιβλία του; Δεν γνωρίζουν τις σκέψεις του; Του κυρίου Ράπανου γιατί τις γνώριζαν; Του κυρίου Στουρνάρα; Του κυρίου Βερνίκου;

Μπα! Κοντογιώργηδες δεν θέλουμε στις κυβερνήσεις μας. Οι Κοντογιώργηδες «μιλάνε». Και δυστυχώς, ξέρουν τι λένε.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.