6 Απριλίου 2012

Ο Εκδημοκρατισμός των Φύλων.

Γράφει ο Χρίστος Γούδης

Ισο
ρροπία ηλιθίων

Ακούγοντας και θεωρώντας
τις εντέχνως καλλίκομες υποψηφίους, στις μεταξύ τους λεκτικές μονομαχίες επί της τηλεοπτικής παλαίστρας ενόψει του πολέμου των επικείμενων εκλογών, διερωτώμαι: εκτός όλων όσων με πείσμα και περισσή χάρη κελαηδούν, άραγε μαγειρεύουν, πλένουν πιάτα και ρούχα, φροντίζουν τα παιδιά τους, καθαρίζουν το σπίτι τους, κάνουν έρωτα στο ύψος και την ποιότητα που αναδύεται από την ομορφιά τους; Σεξισμός; Ματσίσμο; Φαλλοκρατικές αντιλήψεις ενός ελεύθερου σκοπευτή της Δεξιάς; Κάθε άλλο. Απλά αναγωγή στην αξιολογική κλίμακα της κυματοδηγού Ελληνικής Γραμματείας του παρελθόντος, αναφορικά με την θέση και τον ρόλο που από την φύση τους διαδραματίζουν (ή θα έπρεπε να διαδραματίζουν) τα δύο φύλα στον αγώνα της ζωής, της ύπαρξης και της επιβίωσης. «Αλλ’ ες οίκον ιούσα τα σαυτής έργα κόμιζε, ιστόν τ’ ηλακάτην τε, και αμφιπόλοισι κέλευε έργον εποίχεσθαι. Πόλεμος δ’ άνδρεσι μελήσει πάσι...» (Πήγαινε τώρα στο σπίτι, στα έργα που σου πρέπουν, και ύφαινε στον αργαλειό, και πρόσταζε τις δούλες να κάνουν το καθήκον τους. Ο πόλεμος είν’ μέλημα όλωνε των ανδρών...) λέει ο Έκτωρας στην Ανδρομάχη (Ομήρου Ιλιάς Ζ, 490-493, σε δική μου νεοελληνική μετάφραση). Πισωγύρισμα λοιπόν στον μεγαλιθικό μυκηναϊκό πολιτισμό; Στην Ιφιγένεια (θύμα), την Ελένη (άδειο πουκάμισο άραγε;), την Κλυταιμνήστρα (ανδροκτονία); Πίσω λοιπόν στην Πηνελόπη (πρότυπο συζυγικής πίστης);

Το ζήτημα είναι
ευρύτερο: αν η επωδός «πίσω στη φύση», που επανέρχεται σήμερα σε αντιπαράθεση με την «πρόοδο», αυτήν που πορεύεται ως ξέφρενος δρομέας με ιλλιγγιώδεις ταχύτητες (ultrarunner), πιό γρήγορα, πιό μπροστά και πιό μακριά από τον φυσικό δρόμο της ζωής (προσοχή στις στροφές, υπάρχουν γκρεμοί), αποτελεί καταφύγιο σε μια πλασματική «ευδαίμονα Αρκαδία» που όμως δεν υπήρξε ποτέ (et in Arcadia ego), ή αντανακλά μια βαθύτερη ανάγκη επανασυντονισμού του ανθρώπου με τους ρυθμούς και την φύση των πραγμάτων (de rerum natura).

Ποιά είναι όμως η θέση της γυναίκας σήμερα σε μια «φεμινιστική» κοινωνία υποτιθέμενης
ισότητας των φύλων; Δεν είναι στην ουσία θέση εκμετάλλευσης, οικονομικής, ψυχολογικής, και ηθικής, από μια παγκόσμια χρηματαρπακτική ολιγαρχία, η οποία στο όνομα του κυνικού αμοραλισμού και της απληστίας των ακρίδων, της καλυμμένης κάτω από ευαγγελικά κηρύγματα ισότητος, τής επιπροσθέτει βάρη δυσανάλογα με τις απολαβές της (law of the diminishing returns: «νόμος της δυσανάλογα μικρής – σε σχέση με την καταβαλλόμενη ενέργεια – ανταπόδοσης») τα οποία διαταράσσουν την ιδιοπροσωπία της;

Κραυγαλέο παράδειγμα αυτό με το οποίο αρχίσαμε. Ποιά είναι η θέση της γυναίκας στην πολιτική;
Συνήθως μας διαφεύγει ότι εκεί διαπρέπουν μόνον λίγες ευφυείς γυναίκες, κάτι που επεσήμανε εναργώς η Μάργκαρετ Θάτσερ με την οξύτατη παρατήρησή της ότι τότε, και μόνον τότε, θα επέλθει πραγματικός εκδημοκρατισμός των φύλων, πραγματική ισότητα, όταν ο αριθμός των ηλιθίων γυναικών θα είναι συμβατός με τον αριθμό των ηλιθίων ανδρών που καταλαμβάνουν υπουργικούς θώκους σε μία κυβέρνηση, και που επί του παρόντος αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία σε κάθε κυβερνητικό σχήμα. Έκανε λάθος;

Χρίστος Γούδης
(Λαϊκός Παρατηρητής)



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.